Verwachtingen 2015

Gestart door FolkertE, 29 januari 2015 - 13:19:53

« vorige - volgende »

Wie word kampioen in 2015?

Lewis Hamilton
11 (68.8%)
Nico Rosberg
1 (6.3%)
Daniel Ricciardo
1 (6.3%)
Fernando Alonso
1 (6.3%)
Jenson Button
0 (0%)
Daniel Kvyatt
0 (0%)
Valterie Bottas
0 (0%)
Sebastian Vettel
2 (12.5%)
Felippe Massa
0 (0%)
Kimi Raikkonen.
0 (0%)
Iemand anders.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

FolkertE

Nog 3 dagen en dan barst het test geweld los op Jerez. Met de vele veranderingen met de bezettingen van de teams, word het hopelijk een interessant jaar. Zeker om te kijken of de concurrenten het gat met Mercedes hebben gedicht of dat het gat nog groter is geworden. We hebben natuurlijk ook een oude nieuwkomer in de vorm van Honda. Kunnen zij de hoge verwachtingen van de media waar maken en direct mee spelen om de grootste knikkers? Of word het een moeilijk leer jaar voor Honda en bungelen ze halverwege het veld?

Renault heeft al aan gegeven al veel aanpassingen te hebben doorgevoerd om zo sterk mogelijk van start te gaan. Over Ferrari en Mercedes is (bij mij iig) nog niet veel bekend.

Hopelijk gaan we een competitief en spannend jaar te gemoed en hebben we hopelijk de eerste 7 races, ook 7 verschillende winnaars. Maar of dat het geval zal zijn ligt aan de (vermoedelijke) dominantie van Mercedes. In het slechtste geval hebben we de eerste 7 races, slechts 1 winnaar.

Maar naast de kampioen hebben we nog genoeg leuke duels of verwachtingen.

Hoe goed gaat Max het doen?
Gaat Max de jongste punten scorer aller tijden worden? En zo ja: hoe snel?
Hoe doet Mclaren-Honda het?
Zien we Caterham en Marussia nog in een of andere vorm terug?
Kan Ferrari terug komen van een desastreus 2014?
Welk rijder zal volgend jaar een race winnen als Mercedes weer dominant is, maar toch wat kruimels laat liggen? 
Wat zal de pikorder zijn?


Nog genoeg om over te speculeren en te discussiëren voor het seizoen, of zelfs de testen zijn begonnen. 

Kootje

Hoe goed gaat Max het doen?
Naar verwachting. Her en der wat puntjes, maar meer ook niet. Wel duidelijk beter dan Saintz, maar zeker niet foutloos.

Gaat Max de jongste punten scorer aller tijden worden? En zo ja: hoe snel?
Ja ... in Engeland.

Hoe doet Mclaren-Honda het?
Niets beter dan McLaren-Mercedes, slechter zelfs. De auto is nog steeds niet goed genoeg en de Honda is ook 'n stapje terug.

Zien we Caterham en Marussia nog in een of andere vorm terug?
Nee!

Kan Ferrari terug komen van een desastreus 2014?
Ja ... maar nog niet in 2015, al zal dat iets minder desastreus verlopen. Overwinningen zitten er echter wederom niet in.

Welk rijder zal volgend jaar een race winnen als Mercedes weer dominant is, maar toch wat kruimels laat liggen?
Dat zal wederom Ricciardo zijn, maar ook Massa en Bottas zie ik nog wel mazzelen op die manier.
 
Wat zal de pikorder zijn?
Mercedes:   1-Hamilton,     2-Rosberg
Red Bull:     1-Ricciardo,     2-Kvyatt
Williams:     1-Bottas,         2-Massa
Ferrari:       1-Vettel,          2-Räikkönen
McLaren:     1-Alonso,        2-Button
Lotus:         1-Grosjean,     2-Maldonado
Force India: 1-Húlkenberg,  2-Pérez
Toro Rosso: 1-Verstappen,  2-Saintz jr.
Sauber:       1-Nasr,           2-Ericsson


Sphinx

Hoe goed gaat Max het doen?
Hij gaat af en toe punten scoren.

Gaat Max de jongste punten scorer aller tijden worden? En zo ja: hoe snel?
Ja ... in Australië. Grotere omdat er altijd meer uitvallers zijn

Hoe doet Mclaren-Honda het?
Alonso zal net als bij Ferrari om de problemen heenrijden, Button uiteindelijk al hij zijn draai heeft gevonden. Met geluk een podium, voor de rest is punten al genoeg

Zien we Caterham en Marussia nog in een of andere vorm terug?
Nope

Kan Ferrari terug komen van een desastreus 2014?
Ja ... slechter kan haast niet. Overwinningen zie ik niet gebeuren, misschien een podium hier en daar.

Welk rijder zal volgend jaar een race winnen als Mercedes weer dominant is, maar toch wat kruimels laat liggen?
Ricciardo, Bottas of Massa
 
Wat zal de pikorder zijn?
zelfde als kootje had
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Leroy

#3
als de geruchten kloppen heeft renault nu 850 PK ... dus 90PK meer als mercedes....

waar o waar gaat dit heen...


Hoe goed gaat Max het doen?
kans maken op de titel ...

Gaat Max de jongste punten scorer aller tijden worden? En zo ja: hoe snel?
Ja ... in Australië al meteen

Hoe doet Mclaren-Honda het?
3e op bij de constructeurs

Zien we Caterham en Marussia nog in een of andere vorm terug?
Nope

Kan Ferrari terug komen van een desastreus 2014?
Ja, tuurlijk seb en de iceman zitten daar! die gaan het maken!

Welk rijder zal volgend jaar een race winnen als Mercedes weer dominant is, maar toch wat kruimels laat liggen?
Ricciardo, vettel, max en alonso
 
Wat zal de pikorder zijn?
zelfde als kootje...

FolkertE

Citaat van: Leroyvdheuvel op 29 januari 2015 - 15:23:30
als de geruchten kloppen heeft hij namelijk nu 850 PK ... dus 90PK meer als mercedes....

waar o waar gaat dit heen...


Hoe goed gaat Max het doen?
kans maken op de titel ...

Gaat Max de jongste punten scorer aller tijden worden? En zo ja: hoe snel?
Ja ... in Australië al meteen

Hoe doet Mclaren-Honda het?
3e op bij de constructeurs

Zien we Caterham en Marussia nog in een of andere vorm terug?
Nope

Kan Ferrari terug komen van een desastreus 2014?
Ja, tuurlijk seb en de iceman zitten daar! die gaan het maken!

Welk rijder zal volgend jaar een race winnen als Mercedes weer dominant is, maar toch wat kruimels laat liggen?
Ricciardo, vettel, max en alonso
 
Wat zal de pikorder zijn?
zelfde als kootje...
Waar heb je die geruchten gelezen? Voor zo ver ik weet is er nog niks bekend over de Mclaren-Honda.

Hoe goed gaat Max het doen? Goed, hij zal de hype waar maken, maar zeker nog fouten maken.
Gaat Max de jongste punten scorer aller tijden worden? En zo ja: hoe snel? Australië, niet omdat er zo veel uitvallers zijn, maar ik ook denk dat STR best goed zal zijn en Max er veel extra uit kan halen.
Hoe doet Mclaren-Honda het? Ik denk best goed. En misschien wel goed genoeg voor de overwinningen op eigen kracht.
Zien we Caterham en Marussia nog in een of andere vorm terug? Ik hoop het wel, maar denk het niet.
Kan Ferrari terug komen van een desastreus 2014? Ze zullen vaker op het podium staan dan vorig jaar, maar overwinnen enkel als Mercedes uitvalt.
Welk rijder zal volgend jaar een race winnen als Mercedes weer dominant is, maar toch wat kruimels laat liggen?Daniel, Alonso en Bottas. Massa, Kvyatt en Button zullen de 2de en 3de plekken pakken.
Wat zal de pikorder zijn?
Mercedes:   1-Hamilton,     2-Rosberg   Hamilton gaat gewoon door waar hij eind vorig jaar gebleven was en tenzij Rosberg erg verbeterd, zie ik Hamilton gewoon weer "domineren"
Williams:     1-Bottas,         2-Massa  Massa gaat toch richting het einde van zijn carrière. Bottas was Massa vaak ook zonder de pech van Massa de baas. 
Red Bull:     1-Ricciardo,     2-Kvyatt.  Hoe sterk Kvyatt ook begon, het was nog een beetje grillig en wat onervaren. Daniel zit nu met een torenhoge zelf vertrouwen en zal moeilijk verslaan te zijn.
Mclaren:      1-Alonso,        2-Button.  Ik ben Button steeds meer gaan waarderen en hij behoort zeker tot de top, maar Alonso is gewoon een klasse te sterk voor Button.
Ferrari:       1-Raikkonen,    2-Vettel.  Vettel zat samen met Kimi vorig jaar absoluut niet lekker in de auto en moesten veel wennen aan de nieuwe hybride technieken. Echter zit Kimi al een jaar langer bij Ferrari en had Ferrari beloofd de auto meer op Kimi af te stemmen. Dit zal zeker in het begin het verschil maken en zie ik Vettel helaas wat moeite hebben. Kwalificatie duel word sowieso gewonnen door Vettel.
Lotus:         1-Grosjean,     2-Maldonado. Moet niet al te moeilijk zijn voor Grosjean. Maldonado is snel, maar vaak te ongeduldig. Was het niet van wege zijn miljoenen, was hij allang vertrokken.
Force India: 1-Húlkenberg,  2-Pérez    Dit vind ik eigenlijk de moeilijkste van allemaal. Hulk is al jaren een aankomend (super?) talent, maar heeft het nog niet kunnen laten zien. Erg overtuigend heb ik hem ook niet gevonden vorig jaar tegen over Perez. Maar, toch ga ik voor Hulk.
Toro Rosso: 1-Verstappen,  2-Saintz jr.  Jos the Boss deel 2, maar dan Maximaler. Puur uit chauvinistisch punt gaat hij laten zien waarom hij een super ster in wording is.  Saintz zal zeker mooi gevecht laten zien, maar niet genoeg.
Sauber:       1-Nasr,           2-Ericsson Als ik eerlijk ben heb ik geen idee en maakt het me nog minder uit ook.



Jozef

Hamilton is toch wel favoriet voor de titel. Al hebben we in 2014 gezien dat Rosberg het hem altijd moeilijk kan maken, zeker als de dingen bij Hamilton even tegenzitten.

Eigenlijk verwacht ik verder min of meer een heruitgave van 2014. Williams zal eerder meer achterstand hebben op Mercedes dan minder. Red Bull zal wat dichter gekomen zijn en op meer consistente basis het tweede beste team worden. Ferrari en Williams strijden om P3 bij de constructeurs.

De enige onbekende factor is Honda. McLaren kan in principe overal eindigen bij de constructeurs, van P2 tot P5.

0634

#6
Hoe goed gaat Max het doen?
Goed. Af en toe een foutje, maar snel en regelmatig in Q3 en in de punten.

Gaat Max de jongste punten scorer aller tijden worden? En zo ja: hoe snel?
Ja. In de eerste vier, vijf races zeker.

Hoe doet Mclaren-Honda het?
Prima. Zal moeizaam starten rond de helft van het seizoen knokt het met Williams en Red Bull. Het zal zeker een race gaan winnen en aan het eind van het jaar is het het tweede team.

Zien we Caterham en Marussia nog in een of andere vorm terug?
Nee.

Kan Ferrari terug komen van een desastreus 2014?
Nee. Wordt een ramp.

Welk rijder zal volgend jaar een race winnen als Mercedes weer dominant is, maar toch wat kruimels laat liggen?
Ricciardo. Alonso. Button. Bottas.
 
Wat zal de pikorder zijn?
Eindstand constructeurs:
1 Merc
2 McLaren 
3 Williams
4 RBR
5 Lotus
6 Ferrari
7 Force India
8 Toro Rosso
9 Sauber

gloudiesaurus

Hoe goed gaat Max het doen?

Hij gaat de verwachtingen waren maken. Af en toe een punt, zeker niet foutloos, maar sneller dan Sainz. Een prima debuutseizoen een rookie of the year.

Gaat Max de jongste punten scorer aller tijden worden? En zo ja: hoe snel?

Ja, wellicht al Australië?

Hoe doet Mclaren-Honda het?

Moeilijk te zeggen. Ik denk rond de 5/6e plek. Ik verwacht nog geen overwinningen. Alonso zal het team veel goed doen.

Zien we Caterham en Marussia nog in een of andere vorm terug?

Nee, beide gaan failliet.

Kan Ferrari terug komen van een desastreus 2014?
Gedeeltelijk. Al gaan ze opnieuw niet veel winnen.

Welk rijder zal volgend jaar een race winnen als Mercedes weer dominant is, maar toch wat kruimels laat liggen?

Bottas

Wat zal de pikorder zijn?

1. Hamilton
2. Rosberg
3. Alonso
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

#8
Hoe goed gaat Max het doen?
Redelijk

Gaat Max de jongste punten scorer aller tijden worden? En zo ja: hoe snel?
Hoe minder teams op de grid , hoe meer kans van scoren. Mocht Sauber weer bagger zijn en FI didn't show up, zit het er wel in.

Hoe doet Mclaren-Honda het?
Ik denk boven verwachting

Zien we Caterham en Marussia nog in een of andere vorm terug?
Wie??

Kan Ferrari terug komen van een desastreus 2014?
Waarom niet?

Welk rijder zal volgend jaar een race winnen als Mercedes weer dominant is, maar toch wat kruimels laat liggen?
Button, Alonso, Bottas, Massa.

Wat zal de pikorder zijn?
Mercedes, McLaren, Williams. In die volgorde.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Veel te vroeg voor een voorspelling. Ik wacht tot na de eerste Grand Prix voor een voorzichtige prognose op wat zou kunnen gebeuren.

0634

Het is een verwachting. Dat kan best vantevoren toch?

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 29 januari 2015 - 22:45:53
Veel te vroeg voor een voorspelling. Ik wacht tot na de eerste Grand Prix voor een voorzichtige prognose op wat zou kunnen gebeuren.

Zekers, maar een beetje koffiedik kijken mag toch? Vooral bij een circus.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Ik verbied het ook niemand, maar ik doe het zelf niet.

0634

Je bent een goed mens.  Zoals de meeste van jouw naamgenoten.

Matthijs

#14
Hoe goed gaat Max het doen?
Hij zal snel zijn maar niet foutloos. Af en toe een paar puntjes en sneller dan Sainz.

Gaat Max de jongste punten scorer aller tijden worden? En zo ja: hoe snel?

Ja, al in 1 van de eerste 5 races.

Hoe doet Mclaren-Honda het?

Vergelijkbaar met vorig jaar

Zien we Caterham en Marussia nog in een of andere vorm terug?

Nee helaas niet.

Kan Ferrari terug komen van een desastreus 2014?

Nee, nog slechter dan vorig jaar.

Welk rijder zal volgend jaar een race winnen als Mercedes weer dominant is, maar toch wat kruimels laat liggen?
Ik denk dat Mercedes minder dominant zal zijn dan in 2014, dus ik verwacht zeker weerstand van Ricciardo. Ik acht de kans groot dat hij opnieuw een race wint. Ik denk dat Williams net niet goed genoeg zal zijn.

Wat zal de pikorder zijn?
Mercedes
RedBull
Williams
McLaren
Lotus
Ferrari
Force India
Toro Rosso
Sauber