WEC + 24 uren van Le Mans 2015

Gestart door gloudiesaurus, 31 december 2014 - 15:44:22

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

De soort van voorlopige deelnemerslijst voor Le Mans, inclusief de reservelijst.


janke

Tung doet dan mee, maar vind het jammer dat Riley Motorsports met hun Viper en Jeroen Bleekemolen op de reserve lijst staat.
Some things are too important to be left in the past.

Sphinx

Drie rijders bekend gemaakt voor Nissan in het WEC en Le Mans. Harry Tincknell (vorig jaar winnaar op Le Mans in de LMP2 klasse) en Olivier Pla (2x keer tweede in het LMP2- WEC klassement) zullen allebei het volledige kampioenschap rijden. Tsugio Matsuda (vorig jaar kampioen in de Super GT) zal op Le Mans de derde Nissan besturen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wallie

Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Miguel

Citaat van: janke op 05 februari 2015 - 18:48:14
Tung doet dan mee, maar vind het jammer dat Riley Motorsports met hun Viper en Jeroen Bleekemolen op de reserve lijst staat.
Eerste reserve is altijd slechts een kwestie van tijd tot die ook groen licht krijgt om mee te doen. Ga er dus maar van uit dat Viper meedoet.
Peace out yo.

janke

Met commentaar van Nissan op Twitter:

@Nissan @NISMO said we would show you more and open the garage door on Motorsport again.

Believe us now?

Some things are too important to be left in the past.

janke

#51
Citaat van: Miguel op 06 februari 2015 - 15:58:46
Citaat van: janke op 05 februari 2015 - 18:48:14
Tung doet dan mee, maar vind het jammer dat Riley Motorsports met hun Viper en Jeroen Bleekemolen op de reserve lijst staat.
Eerste reserve is altijd slechts een kwestie van tijd tot die ook groen licht krijgt om mee te doen. Ga er dus maar van uit dat Viper meedoet.

Dat weet ik wel. Maar hun performance was goed tot zéér goed op Daytona, vind ik. Ze winnen de GTD klasse. Daarom ben ik een beetje teleurgesteld. Ik had een directe plaatsing verwacht. Bleekemolen/Farnbacher/Keating en Carter zou een prima optie zijn.
Some things are too important to be left in the past.

Miguel

Ik denk dat veel te maken heeft met ontbreken van fabriekssteun. Vergeet niet dat dit de GT2-bolide is, niet de GT3 die in Daytona racete vorige maand. Winnen in GT3 is voor kleine teams altijd (iets) gemakkelijker dan in GT2, vooral met de strikte scheiding tussen privateers en fabrieksteams in IMSA. Ik weet ook niet hoeveel technische steun Riley voorheen van SRT ontving, maar het zal tussen het fabrieksgeweld in GTE sowieso zwaar worden, en ook de financiering wordt moeilijk zonder een fabrikant. Het ontbreken van die fabrikant helpt natuurlijk ook niet met het lobbyen voor een startbewijs. Wel raar dat Riley als IMSA-kampioen geen automatisch startbewijs heeft ontvangen, maar dat zegt waarschijnlijk meer over de onzekerheid.
Peace out yo.

janke

Ik kan je betoog even niet volgen. Nee drie AMR Astons toe laten. Of is het sentiment van de FIA-WEC dat er vorig jaar een coureur mee verongelukte, en niet de eerste de beste. Maar kom op zeg, Riley is en stabiel team. Met Keating en Bleekemolen voorzien van top-coureurs. Het zijn geen sukkels. Maar dat vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

Miguel

Dat zeg ik ook niet, maar zonder fabriekssteun kom je maar zo ver. Aston Martin Racing is een zekerheid, die komen opdagen en kunnen winnen. Dat beide is nog maar de vraag bij Riley, want het is geen SRT meer, maar een privéteam. De auto waarmee ze naar Le Mans willen is ook een andere dan die ze in IMSA racen, in een klasse die niet beheerst wordt door fabrieksteams zoals in Le Mans in GTE-Am wel het geval is. Ik snap de ACO wel.
Peace out yo.

gloudiesaurus

En Team Kolles heeft groen licht gekregen. Dat was vorig jaar nog een hele soap. Benieuwd of ze dit jaar wel Le Mans halen  :)

Je kunt je bij dat team overigens inkopen als fan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Ik dacht dat Team Brabham ook zou meedoen aan Le Mans. Zie ze er echter niet bijstaan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: Miguel op 07 februari 2015 - 23:22:02
Dat zeg ik ook niet, maar zonder fabriekssteun kom je maar zo ver. Aston Martin Racing is een zekerheid, die komen opdagen en kunnen winnen. Dat beide is nog maar de vraag bij Riley, want het is geen SRT meer, maar een privéteam. De auto waarmee ze naar Le Mans willen is ook een andere dan die ze in IMSA racen, in een klasse die niet beheerst wordt door fabrieksteams zoals in Le Mans in GTE-Am wel het geval is. Ik snap de ACO wel.

Zijn er iig genoeg die de Le Mans race rijden zonder fabriekssteun. Alles inkopen en zelf fijn tunen, that's all. Dat al een eeuwigheid en de essentie van...  Maar het stoort mij al wat jaren dat die gasten van AMR wel vaak een voordeeltje krijgen. Veldvulling voor mij. Iig niet interessant. Dat de Viper geen SRT is, is wel bekend. Maar Riley deed het goed op Daytona, zou Le Mans anders zijn qua performance?
Some things are too important to be left in the past.

Miguel

Ja, want volledig andere auto ;) Riley kan wel wat, daar hoeven we niet aan te twijfelen, maar GTE is wel iets andere koek dan GTD.

Citaat van: gloudiesaurus op 11 februari 2015 - 20:55:19
Ik dacht dat Team Brabham ook zou meedoen aan Le Mans. Zie ze er echter niet bijstaan.

David Brabham is nog even op zijn nieuwe yacht vakantie aan het houden, nieuws volgt.
Peace out yo.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is