Presentatie nieuwe auto's 2015!

Gestart door Sabai, 30 december 2014 - 11:25:58

« vorige - volgende »

Welke vinden jullie de mooiste?

Mercedes
1 (10%)
RBR
0 (0%)
Ferrari
2 (20%)
McLaren
0 (0%)
Force India
2 (20%)
Williams
2 (20%)
Torro Rosso
2 (20%)
Lotus
1 (10%)
Sauber
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: 04 maart 2015 - 21:19:43

Perton

Euh ja, maar een motor van begin 2015 (althans, alle systemen die daarmee in contact staan, en alle technische problemen die daarbij komen kijken, denk aan de koeling van Red Bull) is dan nog steeds veel minder dan een motorsysteem zoals Renault, Mercedes en Ferrari die eind 2014 hadden.

Dus allicht zal Honda een iets betere uitgangspositie hebben dan de rest 12 maanden geleden, maar ik zie nog steeds geen reden om aan te nemen dat Honda een betere motor zal hebben dan de concurrentie of, zoals jij in je eerdere post zei, dat deze verder ontwikkeld zou zijn. De motor zelf misschien wel, alles er om heen verwacht ik toch niet.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 09 januari 2015 - 13:39:14
Citaat van: FolkertE op 09 januari 2015 - 13:29:13
het is misschien verder ontwikkeld, maar het kan onbettouwbaar of gewoon slecht zijn.
Precies zoals dat voor de andere motorenbouwers gold in 2014. Maar inmiddels zijn we een jaar verder en weten we (ook Honda neem ik aan) meer over de turbomotoren. Ik blijf erbij dat Honda anno 2015 een beter uitgangspunt heeft dan de andere motorenbouwers hadden dan in 2014. Hoeveel beter weet ik niet, maar je mag toch aannemen dat Honda in 2015 dan een (iets) betere motor moet kunnen maken dan de andere bouwers in 2014.
[/quote]ja dat wel. Het gold toen voor hun. Maar ondertussen kunnen ze nu wel hun motor updaten. Dus zullen wel wel beter niveau hebben dan in 2014. Plus 1 jaar race ervaring.
Maar jij gaat er nu van uit dat Honda goede of betere motor heeft omdat ze jaar extra vrij konden ontwikkelen.(geen limitatie door die tokens.) maar dat is wel erg makkelijk gedacht. Maar stel dat ze inderdaad goede motor hebben door dat extra jaar, wat dan als de andere fabrikanten hun motoren verbeteren en dus beter worden? Honda kan daar heel moeilijk nog wat aan doen, aangezien aërodynamische veranderingen niet zo effectief zijn als een verbeterde motor. En andere teams kunnen dat ook. Ik snap denkt dat het een voordeel of nadeel kan zijn, maar zeggen dat dit maar een storm in een glas water is, is onjuist.

Jozef

Citaat van: Perton op 09 januari 2015 - 14:23:16
Euh ja, maar een motor van begin 2015 (althans, alle systemen die daarmee in contact staan, en alle technische problemen die daarbij komen kijken, denk aan de koeling van Red Bull) is dan nog steeds veel minder dan een motorsysteem zoals Renault, Mercedes en Ferrari die eind 2014 hadden.

Dus allicht zal Honda een iets betere uitgangspositie hebben dan de rest 12 maanden geleden, maar ik zie nog steeds geen reden om aan te nemen dat Honda een betere motor zal hebben dan de concurrentie of, zoals jij in je eerdere post zei, dat deze verder ontwikkeld zou zijn. De motor zelf misschien wel, alles er om heen verwacht ik toch niet.

Dit wordt inderdaad een groot probleem voor Honda en McLaren. Veel betrouwbaarheidsproblemen zitten inderdaad niet in de power unit zelf, maar hebben te maken met de installatie van het totale pakket in de auto. Ze hebben extreem weinig testtijd voordat de boel gehomologeerd wordt. Dat hadden de anderen in 2014 ook, maar die reden dan nog wel de wintertests met 3 of 4 teams. McLaren is maar alleen. Hopelijk hebben ze veel geleerd uit de test in Abu Dhabi.

Sabai

Citaat van: Jozef op 09 januari 2015 - 15:23:06
Citaat van: Perton op 09 januari 2015 - 14:23:16
Euh ja, maar een motor van begin 2015 (althans, alle systemen die daarmee in contact staan, en alle technische problemen die daarbij komen kijken, denk aan de koeling van Red Bull) is dan nog steeds veel minder dan een motorsysteem zoals Renault, Mercedes en Ferrari die eind 2014 hadden.

Dus allicht zal Honda een iets betere uitgangspositie hebben dan de rest 12 maanden geleden, maar ik zie nog steeds geen reden om aan te nemen dat Honda een betere motor zal hebben dan de concurrentie of, zoals jij in je eerdere post zei, dat deze verder ontwikkeld zou zijn. De motor zelf misschien wel, alles er om heen verwacht ik toch niet.

Dit wordt inderdaad een groot probleem voor Honda en McLaren. Veel betrouwbaarheidsproblemen zitten inderdaad niet in de power unit zelf, maar hebben te maken met de installatie van het totale pakket in de auto. Ze hebben extreem weinig testtijd voordat de boel gehomologeerd wordt. Dat hadden de anderen in 2014 ook, maar die reden dan nog wel de wintertests met 3 of 4 teams. McLaren is maar alleen. Hopelijk hebben ze veel geleerd uit de test in Abu Dhabi.

Maar dat probleem hadden ze sowieso gehad lijkt mij ongeacht of de andere fabrikanten hun motor wel of niet gehomologeerd hebben.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 09 januari 2015 - 13:15:25
Ik rekende eigenlijk op jou in deze. Meestal weet jij dit soort dingen wel. Kan je nagaan hoe wazig het weer is.

Hier een stuk van Benson erover.

http://m.bbc.com/sport/formula1/30731004

Bedankt voor de link, zeer goed stuk! In het eerste deel van het artikel schrijft hij precies wat ik erover dacht, alleen kan hij het veel helderder uitleggen dan ik. :) Wanneer hij met zijn lijstje van 3 punten komt, zijn het interessante inzichten die ik pas voor het eerst hoor. Dat ze het in hun eerste jaar gelijk met 4 motoren moeten stellen is inderdaad een nadeel, maar hen 5 motoren geven zou ook weer niet eerlijk zijn.

Het enige wat duidelijk is, is: het laatste is hierover nog niet gezegd...

Perton

Citaat van: Sabai op 09 januari 2015 - 15:27:14
Citaat van: Jozef op 09 januari 2015 - 15:23:06
Citaat van: Perton op 09 januari 2015 - 14:23:16
Euh ja, maar een motor van begin 2015 (althans, alle systemen die daarmee in contact staan, en alle technische problemen die daarbij komen kijken, denk aan de koeling van Red Bull) is dan nog steeds veel minder dan een motorsysteem zoals Renault, Mercedes en Ferrari die eind 2014 hadden.

Dus allicht zal Honda een iets betere uitgangspositie hebben dan de rest 12 maanden geleden, maar ik zie nog steeds geen reden om aan te nemen dat Honda een betere motor zal hebben dan de concurrentie of, zoals jij in je eerdere post zei, dat deze verder ontwikkeld zou zijn. De motor zelf misschien wel, alles er om heen verwacht ik toch niet.

Dit wordt inderdaad een groot probleem voor Honda en McLaren. Veel betrouwbaarheidsproblemen zitten inderdaad niet in de power unit zelf, maar hebben te maken met de installatie van het totale pakket in de auto. Ze hebben extreem weinig testtijd voordat de boel gehomologeerd wordt. Dat hadden de anderen in 2014 ook, maar die reden dan nog wel de wintertests met 3 of 4 teams. McLaren is maar alleen. Hopelijk hebben ze veel geleerd uit de test in Abu Dhabi.

Maar dat probleem hadden ze sowieso gehad lijkt mij ongeacht of de andere fabrikanten hun motor wel of niet gehomologeerd hebben.
Dat klopt. Het gaat mij er alleen om dat er door sommigen wordt gedaan alsof Honda een voordeel heeft, en dat is gewoonweg niet waar. Ja, misschien hebben ze het iets makkelijker dan de andere fabrikanten 12 maanden geleden hadden, maar dat geeft ze nog geen voordeel.

Jozef

Citaat van: Sabai op 09 januari 2015 - 15:27:14
Citaat van: Jozef op 09 januari 2015 - 15:23:06
Dit wordt inderdaad een groot probleem voor Honda en McLaren. Veel betrouwbaarheidsproblemen zitten inderdaad niet in de power unit zelf, maar hebben te maken met de installatie van het totale pakket in de auto. Ze hebben extreem weinig testtijd voordat de boel gehomologeerd wordt. Dat hadden de anderen in 2014 ook, maar die reden dan nog wel de wintertests met 3 of 4 teams. McLaren is maar alleen. Hopelijk hebben ze veel geleerd uit de test in Abu Dhabi.

Maar dat probleem hadden ze sowieso gehad lijkt mij ongeacht of de andere fabrikanten hun motor wel of niet gehomologeerd hebben.

Oh ja, zeker! Het is alleen geen onbelangrijk element in deze discussie vind ik. Want uiteindelijk gaat het - denk ik - om een hoop getouwtrek achter de schermen waarbij Honda probeert aan te tonen dat ze in het nadeel zijn en de andere fabrikanten proberen aan te tonen dat Honda in het voordeel is. Er is een grijze zone, gecreëerd door onduidelijke regels, de FIA moet ergens in die grijze zone een lijn trekken en zal dat wellicht proberen op een manier waarvan ze zelf denkt dat het Honda en de andere fabrikanten op een zo gelijk mogelijke voet zal zetten.

Ben heel benieuwd wat er nog uit de bus gaat komen.

Sabai

Eigenlijk vind ik dat in deze situatie het misschien beter zou zijn als alle fabrikanten op 28 februari hun motor homologeren. Maar zie ik liever de mogelijkheid om gedurende het seizoen te kunnen ontwikkelen.

lieven

Ze mogen ook maar 4 motoren gebruiken.
Als ze dus met een 2014+ motor sarten is het voor meerdere races.
Ik vermoed dan ze daar heel veel werk hebben om uit te rekenen wat het beste zou zijn.

Fabian


Wallie

Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Fabian

Zag m ook. Qua livery niet heel veel aangepast. Denk dat we een dergelijke neus ook gaan zien bij Toro Rosso. Stond een spy filmpje op Facebook bij het team

NielsD

Citaat van: Fabian op 20 januari 2015 - 21:54:45
Denk dat we een dergelijke neus ook gaan zien bij Toro Rosso. Stond een spy filmpje op Facebook bij het team

Voor mijn gevoel liep die juist helemaal door, zonder zo'n raar uitsteeksel.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

robbert

ja de fia heeft de regels niet zo goed uitgelegd. Teams gaan toch met gelijkaardige neuzen tevoorschijn komen. Zie williams

Jozef

Dit is niet gelijkaardig, het stuk waar het startnummer 77 op staat is een stuk lager dan vorig jaar, net zoals bij Mercedes en Ferrari in 2014 dus. Dat ze er nog een lul, excuseer, een vinger voor hangen, betekent volgens mij dat ze die nodig hebben als impactstructuur, waar Mercedes er in geslaagd was om die vinger weg te laten (na veel problemen met crashtests, remember).

Maar ik geloof niet dat dit de echte Williams is die we gaan zien in Melbourne of zelfs in Jérez. Digitale plaatjes die met veel media-aandacht vroegtijdig worden vrijgegeven, ik heb ze zelden of nooit overeen zien komen met de latere werkelijkheid.