Presentatie nieuwe auto's 2015!

Gestart door Sabai, 30 december 2014 - 11:25:58

« vorige - volgende »

Welke vinden jullie de mooiste?

Mercedes
1 (10%)
RBR
0 (0%)
Ferrari
2 (20%)
McLaren
0 (0%)
Force India
2 (20%)
Williams
2 (20%)
Torro Rosso
2 (20%)
Lotus
1 (10%)
Sauber
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: 04 maart 2015 - 21:19:43

FolkertE

Volgens mij ook. 2008 was volgens mij het laatste jaar waar al die flapjes toegstaan waren.

Sphinx

CitaatBij deze wagen spat de snelheid er echt af, terwijl de wagens van nu er zo sloom uitzien...

De drukte spat er vanaf ja. Alsof iemand een F1 -auto naar de chop shop heeft genomen  ;D

Vond die generatie helemaal niet mooi. Toegegeven, wat daarna kwam was ook niet best (heel brede spoiler, smalle achtervleugel)
Qua snel uiterlijk vond ik de jaren 90 al veel beter



Veel vloeiender gelijnd, veel meer spektakel door die lage bodem vrijheid. Ook veel minder vuile lucht omdat er minder bespoilering opzat. To Spoil betekent "bederven". Nou er zaten zoveel spoilertjes op die zeroes generatie dat het inhalen er door bedorven is.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

0634

Helemaal eens, goede uitleg. Ik vind al die flaps er ook niet snel uitzien, dat gestroomlijnde veel meer.

Tuesday

tja, het is allemaal evolutie. Alleen in 2009 kwam er ineens een heel ander concept wat in mijn ogen visueel F1 onwaardig was.

Fietser

Als fossiel vind ik de generatie F1's uit de sixties het fraaist. Rank, slank, laag, gestroomlijnd, basic, puur. Neem een Ferrari uit 1961 en je denkt: geil ding! Neem een BRM uit 1965 en je denkt: Bauhaus! Daarna ging het mis met vleugels en spoilers. Een Willy vind ik nog immer fraaier dan de nieuwste Renegade. De recente Mini en Fiat 500 zijn gedrochten t.o.v. hun voorgangers. En toch, en toch, en toch zou ik nooit terug willen, ook niet qua F1, want ik vind de hedendaagse vroemvroem in z'n totaliteit spannender en fraaier dan ooit tevoren. Uiterlijke schoonheid is dan ook erg subjectief (en niet zelden generatiegebonden), maar evolutie is er vanaf de oerknal. Prima, vind ik.

P.S.:
Met het geluid heb ik meer moeite...

Wallie

#125
De nieuwe Lotus van hun twitterpagina:





http://www.f1fanatic.co.uk/2015/01/26/lotus-reveal-first-images-new-e23/
Ziet er goed uit!
Hopelijk is de constructie van de voorvleugel wel Maldonado proof ;)
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Jehoentelaar

Vet ding. Al is het jammer dat de vorkneus niet meer mag.

BMW.WilliamsF1

Mooie auto. Wel apart die luchthappers aan de bovenkant.

FolkertE

Ik had de Lotus ook al gezien. Ik weet nog niet wat ik er van moet denken. De kleurstelling vind ik gewoon gaaf en de rest van de auto ook, op de hoekige neus na dan. Hoop dat Lotus nu naar voren komt en strijd om de punten. En hopelijk de overwinningen. Maar daar missen ze wel rijders van niveau.

Sabai

Citaat van: FolkertE op 26 januari 2015 - 16:55:47
Ik had de Lotus ook al gezien. Ik weet nog niet wat ik er van moet denken. De kleurstelling vind ik gewoon gaaf en de rest van de auto ook, op de hoekige neus na dan. Hoop dat Lotus nu naar voren komt en strijd om de punten. En hopelijk de overwinningen. Maar daar missen ze wel rijders van niveau.

Dan onderschat je Grosjean imo want die heeft een behoorlijk hoog niveau. Deed niet onder voor Kimi afgelopen jaren.

Fabian

Mooie wagen ook die Lotus. Vrees dat ik dat vaker ga zeggen de komende periode...

Sabai

Mooie auto die Lotus nu maat hopen dat er een beetje snelheid in zit.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 26 januari 2015 - 17:28:23
Citaat van: FolkertE op 26 januari 2015 - 16:55:47
Ik had de Lotus ook al gezien. Ik weet nog niet wat ik er van moet denken. De kleurstelling vind ik gewoon gaaf en de rest van de auto ook, op de hoekige neus na dan. Hoop dat Lotus nu naar voren komt en strijd om de punten. En hopelijk de overwinningen. Maar daar missen ze wel rijders van niveau.

Dan onderschat je Grosjean imo want die heeft een behoorlijk hoog niveau. Deed niet onder voor Kimi afgelopen jaren.
Grosjean is inderdaad een enorm talentvol rijder en heeft Kimi erg veel tegenstand geboden. Maar tot nu toe is het alleen nog maar bij talent gebleven. En ik moet wel toegeven dat hij het ook niet heeft kunnen bewijzen in 2014, maar meer dan enkele podia is er nog niet gekomen. Het is vrij lastig hem echt te plaatsen. Van Hamilton, Vettel, Alonso, Kimi en Button weten we hoe goed ze zijn. En in zekere zin Ricciardo en Bottas ook. Maar zeker de eerste 5 zijn bewezen kampioenen. Maar goed, misschien had ik het iets anders moeten verwoorden.
Bij Lotus missen ze nog een echte toprijder.

Fabian

Bestaat er zoiets als Maldonado proof dan? Dat is toch alleen een tank???   ;) ;) ;) ;)

Kootje