Presentatie nieuwe auto's 2015!

Gestart door Sabai, 30 december 2014 - 11:25:58

« vorige - volgende »

Welke vinden jullie de mooiste?

Mercedes
1 (10%)
RBR
0 (0%)
Ferrari
2 (20%)
McLaren
0 (0%)
Force India
2 (20%)
Williams
2 (20%)
Torro Rosso
2 (20%)
Lotus
1 (10%)
Sauber
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: 04 maart 2015 - 21:19:43

Sabai

Het is bijna weer zover  :) de nieuwe auto's komen er weer aan. De meeste teams zullen hun auto's wel bij de eerste test presenteren.  Maar wellicht dat er ook al andere data's bekend zijn?

Data onthullingen:


Red Bull Racing: datum onbekend

Mercedes:


Ferrari:


Lotus:
   

McLaren:



Force India:


Sauber:


Toro Rosso: datum onbekend

Williams: datum onbekend



FolkertE

Ferrari eind Januari. Voor de rest is er geloof ik nog niks bekent.

Ben wel benieuwd hoe de wagens er uit gaan zien. Mercedes en Williams zullen wel het zelfde er blijven uit zien, maar ik denk dat bij het rest van het veld zie ik nog wel wezenlijke verschillen komen. En Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat ze verwachten geen lelijke auto's meer terug te zien in 2015.

robbert

Citaat van: FolkertE op 30 december 2014 - 11:38:26
Ferrari eind Januari. Voor de rest is er geloof ik nog niks bekent.

Ben wel benieuwd hoe de wagens er uit gaan zien. Mercedes en Williams zullen wel het zelfde er blijven uit zien, maar ik denk dat bij het rest van het veld zie ik nog wel wezenlijke verschillen komen. En Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat ze verwachten geen lelijke auto's meer terug te zien in 2015.

lelijke auto's? Eerst zien dan geloven. Er is telkens een andere discussie over het uitzicht over de wagens. Voor mij is het belangrijkste wie er het beste uit de testen komt, en minder wie er de mooiste wagen heeft.

Kootje

#3
Citaat van: FolkertEEn Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat ze verwachten geen lelijke auto's meer terug te zien in 2015.

Dat is natuurlijk 'n kwestie van smaak, maar in principe klopt dat wat je zegt, die aanhangsels aan de neuzen verdwijnen als het goed is per 2015. De neuzen zouden allemaal het voorbeeld van Mercedes en Ferrari moeten gaan volgen, waarmee direct onderstaande aanname overboord kan. :P

CitaatMercedes en Williams zullen wel het zelfde er blijven uit zien, maar ik denk dat bij het rest van het veld zie ik nog wel wezenlijke verschillen komen

Williams kan er dus niet meer hetzelfde uitzien om de simpele reden dat zij zo'n aanhangsel hebben en de ruimte voor wezenlijke verschillen wordt weggenomen door de verplichting 'n Ferrari/Mercedes lookalike te maken. ;)


FolkertE

Citaat van: Kootje op 30 december 2014 - 12:35:24
Citaat van: FolkertEEn Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat ze verwachten geen lelijke auto's meer terug te zien in 2015.

Dat is natuurlijk 'n kwestie van smaak, maar in principe klopt dat wat je zegt, die aanhangsels aan de neuzen verdwijnen als het goed is per 2015. De neuzen zouden allemaal het voorbeeld van Mercedes en Ferrari moeten gaan volgen, waarmee direct onderstaande aanname overboord kan. :P

CitaatMercedes en Williams zullen wel het zelfde er blijven uit zien, maar ik denk dat bij het rest van het veld zie ik nog wel wezenlijke verschillen komen

Williams kan er dus niet meer hetzelfde uitzien om de simpele reden dat zij zo'n aanhangsel hebben en de ruimte voor wezenlijke verschillen wordt weggenomen door de verplichting 'n Ferrari/Mercedes lookalike te maken. ;)
Klopt, maar jullie weten nu toch wel dat mijn smaak beter is dan die van jullie? ;D.
Hehe, ja nu je het zegt. Williams had inderdaad ook zo'n tuutje. Maar wel 1 van de mooiste. Misschien nog wel mooier dan Mercedes. Krijg wel een beetje een 2013 gevoel, toen ze ook een verbod hadden gelegd op de trapneus. Maar goed, het is afwachten natuurlijk. Als ze allemaal op Mercedes of Ferrari lijken vind ik dat niet eens erg.

Jehoentelaar

Ik denk dat men wel enigszins naar de Mercedesneus toe gaat werken. Lotus sowieso want die waren hun hooivork al stilletjes aan het vervangen en voor de rest zullen meer teams dat gaan proberen. Alleen Force India week afgelopen jaar wel heel erg af van die constructie dus dat is afwachten of ze een gokje durven te wagen.

Kootje

Force India? ???

Ik vond FI helemaal niets afwijken eigenlijk. Wat mij betreft had je Mercedes en Ferrari met hun stofzuigerneuzen wat komend jaar de standaard moet gaan worden als ik het goed heb begrepen. Dan had je de penisneuzen van Williams, STR, Marussia, Sauber en ja ... dus ook FI. Alleen Red Bull (balzak), McLaren (conventioneel), Lotus (vork) en Caterham (telescoop) hadden 'n compleet eigen visie, waarbij aangemerkt moet worden dat McLaren al vrij snel de overstap maakte naar de penisneus en Caterham laat in het seizoen ook volgde.

Jehoentelaar

Force India heeft qua neuzen aan het einde de meest rechte neus gehad van het spul met daaraan een aanhangsel. Zo begonnen ze bij STR ook, maar die heeft zich gaandeweg ontwikkeld tot een iets meer vloeiend aflopend geheel. Het aanhangsel an sich was bij Force India niet heel bijzonder, maar de totale constructie wel - aan het einde van het seizoen.

gloudiesaurus

Ben benieuwd. Zonder penisneuzen worden de auto's toch weer wat fraaier...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Goh, als ze er allemaal gaan uitzien zoals de Ferrari dan heb ik liever het veld van 2014...

Sabai

#10
De neus van Mercedes vond ik het minst lelijke. Maar hopelijk zijn de nieuwe neuzen meer als die van Williams  alleen dan geen penisvorm.

Zoals dit bijvoorbeeld perfecte neus imo.


gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 31 december 2014 - 16:12:30
Goh, als ze er allemaal gaan uitzien zoals de Ferrari dan heb ik liever het veld van 2014...

Ik verwacht niet dat iedereen de o zo succesvolle Ferrari zal kopiĆ«ren  :D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Die McLaren is echt prachtig maar de neus houdt iets te hoog op voor de reglementen van nu. Dus ofwel ze veranderen de reglementen naar een minimumbreedte onderin (leidt tot Mercedesneuzen) ofwel ze verhogen de minimumhoogte (leidt tot een soort verhoogde Brawnneus).

robbert

Citaat van: gloudiesaurus op 31 december 2014 - 16:33:37
Citaat van: Jozef op 31 december 2014 - 16:12:30
Goh, als ze er allemaal gaan uitzien zoals de Ferrari dan heb ik liever het veld van 2014...

Ik verwacht niet dat iedereen de o zo succesvolle Ferrari zal kopiĆ«ren  :D

ja inderdaad, dus geen paniek hebben.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 31 december 2014 - 15:26:10
Force India heeft qua neuzen aan het einde de meest rechte neus gehad van het spul met daaraan een aanhangsel. Zo begonnen ze bij STR ook, maar die heeft zich gaandeweg ontwikkeld tot een iets meer vloeiend aflopend geheel. Het aanhangsel an sich was bij Force India niet heel bijzonder, maar de totale constructie wel - aan het einde van het seizoen.

Tsja ... recht, rond of puntig, het blijft 'n uitsteeksel/aanhangsel en valt daarom bij mij in dezelfde categorie als al die andere teams met zo'n uitsteeksel/aanhangsel. Uiteindelijk waren die allemaal net ff anders als bij de concurentie. wat Force India wel het beste deed was hem ptimaal camoufleren door het zwart te maken, maar dat was slechts optisch bedrog.

Overigens moet ik mezelf even corrigeren daar waar het de McLaren betreft. Zij traden per direct al aan met zo'n penisneus, het was 2013 dat zij als een vd weinigen met 'n conventionele neus reden.