Provisionele Kalender 2015 en daarna

Gestart door Maikel0230, 27 mei 2014 - 12:06:28

« vorige - volgende »

Edwin90

De kalender is al jaren een logistiek drama. Dit jaar was volgens mij ook Maleisië => Bahrein => China. Ik snap dat echt niet.

Precies als Noord-Amerika. Waarom niet Montreal combineren met Austin. Nu schijnt het in Juni in Austin behoorlijk warm te zijn kwa temperatuur. Maar zou het veel erger zijn dan Maleisië of Singapore?

Jehoentelaar

Ja, dat gaat ruim boven de veertig graden. En Montréal kan niet in het voor- of najaar vanwege de relatief hoge sneeuwkansen.

Edwin90

Helder verhaal, eigenlijk valt het dus best mee dus.  :)

Jehoentelaar

Logisch zou eigenlijk zijn om in ieder geval Bahrein en Abu Dhabi na elkaar te doen, maar zolang die sjeiks uit de VAE centen blijven neertellen om het jaar af te sluiten krijg je dan een wel erg treurig seizoenseinde.

Nog logischer is om los van Noord-Amerika de continenten in z'n geheel aan te doen. Openen in Melbourne en Austin (of andersom), Interlagos, heel Europa en Montréal, eindigend met heel Azië.

Perton

Interessante conspiracy theorie op Autosport-forum: Korea is geheel toevallig geplaatst op de datum van de WEC-race in Spa. De enige race buiten Le Mans waar Porsche een derde auto inzet. Die Hülkenberg (en eventueel Alonso, afhankelijk van welke geruchten je wilt geloven) zou moeten besturen.

Zoals ik zeg, een conspiracy theorie, maar de Formule 1 is zo'n bizarre sport dat ik het nog wel durf te geloven ook.

Edwin90

Dat zou een kutstreek zijn voor Hulkenberg. Damn. Hij zou dan wel eindbaas zijn als hij gewoon dat weekend lekker WEC gaat rijden.  :P

Tuesday

weet je wat het is met conspiracytheorien; dat ze vaak onlogisch en onzinnig zijn. In dit geval dus ook. Zuid Korea stond op de provisionele kalender van 2014 ook al op eind april. Dit jaar is het dan 1 weekje later omdat je anders 3 weekenden achter elkaar een race hebt. Korea heeft trouwens ook gewoon een contract tot 2017 volgens mij.
Maar Hulkenbergje pesten zou natuurlijk ook kunnen. Wel knap dat ze dat allemaal zo snel hebben weten te regelen.

Jozef

WEC is toch ook van de FIA? Waarom zouden ze het dan tegenwerken dat een grote naam (want actief F1-coureur, en niet de slechtste van het pak) het deelnemersveld van het WEC komt opwaarderen?

Het is wel een onzinnig idee, alleen al omdat ze Korea en Spanje back-to-back willen zetten, terwijl we juist zo gewend zijn aan Spanje als opener van het Europese seizoen waarin teams met veel updates komen. Daar lijkt nu amper tijd voor te zijn.

Op deze manier klopt de filosofie die McLaren in het begin van het jaar presenteerde wel: je moet wel een teambaas hebben die in de fabriek blijft en een ander die de verantwoordelijkheid draagt voor het operationele aspect tijdens de GP-weekends, want op deze manier is het echt niet te doen om een raceteam te runnen in Azië terwijl je bedrijf van een paar honderd man thuis ook gewoon door moet werken.

Back-to-back van Korea naar Barcelona, wat een logistieke nachtmerrie.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 04 december 2014 - 00:07:05
WEC is toch ook van de FIA? Waarom zouden ze het dan tegenwerken dat een grote naam (want actief F1-coureur, en niet de slechtste van het pak) het deelnemersveld van het WEC komt opwaarderen?

Het is wel een onzinnig idee, alleen al omdat ze Korea en Spanje back-to-back willen zetten, terwijl we juist zo gewend zijn aan Spanje als opener van het Europese seizoen waarin teams met veel updates komen. Daar lijkt nu amper tijd voor te zijn.

Op deze manier klopt de filosofie die McLaren in het begin van het jaar presenteerde wel: je moet wel een teambaas hebben die in de fabriek blijft en een ander die de verantwoordelijkheid draagt voor het operationele aspect tijdens de GP-weekends, want op deze manier is het echt niet te doen om een raceteam te runnen in Azië terwijl je bedrijf van een paar honderd man thuis ook gewoon door moet werken.

Back-to-back van Korea naar Barcelona, wat een logistieke nachtmerrie.
vergelijkbaar met Japan naar Sochi afgelopen jaar. Moet kunnen, de mensen die zo'n schema in elkaar draaien weten wel waar ze mee bezig zijn lijkt me.

0634

Citaat van: Jozef op 04 december 2014 - 00:07:05
WEC is toch ook van de FIA? Waarom zouden ze het dan tegenwerken dat een grote naam (want actief F1-coureur, en niet de slechtste van het pak) het deelnemersveld van het WEC komt opwaarderen?



Maar WEC is niet van de FOM en die maakte de kalender, toch?

(Niet dat ik iets geloof van die theorie over Hulkbenberg trouwens)

BMW.WilliamsF1

Voor mij mag Korea wel weer van de kalender verdwijnen. 20 races vind ik genoeg en Korea heb ik nou niet bepaald gemist :P

SDG

#41
Citaat van: Jehoentelaar op 03 december 2014 - 20:25:20
Ja, dat gaat ruim boven de veertig graden. En Montréal kan niet in het voor- of najaar vanwege de relatief hoge sneeuwkansen.

Tot en met 1981 stond die race eind september/begin oktober op de kalender, dat is zo'n beetje de uiterste datum waarop er in Montréal nog gereden kan worden.

En Texas is in de zomer inderdaad veel te warm, herinner je maar die ene Grote Prijs die men destijds in de staten van Dallas organiseerde. De beelden van Nigel Mansell die zijn auto over de finish wilde duwen en uiteindelijk van uitputting neerviel zijn legendarisch geworden.

En een avondrace in Texas zoals bij de Indycars gaat voor een tijdschema zorgen waarbij de uitzending in Europa midden in de nacht zou vallen, en daar gaat Bernie dus nooit akkoord mee gaan.

Kootje

Citaat van: SDG op 04 december 2014 - 12:23:24
Citaat van: Jehoentelaar op 03 december 2014 - 20:25:20
Ja, dat gaat ruim boven de veertig graden. En Montréal kan niet in het voor- of najaar vanwege de relatief hoge sneeuwkansen.
En een avondrace in Texas zoals bij de Indycars gaat voor een tijdschema zorgen waarbij de uitzending in Europa midden in de nacht zou vallen, en daar gaat Bernie dus nooit akkoord mee gaan.

Ah ... dat bied kansen.
Wat dacht je van 'n ochtendrace? In het donker beginnen en na zonsopkomst eindigen. Dat hebben we nog niet en komt perfect uit voor de Europese kijkers. ;)

Jozef

Krijg dan maar eens mensen in de tribune. :P

Jehoentelaar

In Azerbeidzjan is recentelijk weer een journalist opgepakt voor vermeende negatieve publiciteit over het regime. Heeft geleid tot protesten in Baku en Tbilisi (Georgië). Het illustreert de beperkte vrijheid die de Azeri genieten.