Man van het jaar 2014?

Gestart door Sabai, 23 november 2014 - 21:32:25

« vorige - volgende »

Wie vonden jullie het beste?

Hamilton
Rosberg
Ricciardo
Bottas
Vettel
Alonso
Button
Massa
Perez
Hulkenberg
Magnussen
Raikkonen
Iemand anders namelijk. ......

Sabai

Wie vonden jullie over het hele jaar gezien de man  van het seizoen ?

gloudiesaurus

Lewis Hamilton als wereldkampioen!

Al heeft Ricciardo me het meest verbaasd in positieve zin.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

#2
Ricciardo

Als enige de Mercedes hegemonie weten te doorbreken, 3x zelfs al was dat niet geheel op eigen kracht.
Vettel ruimschoots verslagen. (+71 punten excl. 'n DQ in Australië dat hem 18 punten kostte)
Vele schitterende inhaalacties gedurende het gehele seizoen.

Perton

Hamilton. Op de momenten dat het moest stond ie er wel. Ricciardo was een heerlijke relevatie, en als het gaat om grootste verrassing van het jaar, dan heeft hij zonder twijfel mijn stem. Maar Hamilton keerde telkens terug van enkele tegenslagen en dat vind ik ook wel lovenswaardig.

Kootje

Zeker, maar hij had er dan ook de auto voor. Enige serieuze tegenstander was z'n teamgenoot, daar waar Ricciardo het ook nog tegen de Williamsen, Ferrari's, McLarens, Toro Rosso's, Force India's en Vettel op moest nemen.

BMW.WilliamsF1

Hamilton en Ricciardo op een goeie 2e plaats.

Enzo

Ricciardo heeft me het meeste verbaasd, erg lekker seizoen gedraaid.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 23 november 2014 - 21:44:51
Ricciardo

Als enige de Mercedes hegemonie weten te doorbreken, 3x zelfs al was dat niet geheel op eigen kracht.
Vettel ruimschoots verslagen. (+71 punten incl. 'n DQ in Australië dat hem 18 punten kostte)
jij was goed in pechstatistiekjes toch?

0634

Ricciardo. Revelatie. Heerlijke coureur. Geweldige racer. Snel. Leuke vent ook.

Pancake Shield

Lastige. Puur op basis van prestaties plus materiaal etc zou ik Ricciardo zeggen. Maar ik zeg toch Hamilton. De man leek mij echt roemloos ten onder te gaan de voorgaande jaren als de man die maar een wereldtitel gehaald heeft en daarna door pech en eigen blunders iedere keer de titel miste. Maar de Hamilton die ik dit jaar gezien heb, is een enorm volwassen geworden Hamilton. Eentje die zich niet zo maar van de kaart laat brengen, maar echt er vol voor gaat en ook nadenkt. Dus ja Hamilton met Ricciardo dicht op de voeten als tweede.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Voor mij geen twijfel mogelijk, Ricciardo. Erg overtuigend, in kwalificatie redelijk gelijkwaardig aan Vettel, maar in de races gewoon beter. Je kunt van Vettel vinden wat je wil, maar het is zeker geen koekebakker, er zijn misschien wel excuses, maar verder alle credits naar Ricciardo. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat. De nieuwe Alonso?

Enzo

Citaat van: Tuesday op 23 november 2014 - 22:17:58
Citaat van: Kootje op 23 november 2014 - 21:44:51
Ricciardo

Als enige de Mercedes hegemonie weten te doorbreken, 3x zelfs al was dat niet geheel op eigen kracht.
Vettel ruimschoots verslagen. (+71 punten incl. 'n DQ in Australië dat hem 18 punten kostte)
jij was goed in pechstatistiekjes toch?

Denk dat het verschil tussen Ricciardo en Vettel uitvergroot is door het vele technische malheur van Vettel.
Hoewel het voor mij wel overduidelijk was dat Ricciardo zich prettiger voelde in de RB dan Vettel dit jaar.

Gek genoeg waren er meerdere coureurs die dit jaar niet hun niveau haalde en dan ook consistent het hele jaar door, Kimi en Vettel waren daar de opvallendste in. Wellicht heeft het toch iets met de rijstijl en voorkeuren te maken, iets wat lastig is met deze auto's. Ze hebben nu echt veel minder grip en de bochtensnelheid is enorm laag in vergelijk met voorgaande jaren. De ene coureur kan zich hier blijkbaar makkelijker aan aanpassen dan de ander...

Wat me wel duidelijk is geworden dit jaar, is dat dit een totaal andere manier van racen is t.o.v. voorheen. Het lijkt veel minder intens en dat komt met name door de lage downforce, weinig grip en de ERS/Turbo units. Een schreeuwende atmosferische V10 of in ieder geval wat minder aero restricties zou de sport goed doen in mijn ogen.

Tuesday

Citaat van: Enzo op 23 november 2014 - 22:37:06
Citaat van: Tuesday op 23 november 2014 - 22:17:58
Citaat van: Kootje op 23 november 2014 - 21:44:51
Ricciardo

Als enige de Mercedes hegemonie weten te doorbreken, 3x zelfs al was dat niet geheel op eigen kracht.
Vettel ruimschoots verslagen. (+71 punten incl. 'n DQ in Australië dat hem 18 punten kostte)
jij was goed in pechstatistiekjes toch?

Denk dat het verschil tussen Ricciardo en Vettel uitvergroot is door het vele technische malheur van Vettel.
Hoewel het voor mij wel overduidelijk was dat Ricciardo zich prettiger voelde in de RB dan Vettel dit jaar.

Gek genoeg waren er meerdere coureurs die dit jaar niet hun niveau haalde en dan ook consistent het hele jaar door, Kimi en Vettel waren daar de opvallendste in. Wellicht heeft het toch iets met de rijstijl en voorkeuren te maken, iets wat lastig is met deze auto's. Ze hebben nu echt veel minder grip en de bochtensnelheid is enorm laag in vergelijk met voorgaande jaren. De ene coureur kan zich hier blijkbaar makkelijker aan aanpassen dan de ander...

Wat me wel duidelijk is geworden dit jaar, is dat dit een totaal andere manier van racen is t.o.v. voorheen. Het lijkt veel minder intens en dat komt met name door de lage downforce, weinig grip en de ERS/Turbo units. Een schreeuwende atmosferische V10 of in ieder geval wat minder aero restricties zou de sport goed doen in mijn ogen.
kan ik me op zich wel in vinden. Met Vettel komt het wel weer goed, ben ik van overtuigd. Genoeg tekenen van leven, met als hoogtepunt toch wel de kwalificatie in Maleisië. Kimi is met vallen opstaan ook wel weer een beetje op gekrabbelt.

Franky R.

Als Hamilton-fan zeg ik Ricciardo...een verademing met zijn eeuwige glimlach en relaxte manier van doen.


Heeft Vettel gewoon verslagen, wat Sebastian ook toegaf. Namelijk dat de RB10 hem gewoon niet lag. Vind het wel raar dat men mild is over Vettel, terwijl Webber veel harder werd aangepakt. Die kon ook niet overweg met die blown-diffuser auto.


Dus minder aero-restricties? God, nee..juist nog meer. Geen geneuzel meer in de windtunnel met flapjes en flipjes. En weg met die fuel flow-meter...

Jozef

Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 21:54:16
Hamilton. Op de momenten dat het moest stond ie er wel. Ricciardo was een heerlijke relevatie, en als het gaat om grootste verrassing van het jaar, dan heeft hij zonder twijfel mijn stem. Maar Hamilton keerde telkens terug van enkele tegenslagen en dat vind ik ook wel lovenswaardig.

Volledig eens.