Round 19: Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina Circuit, Abu Dhabi

Gestart door Maikel0230, 18 november 2014 - 11:27:39

« vorige - volgende »

Wie zal zondag Wereldkampioen Formule 1 gekroond worden?

Lewis Hamilton - 334 punten
14 (73.7%)
Nico Rosberg - 317 punten
5 (26.3%)

Totaal aantal stemmen: 19

rafael25

Lewis is de terecht kampioen, won de titel eigenlijk al met z'n start, ook zonder Nico's pech denk ik dat hij kampioen was geworden

0634

Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 16:44:29
Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 16:18:34
[quote author=Tuesday link=topic=13421.msg419711#msg419711 date=14167554
Dat laatste van Mol snapte ik ook niet 'misschien wel Nico's enige kans op een titel'.

Hoezo dan? Volgend jaar rijdt hij toch ook bij Merc? De man heeft zojuist het beste jaar uit zijn loopbaan gereden, zat er het hele jaar dichtbij, kwam wel net te kort, maar waarom zou hij het volgend jaar niet weer spannend kunnen maken? Ik zou het niet weten.
Nuja, in het eerste jaar dat Red Bull kampioen werd was, zat Webber er ook dicht bij, maar in de jaren daarna kon hij ook geen vuist meer maken eigenlijk. Dus in die zin kan ik me voorstellen dat een ontketende Hamilton zijn zaakjes wat meer op orde krijgt en het verschil nog groter gaat maken.

Maar da's ook de enige reden die ik kan bedenken, ik ben het verder volledig met je eens.

Mwah, Vettel was een jonge hond die zich ontwikkelde en Webber achter zich liet. Hamilton is geen jonge hond meer die nog aan het begin van zijn ontwikkeling staat.

0634

Citaat van: rafael25 op 23 november 2014 - 16:46:19
Lewis is de terecht kampioen, won de titel eigenlijk al met z'n start, ook zonder Nico's pech denk ik dat hij kampioen was geworden

Dat denk ik ook.

rafael25

Het nieuwe seizoen start over vier maanden. Op 15 maart 2015....Op naar het volgend seizoen.. zou ik zeggen

Maikel0230

Citaat van: rafael25 op 23 november 2014 - 16:48:56
Het nieuwe seizoen start over vier maanden. Op 15 maart 2015....Op naar het volgend seizoen.. zou ik zeggen

Het nieuwe seizoen start al volgende dinsdag denk ik.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 16:46:33

Mwah, Vettel was een jonge hond die zich ontwikkelde en Webber achter zich liet. Hamilton is geen jonge hond meer die nog aan het begin van zijn ontwikkeling staat.
Dat klopt, maar na wat jaren van ups en downs kan het wel zo zijn dat Hamilton nu écht vrij is van McLaren en helemaal happy is bij Mercedes. Het is tenslotte een erg emotionele jongen. In die zin maakt zijn ervaring denk ik vrij weinig uit. Maar goed, zoals ik zei, ik verwacht die twee volgend jaar gewoon gewaagd aan elkaar.

Tuesday

Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 16:44:29
Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 16:18:34
[quote author=Tuesday link=topic=13421.msg419711#msg419711 date=14167554
Dat laatste van Mol snapte ik ook niet 'misschien wel Nico's enige kans op een titel'.

Hoezo dan? Volgend jaar rijdt hij toch ook bij Merc? De man heeft zojuist het beste jaar uit zijn loopbaan gereden, zat er het hele jaar dichtbij, kwam wel net te kort, maar waarom zou hij het volgend jaar niet weer spannend kunnen maken? Ik zou het niet weten.
Nuja, in het eerste jaar dat Red Bull kampioen werd was, zat Webber er ook dicht bij, maar in de jaren daarna kon hij ook geen vuist meer maken eigenlijk. Dus in die zin kan ik me voorstellen dat een ontketende Hamilton zijn zaakjes wat meer op orde krijgt en het verschil nog groter gaat maken.

Maar da's ook de enige reden die ik kan bedenken, ik ben het verder volledig met je eens.
dat seizoen gaf ook wel een iets vertekend beeld. Vettel was dat jaar gewoon veel beter, maar nog onvolwassen en veel pech. Maar goed, ik sluit niet uit dat het vanaf nu een walk over wordt voor Lewis en ik begrijp de vergelijking met 2010, maar ik heb er zelf een heel ander idee bij. Maar toch zou ik mn geld wel op Lewis zetten voor volgend jaar.

rafael25


SDG

Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 16:18:34
Dat laatste van Mol snapte ik ook niet 'misschien wel Nico's enige kans op een titel'.

Hoezo dan? Volgend jaar rijdt hij toch ook bij Merc? De man heeft zojuist het beste jaar uit zijn loopbaan gereden, zat er het hele jaar dichtbij, kwam wel net te kort, maar waarom zou hij het volgend jaar niet weer spannend kunnen maken? Ik zou het niet weten.

Ik ook niet. Een coureur van wie je op voorhand min of meer wist dat hij wellicht zijn laatste kans uitspeelde om kampioen te worden was Damon Hill in 1996 bij Williams, in de wetenschap dat hij het jaar daarop voor achterhoedeteam Arrows ging rijden en dat hij al niet meer van de jongste was. En dat gold waarschijnlijk ook wel Irvine in 1999. Maar Rosberg? Heeft zeker nog kansen in de toekomst.

Perton

Mwoah na 2008 zullen er ook niet veel mensen zijn geweest die dachten dat Massa nog regelmatig om de titel zou rijden.

Kootje

Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 18:10:46
Mwoah na 2008 zullen er ook niet veel mensen zijn geweest die dachten dat Massa nog regelmatig om de titel zou rijden.

En dat deed hij dan ook niet. ;)


Citaat van: SDG op 23 november 2014 - 18:05:36
Een coureur van wie je op voorhand min of meer wist dat hij wellicht zijn laatste kans uitspeelde om kampioen te worden was Damon Hill in 1996 bij Williams, in de wetenschap dat hij het jaar daarop voor achterhoedeteam Arrows ging rijden en dat hij al niet meer van de jongste was.

Van Hill werd toch pas na het behalen van z'n titel bekend dat hij Williams in zou ruilen voor Arrows?

0634

In ieder geval vind ik het apart dat iemand die bij hetzelfde team blijft en dit jaar tot op het laatst meedeed, geen kans zou maken volgend seizoen.

Perton

Citaat van: Kootje op 23 november 2014 - 18:17:11
Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 18:10:46
Mwoah na 2008 zullen er ook niet veel mensen zijn geweest die dachten dat Massa nog regelmatig om de titel zou rijden.

En dat deed hij dan ook niet. ;)
Klopt, dat was mijn punt ook :P

SDG

Citaat van: Kootje op 23 november 2014 - 18:17:11
En dat deed hij dan ook niet. ;)

'Hindsight is always 20/20.' In 2008 had Ferrari samen met McLaren de beste auto en had Massa binnen Ferrari zelf vlot de maat genomen van Räikkönen, waardoor toch niemand verwachtte dat beide teams vooral in de eerste helft van 2009 zo achter de feiten aan zouden rijden. En eenmaal Ferrari zijn zaakjes min of meer voor elkaar had en weer kon winnen, had Massa zijn ongeluk al gehad.

SDG

Citaat van: Kootje op 23 november 2014 - 18:17:11
Van Hill werd toch pas na het behalen van z'n titel bekend dat hij Williams in zou ruilen voor Arrows?

Helemaal zeker ben ik het niet meer wanneer hij precies voor Arrows tekende, maar het was voor de laatste race wel al bekend dat hij vervangen ging worden door Frentzen en dat bij de andere topteams de stoeltjes al vast lagen. Dus het was in ieder geval al zeker dat hij in 1997 geen topauto meer ging hebben om voor de titel te strijden.