Waar is de ouderwetse shoot-out gebleven?

Gestart door Breaktest, 01 november 2014 - 14:00:21

« vorige - volgende »

Kootje

Is 'n fictief bedrag, maar uit de tv-inkomsten die gegenereerd worden door dat programma, uit reclamegelden, uit de verkochte kaartjes voor dit evenement. Met andewre woorden: Uit de pot waaruit dit gehele gebeuren gefinanciëerd wordt.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 02 november 2014 - 13:20:16
Is 'n fictief bedrag, maar uit de tv-inkomsten die gegenereerd worden door dat programma, uit reclamegelden, uit de verkochte kaartjes voor dit evenement. Met andewre woorden: Uit de pot waaruit dit gehele gebeuren gefinanciëerd wordt.
Nou, Sauber gaat niet zo maar zn stoeltje afstaan, dus met die 25 miljoen zit je wel redelijk in de goede richting denk ik, maar dat ga je nooit met zo'n shoot out bij elkaar krijgen.

Kootje

Ik heb geen idee wat zenders moeten betalen om zo'n format uit te zenden. Maar aangezien er wereldwijd duizenden tv-zenders zijn, lijkt dat me niet onoverkomelijk.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 02 november 2014 - 13:56:30
Ik heb geen idee wat zenders moeten betalen om zo'n format uit te zenden. Maar aangezien er wereldwijd duizenden tv-zenders zijn, lijkt dat me niet onoverkomelijk.
ik denk dat je met tv rechten nog geen eens aan een miljoen komt.

Kootje

Niet? ???

Er zijn 195 erkende landen* in de wereld, daarnaast zijn er nog 13 niet erkende landen en 66 niet onafhankelijke gebieden. Stel ... in 25% van die landen/gebieden wordt het format door één zender uitgezonden, dat zijn grofweg 70 zenders. Om aan "slechts" 1 miljoen te komen, zouden ze per zender maar 'n kleine 15.000,- aan uitzendrechten hoeven te betalen. Lijkt mij persoonlijk erg weinig, maar nogmaals: Ik heb geen idee wat zenders moeten betalen om zo'n format uit te mogen zenden.


*http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_in_2014

Tuesday

Citaat van: Kootje op 02 november 2014 - 14:18:06
Niet? ???

Er zijn 195 erkende landen* in de wereld, daarnaast zijn er nog 13 niet erkende landen en 66 niet onafhankelijke gebieden. Stel ... in 25% van die landen/gebieden wordt het format door één zender uitgezonden, dat zijn grofweg 70 zenders. Om aan "slechts" 1 miljoen te komen, zouden ze per zender maar 'n kleine 15.000,- aan uitzendrechten hoeven te betalen. Lijkt mij persoonlijk erg weinig, maar nogmaals: Ik heb geen idee wat zenders moeten betalen om zo'n format uit te mogen zenden.


*http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_in_2014
en wat gaan ze dan precies uitzenden? en wie gaan daar naar kijken? Een zender als Sky gaat het misschien meepikken, maar verder lijkt het me redelijk onverkoopbaar.

Kootje

Ken je het programma Nissan GT Academy? Ik denk zoiets, maar dan met F1 auto's. Dat programma is  iig alvast 'n goed lopend programma dat alweer aan z'n 6e seizoen bezig is. Prima verkoopbaar dus.

0634

En hoeveel kijkers bereik je met Nissan GT Academy? En hoeveel moet je voor die rechten betalen? En hoeveel kosten maak je dan? En hoe ga je het ooit rendabel maken?

Sorry, maar dit soort shootouts zijn voor het grote publiek van geen enkel belang en zullen nooit genoeg kijkers trekken om de kosten te verantwoorden.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 15:30:35
En hoeveel kijkers bereik je met Nissan GT Academy? En hoeveel moet je voor die rechten betalen? En hoeveel kosten maak je dan? En hoe ga je het ooit rendabel maken?

Geen idee, geen idee, geen idee en geen idee. Maar gezien het feit dat ze alweer met seizoen 6 bezig zijn, genoeg om het rendabel te maken.


CitaatSorry, maar dit soort shootouts zijn voor het grote publiek van geen enkel belang en zullen nooit genoeg kijkers trekken om de kosten te verantwoorden.

Om dat soort uitspraken te doen zal je toch eerst de cijfers moeten kennen.


Maar goed, het is niet meer dan 'n ideetje van Breaktest waaraan ik 'n invulling probeer te geven. Meer niet. Het is geen realiteit en zal het waarschijnlijk ook nooit worden. Ik ga hier dan ook verder geen woorden meer aan vuil maken.

0634

Hé, het was ook allerminst lullig bedoeld of zo, maar ik begrijp gewoon niet hoe iemand kan denken dat het grote publiek wel geïnteresseerd zal zijn in een shootout tussen twee voor hen totaal onbekende rijders. Het is een idee van niks. Althans, als het doel anders is dan: 'we willen weten wie van die twee rijders de beste is'.

Kootje

Werd ook niet als lullig ervaren. ;)

Maar goed, ik denk ook niet dat je er het grote publiek mee bereikt en zo de sport populairder maakt. Wel denk ik dat er onder de racefans wel degelijk draagvlak is voor zo'n format. De Nissan GT Academy bewijst dat in mijn optiek.

0634

Jamaar dit topic is toch geopend om met zo'n shootout om er een Heel Holland Bakt-achtig fenomeen van te maken? Dat staat althans in de OP. Dan zal je een grote publiek moeten bereiken, dat redt je niet alleen met een paar verdwaalde racefans.

Kootje

Klopt, maar daar had ik je rond 13.00 uur dan ook al gelijk in gegeven. ;)

0634

Dus we hebben alleen maar tijd lopen verdoen hier? ;D