Waar is de ouderwetse shoot-out gebleven?

Gestart door Breaktest, 01 november 2014 - 14:00:21

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 01 november 2014 - 22:06:04
Wie weet overigens wie van de huidige coureurs via een shoot-out de F1 is binnengekomen?


Sutil toch? Die had een shoot-out tegenover Bianchi...Bianchi verloor maar kon later instappen bij Marussia...dacht ik hoor!


Sabai

We moeten ook niet vergeten dat alle grote teams hun  eigen talenten programma's hebben en daarmee ook echt " talent' mee laten doorstromen. Neem bijvoorbeeld Ricciardo , Bottas, Magnussen en onze eigen Max. Het zijn juist de armlastige teams die wel talent willen maar niet kunnen laten rijden. Door dit te subsidiĆ«ren lijkt me geen oplossing.  Er moet gewoon een oplossing komen voor de enorme financiĆ«le verschillen tussen de teams en de sport betaalbaarder laten worden.  Het is toch belachelijk dat de aandrijflijn alleen al 28 miljoen kost.

Breaktest

Citaat van: Franky R. op 01 november 2014 - 22:11:07
Citaat van: Breaktest op 01 november 2014 - 22:06:04
Wie weet overigens wie van de huidige coureurs via een shoot-out de F1 is binnengekomen?


Sutil toch? Die had een shoot-out tegenover Bianchi...Bianchi verloor maar kon later instappen bij Marussia...dacht ik hoor!
Dat verhaal ken ik niet, maar zelf doel ik op Jenson Button en  F3000 rijder Bruno Junqueira, welk in mijn herinnering Button op zijn sloffen won. In 1999 - allemachtig, die man kweekt al 15 jaar eelt (moet in ene denken aan een andere topic van mij die ook al tegen het zere been van velen was - en waarin de woorden "uitgekeken op" voor kwamen).
Een andere onvervalste shoot out vond plaats in 2004 tussen Antonio Pizzonia en Nick Heidfeld, ook al georganiseerd door Williams, voor een plaatsje naast Ralf Schumacher.

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 01 november 2014 - 23:00:08

Dat verhaal ken ik niet, maar zelf doel ik op Jenson Button en  F3000 rijder Bruno Junqueira, welk in mijn herinnering Button op zijn sloffen won. In 1999 - allemachtig, die man kweekt al 15 jaar eelt (moet in ene denken aan een andere topic van mij die ook al tegen het zere been van velen was - en waarin de woorden "uitgekeken op" voor kwamen).
Een andere onvervalste shoot out vond plaats in 2004 tussen Antonio Pizzonia en Nick Heidfeld, ook al georganiseerd door Williams, voor een plaatsje naast Ralf Schumacher.


Ik had gelijk... http://www.gppits.net/nieuws/sutil_vs_bianchi_mercedes_vs_ferrari/
Alstublieft... ;)


De laatste shoot-out was dus begin 2013...vorig jaar dus. :)

Pancake Shield

Citaat van: Jehoentelaar op 01 november 2014 - 20:41:47
Om even in te gaan op de daadwerkelijke inhoud van het topic: zo'n shoot-out klinkt an sich niet slecht, maar werken gaat het niet. Welke teams moeten hun stoeltje vrijhouden voor iemand die het momentum mee heeft en de shoot-out wint? Krijgen we een FIA Rookie Grand Prix Team, of krijgt Toro Rosso een aantal broertjes?

Dit dus. Ik kan mij niet voorstellen dat enig team ook maar even denkt van 'goh, laten we wat budget vrijmaken om zo'n evenement te organiseren + de prijs'. Op dit moment is de F1 financieel niet gezond, dat klopt. Maar dit idee maakt het er niet beter op. Ja, je kunt er wat talent mee ontdekken. Tegelijkertijd teken je de ondergang van kleine teams ermee eigenlijk. Die moeten dan een plekje vrij houden (wat ja, de grote gaan echt geen junior-team op zetten voor zoiets net zomin als de FIA), wat dus inhoudt een plekje minder voor betalende coureurs. Het is misschien jammer, dat er 'veel' pay-drivers zijn. Maar de situatie is gewoon op dit moment niet anders. Het idee is leuk, maar het is onuitvoerbaar.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Bovendien, als je een talent hebt waar je veel inziet, waarom zou je hem dan in een shootout betrekken? Dat is een momentopname, terwijl je hem misschien al een loopbaan lang gevolgd hebt. Dan laat je zijn toekomst toch niet afhangen van een misschien wel slechte en nerveuze dag? Ik zie daar nooit zoveel voordeel in.

Breaktest

Blijf me erover verbazen hoe slecht mensen dit topic lezen. Het gaat over hoe F1 haar geloofwaardigheid kan verhogen.
Een shoot-out gekoppeld aan een tv-format is maar een voorstel. Wat is daar mis mee? Het is een manier om sport en show dichter bij elkaar te brengen. F1 is een wereldsport, dus je kunt het ook wereldwijd verkopen. En van die gelden kun je teams ondersteunen die zo'n coureur wel willen adapteren. Je kweekt er tevens naamsbekendheid mee.

0634

VT's worden al nauwelijks bekeken, Q's alleen door fanaten. Zal er dan iemand - buiten die hards - interesse hebben in twee totaal onbekende rijders die op een obscuur baantje hun spierballen kunnen laten zien?

Kootje

Tsja ... persoonlijk zou ik daar eerder naar kijken dan naar 'n VT. Die zijn voor mij persoonlijk toch nietszeggend, terwijl zo'n tv-format alla de GT-Drivers Academy voor F1 auto's dat wel is. Zo kun je met eigen ogen alvast zien wat die jongelingen in 'n F1 bolide in hun mars hebben en er, indien het publiek mag stemmen, ook nog invloed op uitoefenen wie er wel of niet debuteren. Ik vind het persoonlijk nog niet zo'n slecht idee, alleen welk team moet daar dan 'n zitje voor afstaan, hoeveel levert dat ze op en wie gaat dat allemaal betalen?

0634

Maar het gaat niet om jou: jij bent een die-hard. Als ik vrij ben, zal ik ook wel kijken. Maar zullen er mensen naar kijken die F1 wel aardig vinden? Zal een shootout tussen twee onbekenden echt een kijkcijferkanon blijken waar we wel even een baan voor gaan huren, met marshall's, monteurs, auto's en alle andere bijkomende kosten? Kan je zo'n shootout zo commercieel aantrekkelijk maken dat je dat ooit kostendekkend kan krijgen? Kan me niet voorstellen dat er veel mensen - nogmaals buiten de racefanaten zoals wij - interesse in heeft.

Kootje


0634

Dus zie ik er voor dit specifieke 'probleem' geen oplossing in.

Tuesday

Het kostendekkend krijgen lijkt mij het probleem niet. Probleem is eerder dat het weinig toevoegd en dat de teams er helemaal niet op zitten te wachten.

Kootje

#28
Dat laatste zal toch echt afhangen van welk team hiervoor benaderd word en hoeveel cash er tegenover staat. Ik denk, nee ... ik ben er van overtuigd dat armlastige teams als Sauber hier graag aan mee zullen werken als men zo'n 25 miln op hun rekening bijgeschreven krijgen om 'n paar keer 'n paar auto's (hoeven niet eens nieuwe te zijn) af te staan en 'n zitje vrij te houden. Een team als Ferrari zal er echter niet voor warm lopen. Maar goed, het is idd geen oplossing om de populariteit vd F1 te vergroten. Het zal best aanslaan, maar niet bij het grote publiek.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 02 november 2014 - 13:15:56
Dat laatste zal toch echt afhangen van welk team hiervoor benaderd word en hoeveel cash er tegenover staat. Ik denk, nee ... ik ben er van overtuigd dat armlastige teams als Sauber hier graag aan mee zullen werken als men zo'n 25 miln op hun rekening bijgeschreven krijgen om 'n paar keer 'n paar auto's (hoeven niet eens nieuwe te zijn) af te staan en 'n zitje vrij te houden.
en waar komt dan die 25 miljoen vandaan?