Waar is de ouderwetse shoot-out gebleven?

Gestart door Breaktest, 01 november 2014 - 14:00:21

« vorige - volgende »

Breaktest

De geloofwaardigheid van de F1 staat volgens sommigen nogal ter discussie. De vraag is hoe ze die kan verhogen. Ik denk niet dat er 1 oplossing is, maar dat ze dat moeten doen met grote en kleine maatregelen.
En een ervan zou de ouderwetse shoot-out kunnen zijn. Dat gebeurt veel te weinig bij rijderswisselingen.

Los daarvan, een shoot-out zou je ook kunnen organiseren onder potentiële debutanten. 
Dat F1 verslaafd is aan pay drivers, het zij zo. Maar waarom niet minstens twee of drie plaatsen per jaar reserveren voor jongens die werkelijk wat hebben gepresenteerd? Je zou de top drie van een paar aansprekende klassen een paar dagen of een week aan de tand kunnen voelen - desnoods met een debiel televisie format er omheen (a la heel Holland bakt, maar dan anders; het gaat immers om populariteit terug winnen), en de twee winnaars krijgen gegarandeerd een F1 stoeltje voor een jaar - desnoods gesubsidieerd door de gezamenlijke teams of de kleine witte haai.
De winnaars krijgen dan een jaar de tijd om zich te bewijzen en verder hun eigen weg in de F1 te vinden. Desnoods kan beste van de drie tegen de lichting van het nieuwe jaar strijden om zijn zitje te behouden, maar het derde jaar moet ie ook zijn laatjes uitruimen.

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 01 november 2014 - 14:00:21
Dat F1 in rap tempo haar geloofwaardigheid heeft verloren, daar zijn we het denk ik wel over eens.
ik denk het niet. Wel weer een mooi cliche trouwens ;)

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 01 november 2014 - 14:03:13
Citaat van: Breaktest op 01 november 2014 - 14:00:21
Dat F1 in rap tempo haar geloofwaardigheid heeft verloren, daar zijn we het denk ik wel over eens.
ik denk het niet. Wel weer een mooi cliche trouwens ;)
F1 hangt aan elkaar van de clichés

0634

Citaat van: Breaktest op 01 november 2014 - 14:00:21
Dat F1 in rap tempo haar geloofwaardigheid heeft verloren, daar zijn we het denk ik wel over eens.

En ik denk het ook al niet.

Sabai

Volgens mij heb je hier al eerder een topic over gemaakt .

Breaktest

Citaat van: Sabai op 01 november 2014 - 14:28:13
Volgens mij heb je hier al eerder een topic over gemaakt .
Volgens mij niet, maar ik laat me graag verrassen. 

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 01 november 2014 - 14:07:09
Citaat van: Breaktest op 01 november 2014 - 14:00:21
Dat F1 in rap tempo haar geloofwaardigheid heeft verloren, daar zijn we het denk ik wel over eens.

En ik denk het ook al niet.
Altijd goed om tegengeluiden te horen.

Sabai

Citaat van: Breaktest op 01 november 2014 - 14:31:31
Citaat van: Sabai op 01 november 2014 - 14:28:13
Volgens mij heb je hier al eerder een topic over gemaakt .
Volgens mij niet, maar ik laat me graag verrassen.

Ik weet niet meer wanneer maar het item wat je aanhaalt klonk me bekend  :)

SDG

De F1 is op dit moment misschien niet echt goed bezig, maar dat is voor mij niet hetzelfde als dat ze haar geloofwaardigheid verloren heeft. Bij dat laatste denk ik eerder aan een sport als wielrennen; al die knalprestaties die achteraf gezien gewoon boerenbedrog bleken te zijn.

0634

Citaat van: Breaktest op 01 november 2014 - 17:30:50
Citaat van: Jeroen op 01 november 2014 - 14:07:09
Citaat van: Breaktest op 01 november 2014 - 14:00:21
Dat F1 in rap tempo haar geloofwaardigheid heeft verloren, daar zijn we het denk ik wel over eens.

En ik denk het ook al niet.
Altijd goed om tegengeluiden te horen.

Tja, voor iedereen zeggen dat 'we het wel met elkaar eens zijn dat de sport zijn geloofwaardigheid is verloren'... daar kan je commentaar op krijgen. Niet alleen van mij zo te lezen. Gelieve toch voor jezelf te blijven praten en te denken.

Breaktest

#10
Citaat van: Jeroen op 01 november 2014 - 18:50:20
Citaat van: Breaktest op 01 november 2014 - 17:30:50
Citaat van: Jeroen op 01 november 2014 - 14:07:09
Citaat van: Breaktest op 01 november 2014 - 14:00:21
Dat F1 in rap tempo haar geloofwaardigheid heeft verloren, daar zijn we het denk ik wel over eens.

En ik denk het ook al niet.
Altijd goed om tegengeluiden te horen.

Tja, voor iedereen zeggen dat 'we het wel met elkaar eens zijn dat de sport zijn geloofwaardigheid is verloren'... daar kan je commentaar op krijgen. Niet alleen van mij zo te lezen. Gelieve toch voor jezelf te blijven praten en te denken.
Daar heb je helemaal gelijk in, dat was niet handig, maar ik geloof niet dat ik het nog recht kan zetten. Het was meer bedoeld om een aanloopje te nemen naar het echte onderwerp dat ik op tafel wilde leggen: hoe kan de F1 haar geloofwaardigheid verhogen?
update: ik kon het toch veranderen.

0634

Het geeft ook niet, maar ik wilde wel even zeggen dat ik dat niet onderschrijf.

Jehoentelaar

Om even in te gaan op de daadwerkelijke inhoud van het topic: zo'n shoot-out klinkt an sich niet slecht, maar werken gaat het niet. Welke teams moeten hun stoeltje vrijhouden voor iemand die het momentum mee heeft en de shoot-out wint? Krijgen we een FIA Rookie Grand Prix Team, of krijgt Toro Rosso een aantal broertjes?

Breaktest

Citaat van: SDG op 01 november 2014 - 18:41:13
De F1 is op dit moment misschien niet echt goed bezig, maar dat is voor mij niet hetzelfde als dat ze haar geloofwaardigheid verloren heeft. Bij dat laatste denk ik eerder aan een sport als wielrennen; al die knalprestaties die achteraf gezien gewoon boerenbedrog bleken te zijn.
Daar heb ik toch een heel andere mening over (grappig genoeg terwijl ik dit typ veegt een radiojournalist bij NOS sport helemaal de vloer aan met F1). Maar goed, dat is een andere discussie die inderdaad al een keer elders is gevoerd (ik begrijp plotseling waar Sabai op doelt).

Mij moet me wel van het hart dat sommige forummers al dan niet moedwillig de details eruit pikken die ik niet met dit topic voor ogen had en de kern van het verhaal laten liggen.   

Breaktest

Wie weet overigens wie van de huidige coureurs via een shoot-out de F1 is binnengekomen?