kvyat kaliber ricciardo?

Gestart door Leroy, 14 oktober 2014 - 08:40:42

« vorige - volgende »

Wings

Om te reageren op de vraag (onderwerp): ik vind het moeilijk (en te vroeg) om Ricciardo te plaatsen. Hij kan een Grand Prix winnen en verslaat Vettel, dat zijn de enige feiten die ik heb. Niet de minste maar te min om te zeggen ik vind hem beter dan coureur-x maar minder goed dan coureur-y. Omgaan met kampioenschapsdruk vind ik weer compleet iets anders en tekenend hoe goed een rijder is. Dat geldt ook voor het presteren met minder materiaal. Maar hoe goed Ricciardo is? Van Kvyat weten we nog minder. Zijn rijstijl spreekt me wel aan. Offensief en dat hij sturen kan heeft hij voldoende laten zien. Maar een hoogvlieger: nee. Scoort amper de helft van de punten die Vergne scoort. Ik vind het allemaal pover en begrijp de keuze van Red Bull dit keer niet (of eigenlijk wel. Schijnt dat Red Bull één of andere Russische investeerder aan zich heeft verbonden. Dus zal er flink geld binnenkomen. Het proberen wel waard).

NielsD

Citaat van: Wings op 18 oktober 2014 - 11:50:28
(of eigenlijk wel. Schijnt dat Red Bull één of andere Russische investeerder aan zich heeft verbonden. Dus zal er flink geld binnenkomen. Het proberen wel waard).

En mocht Kvyat de overwinningen niet binnenslepen, dan doet Ricciardo het wel. Het gaat om het plaatje en misschien wordt Kvyat, mits er echt geen goede resultaten uitkomen, wel weer geloosd naar één jaar. Het is niet des Red Bulls, maar ik kan me voorstellen dat ze dan Max (:P) er in willen pleuren, aangezien ik die hoger inschat dan Kvyat.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Nou nou, laten we eerst afwachten hoe Max die stap vanuit de Formule 3 maakt. Ik verwacht ook wel goed, maar je weet nooit.

Wings

Mee eens. Ik heb niet het hele seizoen gevolgd maar was Max constant over een compleet seizoen gemeten?

FolkertE

Citaat van: Wings op 23 oktober 2014 - 09:06:57
Mee eens. Ik heb niet het hele seizoen gevolgd maar was Max constant over een compleet seizoen gemeten?
Moeilijk inschatten. Ik weet namelijk niet hoe goed die van Amersfoort auto nou echt was. Zijn teamgenoot reed toch vaak ver achter hem. Al moet ik zeggen dat ik niet eens weet wie dat is. Ik ken maar paar namen van dat jaar. Blomqvist, Rosenqvist, Ocon, Aeur, Verstappen, Dennis, van de Laar, Fucon? (IIG het Italiaanse woord voor vuur ;D.) en dat was het wel zo'n beetje.
Zelf vind ik wel dat hij redelijk constant was, maar zijn auto vaak problemen had en een aantal races een straf moest uitzitten voor een motorwissel.
Al met al denk ik wel dat Verstappen erg constant was.

Matthijs

Citaat van: Wings op 23 oktober 2014 - 09:06:57
Mee eens. Ik heb niet het hele seizoen gevolgd maar was Max constant over een compleet seizoen gemeten?
Nee. Aan het eind van het seizoen was hij beter dan aan het begin. Maar dat lijkt me logisch als je een volslagen rookie bent. Kvyat wordt dit jaar toch ook steeds beter?

Perton

Tsja het is een rookieseizoen, logisch dat het met pieken en dalen gaat. Ik verwacht volgend jaar in de F1 niet anders. Met als verschil dat wanneer hij een foutje maakt, zijn weekend meteen klaar is, in tegenstelling tot de F3 waar die nog 2 andere races heeft om te imponeren.

Matthijs

Citaat van: Perton op 23 oktober 2014 - 13:23:05
Tsja het is een rookieseizoen, logisch dat het met pieken en dalen gaat. Ik verwacht volgend jaar in de F1 niet anders. Met als verschil dat wanneer hij een foutje maakt, zijn weekend meteen klaar is, in tegenstelling tot de F3 waar die nog 2 andere races heeft om te imponeren.

In die zin was het heel verstandig van Verstappen om in de F3 te debuteren. Samen met de Masters, Macau en de Florida Winter Series heeft Verstappen aan het eind van het jaar 45 races gereden. Dat is het equivalent van drie volledige seizoenen Eurocup Formule Renault 2.0.

Maargoed, Verstappen heeft een eigen topic.

Wings

Kvyat erg matig de afgelopen races. Ook nu weer ver achter Vergne die gewoon een toffe race neerzet.

Perton

Ik was eigenlijk vergeten dat ie meedeed zelfs. Gaat inderdaad niet zo lekker als begin dit seizoen.

0634

Dat vind ik wel een beetje rookie-achtig. Nog niet het constante van de wat meer ervaren jongens.

Franky R.

Kvyat zou zijn band linksvoor hebben opgerookt in een duel met Kimi

0634


FolkertE


Pancake Shield

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 22:46:30
Kvyat erg matig de afgelopen races. Ook nu weer ver achter Vergne die gewoon een toffe race neerzet.

Het doet mij een beetje denken aan Perez toen hij van Sauber naar McLaren ging. Hij was heel goed voor de bekendmaking, maar reed daarna alleen maar slechte races waarbij je dacht: 'wow en die gaat naar McLaren?'. Dat gevoel krijg ik nu ook een beetje bij Kvyat.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock