Grand-Prix van Azerbeidzjan

Gestart door gloudiesaurus, 08 oktober 2014 - 00:48:48

« vorige - volgende »

Robbert65

geeft meer inzicht dan een lijntekeningetje, die haakse bochten zijn heel ruim, dus lijkt me, dat daar heel wat uitremacties van komen. Dat steegje langs die toren gaat een hoop mooie beelden en aardig wat gele vlaggen opleveren denk ik zo  ;D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Veel mensen reageren/reageerden negatief op deze Grand Prix omdat het in Azerbeidzjan ligt en clasht met Le Mans. Maar volgens mij kan dit een heel interessant circuit worden.

gloudiesaurus

Wordt een afweging zoeken naar de grip en snelheid. Want je hebt op dit circuit beide nodig. Dat kan interessant worden.

Jammer alleen dat het met de persvrijheid en mensenrechten zo slecht gesteld is in Azerbeidzjan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Dat is het in China ook maar daar hoor ik nu ook niet veel mensen meer over.

Robbert65

en in Bahrein en in Abu Dhabi en in Rusland ......
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 29 februari 2016 - 16:17:15
Dat is het in China ook maar daar hoor ik nu ook niet veel mensen meer over.

Klopt.
Al blijft ik daar de 1e sectie van het circuit ook geweldig vinden.
Wat ik minder vind is de entourage, lege tribunes. Formule 1 leeft niet in China.

Ik zie in het persbericht van Azerbeidzjan staan dat er plek is voor 30.000 toeschouwers. Dat is niet echt veel...
Heb net even wikipedia gecheckt, Bakoe heeft 2 miljoen inwoners.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Azerbeidzjan is een klein en lastig bereikbaar land. Achter de Russische grens ligt het levensgevaarlijke Dagestan, vanuit Georgië is het een heel eind reizen en de grens met Armenië is dicht. In Iran zullen ze denk ik verder niet echt met autosport bezig zijn. Op wat reisgekken na zullen vrijwel alle bezoekers Azeri zijn en dan moet je klein beginnen. Op zich pakken ze dat heel aardig aan.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 29 februari 2016 - 20:52:35
Azerbeidzjan is een klein en lastig bereikbaar land. Achter de Russische grens ligt het levensgevaarlijke Dagestan, vanuit Georgië is het een heel eind reizen en de grens met Armenië is dicht. In Iran zullen ze denk ik verder niet echt met autosport bezig zijn. Op wat reisgekken na zullen vrijwel alle bezoekers Azeri zijn en dan moet je klein beginnen. Op zich pakken ze dat heel aardig aan.

Klopt. Alleen krijg ik dan een beetje een Bahrein-gevoel, een race met weinig fans.
Zie liever toch een race ergens in Europa met volle tribunes  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar


Matthijs


Jozef

Maar niet met volle tribunes. ;)

Of wel, maar dan minieme tribunes.

Jehoentelaar

Citaat van: Matthijs op 29 februari 2016 - 22:14:32
Het is ook in Europa...  :-X

Ik wil die discussie verder niet op gang brengen maar cultureel gezien zou alleen Georgië zichzelf Europees mogen noemen van het drietal landen in die regio.

Matthijs

Nu weet ik niet zo goed wat de 'Europese Cultuur' dan wel inhoudt, maar het Baku zelf ligt niet in Europa. Het land Azerbeidzjan overigens deels wel.

Robbert65

kijk: er ligt inmiddels al asfalt, op alle andere beelden tot nu toe lagen er kinderhoofdjes.

http://www.gppits.net/nieuws/fernando_alonso_bezoekt_bakoe/
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

En buiten Baku enkel rudimentaire wegen. Met onze huis, tuin en keukenwagens al onbegaanbaar....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel