Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 05 februari 2015 - 11:46:25
Citaat van: Tuesday op 05 februari 2015 - 11:00:15
omdat het hele Marussia verhaal zelf ook alleen maar om geld draait. Als het om sportief succes gaat, dan ga je niet meedoen met een 2014 auto. Als dit slechts een 1 jarig project is, wat gezien de overname van de fabriek door Haas misschien wel aannemelijk is, dan kan ik me wel voorstellen dat andere teams hier niet aan mee willen werken. Als het rijden met en 2014 auto slechts een tussenoplossing is en het team wil volgend jaar wel weer serieus mee gaan doen dan geloof ik niet dat andere teams dat zullen dwarsbomen.

Daar wil ik best in meegaan Tuesday, probleem is echter dat dit de piranha club is en blijft, het is volgens mij dus ook gewoon mogelijk dat bijvoorbeeld een Force India, die volgens geruchte diep in de problemen zitten ervoor kiest om Marussia op te offeren voor paar miljoentjes als zij er maar beter van worden.
ok, een team die zelf op omvallen staat zal er misschien wat anders tegenover staan, maar Red Bull zit niet echt om centen verlegen en ook zij stemmen tegen. Piranha club vind ik wat overdreven, maar uiteraard heeft iedereen wel zn eigen belangen.

gloudiesaurus

Ik denk dat Maikel wel een punt heeft. Andere teams stellen vooral tegen om zelf meer geld te kunnen innen.
De Formule 1 heeft de auto's hard nodig, dus als iemand Marussia wil redden moet dit vooral toegejuicht worden.

En ik ben het eens met Matthijs, ook de kleine teams voegen wat toe.

Hopelijk kan de nieuwe investeerder ook wat regelen met Ferrari/ Honda. Voor die teams een extra kans om een motor te testen en een coureur zoals Magnussen of Vandoorne ervaring op te laten doen. Daarnaast kunnen ze wellicht nog wat regelen met het geld dat ze nog tegoed hebben...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 05 februari 2015 - 11:17:54
Citaat van: FolkertE op 05 februari 2015 - 10:01:00Maar Marussia of Manor zal ik niet missen, tenzij ze gewoon snel zijn.

Tja, qua performance was Spyker en het eerste jaar van Force India ook om te huilen, maar nu is Force India een solide team (qua prestaties). Williams reed in 2013 ook geen deuk in een pak boter. Bovendien hebben Caterham en Marussia ervoor gezorgd dat sinds een lange tijd weer een Belg, een Indiƫr, een Fransman en een Nederlander hebben gedebuteerd in de Formule 1. Ik vind dat teams die niet competitief genoeg toch wel degelijk iets toevoegen aan de F1.

Ja daar heb je dan wel weer gelijk in. Maar of het voor de carrieres echt goed is? Daar ben ik niet zo zeker van.

gloudiesaurus

Nou Ricciardo begon ook ooit bij HRT om ervaring op te doen  ;)
En Alonso begon ook bij Minardi.

Als een coureur echt goed is dan valt hij ook wel bij Caterham of Marussia op.
Zeker ten op zichten van zijn teamgenoot.

Bianchi zag ik wel als talent, hij had zeker toekomst gehad bij een beter team als die crash niet kwam in Japan...

D'Ambrosio, Karthikeyan, en ook Van der Garde waren niet goed genoeg voor een echt top stoeltje.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 05 februari 2015 - 13:09:47
D'Ambrosio, Karthikeyan, en ook Van der Garde waren niet goed genoeg voor een echt top stoeltje.
Maar ik doelde op Chandhok he ;)

Jehoentelaar

Er is natuurlijk wel een verschil tussen zelf bij zo'n team uitkomen of al opgepikt zijn door een ander team (Ricciardo, Alonso, Bianchi) en een klein team alleen als tussenstap gebruiken naar een (eventuele) volgende stap.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 05 februari 2015 - 14:35:45
Er is natuurlijk wel een verschil tussen zelf bij zo'n team uitkomen of al opgepikt zijn door een ander team (Ricciardo, Alonso, Bianchi) en een klein team alleen als tussenstap gebruiken naar een (eventuele) volgende stap.

Klopt, maar toch voegen die kleine teams dan wat toe...  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ik zou eigenlijk niet weten wat. Behalve Ricciardo komt er al jaren niks soeps uit die hoek. En Ricciardo is er gekomen door Red Bull en niet door HRT. Vroeger bracht Minardi nog wel eens wat, dat klopt, maar Caterham was bij lange na geen Minardi. Zelfs Sauber rijdt met discutabele rijders tegenwoordig die geen enkel verschil meer maken. Dus nee, ik zie die waarde ook niet.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 februari 2015 - 16:56:57
Ik zou eigenlijk niet weten wat. Behalve Ricciardo komt er al jaren niks soeps uit die hoek. En Ricciardo is er gekomen door Red Bull en niet door HRT. Vroeger bracht Minardi nog wel eens wat, dat klopt, maar Caterham was bij lange na geen Minardi. Zelfs Sauber rijdt met discutabele rijders tegenwoordig die geen enkel verschil meer maken. Dus nee, ik zie die waarde ook niet.
eerst maar eens afwachten wie de nieuwe investeerders zijn. Als een B-team a la STR kan het zeker wel waarde hebben.

0634

Dan kan het. Maar dan is het een B-team en daar ging het nu niet over.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 05 februari 2015 - 17:11:15
Dan kan het. Maar dan is het een B-team en daar ging het nu niet over.

Een B-team van Ferrari of McLaren/ Honda zou de beste optie zijn voor de Formule 1.
2 plekken erbij voor talenten en een team dat stabiel zal zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Maar ook een team dat afhankelijk is van een ander team. In het geval dat het moederteam er dan mee ophoudt (zal voor Ferrari en McLaren niet snel gebeuren) ben het B-team ook kwijt. Dat zijn in een keer vier auto's. Onafhankelijke teams zijn daarom de meest duurzame oplossing.

0634

Nou, dat denk ik niet. Een B-team van McLaren of Ferrari heeft meer kans er over 10 jaar nog te zijn dan een geheel nieuwe formatie zoals we die de laatste jaren hebben gezien.

Jehoentelaar

Helemaal mee eens, want:

Citaat van: Jehoentelaar op 05 februari 2015 - 17:25:03
Maar ook een team dat afhankelijk is van een ander team. In het geval dat het moederteam er dan mee ophoudt (zal voor Ferrari en McLaren niet snel gebeuren) ben het B-team ook kwijt. Dat zijn in een keer vier auto's. Onafhankelijke teams zijn daarom de meest duurzame oplossing.

Maar voor andere teams geldt dat in veel mindere mate.

Jozef

Citaat van: Perton op 05 februari 2015 - 11:58:29
Citaat van: Matthijs op 05 februari 2015 - 09:01:48
Citaat van: Perton op 04 februari 2015 - 23:12:55
Ik zou me niet zo veel zorgen maken om Force India. Vorig jaar waren er ook allerlei wilde geruchten over Lotus waar maar bar weinig van klopte.
Maar Force India heeft nog geen nieuwe auto en die zal er ook niet in Barcelona zijn. Dat is toch best zorgwekkend?
Neuh. Ze zijn gewoon te laat begonnen. Volgens mij had Lotus dat vorig jaar ook, dat ze een test misten. Of ben ik nu dingen aan het verzinnen? Ik vind het allemaal niet zo schokkend. Natuurlijk zullen er issues bij Force India zijn, maar levensbedreigend? Dat lijkt me vooralsnog niet.

Er is nog wel een verschil tussen 1 van de 4 tests missen (Lotus, 2014) en 2 van de 3 (Force India misschien dit jaar).