Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Best netjes van Manor! Zeker voor een eerste run.
In de tweede vrije training hebben ze ook al snelheid gevonden.

Jammer van die spin van Merhi, dat heeft hem tijd gekost.
Ik neem aan dat ze in VT3 nog wel wat kunnen winnen.

Stevens moet zich sowiezo kunnen kwalificeren.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

VT3
Rosberg   1.39.690

Merhi       1.46.647     - 0.021
107%     1.46.668
Stevens    1.47.059    + 0.391


Nu dus Stevens buiten de 107% en Mehri er nipt binnen. Ben benieuwd of dit voor de FIA voldoende is om coulant te zijn met de 107% regel indien één of beide Manor's niet snel genoeg blijken te zijn.

FolkertE

Bij Sky melden ze iig dat er wel een redelijke kans bestaat dat ze coulant zullen zijn. Zeker nu beide coureurs 1 keer binnen de 107% zaten. Ik denk overigens ook dat als Mercedes 1,5 seconde voor Ferrari staat, FIA helemaal niet moeilijk gaat doen als beide coureurs 0,5 seconden buiten de 107% komen.
Daarnaast zal Q1 niet vol uit zijn voor Mercedes dus kan daar nog wel een gelukje bij zitten voor Manor.


Franky R.

Citaat van: FolkertE op 28 maart 2015 - 10:01:53
Bij Sky melden ze iig dat er wel een redelijke kans bestaat dat ze coulant zullen zijn. Zeker nu beide coureurs 1 keer binnen de 107% zaten. Ik denk overigens ook dat als Mercedes 1,5 seconde voor Ferrari staat, FIA helemaal niet moeilijk gaat doen als beide coureurs 0,5 seconden buiten de 107% komen.
Daarnaast zal Q1 niet vol uit zijn voor Mercedes dus kan daar nog wel een gelukje bij zitten voor Manor.


Sowieso wordt de Q1 op een hardere compound gereden door de topteams. Manor staat dan al op een zachte banden. Het zal nipt worden, maar ik ben benieuwd of Merhi het op eigen kracht gaat halen.

Kootje

En toch is het Mehri wederom niet gelukt. ;)

Q1
Hamilton   1.39.269

107%      1.46.217
Mehri        1.46.677     + 0.450
Stevens     geen tijd


Persoonlijk zou ik Stevens, mits men aan kan tonen dat er 'n probleem was waardoor hij niet kon rijden, wel laten deelnemen en Mehri niet. In mijn optiek zijn de 2/100ste die hij in VT3 binnen de 107% zat niet voldoende overtuigend dat hij de benodigde tijden kan rijden. Zeker niet als je ziet dat hij in VT1, VT2 en Q1 gewoon 'n halve seconde tekort kwam. Stevens daarentegen  heeft zich in VT1 en VT2 ruimschoots binnen die 107% gereden en heeft mij persoonlijk wel overtuigd.

Zeeuw

Eerst maar eens zien dat Stevens een werkende auto heeft. Mehri is gewoon te langzaam op dit moment. Begrijpelijk, maar denk dat hij niet bewezen heeft de uitzondering waard te zijn. Hadden ze misschien beter een Maleisische coureur ingezet, die had misschien wel de goodwill gehad ;)

Perton

Ben het ermee eens dat Merhi niet zou moeten starten. Stevens wat mij betreft wel. Of zijn auto het morgen dan wel of niet doet, maakt voor de besluitvoering niet zo uit natuurlijk.

gloudiesaurus

Stevens pech gehad met de auto? Anders had hij het kunnen halen denk ik.

Merhi niet. Ben benieuwd wat de FIA zal doen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

gewoon beiden laten racen, beiden hebben een sessie binnen de 107% afgesloten, al was het minimaal. Maar lijkt me een goede reden om voor deze keer een uitzondering te maken onder de voorwaarde dat ze er de volgende keer niet meer mee wegkomen.

Jozef

Leuk dat Mehri in een vrije training een keer binnen 107% zat maar daar gaat het niet om, het gaat om de kwalificatie. Uitzonderingen kunnen gemaakt worden als iemand door overmacht de 107% niet haalde in Q1 maar wel in de trainingen heeft aangetoond snel genoeg te zijn. Bij Mehri is er geen overmacht, hij was gewoon niet snel genoeg. Bij Stevens was er wel overmacht.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 maart 2015 - 12:06:41
Leuk dat Mehri in een vrije training een keer binnen 107% zat maar daar gaat het niet om, het gaat om de kwalificatie. Uitzonderingen kunnen gemaakt worden als iemand door overmacht de 107% niet haalde in Q1 maar wel in de trainingen heeft aangetoond snel genoeg te zijn. Bij Mehri is er geen overmacht, hij was gewoon niet snel genoeg. Bij Stevens was er wel overmacht.
ik zie het meer als een richtlijn. Zit je 1x op het randje, lekker laten starten, een 2e keer kun je strenger zijn. Overmacht is het idd niet, maar we kennen wel allemaal de situatie.

Maikel0230

Gewoon laten rijden, die twee wagens hebben nog veel kinderziektes lijkt me. Die moeten nu zoveel mogelijk kilometers maken om zoveel mogelijk data te verzamelen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Citaat van: Maikel0230 op 28 maart 2015 - 12:24:05
Gewoon laten rijden, die twee wagens hebben nog veel kinderziektes lijkt me. Die moeten nu zoveel mogelijk kilometers maken om zoveel mogelijk data te verzamelen.
eens. Manor niet laten starten zou meer schade brengen aan Manor, dan dat Manor schade zou brengen aan de F1.

Franky R.

Citaat van: Zeeuw op 28 maart 2015 - 11:42:18
Eerst maar eens zien dat Stevens een werkende auto heeft. Mehri is gewoon te langzaam op dit moment. Begrijpelijk, maar denk dat hij niet bewezen heeft de uitzondering waard te zijn. Hadden ze misschien beter een Maleisische coureur ingezet, die had misschien wel de goodwill gehad ;)


For old times shake...goenoeg verhalen gehoord / gelezen over hoe een lokale coureur even de race in werd geholpen. Jan Lammers was er ook slachtoffer van bij Shadow destijds...de Angelis was langzamer, maar kreeg een snellere tijd 'kado'.
Kan nu niet meer natuurlijk... ;)


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is