Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

Charrel

Citaat van: gloudiesaurus op 05 maart 2015 - 20:09:49
Frijns heeft geen geld en Manor liet al doorschemeren dat nodig te hebben.
Daarnaast is Frijns uit beeld... alleen bij ons nog niet  ;)

Frijns wakkerde zelf speculatie aan door op Twitter te laten weten dat er spoedig nieuws is. Maar of dat met Manor te maken heeft? Ik betwijfel het.

Ik zou het enorm verrassend vinden, en ook mooi. Maar ik reken er niet op.

Ze hebben het juist niet over geld gehad. Over de line-up zeiden ze dat ze de afgelopen jaren altijd 1 rijder hebben gekozen op talent en dat willen ze blijven doen..

Buiten het feit of het Frijns is, wie anders? Rossi?

Maikel0230

De hoogste bieder natuurlijk.

De zee van paydrivers in de GP2/GP3/WSR3.5 etc is groot genoeg dunkt me. Manor heeft haar hengeltje uitgehangen en wacht gewoon tot de grootste vis zich naar de haak begeeft.

Het team hanteert al lang niet meer die filosofie. In 2013 werd er officieel gekozen voor twee paydrivers, Bianchi was er ook een, Ferrari betaalde rijkelijk en in 2014 kregen ze korting op de motoren in de plaats

Frijns? Die heeft naar mijn idee geen toekomst meer in de F1, das dood en begraven. Hij heeft geen kluiten dus hij valt gewoon af.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Charrel

Maikel (En andere) Kom eens met een lijstje van namen dan als het zo makkelijk is :-)

Als ze jong moeten zijn is er niet veel keuze met een Super Licentie.. Noem eens 3 namen vanuit de grote zee in de GP2, GP3 en WSR die een Super Licentie hebben..

Degene die er zijn hebben elders een contract en nee gezegd..

Tenzij ze voor een oudere rijders als Sutil, Barichello etc gaan maar dat ontkennen ze..

Franky R.

Met die nieuwe regel van de FIA is het niet makkelijker op geworden inderdaad. Of we moeten naar oud-GP2 kampioenen zoals Leimer of Valsecchi kijken? Mogen die wel rijden?

Charrel

Ik help je Maikel, uit me hoofd

GP2: Vandoorne, Rossi en Sirotkin..
Alle 3 al een contract, Vandoorne heeft McLaren nee gezegd en Sirorkin? Haha

GP3: Niemand die in aanmerking komt..

WSR: Alleen Merhi..
Heeft al
Aangegeven niet te gaan rijden bij Manor

Dus.. Hoe groot is die zee Maikel? Graag onderbouwen als je iets roept  ;)
Genoeg paydrivers maar weinig met genoeg F1 test kilometers

Charrel

Citaat van: Franky R. op 05 maart 2015 - 21:30:24
Met die nieuwe regel van de FIA is het niet makkelijker op geworden inderdaad. Of we moeten naar oud-GP2 kampioenen zoals Leimer of Valsecchi kijken? Mogen die wel rijden?

De nieuwe regel gaat in 2015 nog niet in.. Maar laten we wel serieus blijven, als Manor kan kiezen tussen Frijns, Leimer en Valsecchi..

Dan is Frijns verreweg de beste optie! Meeste F1 test KM, meeste titels, meeste talent en ervaring bij 2 F1 teams..

0634

Natuurlijk zegt Manor dat ze een jonge en snelle rijder zoeken. Het zou merkwaardig zijn als ze stellen een op leeftijd zijnde oude man zoeken. Maar het lijkt mij tamelijk onontkoombaar dat de betreffende rijder een budget mee moet brengen en dat doet Frijns niet. Bovendien, wat Gloudi ook zegt, volgens mij zijn wij de enigen die nog over Frijns praten, ik heb nou niet het idee dat ze dat over de grens ook doen.

Charrel

Daar moet ik je gelijk in geven.. Tevens ben ik een fan van Nederlandse rijders, dus het is wellicht met een roze bril..

Maar ik oriƫnteer me qua nieuws en artikelen erg internationaal en ik lees daar dus geen andere namen mee.. Die zijn allemaal afgestreept

Perton

De superlicentieOpmerking is wel interessant trouwens. Want het gaat niet meer lukken om iemand 300 km te laten testen. Dus het.moet wel.iemand zijn die momenteel zo'n ding heeft - en dan zijn er inderdaad al heel veel namen die weggevallen zijn. ik verwacht het niet, maar dan kan ocon misschien zelfs wel een optie zijn

FolkertE

Citaat van: Perton op 05 maart 2015 - 21:53:11
De superlicentieOpmerking is wel interessant trouwens. Want het gaat niet meer lukken om iemand 300 km te laten testen. Dus het.moet wel.iemand zijn die momenteel zo'n ding heeft - en dan zijn er inderdaad al heel veel namen die weggevallen zijn. ik verwacht het niet, maar dan kan ocon misschien zelfs wel een optie zijn
Interessant inderdaad. Maar wanneer ging die regel nu in? Volgens mij in 2016, zoals hier boven is gezegd al. Dus er zouden nog rijders in aanmerking komen. Tenzij Verstappen als laatste rijder die superlicentie heeft gekregen.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 maart 2015 - 21:35:12
Natuurlijk zegt Manor dat ze een jonge en snelle rijder zoeken. Het zou merkwaardig zijn als ze stellen een op leeftijd zijnde oude man zoeken. Maar het lijkt mij tamelijk onontkoombaar dat de betreffende rijder een budget mee moet brengen en dat doet Frijns niet. Bovendien, wat Gloudi ook zegt, volgens mij zijn wij de enigen die nog over Frijns praten, ik heb nou niet het idee dat ze dat over de grens ook doen.
hij was vorig jaar reserve rijder bij Caterham. Los van de geldkwestie lijkt me Frijns nou juist wel iemand waar ook over de grens nog gepraat wordt. Alleen wij waren hem misschien stiekem al wel vergeten. Aangezien de eerste rijder al bekend is, ga ik ervan uit dat ze echt niet meer heel erg om geld verlegen zitten, dus wie weet maakt Frijns toch nog een kans? Zal me toch niet verbazen als er volgende week een 2e NL'er op de grid staat. Misschien is Frijns wel de back up voor vd Garde?

Charrel

Op dit moment mag je F1 rijden als je in het bezit bent van een Super Licentie. Deze haal je o.a. door meer dan 300 km te rijden in een huidige generatie F1 auto's.

Even kijken hoe ver ik kom met mijn lijstje:

Dit zijn (met een contract) in de opstap klasses degene met een super licentie volgens mij: Merhi, Rossi, Vandoorne, Sirotkin, Wehrlein (DTM) en Chilton (WEC)

Andere in beeld zonder contract met licentie zijn: Frijns, Valsecchi, Occon en misschien Leimer(Heeft die getest? En ook WEC?)

En dan hebben we nog een handvol ex F1 rijders als: Van Der Garde, Sutil, Kobayashi, Petrov, Barichello etc.

Als laatste nog een paar test-reserve rijders bij huidige F1 teams als: Magnussen, Wolf, Palmer, Vergne en Gutierrez.

Mochten jullie nog opties hebben of opmerkingen dan hoor ik het graag..

Overigens gaan vanaf 2016 volgens mij de nieuwe super licentie eisen met het punten systeem.. Het is nu wel al zo dat je 18 moet zijn om hem als nieuwe rijder de licentie te kunnen krijgen.

gloudiesaurus

Het kan zo maar een coureur worden uit de hoge hoed. Wie dacht eerder bij HRT aan Karthikeyan bijvoorbeeld  ;)
Alexander Rossi zou een optie kunnen zijn. Heeft geld, wat ervaring, en was al eerder aan Marussia verbonden.

Er zijn nog genoeg ex F1-coureurs. Kijk bijv. eens wat er in Formule E rondt rijdt...

Maar Manor heeft laten weten een coureur te zoeken die jong is, talent heeft, en die goed met de huidige situatie kan omgaan.
Met huidige situatie en Manor denk ik dan aan Euro's  ;)

Maar laat 1 ding duidelijk zijn, als Frijns deze kans krijgt dan is dat er een uit duizenden voor hem, een droomkans, en moet hij niet nadenken en instappen.

Maar zoals ik al eerder zei, ik denk niet dat Manor voor Frijns kiest.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Rossi zou eerst onder zijn contract bij Racing Engineering uit moeten, en Leimer rijdt dit jaar in Japan, de Super Formula. Dus die vallen ook af.
Wie weet belt Manor straks Simona de Silvestro nog op. Voor Sauber haar buiten schopte heeft die ook nog aardig wat km's gemaakt :)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

0634

Naja het zijn er aardig wat in ieder geval. Vast wel iemand erbij met doekoe.