Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

0634


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 21:59:53
Citaat van: Perton op 28 februari 2015 - 21:44:21
Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 21:14:11
Citaat van: Perton op 28 februari 2015 - 19:39:53
tsja het is dan ook een heel andere constructie met onderlinge duels ipv iedereen tegelijk. Laat je Marussia tegen Caterham racen 1 op 1 zullen ze ook wel wat duels winnen. En Marussia zal ook wel eens van red bull winnen 1 op 1 omdat de red bull dan uitvalt. Maar uiteindelijk heeft fc Dordrecht net zoveel meerwaarde als marussia

Dat is niet zo hoor. Haal alle clubs weg die niet direct vechten om de titel en je treft enorme gebieden in NL die heel veel plezier halen uit die clubs. Voetbalclubs hebben een regionale achterban en daarmee hebben ze een sociale functie. Manor heeft dat niet. Die hebben geen enkele andere functie dan het sportieve.
Allemaal leuk en aardig, maar deze quote is toch echt van jou: "Jammer dan dat we het juist over sport hebben." en het zelf eerder had over dat de sport geen fluit heeft aan Manor. Dus beetje matig dat je nu dan met sociale functie komt als argument voor FC Dordrecht, maar het bij Manor specifiek om de sport moet gaan. Niet dat Manor een dergelijke sociale functie heeft, maarja, jij begon over dat het om de sport moest gaan. Het is of het een, of het ander.

Dat slaat nergens op natuurlijk. Die quote was een reactie op 'sportief hoef je er niets van te verwachten'. Dan zeg ik: het is wel een sport.

FC Dordrecht presteert sportief gewoon wel, ze winnen de CL niet, maar presteren op hun eigen niveau. Op het moment dat Dordrecht steevast de nummer laatst in de laagste divisie is en je zegt: 'sportief hoef je er niets van te verwachten', tja, dan houdt het wel een beetje op, sociale functie of niet.
dat ging alleen over komend jaar.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 22:00:59
Citaat van: Tuesday op 28 februari 2015 - 21:55:48
die argumenten zijn wel geschreven.
Die van mij ook.
dan zal ik nog eens ff teruglezen, ik kan me niet echt iets herinneren.

Perton

Dat wat Tuesday zegt, dat waar je op reageerde ging inderdaad over 2015. Als het dan in de praktijk anders verloopt, das een ander verhaal. En in het voetbal kan je niet steevast elk jaar onderaan eindigen in de Eredivisie, dus dat is al een vergelijking die mank gaat. Los daarvan, regionale achterhang, tsja zoals Jozef al stelt, dat geldt toch ook voor die teams? Die aanhang verandert wel elk jaar, maar die is er wel. Ik denk dat ze in Zweden erg blij zullen zijn geweest met Caterham.

0634

#574
Tja, zoals ik al eerder zei: de vergelijking met voetbal is niet de mijne. Als je degradeert speel je gewoon eerste divisie, dan heb je ook gewoon sportief je waarde. Dat heeft F1 niet. Dus ik zie de vergelijking sws niet echt.

De aversie tegen kansloze achterhoedeteams is wel de mijne. Zoals ik tegen Jozef zojuist al zei: als rondrijdende landgenoten jouw kopje thee is, dan heeft het voor jou wellicht een meerwaarde.

Aan het meedoen van Giedo heb ik nooit veel gevonden omdat het zo kansloos was. Ik vind hem niet eens goed genoeg voor F1. Dus ik zie de meerwaarde van dat soort teams niet. Niet voor mij, niet voor de F1. Daar mag jij anders over denken uiteraard. 


Perton

Voor mij ook niet hoor. Maar ik ben er ook niet fel op tegen.

0634

Ik ben er ook niet fel op tegen. Ik gun iedereen zijn lolletje. Maar ik word ook niet blij van Manor. Het doet me eigenlijk niks. Ik snap alleen het 20 is altijd beter dan 18 argument nooit.

Jozef

#577
Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 22:10:41
Aan het meedoen van Giedo heb ik nooit veel gevonden omdat het zo kansloos was. Ik vind hem niet eens goed genoeg voor F1. Dus ik zie de meerwaarde van dat soort teams niet. Niet voor mij, niet voor de F1. Daar mag jij anders over denken uiteraard.

Als je zegt dat het voor jou geen meerwaarde heeft, maar toegeeft dat het wel meerwaarde kan hebben voor andere fans... dan geef je toch toe dat het meerwaarde heeft voor de F1? :o

Jehoentelaar

Niet direct denk ik. Tenzij 'andere fans' definitietechnisch hetzelfde is als 'Formule 1'.

0634

Mja wat Jehoentelaar zegt. Dan zou je in principe een ontzettende oen uit ieder land kunnen halen omdat de inwoners van dat land het wel leuk vinden en dan zeggen dat het meerwaarde heeft voor de F1.

In zekere zin klopt het wel een beetje. Want als je bepaalde landen kan trekken door een rijder uit dat land in de F1 te zetten heeft dat wel meerwaarde omdat er meer fans gaan kijken. Maar het gaat natuurlijk wel hand in hand met kwaliteit. Niet iedere oen moet in de F1, alleen omdat ie een land vertegenwoordigd.

Anders kunnen we dat blondje van Lotus wel laten rijden want ik weet wel zeker dat velen haar wel eens willen zien ipv Maldonado of Grosjean.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 01 maart 2015 - 00:04:49
Mja wat Jehoentelaar zegt. Dan zou je in principe een ontzettende oen uit ieder land kunnen halen omdat de inwoners van dat land het wel leuk vinden en dan zeggen dat het meerwaarde heeft voor de F1.

In zekere zin klopt het wel een beetje. Want als je bepaalde landen kan trekken door een rijder uit dat land in de F1 te zetten heeft dat wel meerwaarde omdat er meer fans gaan kijken. Maar het gaat natuurlijk wel hand in hand met kwaliteit. Niet iedere oen moet in de F1, alleen omdat ie een land vertegenwoordigd.

Anders kunnen we dat blondje van Lotus wel laten rijden want ik weet wel zeker dat velen haar wel eens willen zien ipv Maldonado of Grosjean.
met extreme voorbeelden kan iedereen zn gelijk wel halen. Met de nieuwe regels voor een superlicentie kun je al die voorbeelden alvast doorstrepen. qua coureursselectie verschilt Manor echt niet zoveel van Minardi destijds. Natuurlijk zit er niet altijd een nieuwe Alonso tussen, maar ze geven talent daar toch wel een kans.

0634

Ik poog nergens mijn gelijk te halen. Ik vind iets.

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 28 februari 2015 - 23:57:36
Niet direct denk ik. Tenzij 'andere fans' definitietechnisch hetzelfde is als 'Formule 1'.

Neen, foute conclusie. Als iets goed is voor een aanzienlijke groep F1-fans, dan is het ook goed voor de F1. Dat lijkt me de logica zelve.

0634

Mwah, deels ben ik dat wel met je eens, maar deels ook niet. Het gaat wel hand in hand met kwaliteit en kwantiteit. Chandhok en die landgenoot van hem, hebben die nou echt voor zoveel nieuw publiek gezorgd? Geen idee. Ik ken de cijfers niet. Ik kan me voorstellen dat ze aanvankelijk wel een boost hebben gegeven aan de sport in hun land, maar aangezien ze zonder iets te presteren in notime weer verdwenen vraag ik me af wat het werkelijke effect is geweest. Ik denk eigenlijk (maar ik ken geen cijfers) niet zoveel.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 21:14:11
Citaat van: Perton op 28 februari 2015 - 19:39:53
tsja het is dan ook een heel andere constructie met onderlinge duels ipv iedereen tegelijk. Laat je Marussia tegen Caterham racen 1 op 1 zullen ze ook wel wat duels winnen. En Marussia zal ook wel eens van red bull winnen 1 op 1 omdat de red bull dan uitvalt. Maar uiteindelijk heeft fc Dordrecht net zoveel meerwaarde als marussia

Dat is niet zo hoor. Haal alle clubs weg die niet direct vechten om de titel en je treft enorme gebieden in NL die heel veel plezier halen uit die clubs. Voetbalclubs hebben een regionale achterban en daarmee hebben ze een sociale functie. Manor heeft dat niet. Die hebben geen enkele andere functie dan het sportieve.
Dat is met achterhoede teams volgens mij precies zo. Er zijn altijd wel fans van rijders die voor Caterham of Marussia reden. Kobayashi had een behoorlijk trouwe fan base. Dus daar ben ik het niet met je eens.

En ik deel je mening wel dat 20 niet per definitie beter is dan 18. Gevaar namelijk is dat er rijders kunnen komen te rijden die echt niks in de F1 te zoeken hebben. Nissany bijvoorbeeld, of Chilton, Eriksson of noem maar andere pay drivers. Je zult altijd teams hebben die zich zelf hebben overschat en te weinig hebben voorbereid om een serieus team te zijn. Kijk naar RBR. Ook nieuw en hebben gewoon goede keuzes gemaakt en er veel aandacht aan besteed. Natuurlijk ook her en der wat geluk en wat wind in de zijlen, maar zij hadden een plan. En geld.