Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

NielsD

Nou dan wordt het zorgen dat ze die F1-auto van 2015 in elkaar schroeven. Die hebben ze niet geveild, alles kan nog ;)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Citaat van: NielsD op 04 februari 2015 - 21:37:11
Nou dan wordt het zorgen dat ze die F1-auto van 2015 in elkaar schroeven. Die hebben ze niet geveild, alles kan nog ;)

Dat wordt een haast klus dan  ;)
Fabriek schijnt immers verkocht te zijn aan Haas...

Maar wie weet Minardi werd ook ooit zo overgenomen en scoorde toen met Webber in Australië een punt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NielsD

Citaat van: gloudiesaurus op 04 februari 2015 - 21:38:08
Citaat van: NielsD op 04 februari 2015 - 21:37:11
Nou dan wordt het zorgen dat ze die F1-auto van 2015 in elkaar schroeven. Die hebben ze niet geveild, alles kan nog ;)

Dat wordt een haast klus dan  ;)
Fabriek schijnt immers verkocht te zijn aan Haas...

Maar wie weet Minardi werd ook ooit zo overgenomen en scoorde toen met Webber in Australië een punt.

Als McLaren (geruchten) Marussia overneemt, dan kunnen ze daar verder gaan..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Dat gerucht werd door McLaren heel hard de kop in gedrukt, die doen dat niet.

janke

Weg blijven. Ik vind het zorgelijker dat Force India waarschijnlijk de tweede testweek ook mist. Mocht het over zijn dan staan twee prima coureurs aan de kant. Marussia, moet wel met een bom geld komen. En geen nieuwe auto qua specs 2015, loop je wel heel ver achter de feiten aan. Teams als McLaren en Ferrari doen dat al jaren met veel geld. Nee, wat mot je ermee, sorry. Maar dat vind ik. Ben je goed prima, ben je een kneus, weg blijven. Veldvulling hou ik niet van. Nooit geweest.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Ik zou me niet zo veel zorgen maken om Force India. Vorig jaar waren er ook allerlei wilde geruchten over Lotus waar maar bar weinig van klopte. Nu dat opgelost lijkt, is er een nieuw team waar de geruchten over gaan. Volgend jaar is Sauber ongetwijfeld (weer) aan de beurt.

Matthijs

Citaat van: Perton op 04 februari 2015 - 23:12:55
Ik zou me niet zo veel zorgen maken om Force India. Vorig jaar waren er ook allerlei wilde geruchten over Lotus waar maar bar weinig van klopte.
Maar Force India heeft nog geen nieuwe auto en die zal er ook niet in Barcelona zijn. Dat is toch best zorgwekkend?

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 05 februari 2015 - 09:01:48
Citaat van: Perton op 04 februari 2015 - 23:12:55
Ik zou me niet zo veel zorgen maken om Force India. Vorig jaar waren er ook allerlei wilde geruchten over Lotus waar maar bar weinig van klopte.
Maar Force India heeft nog geen nieuwe auto en die zal er ook niet in Barcelona zijn. Dat is toch best zorgwekkend?
De auto is er min of meer wel, maar hij is nog niet af of komt nog niet succesvol door de crashtest. Maar Marussia of Manor zal ik niet missen, tenzij ze gewoon snel zijn.

Maikel0230

Citaat van: gloudiesaurus op 04 februari 2015 - 21:36:23
Er zijn wat geruchten dat de overnemende partij een consortium is onder leiding van Justin King, voormalig CEO van supermarktketen Sainsbury's.

Probleem schijnt nu de andere teams te zijn. Marussia wil met een 2014-bolide starten en daarvoor moet alle teams toestemming geven. Red Bull/ Toro Rosso/ Force India/ Lotus/ Sauber hebben al laten weten geen toestemming te geven...

Dat zou toch wel zonde zijn als het waar is. Kan het in team in leven blijven helpen andere F1-teams het om zeep...

De reden is niet al te onlogisch, de kleinere teams hopen door deze doorstart te blokkeren zelf aanspraak te maken op het prijzengeld (Bernie money).

De een zijn dood is de ander zijn brood en als hij nog leeft dan snijden we hem zelf de nek over...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 05 februari 2015 - 10:21:14
Citaat van: gloudiesaurus op 04 februari 2015 - 21:36:23
Er zijn wat geruchten dat de overnemende partij een consortium is onder leiding van Justin King, voormalig CEO van supermarktketen Sainsbury's.

Probleem schijnt nu de andere teams te zijn. Marussia wil met een 2014-bolide starten en daarvoor moet alle teams toestemming geven. Red Bull/ Toro Rosso/ Force India/ Lotus/ Sauber hebben al laten weten geen toestemming te geven...

Dat zou toch wel zonde zijn als het waar is. Kan het in team in leven blijven helpen andere F1-teams het om zeep...

De reden is niet al te onlogisch, de kleinere teams hopen door deze doorstart te blokkeren zelf aanspraak te maken op het prijzengeld (Bernie money).

De een zijn dood is de ander zijn brood en als hij nog leeft dan snijden we hem zelf de nek over...
ik denk dat wat jij zegt wel iets te kort door de bocht is. Red Bull stemt ook tegen en die doen dat niet om het geld.

Maikel0230

#430
Citaat van: Tuesday op 05 februari 2015 - 10:30:45
Citaat van: Maikel0230 op 05 februari 2015 - 10:21:14
Citaat van: gloudiesaurus op 04 februari 2015 - 21:36:23
Er zijn wat geruchten dat de overnemende partij een consortium is onder leiding van Justin King, voormalig CEO van supermarktketen Sainsbury's.

Probleem schijnt nu de andere teams te zijn. Marussia wil met een 2014-bolide starten en daarvoor moet alle teams toestemming geven. Red Bull/ Toro Rosso/ Force India/ Lotus/ Sauber hebben al laten weten geen toestemming te geven...

Dat zou toch wel zonde zijn als het waar is. Kan het in team in leven blijven helpen andere F1-teams het om zeep...

De reden is niet al te onlogisch, de kleinere teams hopen door deze doorstart te blokkeren zelf aanspraak te maken op het prijzengeld (Bernie money).

De een zijn dood is de ander zijn brood en als hij nog leeft dan snijden we hem zelf de nek over...
ik denk dat wat jij zegt wel iets te kort door de bocht is. Red Bull stemt ook tegen en die doen dat niet om het geld.

Ik ben akkoord het is misschien kort door de bocht maar....

Stukje van Joe Saward

CitaatIt is very late in the day for a rescue of the old Marussia team. There are any number of hurdles and little hope that the team could do anything this beyond just being there, but the team has earned the money that it can claim and if there is cash to go ahead then F1 should supportive of the effort. Will it be? In real terms, F1 teams tend to be ultimately selfish and if they stand to gain from sharing Marussia's money between them there is a chance that some will vote against the idea of letting the team fight on. This would be stupid. F1 needs cars and needs to move forward rather than squabbling all the time. The sport must be deemed more important that the individual parts. I see no reason why the FIA or the Formula One group should vote against a revival, and if they do they should expect condemnation. They all have agendas but it is very clear that the sport is pretty broken and needs fixing and not helping the weak is a bad idea.

Blijkbaar valt er dus wel nog poen te rapen voor Red Bull. Waarom zouden ze in godsnaam anders tegen stemmen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 05 februari 2015 - 10:36:55
Citaat van: Tuesday op 05 februari 2015 - 10:30:45
Citaat van: Maikel0230 op 05 februari 2015 - 10:21:14
Citaat van: gloudiesaurus op 04 februari 2015 - 21:36:23
Er zijn wat geruchten dat de overnemende partij een consortium is onder leiding van Justin King, voormalig CEO van supermarktketen Sainsbury's.

Probleem schijnt nu de andere teams te zijn. Marussia wil met een 2014-bolide starten en daarvoor moet alle teams toestemming geven. Red Bull/ Toro Rosso/ Force India/ Lotus/ Sauber hebben al laten weten geen toestemming te geven...

Dat zou toch wel zonde zijn als het waar is. Kan het in team in leven blijven helpen andere F1-teams het om zeep...

De reden is niet al te onlogisch, de kleinere teams hopen door deze doorstart te blokkeren zelf aanspraak te maken op het prijzengeld (Bernie money).

De een zijn dood is de ander zijn brood en als hij nog leeft dan snijden we hem zelf de nek over...
ik denk dat wat jij zegt wel iets te kort door de bocht is. Red Bull stemt ook tegen en die doen dat niet om het geld.

Ik ben akkoord het is misschien kort door de bocht maar....

Stukje van Joe Saward

CitaatIt is very late in the day for a rescue of the old Marussia team. There are any number of hurdles and little hope that the team could do anything this beyond just being there, but the team has earned the money that it can claim and if there is cash to go ahead then F1 should supportive of the effort. Will it be? In real terms, F1 teams tend to be ultimately selfish and if they stand to gain from sharing Marussia's money between them there is a chance that some will vote against the idea of letting the team fight on. This would be stupid. F1 needs cars and needs to move forward rather than squabbling all the time. The sport must be deemed more important that the individual parts. I see no reason why the FIA or the Formula One group should vote against a revival, and if they do they should expect condemnation. They all have agendas but it is very clear that the sport is pretty broken and needs fixing and not helping the weak is a bad idea.

Blijkbaar valt er dus wel nog poen te rapen voor Red Bull. Waarom zouden ze in godsnaam anders tegen stemmen.
omdat het hele Marussia verhaal zelf ook alleen maar om geld draait. Als het om sportief succes gaat, dan ga je niet meedoen met een 2014 auto. Als dit slechts een 1 jarig project is, wat gezien de overname van de fabriek door Haas misschien wel aannemelijk is, dan kan ik me wel voorstellen dat andere teams hier niet aan mee willen werken. Als het rijden met en 2014 auto slechts een tussenoplossing is en het team wil volgend jaar wel weer serieus mee gaan doen dan geloof ik niet dat andere teams dat zullen dwarsbomen.

Matthijs

Citaat van: FolkertE op 05 februari 2015 - 10:01:00Maar Marussia of Manor zal ik niet missen, tenzij ze gewoon snel zijn.

Tja, qua performance was Spyker en het eerste jaar van Force India ook om te huilen, maar nu is Force India een solide team (qua prestaties). Williams reed in 2013 ook geen deuk in een pak boter. Bovendien hebben Caterham en Marussia ervoor gezorgd dat sinds een lange tijd weer een Belg, een Indiër, een Fransman en een Nederlander hebben gedebuteerd in de Formule 1. Ik vind dat teams die niet competitief genoeg toch wel degelijk iets toevoegen aan de F1.

Maikel0230

Citaat van: Tuesday op 05 februari 2015 - 11:00:15
Citaat van: Maikel0230 op 05 februari 2015 - 10:36:55
Citaat van: Tuesday op 05 februari 2015 - 10:30:45
Citaat van: Maikel0230 op 05 februari 2015 - 10:21:14
Citaat van: gloudiesaurus op 04 februari 2015 - 21:36:23
Er zijn wat geruchten dat de overnemende partij een consortium is onder leiding van Justin King, voormalig CEO van supermarktketen Sainsbury's.

Probleem schijnt nu de andere teams te zijn. Marussia wil met een 2014-bolide starten en daarvoor moet alle teams toestemming geven. Red Bull/ Toro Rosso/ Force India/ Lotus/ Sauber hebben al laten weten geen toestemming te geven...

Dat zou toch wel zonde zijn als het waar is. Kan het in team in leven blijven helpen andere F1-teams het om zeep...

De reden is niet al te onlogisch, de kleinere teams hopen door deze doorstart te blokkeren zelf aanspraak te maken op het prijzengeld (Bernie money).

De een zijn dood is de ander zijn brood en als hij nog leeft dan snijden we hem zelf de nek over...
ik denk dat wat jij zegt wel iets te kort door de bocht is. Red Bull stemt ook tegen en die doen dat niet om het geld.

Ik ben akkoord het is misschien kort door de bocht maar....

Stukje van Joe Saward

CitaatIt is very late in the day for a rescue of the old Marussia team. There are any number of hurdles and little hope that the team could do anything this beyond just being there, but the team has earned the money that it can claim and if there is cash to go ahead then F1 should supportive of the effort. Will it be? In real terms, F1 teams tend to be ultimately selfish and if they stand to gain from sharing Marussia's money between them there is a chance that some will vote against the idea of letting the team fight on. This would be stupid. F1 needs cars and needs to move forward rather than squabbling all the time. The sport must be deemed more important that the individual parts. I see no reason why the FIA or the Formula One group should vote against a revival, and if they do they should expect condemnation. They all have agendas but it is very clear that the sport is pretty broken and needs fixing and not helping the weak is a bad idea.

Blijkbaar valt er dus wel nog poen te rapen voor Red Bull. Waarom zouden ze in godsnaam anders tegen stemmen.
omdat het hele Marussia verhaal zelf ook alleen maar om geld draait. Als het om sportief succes gaat, dan ga je niet meedoen met een 2014 auto. Als dit slechts een 1 jarig project is, wat gezien de overname van de fabriek door Haas misschien wel aannemelijk is, dan kan ik me wel voorstellen dat andere teams hier niet aan mee willen werken. Als het rijden met en 2014 auto slechts een tussenoplossing is en het team wil volgend jaar wel weer serieus mee gaan doen dan geloof ik niet dat andere teams dat zullen dwarsbomen.

Daar wil ik best in meegaan Tuesday, probleem is echter dat dit de piranha club is en blijft, het is volgens mij dus ook gewoon mogelijk dat bijvoorbeeld een Force India, die volgens geruchte diep in de problemen zitten ervoor kiest om Marussia op te offeren voor paar miljoentjes als zij er maar beter van worden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Matthijs op 05 februari 2015 - 09:01:48
Citaat van: Perton op 04 februari 2015 - 23:12:55
Ik zou me niet zo veel zorgen maken om Force India. Vorig jaar waren er ook allerlei wilde geruchten over Lotus waar maar bar weinig van klopte.
Maar Force India heeft nog geen nieuwe auto en die zal er ook niet in Barcelona zijn. Dat is toch best zorgwekkend?
Neuh. Ze zijn gewoon te laat begonnen. Volgens mij had Lotus dat vorig jaar ook, dat ze een test misten. Of ben ik nu dingen aan het verzinnen? Ik vind het allemaal niet zo schokkend. Natuurlijk zullen er issues bij Force India zijn, maar levensbedreigend? Dat lijkt me vooralsnog niet.