Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Maar wel jammer dat Marussia ermee stopt.
Het team maakte altijd sportieve keuzes en had zelfs 2 puntjes gescoord in Monaco.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Altijd sportieve keuzes?

Chilton?

Kootje

Je bent me 'n slag voor Jeroen. ;D

En dan heb je nog DiGrassi, D'Ambrosio (Virgin) en Pic die er ook voor hun geld en niet vanwege hun extreme talent zaten. ;)

0634

Dat bedoel ik. Laten we het niet mooier maken dan dat het was: gewoon een achterhoede team dat alles deed voor een paar extra centen.

Jehoentelaar

Twee auto's minder en dat is jammer. Voor volgend jaar komt er niks bij dus het wordt inschrijvingstechnisch vrij karig allemaal volgend jaar. Maar goed, we zullen het er mee moeten doen.

Perton

Citaat van: Kootje op 07 november 2014 - 18:07:13
Je bent me 'n slag voor Jeroen. ;D

En dan heb je nog DiGrassi, D'Ambrosio (Virgin) en Pic die er ook voor hun geld en niet vanwege hun extreme talent zaten. ;)
Mwoah, Di Grassi is toch wel regelmatig titelkandidaat in de GP2 geweest, dus om nou te zeggen dat die puur een paydriver was. Hij is jarenlang in verband gebracht met Formule 1, dus dat hij een kans kreeg, is niet zo gek. D'Ambrosio had eerlijk gezegd een betere race pace dan Kobayashi toen ze teamgenoten waren bij DAMS, dus als men zo lovend is over Kobayashi, dan is er verder vrij weinig mis met D'Ambrosio. (Overigens vind ik Kobayashi lang niet zo goed als de hype, dus ik vind D'Ambrosio ook niet meer dan een ordinaire paydriver, maar het moet wel even in perspectief worden geplaatst).

Tot Chilton vond ik de rijderskeuzes van Marussia eigenlijk zo gek niet. Oké het waren niet de allergrootste talenten uit de GP2, maar ook geen Deletrazjes. Gewoon coureurs van niveautje Sutil, allemaal zo inwisselbaar als de pest, maar verder ook vrij weinig mis mee. Maar da's mijn persoonlijke mening natuurlijk ;).

Overigens wil ik natuurlijk niet beweren dat Di Grassi er niet vanwege zijn geld zat, want uiteindelijk zat ie dat wel natuurlijk.


Verder jammer dat ze verdwijnen. Wel lullig voor Caterham als die wel doorgang vinden, want die eindigen dit jaar natuurlijk dan alsnog wel als elfde, en gaan dan een bak geld verliezen.

Kootje

CitaatMwoah, Di Grassi is toch wel regelmatig titelkandidaat in de GP2 geweest, dus om nou te zeggen dat die puur een paydriver was.
en
CitaatOverigens wil ik natuurlijk niet beweren dat Di Grassi er niet vanwege zijn geld zat, want uiteindelijk zat ie dat wel natuurlijk.

Beetje tegenstrijdig niet? ;)

Perton

Ok dat 'puur een paydriver' had ik weg moeten laten. Je hebt gelijk. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat hij ondanks dat hij een paydriver was, wel enig talent bezat.  Maar nu ik die twee quotes naast elkaar lees, snap ik wel hoe het tegenstrijdig overkwam, excuses.

Kootje

Geeft niet, ik snapte je punt en deel je mening daarin ook wel deels. Kon het echter niet laten om ze ff bij elkaar te pakken. ;D

Breaktest

Citaat van: Kootje op 07 november 2014 - 20:56:12
Geeft niet, ik snapte je punt en deel je mening daarin ook wel deels. Kon het echter niet laten om ze ff bij elkaar te pakken. ;D
Hoe goed of slecht een team ook is, het is altijd jammer als er weer een stukje van het bonte karakter van het startveld wordt afgeknabbeld.

0634

Als iets geen karakter heeft/had is het Marussia wel. Bleek. Niet onderscheidend. Imagoloos. Hopeloos. Waardeloos. Nee, die paar jaar rondjes rijden heeft niets toegevoegd. Voetnoot in de historie. Als ik het met een rijder moet vergelijken zou het iemand als Philippe Adams zijn. Heeft iemand hem ooit gemist? Persoonlijk zie ik geen bont karakter dat onthoofd wordt hier.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 07 november 2014 - 23:54:31
Als iets geen karakter heeft/had is het Marussia wel. Bleek. Niet onderscheidend. Imagoloos. Hopeloos. Waardeloos. Nee, die paar jaar rondjes rijden heeft niets toegevoegd. Voetnoot in de historie. Als ik het met een rijder moet vergelijken zou het iemand als Philippe Adams zijn. Heeft iemand hem ooit gemist? Persoonlijk zie ik geen bont karakter dat onthoofd wordt hier.

Nah Chilton hadden ze nodig voor de centjes.
Maar daarnaast Bianchi, Ferrari-motoren, en ze probeerden nog wel eens wat te ontwikkelen.
En de Formule 1 heeft ook kleine teams nodig. Voor een coureur als Van der Garde zou Marussia een uitkomst geweest zijn.

In de eredivisie red je het ook niet met alleen Ajax, PSV, en Feyenoord  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Imn die zin is het ook jammer dat ze ermee stoppen, maar laten we eerlijk zijn .... ook in de eredivisie mis je de kleintjes niet (tenzij je bv FC Den Bosch fan bent) nadat ze degraderen. Er komen altijd weer anderen voor terug. In de eredivisie zijn dat de promovendus (of is het promovendi?) uit de Jupiler Leaugue, in de F1 zijn het nieuwe teams als Haas, Forza Rosso of doorstarters als Manor.

0634

Hé, ik vind het prima dat er ook kleintjes zijn - al betwist ik dat ze nódig zijn - maar waarom moet dat Marussia zijn dan? Morgen is er wel weer een andere gloryhunter die het gaat proberen. Misschien zal die wel slagen, misschien niet. Marussia heeft zijn kans gehad maar niet gepakt.

Het gaat me er meer om dat ze als karaktervol worden omschreven, maar dat zie ik niet. Wat was dan precies hun karakter? Waarin konden zij zich dan onderscheiden? Wat maakte hen anders dan de rest? Ik heb geen idee.


Arthur

Citaat van: Jeroen op 07 november 2014 - 23:54:31
Als iets geen karakter heeft/had is het Marussia wel. Bleek. Niet onderscheidend. Imagoloos. Hopeloos. Waardeloos. Nee, die paar jaar rondjes rijden heeft niets toegevoegd. Voetnoot in de historie. Als ik het met een rijder moet vergelijken zou het iemand als Philippe Adams zijn. Heeft iemand hem ooit gemist? Persoonlijk zie ik geen bont karakter dat onthoofd wordt hier.

Philippe Adams? Nooit van gehoord ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel