Round 16: Russian Grand Prix, Sochi Autodrom, Sochi

Gestart door Maikel0230, 07 oktober 2014 - 00:03:56

« vorige - volgende »

0634


Perton

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:23:47

Leuk dat ie dat doet. Ik snap ook dat je het een fout noemt, maar ik vind het persoonlijk heel wat anders dan zomaar van de baan schieten. Hij valt aan, te opportunistisch, maar ik kan me voorstellen dat je het probeert. Verre, echt verre, van een blunder in mijn ogen.
Ik ben het met Tuesday eens. Het is juist in de context van het kampioenschap een gigantische blunder. In België verneukte hij een mogelijke zege door met zijn teamgenoot/titelconcurrent te botsen. Dat het uiteindelijk oké voor hem uitpakte, is meer geluk dan wijsheid. In Monza verliest hij de zege door een paar keer van de baan te schieten. Singapore kon ie niks aan doen en in Japan maakte hij weliswaar geen fouten, maar was ie gewoon te langzaam. Als ie dan vervolgens in Rusland in de eerste de beste bocht wéér een fout maakt, dat vind ik niet een te opportunistische actie, dat vind ik ronduit dom.

Ik hou van aanvallende coureurs, dus ik veroordeel Rosberg verder ook niet. Ik ben ook niet van plan te stemmen op hem bij banaan van de race. Of wel, dat moet ik nog bedenken, maar vermoedelijk niet. Maar het is in de hele context van de titelstrijd wel zijn zoveelste fout in relatief korte tijd, dat heeft in mijn ogen helemaal niets meer te maken met 'te opportunistisch'. Dat was het in mijn ogen geweest als het zijn eerste fout in lange tijd was. Maar het is (helaas voor hem, en helaas voor de titelstrijd) geen sporadische fout meer...

Perton


0634


robbert

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:17:58
Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 16:16:35
Waar was trouwens die safety car die 100% zeker zou komen?

Wanneer had jij hem precies in willen zetten?

zo 10 ronden voor het einde, zodat rosberg onmiddellijk achter hamilton zat :)

0634

Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 16:32:46

Ik ben het met Tuesday eens. Het is juist in de context van het kampioenschap een gigantische blunder. In België verneukte hij een mogelijke zege door met zijn teamgenoot/titelconcurrent te botsen. Dat het uiteindelijk oké voor hem uitpakte, is meer geluk dan wijsheid. In Monza verliest hij de zege door een paar keer van de baan te schieten. Singapore kon ie niks aan doen en in Japan maakte hij weliswaar geen fouten, maar was ie gewoon te langzaam. Als ie dan vervolgens in Rusland in de eerste de beste bocht wéér een fout maakt, dat vind ik niet een te opportunistische actie, dat vind ik ronduit dom.

Ik hou van aanvallende coureurs, dus ik veroordeel Rosberg verder ook niet. Ik ben ook niet van plan te stemmen op hem bij banaan van de race. Of wel, dat moet ik nog bedenken, maar vermoedelijk niet. Maar het is in de hele context van de titelstrijd wel zijn zoveelste fout in relatief korte tijd, dat heeft in mijn ogen helemaal niets meer te maken met 'te opportunistisch'. Dat was het in mijn ogen geweest als het zijn eerste fout in lange tijd was. Maar het is (helaas voor hem, en helaas voor de titelstrijd) geen sporadische fout meer...

Volgens mij maakte hij alleen in Monza twee fouten. Op Spa deed hij niks verkeerds (althans niet in die zin van het woord) en in Singapore ook niet. Verder komt hij gewoon tekort op Lewis, duidelijk, maar zoveel fouten maken valt ook wel weer mee.

En dit risico nemen... tja, begrijp ik wel. Doet ie het niet wordt hij vermoedelijk tweede en nu wordt hij nog steeds tweede. Dus ach. Daardoor was deze race nog enigszins te pruimen.

0634

Citaat van: robbert op 12 oktober 2014 - 16:34:23
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:17:58
Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 16:16:35
Waar was trouwens die safety car die 100% zeker zou komen?

Wanneer had jij hem precies in willen zetten?

zo 10 ronden voor het einde, zodat rosberg onmiddellijk achter hamilton zat :)

Dat was idd leuk geweest ;D

Perton

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:36:27
Volgens mij maakte hij alleen in Monza twee fouten. Op Spa deed hij niks verkeerds (althans niet in die zin van het woord) en in Singapore ook niet. Verder komt hij gewoon tekort op Lewis, duidelijk, maar zoveel fouten maken valt ook wel weer mee.

En dit risico nemen... tja, begrijp ik wel. Doet ie het niet wordt hij vermoedelijk tweede en nu wordt hij nog steeds tweede. Dus ach. Daardoor was deze race nog enigszins te pruimen.
Ik zeg ook niet dat ik het niet begrijp, ik vind het alleen vrij dom. En als je Spa wegrekent, is het alsnog in 50% van de laatste vier races dat Rosberg fouten maakt. In een belangrijke fase van het kampioenschap. Maar toen ik de onboardbeelden ervan zag, snapte ik ook totaal niet waarom Rosberg zo laat remde. Ik snap gewoon echt niet wat Rosberg deed.

Tuesday

Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 16:39:20
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:36:27
Volgens mij maakte hij alleen in Monza twee fouten. Op Spa deed hij niks verkeerds (althans niet in die zin van het woord) en in Singapore ook niet. Verder komt hij gewoon tekort op Lewis, duidelijk, maar zoveel fouten maken valt ook wel weer mee.

En dit risico nemen... tja, begrijp ik wel. Doet ie het niet wordt hij vermoedelijk tweede en nu wordt hij nog steeds tweede. Dus ach. Daardoor was deze race nog enigszins te pruimen.
Ik zeg ook niet dat ik het niet begrijp, ik vind het alleen vrij dom. En als je Spa wegrekent, is het alsnog in 50% van de laatste vier races dat Rosberg fouten maakt. In een belangrijke fase van het kampioenschap. Maar toen ik de onboardbeelden ervan zag, snapte ik ook totaal niet waarom Rosberg zo laat remde. Ik snap gewoon echt niet wat Rosberg deed.
In Spa vernaggelde Rosberg ook al een setje banden bij het inhalen van Vettel. De Rosberg van voor de zomer gunde ik het kampioenschap echt wel, maar sinds de zomer maakt ie er wel een beetje een potje van terwijl Lewis weinig fout doet (wel kleine foutjes). Maar goed, dat beeld hadden we ook een beetje aan het begin van het jaar, toen leek het ook gelopen, maar wist Rosberg het tij te keren. Als m dat nu weer lukt (wat ik niet denk) en hij wint de komende 3 races is ie in mij ogen alsnog een waardig (en terecht) kampioen.

Perton

Oja hoor, in mijn ogen ook wel. Hamilton had een wat zwakkere zomer, Rosberg een wat zwakkere eindfase. Over een heel jaar genomen zouden ze dan beiden wel een terechte kampioen zijn.

Tuesday

Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 16:50:08
Oja hoor, in mijn ogen ook wel. Hamilton had een wat zwakkere zomer, Rosberg een wat zwakkere eindfase. Over een heel jaar genomen zouden ze dan beiden wel een terechte kampioen zijn.
Moet ie ze wel alledrie op eigen kracht winnen, of door fouten van Hamilton. Maar goed, Hamilton heeft nog 'maar' 1 overwinning en 2 2e plaatsen nodig.

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 12 oktober 2014 - 16:54:40
Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 16:50:08
Oja hoor, in mijn ogen ook wel. Hamilton had een wat zwakkere zomer, Rosberg een wat zwakkere eindfase. Over een heel jaar genomen zouden ze dan beiden wel een terechte kampioen zijn.
Moet ie ze wel alledrie op eigen kracht winnen, of door fouten van Hamilton. Maar goed, Hamilton heeft nog 'maar' 1 overwinning en 2 2e plaatsen nodig.
Je vergat even de dubbele puntentelling...

SanderD

Waarom moest Rosberg trouwens Lewis weer voorbij laten terwijl Alonso bij de start in Singapore zijn plek wel mocht houden? Zat naar mijn inziens niet zoveel verschil tussen beide actie's.

Jozef

Citaat van: Breaktest op 12 oktober 2014 - 17:05:02
Citaat van: Tuesday op 12 oktober 2014 - 16:54:40
Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 16:50:08
Oja hoor, in mijn ogen ook wel. Hamilton had een wat zwakkere zomer, Rosberg een wat zwakkere eindfase. Over een heel jaar genomen zouden ze dan beiden wel een terechte kampioen zijn.
Moet ie ze wel alledrie op eigen kracht winnen, of door fouten van Hamilton. Maar goed, Hamilton heeft nog 'maar' 1 overwinning en 2 2e plaatsen nodig.
Je vergat even de dubbele puntentelling...

Nee hoor. Hij staat 17 punten voor, als hij diezelfde voorsprong heeft voor Abu Dhabi dan is een tweede plek daar genoeg.

0634

Citaat van: SanderD op 12 oktober 2014 - 17:11:37
Waarom moest Rosberg trouwens Lewis weer voorbij laten terwijl Alonso bij de start in Singapore zijn plek wel mocht houden? Zat naar mijn inziens niet zoveel verschil tussen beide actie's.

Volgens mij gaf Alonso een plek aan Vettel terug. Dit was terecht, Rosberg moest die plek teruggeven.