Round 16: Russian Grand Prix, Sochi Autodrom, Sochi

Gestart door Maikel0230, 07 oktober 2014 - 00:03:56

« vorige - volgende »

KVDracer

#120
Laat ons hopen dat Bottas nog iets uit zijn hoed kan toveren voor P1
En anders dat Rosberg nog ergens een extra Turbo vind voor P1

Perton

11:42 "Feeling quite a lot of degradation," reports Rosberg.

11:42 "The tyres are really good still, they feel like they're not really dropping off at all," Hamilton announces.


Hamilton rijdt nog op de banden waarop hij zich heeft gekwalificeerd, Rosberg rijdt op banden die hij in de race heeft gekregen.... da's niet best, Nico.

Kootje

#122
Citaat van: Kootje op 12 oktober 2014 - 13:19:41
Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 13:22:39
Niet veel aan eigenlijk. Laat de SC zo meteen maar uitrukken. ;)
Vind de race nu al leuk, en niet alleen vanwege Rosbergs fout. ;D

Tsja .... toen ik dat tikte was er nog 'n leuk gevecht tussen Vettel, Ricciardo en Vergne bezig, leek Magnussen het gevecht met Alonso aan te gaan en had ik nog verwacht 'n mooie inhaalrace van Rosberg en Massa te zien.

Helaas ging Ricciardo naar binnen waarmee dat gevecht over was, bleek Magnussen het gevecht met Alonso toch niet aan te kunnen en is er van 'n inhaalrace nauwelijks sprake omdat ze A) De pittige tegenstanders (Ricciardo, Button, Alonso) allemaal passeren tijdens hun pitsstop en B) Door de rest gewoon voorbij gelaten worden omdat deze of toch niet bij machte zijn het gevecht aan te gaan, of zoals Hülkenberg (zal ook voor Perez gelden) die opdracht kreeg.

Dus ja ... idd niet veel meer aan nu, maar toch ... met 'n nog pitsstoploze Lewis aan de leiding mag die SC nog wel ff wegblijven.


Perton


KVDracer

Citaat van: Kootje op 12 oktober 2014 - 13:48:09
Citaat van: Kootje op 12 oktober 2014 - 13:19:41
Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 13:22:39
Niet veel aan eigenlijk. Laat de SC zo meteen maar uitrukken. ;)
Vind de race nu al leuk, en niet alleen vanwege Rosbergs fout. ;D

Tsja .... toen ik dat tikte was er nog 'n leuk gevecht tussen Vettel, Ricciardo en Vergne bezig, leek Magnussen het gevecht met Alonso aan te gaan en had ik nog verwacht 'n mooie inhaalrace van Rosberg en Massa te zien.

Helaas ging Ricciardo naar binnen waarmee dat gevecht over was, bleek Magnussen het gevecht met Alonso toch niet aan te kunnen en is er van 'n inhaalrace nauwelijks sprake omdat ze A) De pittige tegenstanders (Ricciardo, Button, Alonso) allemaal passeren tijdens hun pitsstop en B) Door de rest gewoon voorbij gelaten worden omdat deze of toch niet bij machte zijn het gevecht aan te gaan, of zoals Hülkenberg (zal ook voor Perez gelden) die opdracht kreeg.

Dus ja ... idd niet veel meer aan nu, maar toch ... met 'n nog pitsstoploze Lewis aan de leiding mag die SC nog wel ff wegblijven.

Ik vind het al bij al nog wel een interessante wedstrijd met verschillende strategieën. Ik heb al een pak saaier wedstrijden gezien. Ben benieuwd waar Rosberg gaat eindigen.

Wings

En P2 voor Rosberg! Wat een race rijdt Nico. Snaar en snaar strak!

Perton

Ja, snaar en snaar strak dat hij meteen in de eerste de beste bocht een grandioze fout maakte, waardoor hij de rest van de race het gevecht met zijn teamgenoot en titelconcurrent niet meer aan heeft kunnen gaan...

Kootje

@KVDRacer,

Ik heb 't nooit zo op strategiën, ik wil aktie op de baan zoals Nico net bij Valteri. Ben overigens benieuwd of de wedstrijdleiding die goedkeurt. Uiteindelijk dwingt hij Bottas toch buiten de baan en hoewel ik dat prima vind, mag het niet.

KVDracer

Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 13:59:59
Ja, snaar en snaar strak dat hij meteen in de eerste de beste bocht een grandioze fout maakte, waardoor hij de rest van de race het gevecht met zijn teamgenoot en titelconcurrent niet meer aan heeft kunnen gaan...

Hij vecht hem toch knap naar voor. Die fout in de tweede bocht was idd niet goed,maar hij rijd toch een leuke wedstrijd. Massa valt tegen. Snap niet goed dat hij na de eerste ronde zijn mediums wisselt voor softs.


Wings

Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 13:59:59
Ja, snaar en snaar strak dat hij meteen in de eerste de beste bocht een grandioze fout maakte, waardoor hij de rest van de race het gevecht met zijn teamgenoot en titelconcurrent niet meer aan heeft kunnen gaan...

Staat los van zijn comeback. De manier waarop Rosberg zijn fout heeft hersteld vind ik gewoon enorm goed.

KVDracer

#131
Citaat van: Kootje op 12 oktober 2014 - 14:01:33
@KVDRacer,

Ik heb 't nooit zo op strategiën, ik wil aktie op de baan zoals Nico net bij Valteri. Ben overigens benieuwd of de wedstrijdleiding die goedkeurt. Uiteindelijk dwingt hij Bottas toch buiten de baan en hoewel ik dat prima vind, mag het niet.

Ik heb het ook niet zo op strategieën. Maar de moderne F1 draait enkel om strategieën. Ik denk niet dat Nico hiervoor bestraft zal worden, Bottas zag hem gewoon te laat aankomen.

Kvyat daarentegen slaat wat tegen na zijn kwali

Perton

Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:03:04
Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 13:59:59
Ja, snaar en snaar strak dat hij meteen in de eerste de beste bocht een grandioze fout maakte, waardoor hij de rest van de race het gevecht met zijn teamgenoot en titelconcurrent niet meer aan heeft kunnen gaan...

Staat los van zijn comeback. De manier waarop Rosberg zijn fout heeft hersteld vind ik gewoon enorm goed.
Prima, dat doet ie ook goed, ja. Maar hij had nooit in deze positie moeten verkeren.

Wings

Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 14:04:25
Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:03:04
Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 13:59:59
Ja, snaar en snaar strak dat hij meteen in de eerste de beste bocht een grandioze fout maakte, waardoor hij de rest van de race het gevecht met zijn teamgenoot en titelconcurrent niet meer aan heeft kunnen gaan...

Staat los van zijn comeback. De manier waarop Rosberg zijn fout heeft hersteld vind ik gewoon enorm goed.
Prima, dat doet ie ook goed, ja. Maar hij had nooit in deze positie moeten verkeren.

Er zijn twee feitelijkheden.

1. hij maakt een fout.
2. hij rijdt op P20 en knokt zich terug naar P2.

Ik zeg:

1. De fout was kut.
2. Snaar en snaar strak gereden. Speciaal voor Perton: de fout fantastisch hersteld!

Zo beter?

KVDracer

#134
Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 14:04:25
Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 14:03:04
Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 13:59:59
Ja, snaar en snaar strak dat hij meteen in de eerste de beste bocht een grandioze fout maakte, waardoor hij de rest van de race het gevecht met zijn teamgenoot en titelconcurrent niet meer aan heeft kunnen gaan...

Staat los van zijn comeback. De manier waarop Rosberg zijn fout heeft hersteld vind ik gewoon enorm goed.
Prima, dat doet ie ook goed, ja. Maar hij had nooit in deze positie moeten verkeren.

Dat is nu eenmaal racen, je wint soms, je verliest soms. Nico had ook gewoon achter Hamilton kunnen blijven rijden tot Hamilton in de pits ging en hem zo inhalen. Maar dan heb ik het liever zoals nu.

Vraag mij juist af waarom Nico zo aan het pushen is in plaats van zijn banden te sparen. Ik hoop niet dat hij nog een stop moet maken.