Is Caterham er volgend jaar nog wel bij?

Gestart door Sabai, 04 september 2014 - 19:53:32

« vorige - volgende »

Zijn ze er in 2015 nog bij?

Ja, natuurlijk met Albers aan het roer komt het helemaal goed.
nee
kweenie

Dimensie

Citaat van: NielsD op 05 september 2014 - 09:01:55
Ik denk dat die investeerders genoeg geld in het project hebben gestoken, om in ieder geval volgend jaar ook nog aan de start te staan. Het laten wisselen van coureurs is een geldkwestie natuurlijk en waarom ook niet? Het resultaat van Kobayashi of een Merhi zal uiteindelijk niet anders worden, maar bij Merhi krijg je geld en bij Kobayashi waarschijnlijk een stuk minder. Dit is gewoon geld binnenharken en dat snap ik wel. Ze hebben nu niets te verliezen.

Kwa resultaat zal het niet veel uitmaken, maar het zorgt ook voor onrust in het team en veel reclame op de auto zal je ook niet verkopen met dat gerommel.
Bovendien hoeveel geld komt er nou binnen met een eendagsvlieg?

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 06 september 2014 - 21:03:42
@Jehoentelaar,

Zo lust ik er nog wel 'n paar. ;D

Hehe ik weet dat het heel flauw van me was, maar het is wel zo. :P

0634

@ Kootje, ik stoor me er ook niet aan, op de baan zie je ze immers zelden door het beeld flitsen en buiten de baan is hun comedy capers-beleid best vermakelijk. Ik stoor me er alleen aan als mensen gaan zeggen 'maar de instap voor nieuwe teams is zo hoog'. Dat is namelijk misschien wel waar, maar in het geval van Caterham lijkt het mij eerder een kwestie van geen idee hebben wat ze moeten doen, en daar staat de FIA dan verder los van.

0634

Citaat van: Dimensie op 06 september 2014 - 23:11:13
Citaat van: NielsD op 05 september 2014 - 09:01:55
Ik denk dat die investeerders genoeg geld in het project hebben gestoken, om in ieder geval volgend jaar ook nog aan de start te staan. Het laten wisselen van coureurs is een geldkwestie natuurlijk en waarom ook niet? Het resultaat van Kobayashi of een Merhi zal uiteindelijk niet anders worden, maar bij Merhi krijg je geld en bij Kobayashi waarschijnlijk een stuk minder. Dit is gewoon geld binnenharken en dat snap ik wel. Ze hebben nu niets te verliezen.

Kwa resultaat zal het niet veel uitmaken, maar het zorgt ook voor onrust in het team en veel reclame op de auto zal je ook niet verkopen met dat gerommel.
Bovendien hoeveel geld komt er nou binnen met een eendagsvlieg?

Bovendien: dan ben je dus alleen nog maar bezig met weekenden overleven. Wat is dan nog het bestaansrecht? Uiteindelijk zal het enige belang een sportief belang moeten zijn, de financien zijn niet meer dan een middel omdat belang te ondersteunen - wel een cruciaal middel overigens.

Als je dit soort strapatsen uithaalt, is er blijkbaar helemaal geen sportief belang meer, maar alleen nog maar een belang om te overleven op éen of andere manier en is het belang verworden om je terug te trekken uit dit project met zo min mogelijk financiele schade.

Daarom interesseert de toekomst van dit team - in deze vorm - mij echt geen ene drol: sportief gezien is er geen enkel belang meer. Voor mij als racefan hebben die twee extra auto's dus ook geen enkele zin meer.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 08:59:00
@ Kootje, ik stoor me er ook niet aan, op de baan zie je ze immers zelden door het beeld flitsen en buiten de baan is hun comedy capers-beleid best vermakelijk. Ik stoor me er alleen aan als mensen gaan zeggen 'maar de instap voor nieuwe teams is zo hoog'. Dat is namelijk misschien wel waar, maar in het geval van Caterham lijkt het mij eerder een kwestie van geen idee hebben wat ze moeten doen, en daar staat de FIA dan verder los van.
Ik weet niet of je op mij doelt nu of niet, maar dat was niet wat ik bedoelde. Het ligt natuurlijk aan het wanbeleid van Caterham dat ze nu zo lopen te stuntelen en daar heeft de FIA niks mee te maken. En het is ook niet hun verantwoordelijkheid. Maar de FIA kan ze wel helpen of te gemoed komen. Dus in zekere zin is FIA er verantwoordelijk voor, maar zijn zij zeker niet schuldig aan het prutswerk van Caterham of HRT.
Misschien dat ik het niet duidelijk had verwoord,

Franky R.

Ik snap wel wat F1fan2987 bedoelt....Immers was het de FIA die Caterham, Marussia [Virgin Racing] en HRT naar de sport lokte met de belofte van een budgetplafond...

FolkertE

Citaat van: Franky R. op 07 september 2014 - 12:02:05
Ik snap wel wat F1fan2987 bedoelt....Immers was het de FIA die Caterham, Marussia [Virgin Racing] en HRT naar de sport lokte met de belofte van een budgetplafond...
Precies. Al had ik dat nog niet eens aan gestipt, maar is ook wel wat ik bedoelde.

Er moet toch wel een manier zijn dat niewue teams wat makkelijker en succesvoller in de F1 kunnen stappen en blijven? IS het misschien niet een idee dat teams verplicht een zuster team moeten nemen? Nieuwkomers dus beschermen tegen een catestrofaal begin en eind?
Het is voor beiden niet eens slecht, al bestaat er natuurlijk het gevaar dat het zuster team word gebruikt voor het testen van het moeder team.

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Gewoon een grote grap, dat team. Wat een aanfluiting.

Kootje

Tsja ... hij zal wel gedacht hebben echt wat te vertellen te krijgen. Maar ja .... Kolles hè?  :-\

Sabai

Citaat van: Pancake Shield op 07 september 2014 - 15:56:17
Albers is al weer weg. Aldus Olav Mol:

http://twitter.com/Olav_Mol/status/508613607698219008


Misschien word hij wel voor 1 race vervangen voor een '' pay-teambaas'' die er altijd al van gedroomd heeft om voor een keer een F1 team te kunnen runnen.

0634


0634

maar als we het hebben over Chilton die eigenlijk niet in F1 thuis hoort, of Guitterez of Ericcson... Heel Caterham hoort net zo goed niet in de F1 thuis.

Sabai

Er staat in het persbericht dat Albers om privé omstandigheden stopt en meer tijd bij zijn familie wil doorbrengen. Zou zijn vrouw weer ziek zijn?

Dimensie

Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 09:06:51
Citaat van: Dimensie op 06 september 2014 - 23:11:13
Citaat van: NielsD op 05 september 2014 - 09:01:55
Ik denk dat die investeerders genoeg geld in het project hebben gestoken, om in ieder geval volgend jaar ook nog aan de start te staan. Het laten wisselen van coureurs is een geldkwestie natuurlijk en waarom ook niet? Het resultaat van Kobayashi of een Merhi zal uiteindelijk niet anders worden, maar bij Merhi krijg je geld en bij Kobayashi waarschijnlijk een stuk minder. Dit is gewoon geld binnenharken en dat snap ik wel. Ze hebben nu niets te verliezen.


Kwa resultaat zal het niet veel uitmaken, maar het zorgt ook voor onrust in het team en veel reclame op de auto zal je ook niet verkopen met dat gerommel.
Bovendien hoeveel geld komt er nou binnen met een eendagsvlieg?

Bovendien: dan ben je dus alleen nog maar bezig met weekenden overleven. Wat is dan nog het bestaansrecht? Uiteindelijk zal het enige belang een sportief belang moeten zijn, de financien zijn niet meer dan een middel omdat belang te ondersteunen - wel een cruciaal middel overigens.

Als je dit soort strapatsen uithaalt, is er blijkbaar helemaal geen sportief belang meer, maar alleen nog maar een belang om te overleven op éen of andere manier en is het belang verworden om je terug te trekken uit dit project met zo min mogelijk financiele schade.

Daarom interesseert de toekomst van dit team - in deze vorm - mij echt geen ene drol: sportief gezien is er geen enkel belang meer. Voor mij als racefan hebben die twee extra auto's dus ook geen enkele zin meer.
Als je het weekeinde overleeft en daarna een goede sponsor zijn geld overmaakt kan het net een redding zijn natuurlijk, maar daar is vast geen sprake van.