banaan van de race

Gestart door FolkertE, 24 augustus 2014 - 15:54:20

« vorige - volgende »

Wie is de banaan.

Nico Rosberg
3 (18.8%)
Lewis Hamilton
6 (37.5%)
Fernando Alonso
3 (18.8%)
Kevin Magnussen
0 (0%)
Jenson Button
0 (0%)
Sebastian Vettel
0 (0%)
Pastor Maldonado
0 (0%)
Iemand anders.
4 (25%)

Totaal aantal stemmen: 16

Perton

Inderdaad, veel slimmer had het niet gekund. Zoals ik in een ander topic ook al zei: Hamilton weet nu dat hij niet meer kan verdedigen zoals hij voorheen deed. Dat eindigt in tranen en een uitvalbeurt voor hem - iets wat hij absoluut niet kan gebruiken.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 22:13:47
Waarom getuigt het van weinig intelligentie? Hij had vermoedelijk twee doelen voor ogen:

1) Lewis tonen dat hij niet meer lift zoals eerder dit jaar;
2) Verder uitlopen, of in ieder geval voorkomen dat Lewis inloopt.

In beiden opzetten is hij geslaagd. Wat je ook vindt van het ongeluk; dat waait echt wel weer over.

Met punt 1 geef je exact aan waarom ik dat vind. Het was gewoon dom om zijn auto daar te laten staan met een zekere aanrijding terwijl het absoluut onnodig was. Hij was juist niet in de positie om dat te doen. Anders was het geweest als hij in een gevecht zou verdedigen en zijn auto zou laten staan. Nu geeft hij op een verkeerde manier een signaal af hoe hij er over denkt.

Natuurlijk waait het over maar niet verder dan Monza ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

O, het siddert nog wel even door. Paar maandjes, dan is het klaar. Als we aan Senna denken, denken we ook niet aan dat het een klootzak kon zijn soms, maar dat ie gewoon retegoed was. Sterker, de duels met Prost hebben in mijn ogen een soort legendarische status bereikt.

En verder: wat Perton zegt. Rosberg heeft Lewis gewaarschuwd En Lewis zal de volgende keer toch anders in zijn spiegel kijken, want rosberg kan zich dit beter veroorloven dan hij. Dus Rosberg wint alleen maar.

Perton

Maar waarom is het op de verkeerde manier? Nu zal Hamilton zijn auto nooit meer laten staan in een dergelijke situatie. Had Rosberg dit niet gedaan, had Hamilton de volgende keer weer net zo verdedigd als hij nu deed, in China (?) deed en wel vaker doet. Vanuit Rosberg zijn oogpunt was dit juist de beste manier om het te doen.

0634

En dan ook nog 18 punten als bonus. Dat was een gelukje voor Nico, want het had ook anders gekund. Als de band van Lewis niet lek was gegaan hadden we het nog maar moeten zien. Of ze hadden er beiden afgestuiterd. Ook niet ongunstig voor Nico, maar dan nu wint hij ook nog eens 18 pntn.

Arthur

Citaat van: Perton op 25 augustus 2014 - 23:08:21
Maar waarom is het op de verkeerde manier? Nu zal Hamilton zijn auto nooit meer laten staan in een dergelijke situatie. Had Rosberg dit niet gedaan, had Hamilton de volgende keer weer net zo verdedigd als hij nu deed, in China (?) deed en wel vaker doet. Vanuit Rosberg zijn oogpunt was dit juist de beste manier om het te doen.

Verkeerd omdat hij niet in de positie [op de baan] was om het op deze manier te doen. Overigens denk ik dat Hamilton de volgende keer exact hetzelfde doet. Hij zat op de racelijn. Ik vraag me af wat er gebeurt als het opnieuw gebeurt in een gelijke situatie....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Ja dat het verkeerd was om een botsing te veroorzaken, dat snap ik ook wel. Mercedes is niet voor niets boos. Maar waarom is het in het mentale spel tussen hem en Hamilton verkeerd om dit te doen?

Fietser

Ikzelf.
Alles gemist, dit weekend. Nog pijnlijker was het dat ik de wagens wel gehoord heb toen ik zaterdag omstreeks 14.15 uur iets onder Verviers langs de snelweg in de miezerregen op een P stond - op 2 km van het circuit.
Was op weg naar zuidelijker oorden.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 22:13:47
Waarom getuigt het van weinig intelligentie? Hij had vermoedelijk twee doelen voor ogen:

1) Lewis tonen dat hij niet meer lift zoals eerder dit jaar;
2) Verder uitlopen, of in ieder geval voorkomen dat Lewis inloopt.

In beiden opzetten is hij geslaagd. Wat je ook vindt van het ongeluk; dat waait echt wel weer over.
En omdat het ook heel makkelijk anders af had kunnen lopen is de actie niet erg intelligent.

Lewis weet nu inderdaad dat Rosberg niet zomaar meer aan de kant gaat, maar mocht zo'n voorval nog een keer gebeuren zal dat in het nadeel van Rosberg zijn.
Ik ben eigenlijk best geschokt en teleur gesteld in het resultaat, want waarom word Magnussen wel gestraft en Rosberg niet? De FIA toont zich in mijn ogen wederom niet consequent en niet van hun sterkste kant.

Enzo

Heb niet echt een banaan gezien deze race. Maar stem toch op Hamilton vanwege zijn slappe onprofessionele houding na zijn lekke band. De hele race blijven zeuren of hij mag stoppen is echt niet waarvoor Mercedes hem heeft aangetrokken. 

Franky R.

Citaat van: Enzo op 26 augustus 2014 - 12:22:13
Heb niet echt een banaan gezien deze race. Maar stem toch op Hamilton vanwege zijn slappe onprofessionele houding na zijn lekke band. De hele race blijven zeuren of hij mag stoppen is echt niet waarvoor Mercedes hem heeft aangetrokken.


Hij had al door dat de vloer te beschadigd was, want anders dan in Hongarije kon hij niet naar voren rijden...Dan spaar je toch liever een motor uit, ipv dat ding nog langer te belasten?


Jammer dat je dat "over het hoofd ziet"...

Sabai

Het enige banaan waardige wat Hamilton deed is imo als een idioot naar de pits scheuren waardoor hij zijn hele bodem en bodywork verneukte. Dat hij wilde opgeven was misschien zzeurderig maar wel realistisch aangezien hij geeneens een Lotus meer kon bijhouden.

Perton

De enige reden waarom ze hem door lieten rijden was de kans op een safety car. Nu is dat in Spa niet onmogelijk, maar er moet nou ook niet worden gedaan alsof Hamilton echt een serieuze kans op punten had. Normaal wordt Hamilton verweten niet aan het grote plaatje te denken, nu doet ie dat, is het weer niet goed.

Ik vond ook dat ie iets te vroeg de handdoek in de ring gooide, maar een slappe onprofessionele houding, is ook weer wat overdreven.

Jozef

Hij heeft zowat 5 kilometer op drie banden moeten rijden, zijn achterstand was dan ook gigantisch en de schade aanzienlijk. Mercedes had hem vroeger naar binnen moeten halen.

Enzo

Citaat van: Franky R. op 26 augustus 2014 - 14:08:45
Citaat van: Enzo op 26 augustus 2014 - 12:22:13
Heb niet echt een banaan gezien deze race. Maar stem toch op Hamilton vanwege zijn slappe onprofessionele houding na zijn lekke band. De hele race blijven zeuren of hij mag stoppen is echt niet waarvoor Mercedes hem heeft aangetrokken.


Hij had al door dat de vloer te beschadigd was, want anders dan in Hongarije kon hij niet naar voren rijden...Dan spaar je toch liever een motor uit, ipv dat ding nog langer te belasten?


Jammer dat je dat "over het hoofd ziet"...

Ik zie niks over het hoofd volgens mij. Merc hoopte idd op een SC situatie en wilde tot die tijd Lewis in dezelfde lap als de rest houden. Na zijn stop met kapotte vloer was hij op bepaalde momenten nog steeds de snelste op de baan, dus om te zeggen dat het niet mogelijk was is te kort door de bocht.

Je zag het ook al bij zijn pitstop, Lewis deed heel sloom en kwam ook weer langzaam weg, iets wat Brundle ook opviel bijvoorbeeld. Dat is gewoon een attitude probleem, welke ik bestempel als slappe onprofessionele houding. Als ik een werknemer miljoenen per jaar betaal om een auto zo snel mogelijk over het circuit te knallen, dan verwacht ik ook dat hij dit doet ongeacht zijn eigen gemoedstoestand.