2014 Historic Grand Prix

Gestart door Jehoentelaar, 23 augustus 2014 - 20:27:51

« vorige - volgende »

SDG

Waar zit de 'vind ik leuk'-knop hier?  :P

gloudiesaurus

De collectie zal eerst 3 dagen lang tijdens de Historic Grand Prix (In de RTL GP Magazine shop op Paddock 2) te verkrijgen zijn en vervolgens vanaf de herfst via de nieuwe RTL GP magazine webshop
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Gelukkig, want ik vind dat shirt uit '75 wel leuk om te hebben, was m'n eerste GP bezoekje. Het zou helemaal mooi zijn als ze er ook een van '85 hebben, want daar was ik ook bij. :)

gloudiesaurus

In 1975 bestond ik nog niet  :P
En in 1985 was ik 2  :P

Maar zo'n shirt lijkt mij ook leuk om te hebben.
Denk dat ik er wel 1 ga bestellen in de webshop als deze online is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

#19
Citaat van: gloudiesaurus op 29 augustus 2014 - 10:44:58
In 1975 bestond ik nog niet  :P
En in 1985 was ik 2  :P

Snotneus :P


Gelukkig ben ik al zo'n ouwe zak dat ik ze nog wel in de duinen heb mogen aanschouwen. Kan me er niet heel veel van herinneren omdat ik in de begintijd nog te jong (in '75 was ik 6) en tegen het einde eigenlijk met andere dingen bezig was (seks, drugs, alcohol) dan F1, maar toch .... het geluid en de snelheid vergeet ik nooit meer en uiteindelijk is daar het zaadje geplant.

gloudiesaurus

Nice, ik vind het jammer dat ik het nooit heb mogen meemaken. Een Grand-Prix op Zandvoort.
En ik ben bang dat ik het ook nooit meer zal mee maken  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Kans is idd erg klein dat we dat ooit nog gaan meemaken, maar wie weet zorgt Max er indirect voor dat autosport weer opleeft in Nederland en er toch nog investeerders gevonden worden om A) De benodigde aanpassingen (Pitgebouw, uitloopstrook Bos Uit) te bekostigen en B) Het geld ophoesten om Bernie over te halen. ???

Jehoentelaar

En C) de logistieke ramp rondom het circuit op lossen en D) lokale milieuorganisaties omkopen.

Kootje

C)
Is voor de regering en treft voornamelijk bezoekers vd GP. De deelnemers zelf komen op donderdag aan en gaan op zondagavond pas weg. Wanneer de GP niet hartje zomer verreden wordt en de stranden dus verlaten zijn, dan vallen de logistieke problemen wel mee. Al blijven de 2 toegangsroutes vanaf Haarlem verre van ideaal natuurlijk.

D)
Is nergens voor nodig. Zandvoort heeft de beschikking over 'n x-aantal geluidsdagen en kan deze dus gewoon gebruiken voor de F1. Daarnaast is de F1, zeker tegen die tijd, een vd groenste vormen van autosport. Van milieuorganisaties verwacht ik geen problemen, mocht men ooit nog 'n GP willen organiseren in Zandvoort.

Perton

Citaat van: Kootje op 29 augustus 2014 - 21:26:23
C)
Is voor de regering en treft voornamelijk bezoekers vd GP. De deelnemers zelf komen op donderdag aan en gaan op zondagavond pas weg. Wanneer de GP niet hartje zomer verreden wordt en de stranden dus verlaten zijn, dan vallen de logistieke problemen wel mee. Al blijven de 2 toegangsroutes vanaf Haarlem verre van ideaal natuurlijk.
Mwoah, tijdens de A1GP-weekenden, toen het ook uitverkocht was, vond ik het persoonlijk niet meevallen. Ik weet niet wat daar tegenwoordig allemaal veranderd is. Ik meen dat we toen met de trein naar Haarlem gingen omdat daar een paar parkeerplaatsen waren ingericht en zelfs toen was het nog een ramp om Zandvoort uit te komen. Maar goed, zolang er een privéweg voor Bernie wordt aangelegd, zal dit een irrelevant probleem zijn, dat klopt.

Kootje

Met A1 nooit geen problemen gehad om naar of van Zandvoort te komen. Tuurlijk stond er iets van 'n file, maar dat is inherent aan de massale leegloop van 'n in dit geval sportcomplex. Enige keer dat het echt problematisch was, was het jaar dat Coronel de Masters won. Toen gingen we om ca 17.00 uur naar de auto die ergens in 'n woonwijk stond, en daar was 't al zo druk ... dat we eerst maar Zandvoort zelf in zijn gegaan om daar 'n restaurantje te pakken. Daarna zijn we nog ff wat gaan drinken, en toen we weer bij de auto aankwamen (ca 23.00 uur) was er nog steeds geen enkele beweging. Pas vanaf 24.30 uur begon het te rijden, maar ja .... dat was ook 'n mooie zomerse dag, dus liep ook het strand nog eens leeg.

Jehoentelaar

Ik heb verscheidende keren muurvast gestaan tot voorbij Haarlem. Hoe je het ook zelf ervaart, het voldoet totaal niet aan de huidige F1-standaarden.

Kootje

Maar wat is dan de standaard? Rondom Spa-Francorchamps is de situatie echt niet veel beter en tenzij die nieuwe weg er gekomen is, rondom Silverstone evenmin. Zo staan er vast wel meer circuits op de kalender waar het met de bereikbaarheid niet echt best is. Je moet Zandvoort alleen niet hartje zomer plannen, want dan is het idd 'n ramp. Maar anders .... mwah.

Jehoentelaar

Op elk moment van het jaar heeft Nederland heel veel F1-fans, dus dat maakt niet uit.

Het verschil met Spa en veel andere circuits is dat die circuits toegangswegen hebben die niet in no-time muurvast staan (lees: hoofd- en snelwegen). Zandvoort heeft alleen de boulevard en er ligt een niet te missen provinciehoofdstad tussen het circuit en de grotere wegen. Dat is absoluut niet te vergelijken met Spa, dat weliswaar een paar secundaire wegen heeft lopen door de heuvels, maar waar je razendsnel op de snelweg zit zonder je door allerlei geslinger te moeten wurmen.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 30 augustus 2014 - 20:44:12
Op elk moment van het jaar heeft Nederland heel veel F1-fans, dus dat maakt niet uit.

Klopt, maar hartje zomer komen daar ook nog eens duizenden strandgangers bij. Vandaar ....


CitaatHet verschil met Spa en veel andere circuits is dat die circuits toegangswegen hebben die niet in no-time muurvast staan (lees: hoofd- en snelwegen). Zandvoort heeft alleen de boulevard en er ligt een niet te missen provinciehoofdstad tussen het circuit en de grotere wegen. Dat is absoluut niet te vergelijken met Spa, dat weliswaar een paar secundaire wegen heeft lopen door de heuvels, maar waar je razendsnel op de snelweg zit zonder je door allerlei geslinger te moeten wurmen.

Dan ken jij blijkbaar beter de weg rondom Spa dan ik. :-\ Alle keren dat ik daar geweest ben, 'n keer of 10 inmiddels, stonden we direct bij vertrek vd parking toch echt in de file en dat hield niet op totdat we op de snelweg zaten. Niets anders dan in Zandvoort dus. ;)