Round 12: Grand Prix van België, Spa-Francorchamps, Francorchamps

Gestart door Maikel0230, 08 augustus 2014 - 19:47:54

« vorige - volgende »

Perton

Ja, maar Jordan stelt dat ze elkaar sowieso niet aan mogen vallen in de tweede ronde, en dat vind ik wel een tikkeltje te ver gaan. Dat moet gewoon kunnen in mijn ogen.

Tuesday

je kunt het Rosberg ook amper verwijten dat ie aanvalt, want dat gaat daar haast vanzelf. Je hebt die slipstream nou eenmaal en dan rij je er zo maar ineens naast. Dat ie m er vervolgens in de bocht naast laat staan is nog weer een ander verhaal, maar echt heel gewaagd was dat allemaal niet.

Sabai

Ik vind het een race incident en zat er al een tijdje op te wachten dat dit zou gaan gebeuren. Het is bekend dat Lewis op deze manier verdedigd en heeft hem in het verleden meermaals een race gekost. En Rosberg vond het blijkbaar mooi geweest en laat hem gewoon staan. Tja dan kan dit gebeureneb  :) leuk voor de kijkers.

Kootje

Citaat van: F1fan2987 op 24 augustus 2014 - 17:04:46
Maar in mijn ogen liet Hamilton voldoende ruimte voor Rosberg, Rosberg stuurt vervolgens niet helemaal in en laat de auto zelfs lichtelijk naar buiten lopen. Het zal me wel als Fan boy laten over komen. Maar ik ben het met Jordan eens, dit soort situaties moet het team voorkomen. Streng optreden en streng toespreken.

Hamilton stuurt naar de racelijn waar Rosberg op dat moment al reed, niet andersom.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 24 augustus 2014 - 17:04:46
Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 15:53:01
Citaat van: Tuesday op 24 augustus 2014 - 15:51:10
Mercedes legt de schuld duidelijk bij Rosberg. Vanuit het team gezien lijkt me dat volledig normaal. Buiten dat was het een race incident waarbij Rosberg eigenlijk niks fout doet.

Ik draai 'm om, je moet niet in ronde 2 met het mes tussen je tanden verdedigen. ;)
Maar in mijn ogen liet Hamilton voldoende ruimte voor Rosberg, Rosberg stuurt vervolgens niet helemaal in en laat de auto zelfs lichtelijk naar buiten lopen. Het zal me wel als Fan boy laten over komen. Maar ik ben het met Jordan eens, dit soort situaties moet het team voorkomen. Streng optreden en streng toespreken.

Hou ff op zeg... toen een paar weken terug er een teamorder kwam naar Lewis was dat een grof schandaal, maar nu ineens mag Rosberg Lewis niet aanvallen?

Bij welke ronde mag het wel? Ronde 10? Alle even rondes? Alle rondes beginnend met de letter T? Rondes deelbaar door 3?

Wings

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 17:31:17
Hou ff op zeg... toen een paar weken terug er een teamorder kwam naar Lewis was dat een grof schandaal, maar nu ineens mag Rosberg Lewis niet aanvallen?

Ja. Want nu is Lewis niet in het voordeel. Dan had er een teamorder moeten zijn. Andersom is de wereld te klein natuurlijk.

Sabai


Perton

Nou, leuk. Tijdstraf van 20 seconden van Magnussen. Tot zover het beleid van de FIA om niet elk klein dingetje te bestraffen.

Sabai

Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 17:48:33
Nou, leuk. Tijdstraf van 20 seconden van Magnussen. Tot zover het beleid van de FIA om niet elk klein dingetje te bestraffen.

Voor wat dan ? Voor een auto van de baan dwingen?


Wings

Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 17:48:33
Nou, leuk. Tijdstraf van 20 seconden van Magnussen. Tot zover het beleid van de FIA om niet elk klein dingetje te bestraffen.

Had voor mij niet gehoeven maar Magnussen ging één keer buiten het boekje door Alonso naar buiten te duwen toen Alonso naast hem reed. Daar insturen was een no-go. Nogmaals, hoort erbij, vond het ook niet erg of zo maar kan de straf wel plaatsen. Althans, even er vanuit gaande dat hij daarom is bestraft.

Gerard

Gewoon een race incident tussen Nico en Lewis en Toto moet zijn ogen uit zn Duitse kop schamen dat hij het goedkeurt dat het publiek zijn rijder "uitjouwd"
Zwaar overdreven allemaal.. ook van Lauda... Pf, een aanfluiting en een publiekelijke schande.
Had dit gewoon intern besproken.. Nico laat zelfs nog in t midden wie schuldig is...

Tuurlijk, Nico had kunnen wachten, maar het is een RACE geen optocht... Nee, dit valt me zwaar tegen van de heren bij Mercedes

0634

Het is ook allemaal hypcoriet. iedereen wil een race zien en dan valt iemand aan, dan raken ze elkaar eens (lichtjes) en het is hommeles. Kom op zeg. Er was een gaatje, Nico had meer snelheid, in ronde 2 mag je gewoon inhalen, dus allemaal volkomen in orde. Alleen de uitvoering liet te wensen over. Dat gebeurt wel eens.

Perton

Citaat van: Gerard op 24 augustus 2014 - 18:01:22
Nico laat zelfs nog in t midden wie schuldig is...
Nogal wiedes, zou ik ook doen als ik schuldig was ;D

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 17:31:17
Citaat van: F1fan2987 op 24 augustus 2014 - 17:04:46
Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 15:53:01
Citaat van: Tuesday op 24 augustus 2014 - 15:51:10
Mercedes legt de schuld duidelijk bij Rosberg. Vanuit het team gezien lijkt me dat volledig normaal. Buiten dat was het een race incident waarbij Rosberg eigenlijk niks fout doet.

Ik draai 'm om, je moet niet in ronde 2 met het mes tussen je tanden verdedigen. ;)
Maar in mijn ogen liet Hamilton voldoende ruimte voor Rosberg, Rosberg stuurt vervolgens niet helemaal in en laat de auto zelfs lichtelijk naar buiten lopen. Het zal me wel als Fan boy laten over komen. Maar ik ben het met Jordan eens, dit soort situaties moet het team voorkomen. Streng optreden en streng toespreken.

Hou ff op zeg... toen een paar weken terug er een teamorder kwam naar Lewis was dat een grof schandaal, maar nu ineens mag Rosberg Lewis niet aanvallen?

Bij welke ronde mag het wel? Ronde 10? Alle even rondes? Alle rondes beginnend met de letter T? Rondes deelbaar door 3?
Ho, ho, nu ook geen woorden in mijn leggen a.j.b. Van mij mag Rosberg echt wel aanvallen. Dit heb ik nooit gezegd.