Round 12: Grand Prix van België, Spa-Francorchamps, Francorchamps

Gestart door Maikel0230, 08 augustus 2014 - 19:47:54

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 15:34:55
Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:32:25
Magnussen was echt goed bezig, Alonso moet niet zwaaien met die hand. Flikker op man.

Ik begreep ook niet helemaal waarom. Misplaatste arrogantie. En vervolgens ook lomp de voorvleugel stuk rijden achterop Vettel... Dit was in ieder gaval geen toprace van de Spanjaard.
Tsja een gevecht waarbij Alonso niet met zijn handje zwaait is geen echt gevecht natuurlijk. Hij doet het zo vaak, hij moet wel een tic hebben ofzo.

Perton


Wings

Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 15:32:07
Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:30:08
Zullen die 6 ronden dan echt veel schelen voor de motor van Lewis?
Nee, maar daarom wilde hij ook al eerder stoppen ;) Maar op de radio zei Mercedes wel dat ze nu iets zagen in de data, waardoor ze nu wel gingen stoppen. Dus het zal ongetwijfeld een beetje helpen.

Volgens mij mag je niet zomaar je auto in de pit rijden en klaar zijn. Daarom deed Mercedes alsof zich een probleem voordeed. Nu is hij dus uitgevallen door een technisch probleem.

Wings

Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 15:36:26
Waarom wordt Rosberg nou weer uitgejouwd?

Volgens Mol waren het Engelsen. Verdere uitleg lijkt me onnodig. ;)

0634

Overigens vond ik de actie van Rosberg in Blanchimont wel zo'n beetje de vestste van de dag, ondanks dat ik besef dat hij betere banden had, was het toch wel assertief en dat is hij niet altijd.

Kootje

Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 15:36:33
Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 15:32:07
Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:30:08
Zullen die 6 ronden dan echt veel schelen voor de motor van Lewis?
Nee, maar daarom wilde hij ook al eerder stoppen ;) Maar op de radio zei Mercedes wel dat ze nu iets zagen in de data, waardoor ze nu wel gingen stoppen. Dus het zal ongetwijfeld een beetje helpen.

Volgens mij mag je niet zomaar je auto in de pit rijden en klaar zijn. Daarom deed Mercedes alsof zich een probleem voordeed. Nu is hij dus uitgevallen door een technisch probleem.

Dat hadden ze dan ook 20 rondjes eerder kunnen doen. ;)

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 15:11:12
Daarom zou ik ook niet pushen en inderdaad materiaal sparen. Niet iets dat ik graag zie maar wel intelligent van Hamilton. Rosberg naar binnen? Gek. Had gewoon een goede pace en was sneller (even snel) dan Ricciardo. Ze hebben dus ingezet op de tweede plaats.
dat was de beste optie voor Rosberg om nog te winnen, als je race engineer wilt worden moet je dat toch wel doorhebben ;) met 8 ronden oudere banden kon ie nit dichterbij komen en dat zou op het eind van de stint alleen maar erger worden.

Maar eh, hij staat er alweer, Ricciardo. Ongelofelijk!

0634

Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 15:37:01
Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 15:36:26
Waarom wordt Rosberg nou weer uitgejouwd?

Volgens Mol waren het Engelsen. Verdere uitleg lijkt me onnodig. ;)

BLijft toch een lastig incident om te beoordelen. Goed dat de wedstrijdleiding niet ingreep.

Hamilton reed voor, had dus eerste rechten, maar ja, als daar iemand zit, kan je ook weer niet blind insturen. Blijft het aloude verhaaltje. Ik zou Rosberg iets meer schuld toeschuiven, maar dit zijn natuurlijk pure race-incidenten waarvan we er al talloze zagen en waarvan we er ook talloze nog zullen zien.


0634

Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 15:38:12
Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 15:36:33
Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 15:32:07
Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:30:08
Zullen die 6 ronden dan echt veel schelen voor de motor van Lewis?
Nee, maar daarom wilde hij ook al eerder stoppen ;) Maar op de radio zei Mercedes wel dat ze nu iets zagen in de data, waardoor ze nu wel gingen stoppen. Dus het zal ongetwijfeld een beetje helpen.

Volgens mij mag je niet zomaar je auto in de pit rijden en klaar zijn. Daarom deed Mercedes alsof zich een probleem voordeed. Nu is hij dus uitgevallen door een technisch probleem.

Dat hadden ze dan ook 20 rondjes eerder kunnen doen. ;)

Ze hoopten op een SC, wat te billijken valt in mijn ogen.

Wings

Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 15:38:12
Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 15:36:33
Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 15:32:07
Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:30:08
Zullen die 6 ronden dan echt veel schelen voor de motor van Lewis?
Nee, maar daarom wilde hij ook al eerder stoppen ;) Maar op de radio zei Mercedes wel dat ze nu iets zagen in de data, waardoor ze nu wel gingen stoppen. Dus het zal ongetwijfeld een beetje helpen.

Volgens mij mag je niet zomaar je auto in de pit rijden en klaar zijn. Daarom deed Mercedes alsof zich een probleem voordeed. Nu is hij dus uitgevallen door een technisch probleem.

Dat hadden ze dan ook 20 rondjes eerder kunnen doen. ;)

Achteraf gezien wel.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:33:43
Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 15:32:07
Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:30:08
Zullen die 6 ronden dan echt veel schelen voor de motor van Lewis?
Nee, maar daarom wilde hij ook al eerder stoppen ;) Maar op de radio zei Mercedes wel dat ze nu iets zagen in de data, waardoor ze nu wel gingen stoppen. Dus het zal ongetwijfeld een beetje helpen.

Sja, dubbel gevoel. Komt er een SC doet ie weer mee. Dat is ook wel weer zo.

Overigens kwam hij ook echt geen meter dichterbij, waar ik dat wel verwacht had. Vreemd.
Hij had gigantisch veel achterstand. 20 op Grosjean en al 42 op de coureur voor Grosjean. Dit was een kansloze race. Ala Duitsland 2012.

Frappant dat de wedstrijdleiding niet ingrijpt bij Hamilton en Rosberg, maar wel bij Alonso, Magnussen, Button en Vettel.

incident met Hamilton en Rosberg? Misschien voorspelbaar, maar Rosberg was toch wel de schuldige. Wilde te graag zijn verloren positie goed maken.

0634

De Mercedes-dominantie is op zondagen in ieder geval foetsie.

Perton

13:31 Mercedes co-chief Niki Lauda has been squarely blaming Rosberg for today's disaster in his initial TV interviews.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:42:04
De Mercedes-dominantie is op zondagen in ieder geval foetsie.
mwah, niet vergeten dat 2 Mercedessen tegen elkaar reden in ronde 2.

Wings

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:39:22
Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 15:37:01
Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 15:36:26
Waarom wordt Rosberg nou weer uitgejouwd?

Volgens Mol waren het Engelsen. Verdere uitleg lijkt me onnodig. ;)

BLijft toch een lastig incident om te beoordelen. Goed dat de wedstrijdleiding niet ingreep.

Hamilton reed voor, had dus eerste rechten, maar ja, als daar iemand zit, kan je ook weer niet blind insturen. Blijft het aloude verhaaltje. Ik zou Rosberg iets meer schuld toeschuiven, maar dit zijn natuurlijk pure race-incidenten waarvan we er al talloze zagen en waarvan we er ook talloze nog zullen zien.

Zeker. Daarom ga ik er ook niet teveel tijd in investeren. Het maakt het racen er niet minder leuk op. ;)

Respect voor Eddie Jordan!!!