Ecclestone op zoek naar populariteit.....hmmmmm...

Gestart door Erwin-82, 28 juli 2014 - 20:11:39

« vorige - volgende »

Figge

Citaat van: Jeroen op 03 augustus 2014 - 20:17:48
Citaat van: Figge op 03 augustus 2014 - 18:05:28


Dat is alleen informatie die fanaten zoals wij tot ons nemen. Het grote publiek weet van niets. Dus dat is niet zo heel relevant voor de populariteit. Denk ik.

Integendeel: het is mega-relevant juist. Er wordt nu vaak alleen maar negatief gelult over F1. Over het geluid. Over banden sparen. Over DRS. Over geen vonken zelfs. En al dat negatieve gepraat heeft heel erg veel effect op de kijkcijfers. Daarom had Horner laatst ook een punt. Want de waarheid is dat wij als kijkspektakel dit jaar helemaal geen slecht jaar meemaken.

Paar saaie races. Paar goeie races. Een enkele héle goede race. Een WK dat nog lang niet beslist is, zo lijkt het. Plus nog een relletje hier en daar tussen de titelpretendenten. Waarom er negatief over F1 als sport wordt gepraat is mij dan ook een raadsel, maar zal zeker zijn weerslag hebben op de kijkcijfers.

Horner had laatste zeer zeker een punt. Maar nog steeds is dat vooral voer voor fanaten. Het is Horners dagelijkse business om over dit soort vraagstukken te praten. Geloof mij, het grote publiek weet er nauwelijks iets van. Dat wij het er hier op de pits dagelijks over hebben komt omdat wij F1 gekken zijn en er ook dagelijks mee bezig zijn. Je zegt t zelf al, het zondagmiddag product van 2 tot 4 is dit jaar uitstekend. Dus aan de races zelf ligt het niet. En dat is ook exact wat ik in al mn posts aanhaal. De FOM (met Bernie voorop) moeten hand in eigen boezemsteken. Want het afnemende publiek heeft enkel met hun eigen handelen te maken. Maar ipv de sport breed toegankelijk maken, komen ze met regeltjes als dubbele punten voor de laatse race en dergelijke. (Sterker nog, ik denk dat het publiek uiteindelijk een eerlijke winnaar wil zien en niet eentje die het geluk in de laatste race aan zijn zijde had, maar dat is off topic, of toch niet?) Dat is niet de oplossing. Voor F1 zou moeten gelden: don't just look at it, be part of it. Maak t interactief. Laat niet allerlei regio's en "uitzendgerechtigden" absurd veel kosten maken voor een verouderd product waar zij amper een stuiver aan overhouden. Maak als FOM zelf het product. En dat is veel grootser dan live uitzendingen alleen. Als er een club is die zich deze financiële operatie kan veroorloven is het de FOM wel. Waarom 80 voorbeschouwingen laten maken door tv zenders terwijl je er zelf een echt goede van kan maken die vele malen fraaier is dan 90% van de voorbeschouwingen die nog steeds uit de jaren 90 komt. Dat zou je kunnen omdat je veel meer content hebt dan alleen wat beeldmateriaal dat je tijdens het GP weekend zelf kunt schieten. Je kunt kleinere teams ook vele malen meer exposure geven, wat hun bestaansrecht vergroot. Er is zoveel mogelijk om F1 populairder te maken dan het nu is. Maar Bernie gaat dat niet doen. Waarom niet? Omdat hij het simpelweg niet kan. Niet omdat hij het niet wil. Hij is te oud voor deze nieuwe economie, anders had hij de mogelijkheden allang benut.


Franky R.

Ik vind niet dat Horner een punt had, omdat hij zelf de sport negatief heeft bejegend. Maar dat is mijn mening...

Figge

Citaat van: Franky R. op 04 augustus 2014 - 13:35:55
Ik vind niet dat Horner een punt had, omdat hij zelf de sport negatief heeft bejegend. Maar dat is mijn mening...

Nee toch. Gefrustreerd zijn over dat regelgeving negatief voor je uitpakt, door een product dat je afneemt ipv dat je het zelf ontwikkelt. Terwijl je zelf alles de laatste jaren hebt gewonnen dat je kunt winnen. Dat gat is zo groot, daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Ik vind niet dat je de sport dan negatief bejegend. Voor mij is dat juist competitiedrang. En willen winnen. De sport negatief bejegenen doet bijv Bernie. Door te klagen over het geluid en allerlei andere onzin, omdat hij niet tegen verandering (meer) kan blijkbaar. Dat vindt ik veel erger. Gekonkel met omkoopschandalen in rechtbanken. Dat is de sport in diskrediet brengen.
Als Horner zegt dat de media eens naar de competitie en de prestaties moeten vragen, ipv vragen of hij het nog steeds zo erg vindt dat de motoren minder geluid maken en dergelijke standaard praatjes. Dan heeft hij daar gewoon een punt. En het toont tevens aan dat hij een hele goede opvolger van Bernie zou kunnen zijn.

Excuus, als PA ben ik het even niet met je eens :P

Franky R.

Citaat van: Figge op 04 augustus 2014 - 13:47:21


Excuus, als PA ben ik het even niet met je eens :P


Geef niet...een goede leider omringt zich niet met louter jaknikkers... ;)

0634

Citaat van: Figge op 04 augustus 2014 - 07:25:58
Geloof mij, het grote publiek weet er nauwelijks iets van.

Dat geloof ik dus niet. Want het grote publiek weet het wel. Hoe vaak ik op mijn werk al niet negatieve opmerkingen heb gehoord dit jaar van 'die F1 van jou is ook niks meer he?' en 'dat geluid klinkt ook naar niks'.

De hele negatieve onzin over de huidige regels sijpelen aan alle kanten door naar het grote, niet fanatieke, F1-publiek. Zelfs bij Dit Was Het Nieuws kwam het langs tijdens een vragenronde. En ja, dat hele negatieve, dat schaadt de sport.

Verder kan ik me gedeeltelijk wel vinden in jouw post betreffende de FOM hoor, maar gedeeltelijk ook niet. Daar zullen hier en daar best verbeteringen kunnen plaatsvinden, zoals in alle divisies van de sport. Maar goed, dat zal die werkgroep gaan bekijken.

(Persoonlijk hoop ik dat ze tot de conclusie komen dat het tijdstip ook vaak ongelukkig is. Veel concurrentie van voetbal en zondagmiddaguitjes. En ik vind het een kuttijd)

NielsD

Citaat van: Figge op 04 augustus 2014 - 07:25:58
Maar Bernie gaat dat niet doen. Waarom niet? Omdat hij het simpelweg niet kan. Niet omdat hij het niet wil. Hij is te oud voor deze nieuwe economie, anders had hij de mogelijkheden allang benut.

Je denkt toch niet dat Bernie als enige invloed heeft over de beslissingen? Sterker nog, dan had hij een aantal (nieuwe) regels allang geschrapt, want ook met bijvoorbeeld de dubbele punten is hij het niet eens.

Ik denk dat je meer naar de FOM moet kijken, dan alleen naar Bernie. Zijn ''macht'' is in de laatste jaren flink gedaald en hij beslist niet even zo van, we doen dit en we doen dat.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Maar met die regels heeft de FOM weer niks te maken.

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jozef

De dubbele punten kwamen toch juist van Bernie? Waar komt het verhaal vandaan dat hij het er niet mee eens is? Volgens mij wou hij het zelfs voor de laatste 4 races doen. Hij krijgt er ook meer geld voor van Abu Dhabi, volgens mij.

Jehoentelaar

Citaat van: NielsD op 04 augustus 2014 - 22:13:56
Citaat van: Jehoentelaar op 04 augustus 2014 - 22:11:53
Maar met die regels heeft de FOM weer niks te maken.

FOM/FIA
Nee, FIA. De FOM gaat over de commerciële rompslomp en de uitzendrechten.

Kootje

Citaat van: Jozef op 05 augustus 2014 - 13:09:15
De dubbele punten kwamen toch juist van Bernie? Waar komt het verhaal vandaan dat hij het er niet mee eens is? Volgens mij wou hij het zelfs voor de laatste 4 races doen. Hij krijgt er ook meer geld voor van Abu Dhabi, volgens mij.

En dat is precies waar hij het niet mee eens is, dat het slechts voor één race geld. Hoewel ik dat met hem eens ben, ik had meerdere races ook beter gevonden, verschillen we in onze motieven. Voor Bernie betekenen dubbele punten extra dollars vd organisatie, terwijl ik het eerlijker had gevonden wanneer er meer GP's met dubbele punten werden beloond, al zie ik nog steeds liever helemaal geen dubbele punten.

Jozef

Ja oké, dat is al wat anders dan wat Niels zei dat Bernie het gewoon niet eens is met dubbele punten.

Kootje

Dat is idd niet kloppend, want zoals jij ook al aangaf kwam het idee juist bij hem vandaan.


Ennuh ... voordat we nu weer gaan krijgen (niet van jou) dat Bernie dus wel over de regels gaat. NEE !!! Bernie gaat daar niet over, maar het staat hem natuurlijk vrij om met ideeën te komen.

Figge