Uitgekeken op oude coureurs

Gestart door Breaktest, 31 maart 2014 - 14:18:21

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Dimensie op 30 juli 2014 - 17:54:03
Citaat van: Hamilton#44 op 29 juli 2014 - 15:28:16
Massa moet sowieso weg, die is na zijn crash nooit meer de oude geweest spijtig.

Hij houdt nu bij Williams alleen maar een stoeltje bezet waar anders een jonge hond kan zitten.

Hij zal niet meer beter worden, alleen slechter.
Die jonge hond Bottas zit er toch al?
Eigenlijk hebben ze nu een topwagen waar een Alonso of een Hamilton wedstrijden mee zou winnen.


Almost catching the drift... ;)

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 30 juli 2014 - 11:40:14
http://www.formula1.com/news/features/2014/4/15664.html

Hier een interessant artikel waar het huidige belang van rijdersgewicht wordt uitgelegd.

Sommige zwaardere coureurs drogen zichzelf zelfs uit voor kwalificatie om een kilo lichter te zijn.

De lichtste coureur is Massa (59 kg), de twee zwaarste Sutil en Hulkenberg (75 kg).
Dat scheelt 16 kg, volgens berekeningen kost elke 10 kg extra 3 a 4 tiende per ronde op een baan als Maleisie (5,4 km). Dat is een bijhoorlijke handicap als je ervan uit gaat dat de top 11 daar dit jaar binnen een seconde zat in de kwalificatie.

Maar het feit dat de coureur 16 kg meer weegt betekent niet automatisch dat de combinatie auto-coureur 16 kg zwaarder is. Ik neem aan dat een rijder als Massa flink meer ballast meeneemt. Natuurlijk is dan nog een rijder als Sutil en Hulkenberg in het nadeel, maar dat nadeel is dan wel wat kleiner dan de berekening van +10 kg schetst.

Hamilton#44

Die berekening is hard lijkt me. Coureurs gaan zichzelf niet voor niets uitdrogen voor een kilo minder gewicht als het geen effect heeft denk ik.

Zet Hulkenberg in de Williams en hij heeft in Maleisie een achterstand van minimaal 3 tiende op Massa, puur vanwege zijn fysiek. Dat lijkt me niet iets wat we willen. Formule 1 coureurs zijn niet voor niets broodmager tegenwoordeg, het zijn net paarden jockeys.
Zoals Button al zei: "We are F1 drivers, we are not allowed to eat."  ;D

Franky R.

Citaat van: Hamilton#44 op 31 juli 2014 - 12:01:27
Die berekening is hard lijkt me. Coureurs gaan zichzelf niet voor niets uitdrogen voor een kilo minder gewicht als het geen effect heeft denk ik.

Zet Hulkenberg in de Williams en hij heeft in Maleisie een achterstand van minimaal 3 tiende op Massa, puur vanwege zijn fysiek. Dat lijkt me niet iets wat we willen. Formule 1 coureurs zijn niet voor niets broodmager tegenwoordeg, het zijn net paarden jockeys.
Zoals Button al zei: "We are F1 drivers, we are not allowed to eat."  ;D


En dat is een trieste gang van zaken, vind ik. De coureurs hebben kracht nodig om in een F1 te rijden. Spieren leveren kracht, maar wegen ook het een en ander.


Ik hoop dat er daar snel iets aan wordt gedaan.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 31 juli 2014 - 12:01:27
Die berekening is hard lijkt me. Coureurs gaan zichzelf niet voor niets uitdrogen voor een kilo minder gewicht als het geen effect heeft denk ik.

Zet Hulkenberg in de Williams en hij heeft in Maleisie een achterstand van minimaal 3 tiende op Massa, puur vanwege zijn fysiek. Dat lijkt me niet iets wat we willen. Formule 1 coureurs zijn niet voor niets broodmager tegenwoordeg, het zijn net paarden jockeys.
Zoals Button al zei: "We are F1 drivers, we are not allowed to eat."  ;D
Ik zeg ook niet dat het geen effect heeft, ik denk alleen dat een coureur van 10 kg zwaarder niet per sé volgens de berekening 4 tiende langzamer is omdat ballast ook een factor is.

Enzo

Citaat van: Matthijs op 31 juli 2014 - 12:59:53
Citaat van: Hamilton#44 op 31 juli 2014 - 12:01:27
Die berekening is hard lijkt me. Coureurs gaan zichzelf niet voor niets uitdrogen voor een kilo minder gewicht als het geen effect heeft denk ik.

Zet Hulkenberg in de Williams en hij heeft in Maleisie een achterstand van minimaal 3 tiende op Massa, puur vanwege zijn fysiek. Dat lijkt me niet iets wat we willen. Formule 1 coureurs zijn niet voor niets broodmager tegenwoordeg, het zijn net paarden jockeys.
Zoals Button al zei: "We are F1 drivers, we are not allowed to eat."  ;D
Ik zeg ook niet dat het geen effect heeft, ik denk alleen dat een coureur van 10 kg zwaarder niet per sé volgens de berekening 4 tiende langzamer is omdat ballast ook een factor is.

Elke kilo die je minder weegt kan je elders in de auto plaatsten als ballast inderdaad, het voordeel zit hem daarin.

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 31 juli 2014 - 12:17:52
Citaat van: Hamilton#44 op 31 juli 2014 - 12:01:27
Die berekening is hard lijkt me. Coureurs gaan zichzelf niet voor niets uitdrogen voor een kilo minder gewicht als het geen effect heeft denk ik.

Zet Hulkenberg in de Williams en hij heeft in Maleisie een achterstand van minimaal 3 tiende op Massa, puur vanwege zijn fysiek. Dat lijkt me niet iets wat we willen. Formule 1 coureurs zijn niet voor niets broodmager tegenwoordeg, het zijn net paarden jockeys.
Zoals Button al zei: "We are F1 drivers, we are not allowed to eat."  ;D


En dat is een trieste gang van zaken, vind ik. De coureurs hebben kracht nodig om in een F1 te rijden. Spieren leveren kracht, maar wegen ook het een en ander.


Ik hoop dat er daar snel iets aan wordt gedaan.
het afschaffen van FRIC schijnt al 4 kilo te schelen, dus er is weer wat meer speling voor de coureurs. Hamilton heeft bv ook al aangegeven 1 kilo aan te gaan komen (alleen spieren). Hamilton had het er trouwens ook over dat hij tov Rosberg een voordeel zou hebben bij het afschaffen van FRIC ( http://www.autosport.com/news/report.php/id/115211 ), maar als ik op internet rondkijk dan lijkt Rosberg juist 5 kg zwaarder te zijn en zou hij er juist zn voordeel mee kunnen doen. Maar goed, ik heb geen idee of die cijfers kloppen.

Matthijs

#202
Vier kilo, dat zal voor sommige coureurs echt wel wat schelen!

Ik hoop maar dat ze het probleem kunnen tackelen, want hoewel ik accepteer dat auto- en motorsport nu eenmaal voor kleine en lichte mensen is, vind ik het juist goed dat ook rijders als Webber, Button en Vd Garde kans maken, ondanks dat ze te groot en (dus) te zwaar zijn.

Hamilton#44

Rosberg is erg afgevallen, google maar eens foto´s van zijn Williams tijd en van dit jaar. Daar zit echt wel ruim 10 kg verschil is.

Ik geloof dat Rosberg langer is dan Hamilton, dus hij zal denk ik nooit veel lichter kunnen zijn.

Hamilton#44

Lightweights
Sebastian Vettel 64kg (10st), 176cm (5ft 9in)

Nico Rosberg 66kg (10st 5lb), 178cm (5ft 10in)

Middleweights
Jenson Button 70kg (11st), 183cm (6ft)

Lewis Hamilton 71kg (11st 2lb), 174cm (5ft 8 1/2in)

Heavyweights
Nico Hülkenberg 74kg (11st 9lb), 184cm (6ft)

Paul di Resta 74kg (11st 9lb), 185cm (6ft 1in)

Mark Webber 75kg (11st 11lb), 184cm (6ft)


ik weet niet of dit nog up to date is maar Rosberg is dus 4 cm langer dan Hamilton maar wel 5 kg lichter.  :o

Jozef

Citaat van: Matthijs op 30 juli 2014 - 22:38:48
Citaat van: Hamilton#44 op 30 juli 2014 - 11:40:14
http://www.formula1.com/news/features/2014/4/15664.html

Hier een interessant artikel waar het huidige belang van rijdersgewicht wordt uitgelegd.

Sommige zwaardere coureurs drogen zichzelf zelfs uit voor kwalificatie om een kilo lichter te zijn.

De lichtste coureur is Massa (59 kg), de twee zwaarste Sutil en Hulkenberg (75 kg).
Dat scheelt 16 kg, volgens berekeningen kost elke 10 kg extra 3 a 4 tiende per ronde op een baan als Maleisie (5,4 km). Dat is een bijhoorlijke handicap als je ervan uit gaat dat de top 11 daar dit jaar binnen een seconde zat in de kwalificatie.

Maar het feit dat de coureur 16 kg meer weegt betekent niet automatisch dat de combinatie auto-coureur 16 kg zwaarder is. Ik neem aan dat een rijder als Massa flink meer ballast meeneemt. Natuurlijk is dan nog een rijder als Sutil en Hulkenberg in het nadeel, maar dat nadeel is dan wel wat kleiner dan de berekening van +10 kg schetst.

Klopt in principe maar in ieder geval bij Sauber (en waarschijnlijk bij meer teams) zaten ze met Sutil over het minimumgewicht. Dus was er geen ruimte voor ballast en was het echt zo dat elke kg die Sutil verloor ook een kg besparing was op het totale gewicht auto+rijder. Daarom reed hij sommige races zonder drinkwater aan boord. Er was in het begin van het seizoen ook een gerucht dat Vergne een keer was flauwgevallen omdat hij zo ver ging in het afvallen.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 04 augustus 2014 - 15:09:06
Citaat van: Matthijs op 30 juli 2014 - 22:38:48
Citaat van: Hamilton#44 op 30 juli 2014 - 11:40:14
http://www.formula1.com/news/features/2014/4/15664.html

Hier een interessant artikel waar het huidige belang van rijdersgewicht wordt uitgelegd.

Sommige zwaardere coureurs drogen zichzelf zelfs uit voor kwalificatie om een kilo lichter te zijn.

De lichtste coureur is Massa (59 kg), de twee zwaarste Sutil en Hulkenberg (75 kg).
Dat scheelt 16 kg, volgens berekeningen kost elke 10 kg extra 3 a 4 tiende per ronde op een baan als Maleisie (5,4 km). Dat is een bijhoorlijke handicap als je ervan uit gaat dat de top 11 daar dit jaar binnen een seconde zat in de kwalificatie.

Maar het feit dat de coureur 16 kg meer weegt betekent niet automatisch dat de combinatie auto-coureur 16 kg zwaarder is. Ik neem aan dat een rijder als Massa flink meer ballast meeneemt. Natuurlijk is dan nog een rijder als Sutil en Hulkenberg in het nadeel, maar dat nadeel is dan wel wat kleiner dan de berekening van +10 kg schetst.

Klopt in principe maar in ieder geval bij Sauber (en waarschijnlijk bij meer teams) zaten ze met Sutil over het minimumgewicht. Dus was er geen ruimte voor ballast en was het echt zo dat elke kg die Sutil verloor ook een kg besparing was op het totale gewicht auto+rijder. Daarom reed hij sommige races zonder drinkwater aan boord. Er was in het begin van het seizoen ook een gerucht dat Vergne een keer was flauwgevallen omdat hij zo ver ging in het afvallen.

Dan hoop ik van harte dat de FRIC van Sauber net zo zwaar was als die van Mercedes, want die vrijgekomen 4 kilo zijn voor Sutil en Giedo nog waardevoller dan voor Hamilton. Vier kilo kan net het verschil zijn tussen jezelf uithongeren en er gewoon afgetraind uitzien.

Jozef

Wat ik zeg komt wel uit het begin van het seizoen, toen Europa kwam zou Sauber er al 20kg af gehaald hebben. Of ze dan nog over of dicht bij de limiet zitten, weten we natuurlijk niet. http://www.gppits.net/nieuws/sauber_knipt_20_kilo_uit_c33/

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 31 juli 2014 - 14:39:58
Citaat van: Franky R. op 31 juli 2014 - 12:17:52
Citaat van: Hamilton#44 op 31 juli 2014 - 12:01:27
Die berekening is hard lijkt me. Coureurs gaan zichzelf niet voor niets uitdrogen voor een kilo minder gewicht als het geen effect heeft denk ik.

Zet Hulkenberg in de Williams en hij heeft in Maleisie een achterstand van minimaal 3 tiende op Massa, puur vanwege zijn fysiek. Dat lijkt me niet iets wat we willen. Formule 1 coureurs zijn niet voor niets broodmager tegenwoordeg, het zijn net paarden jockeys.
Zoals Button al zei: "We are F1 drivers, we are not allowed to eat."  ;D


En dat is een trieste gang van zaken, vind ik. De coureurs hebben kracht nodig om in een F1 te rijden. Spieren leveren kracht, maar wegen ook het een en ander.


Ik hoop dat er daar snel iets aan wordt gedaan.
het afschaffen van FRIC schijnt al 4 kilo te schelen, dus er is weer wat meer speling voor de coureurs. Hamilton heeft bv ook al aangegeven 1 kilo aan te gaan komen (alleen spieren). Hamilton had het er trouwens ook over dat hij tov Rosberg een voordeel zou hebben bij het afschaffen van FRIC ( http://www.autosport.com/news/report.php/id/115211 ), maar als ik op internet rondkijk dan lijkt Rosberg juist 5 kg zwaarder te zijn en zou hij er juist zn voordeel mee kunnen doen. Maar goed, ik heb geen idee of die cijfers kloppen.
Volgens mij bedoelde hij met dat voordeel dat hij weer extra spiermassa zou kunnen kweken. Maar ik zie nog niet in hoe dat perse een voordeel zou zijn.