Hongarije banaan van de race?

Gestart door Sabai, 27 juli 2014 - 16:57:31

« vorige - volgende »

Banaan van de race?

Maldonado
Perez
Bianchi
Grosjean
Vettel
Hamilton
Rosberg
McLaren
Ericsson
Hulkenberg
iemand anders namelijk. ...

Tuesday

#15
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 17:29:04
Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 17:25:58
Citaat van: Jozef op 27 juli 2014 - 17:15:03
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:03:50
Zag een korte flits en ja, achter de SC te wild met het bandenwarmen en flats in de muur. Uberdom.
- Hamilton: geen formatieronde gereden dus geen idee hoe nat het is, koude remmen
dat vind ik niet echt een verzachtende omstandigheid eerlijk gezegd. Net als bij Vettel gewoon een rookie fout die een ervaren coureur eigenlijk niet mag maken (al gebeurd het altijd wel een paar keer in je carriere natuurlijk). Beiden hielden m iig uit de muur, of dat nou geluk of kunde was laat ik verder maar in het midden.

Ik hou het voor beiden op geluk.
dan hou ik het op een combinatie van beiden, waarbij de factor geluk wel hoger is dan de factor kunde ;)

k heb trouwens Ericson gestemd, puur omdat je het van hem eigenlijk ook gewoon verwacht ;)

Jozef

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:28:34
Dat Hamilton geen formatieronde had gereden en prompt spinde vind ik eerder een verzwarende dan een verzachtende omstandigheid. Juist dan moet je die eerste ronde met je koude banden niet proberen het ronderecord te vestigen. Hij is geen rookie meer.

Elke extra variabele die de onvoorspelbaarheid van een situatie vergroot, vind ik een verzachtende omstandigheid. Een coureur hoort altijd richting de limiet te gaan. Waar die limiet lag, was in dit geval uiterst moeilijk te bepalen. Een fout is dan statistisch gezien een logischer gevolg dan bij pakweg Ericsson of Perez.

Maar ik begrijp je standpunt wel hoor, heeft verder ook weinig zin om erover door te discussiëren want ik denk nu al dat we het er niet eens over eens zullen worden. Met alle respect uiteraard. ;)

FolkertE

Citaat van: Jozef op 27 juli 2014 - 17:00:18
Door haperingen in m'n stream heb ik geen beelden gezien van de crash van Grosjean. Crashte hij echt op eigen houtje of was er een technisch defect?

Als het een pure rijdersfout was, onder de safety car nota bene, dan is de banaan voor Grosjean.

Anders voor Hulkenberg die zich uit de race reed en bijna z'n teamgenoot meenam.
Ik denk dat dat ook mijn keuze is.
Al denk ik dat Rosberg ook een nominatie kan krijgen, maar niet zo zeer om een fout van hem, maar om dat hij van pole starte en toch achter zijn directe concurrent eindigt. Dus niet zo zeer dat het zijn fout was( was het absoluut niet), maar wel dat hij 3 punten verloor waar hij 10+ had kunnnen winnen.
Vettel vind ik ook nominatie waard. Wat Lewis ook zei in de post race intervieuws: Don't go there mate, to risky. En toen ging Vettel er bijna af. Hield de wagen wel mooi, maar ik vond het een erg dure fout. Het gaat bij mij tussen Hulkenberg en Vettel.

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 27 juli 2014 - 18:27:49
Citaat van: Jozef op 27 juli 2014 - 17:00:18
Door haperingen in m'n stream heb ik geen beelden gezien van de crash van Grosjean. Crashte hij echt op eigen houtje of was er een technisch defect?

Als het een pure rijdersfout was, onder de safety car nota bene, dan is de banaan voor Grosjean.

Anders voor Hulkenberg die zich uit de race reed en bijna z'n teamgenoot meenam.
Ik denk dat dat ook mijn keuze is.
Al denk ik dat Rosberg ook een nominatie kan krijgen, maar niet zo zeer om een fout van hem, maar om dat hij van pole starte en toch achter zijn directe concurrent eindigt. Dus niet zo zeer dat het zijn fout was( was het absoluut niet), maar wel dat hij 3 punten verloor waar hij 10+ had kunnnen winnen.
Vettel vind ik ook nominatie waard. Wat Lewis ook zei in de post race intervieuws: Don't go there mate, to risky. En toen ging Vettel er bijna af. Hield de wagen wel mooi, maar ik vond het een erg dure fout. Het gaat bij mij tussen Hulkenberg en Vettel.
het gaat tussen Hulkenberg en Vettel, maar je stemt op Grosjean? Dat je Rosberg hier noemt slaat werkelijk nergens op.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 18:40:06
Citaat van: F1fan2987 op 27 juli 2014 - 18:27:49
Citaat van: Jozef op 27 juli 2014 - 17:00:18
Door haperingen in m'n stream heb ik geen beelden gezien van de crash van Grosjean. Crashte hij echt op eigen houtje of was er een technisch defect?

Als het een pure rijdersfout was, onder de safety car nota bene, dan is de banaan voor Grosjean.

Anders voor Hulkenberg die zich uit de race reed en bijna z'n teamgenoot meenam.
Ik denk dat dat ook mijn keuze is.
Al denk ik dat Rosberg ook een nominatie kan krijgen, maar niet zo zeer om een fout van hem, maar om dat hij van pole starte en toch achter zijn directe concurrent eindigt. Dus niet zo zeer dat het zijn fout was( was het absoluut niet), maar wel dat hij 3 punten verloor waar hij 10+ had kunnnen winnen.
Vettel vind ik ook nominatie waard. Wat Lewis ook zei in de post race intervieuws: Don't go there mate, to risky. En toen ging Vettel er bijna af. Hield de wagen wel mooi, maar ik vond het een erg dure fout. Het gaat bij mij tussen Hulkenberg en Vettel.
het gaat tussen Hulkenberg en Vettel, maar je stemt op Grosjean? Dat je Rosberg hier noemt slaat werkelijk nergens op.
Staat er niet in zijn laatste zin dat hij ook Hulkenberg nomineert? En lees mijn uitleg maar eens, daar zeg ik duidelijk dat het niet was om een fout van hem, maar om zijn pech. uitglijden op een banaan is toch ook pech? Any way, je bent weer hard bezig alles te screenen wat ik zeg. :) Maakt niet uit, voel me wel vereerd hoor.

Kootje

Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 17:28:08
Citaat van: Kootje op 27 juli 2014 - 17:26:54
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 17:24:17
Ze staan er nu bij. Er gebeurde zoveel dat ik dat even vergeten was. En Hulkenberg heb ik gemist.

Daarom altijd de optie: Anders, namelijk .... toevoegen. ;)

Stond er al bij   ;)

Dan moet Jozef niet zeuren. ;) :P :D ;D

Franky R.

Grosjean..overigens heeft hij een succesvolle landgenoot als voorganger...ja, Alain Prost... :P
Maar van de baan raken onder de SC, terwijl het niet eens [hard] regende of zo?

Wings

Citaat van: Kootje op 27 juli 2014 - 17:07:51
Grosjean

Als je achter de SC weet te spinnen ben je gewoon oliedom bezig.

Afgekeken van Prost. Alleen deed hij het in de opwarmronde. Het is een Frans dingetje. :P

0634

DC heeft het meen ik ook wel eens gedaan. Het is dom, maar niet uniek dom ;).

Wings

Zou kunnen. Prost herinner ik me nog als de dag van gisteren. ;) Maar goed, ik ga voor Hülkenberg. Wat hij aan het doen was ging helemaal nergens over.

0634

DC herinner ik me ook. De camera stond voor het rechte stuk. Eén voor één kwamen ze e bocht om en het beeld in rijden en toen ineens zagen we DC die bocht rechtdoor nemen.

Kootje

Tsja .... dat anderen hem voorgingen maakt het niet minder dom hè? ;)

Wings

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 20:28:51
DC herinner ik me ook. De camera stond voor het rechte stuk. Eén voor één kwamen ze e bocht om en het beeld in rijden en toen ineens zagen we DC die bocht rechtdoor nemen.

Ik geloof je! Maar het heeft kennelijk minder indruk gemaakt denk ik. ;)

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 20:07:09
DC heeft het meen ik ook wel eens gedaan. Het is dom, maar niet uniek dom ;).

Schumacher reed eens een keer op Àlberts op weg naar de grid en spinde een keer achter de SC in ronde 5. Allebei in 2005 geloof ik.

Arthur

Citaat van: F1fan2987 op 27 juli 2014 - 20:35:37
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 20:07:09
DC heeft het meen ik ook wel eens gedaan. Het is dom, maar niet uniek dom ;).

Schumacher reed eens een keer op Àlberts op weg naar de grid en spinde een keer achter de SC in ronde 5. Allebei in 2005 geloof ik.

Montoya op Schumacher in Monaco 2004 [achter SC]. Ook banaan van de race. Race van Schumacher verkloot...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel