Ferrari in 2014

Gestart door Breaktest, 11 juni 2014 - 10:58:17

« vorige - volgende »

Jozef

Ik denk dat mocht Red Bull Vettel verliezen, ze nog eerder Kvyat in die auto gaan zetten dan Alonso. Kvyat heeft het potentieel om een topper te worden en is 13 jaar jonger dan Alonso. Ik ben het dan ook eens met Figge: Ferrari en Alonso zijn nog even tot elkaar veroordeeld want de enige andere optie voor Alonso is McLaren, dat er nog slechter voor staat.

Figge

Hoewel, mocht het zo blijken dat 2014 geen toevalstreffer is voor Williams ;)

robbert

haha, samen met massa terug. Ik denk dat de braziliaan helemaal zot komt. Felipe, Fernando is faster than you ;D ;D ;D

Figge

Citaat van: robbert op 23 juni 2014 - 16:43:45
haha, samen met massa terug. Ik denk dat de braziliaan helemaal zot komt. Felipe, Fernando is faster than you ;D ;D ;D

Lijkt mij niet. Valterri is ook al faster :)

Franky R.

Citaat van: Jozef op 23 juni 2014 - 14:34:38
Ik denk dat mocht Red Bull Vettel verliezen, ze nog eerder Kvyat in die auto gaan zetten dan Alonso. Kvyat heeft het potentieel om een topper te worden en is 13 jaar jonger dan Alonso. Ik ben het dan ook eens met Figge: Ferrari en Alonso zijn nog even tot elkaar veroordeeld want de enige andere optie voor Alonso is McLaren, dat er nog slechter voor staat.


Hmm...maar McLaren heeft meer potentie om op te krabbelen dan Ferrari. Zie ook Honda en Ron Dennis.

Franky R.

Citaat van: Hamilton#44 op 23 juni 2014 - 13:24:05
Ik denk dat hij twee opties heeft, McLaren of een switch met Red Bull/Vettel.
De overige teams zijn uiteindelijk een stap terug denk ik, hoewel ze nu misschien op dit moment wat sneller zijn. En die kunnen hem ook niet betalen denk ik.

Denk dat ie gewoon bij Ferrari blijft, uiteindelijk moeten ze het daar een keer op de rit krijgen.


Alonso hoeft ook niet per sé de hoofdprijs te vragen, he! Het is niet dat die jongen aan de geeuwhonger zit. Als Senna in 1992 zich al bereid toonde om desnoods 'gratis' voor Williams te rijden in seizoen 1993.


Perton

Bovendien denk ik dat Red Bull hem lachend kan betalen. McLaren misschien niet. Maar hij heeft dit jaar al een paar keer gezegd niet te willen stoppen voor hij zijn derde titel heeft, dat geeft mij toch het idee dat het hem niet om het geld gaat.

Figge

Citaat van: Perton op 24 juni 2014 - 13:54:13
Bovendien denk ik dat Red Bull hem lachend kan betalen. McLaren misschien niet. Maar hij heeft dit jaar al een paar keer gezegd niet te willen stoppen voor hij zijn derde titel heeft, dat geeft mij toch het idee dat het hem niet om het geld gaat.

Hahahaha, met het geld dat Fernando jaarlijks bijschrijft hoeft ie überhaupt nooit meer te werken.

Jozef

Citaat van: Franky R. op 24 juni 2014 - 13:48:11
Citaat van: Jozef op 23 juni 2014 - 14:34:38
Ik denk dat mocht Red Bull Vettel verliezen, ze nog eerder Kvyat in die auto gaan zetten dan Alonso. Kvyat heeft het potentieel om een topper te worden en is 13 jaar jonger dan Alonso. Ik ben het dan ook eens met Figge: Ferrari en Alonso zijn nog even tot elkaar veroordeeld want de enige andere optie voor Alonso is McLaren, dat er nog slechter voor staat.

Hmm...maar McLaren heeft meer potentie om op te krabbelen dan Ferrari. Zie ook Honda en Ron Dennis.

Ik durf niet te zeggen wie meer potentie heeft dan de ander. Het zijn beide in se topteams die alle elementen in huis hebben om aan een titelstrijd mee te doen, maar bij beide gaat het nu twee jaar op rij mis. Ze kunnen er allebei weer staan in 2015 maar het kan ook bij allebei weer mis gaan.

Ik bedoel maar... die Honda kan net zo goed een totale flop zijn (net zoals McLaren-Mercedes heel lang geen goede combinatie is geweest). En Ron Dennis kan misschien veel, maar hij heeft nog nooit een topauto ontworpen, daar heeft hij andere mensen voor nodig. Net zoals Matteacci andere mensen nodig heeft bij Ferrari.

Jehoentelaar

Citaat van: Perton op 24 juni 2014 - 13:54:13
Bovendien denk ik dat Red Bull hem lachend kan betalen. McLaren misschien niet. Maar hij heeft dit jaar al een paar keer gezegd niet te willen stoppen voor hij zijn derde titel heeft, dat geeft mij toch het idee dat het hem niet om het geld gaat.
Of een garantie voor hem om de komende tien jaar voor Ferrari te blijven rijden. Ook een leuk record.

Wings

Citaat van: Franky R. op 24 juni 2014 - 13:48:11
Citaat van: Jozef op 23 juni 2014 - 14:34:38
Ik denk dat mocht Red Bull Vettel verliezen, ze nog eerder Kvyat in die auto gaan zetten dan Alonso. Kvyat heeft het potentieel om een topper te worden en is 13 jaar jonger dan Alonso. Ik ben het dan ook eens met Figge: Ferrari en Alonso zijn nog even tot elkaar veroordeeld want de enige andere optie voor Alonso is McLaren, dat er nog slechter voor staat.


Hmm...maar McLaren heeft meer potentie om op te krabbelen dan Ferrari. Zie ook Honda en Ron Dennis.

Beiden bieden geen garantie tot succes. Ik zou niet weten waarom McLaren in de basis meer potentie heeft dan Ferrari maar ben nieuwsgierig naar je gedachtekronkels.

Perton

Mijn gevoel zegt dat ook, maar dat is niet op iets feitelijks gebaseerd. Ferrari slaat al jaren de plank mis, het ene jaar wat meer dan het andere. Soms zitten ze er oké bij, maar da's natuurlijk niet genoeg. Bij McLaren begint men met een frisse lei, met de Honda-motor die exclusies voor McLaren wordt gemaakt. Die kunnen dus hun auto en motor volledig op elkaar afstemmen, net als Mercedes succesvol heeft gedaan en net als Ferrari eigenlijk had moeten doen. Garanties dat het gaat werken, heb je inderdaad absoluut niet.

Ik zou zelf ook totaal niet kunnen inschatten in welk team ik voor de komende jaren meer vertrouwen heb. Maar ik kan me voorstellen dat Alonso bij Ferrari denkt; "Goh, als ik hier blijf, wéét ik dat het niks wordt, bij McLaren kan het door de veranderingen in dat team wél wat worden." Geen idee wat zijn gedachteproces is verder.

Franky R.

Citaat van: Wings op 26 juni 2014 - 17:13:06
Citaat van: Franky R. op 24 juni 2014 - 13:48:11
Citaat van: Jozef op 23 juni 2014 - 14:34:38
Ik denk dat mocht Red Bull Vettel verliezen, ze nog eerder Kvyat in die auto gaan zetten dan Alonso. Kvyat heeft het potentieel om een topper te worden en is 13 jaar jonger dan Alonso. Ik ben het dan ook eens met Figge: Ferrari en Alonso zijn nog even tot elkaar veroordeeld want de enige andere optie voor Alonso is McLaren, dat er nog slechter voor staat.


Hmm...maar McLaren heeft meer potentie om op te krabbelen dan Ferrari. Zie ook Honda en Ron Dennis.

Beiden bieden geen garantie tot succes. Ik zou niet weten waarom McLaren in de basis meer potentie heeft dan Ferrari maar ben nieuwsgierig naar je gedachtekronkels.


Idd. geen garantie voor successen, maar bij McLaren zit er geen ceo aan het hoofd die adhoc dingen doet of zegt...Maar inderdaad zou juist Ferrari in staat moeten zijn om de motor en chassis volledig op elkaar af te stemmen. Ze doen alles in eigen huis!


Maar ik zeg dat McLaren meer potentie heeft, omdat zij uit een grotere vijver van technici kunnen vissen dan Ferrari. Gewoon mijn gedachtenkronkel... :)

Wings


Wings

Citaat van: Perton op 26 juni 2014 - 17:26:58
Mijn gevoel zegt dat ook, maar dat is niet op iets feitelijks gebaseerd. Ferrari slaat al jaren de plank mis, het ene jaar wat meer dan het andere. Soms zitten ze er oké bij, maar da's natuurlijk niet genoeg. Bij McLaren begint men met een frisse lei, met de Honda-motor die exclusies voor McLaren wordt gemaakt. Die kunnen dus hun auto en motor volledig op elkaar afstemmen, net als Mercedes succesvol heeft gedaan en net als Ferrari eigenlijk had moeten doen. Garanties dat het gaat werken, heb je inderdaad absoluut niet.

Ik zou zelf ook totaal niet kunnen inschatten in welk team ik voor de komende jaren meer vertrouwen heb. Maar ik kan me voorstellen dat Alonso bij Ferrari denkt; "Goh, als ik hier blijf, wéét ik dat het niks wordt, bij McLaren kan het door de veranderingen in dat team wél wat worden." Geen idee wat zijn gedachteproces is verder.

Volgens mij gaan wel wat verschuivingen plaatsvinden in de toplagen. Wat daar de gevolgen van zijn vind ik moeilijk in te schatten. Niet vergeten dat Ferrari het meest succesvolle team aller tijden is dus het pad naar succes ligt er al. Nu nog eroverheen lopen.