Canada: Banaan van de race!

Gestart door Sabai, 08 juni 2014 - 22:15:21

« vorige - volgende »

Banaan van de race?

Maldonado
Perez
Massa
Chilton
Lewis
Rosberg
Raikkonen
Iemand anders namelijk. ......

Figge

Nee was mij niet opgevallen. Hoorde ze er bij de Beeb wel over, maar bij het shot van achteren op het 1e DRS stuk zag ik de vleugel van Massa toen gewoon openstaan volgens mij.

Franky R.

Citaat van: Figge op 10 juni 2014 - 11:05:33
Nee was mij niet opgevallen. Hoorde ze er bij de Beeb wel over, maar bij het shot van achteren op het 1e DRS stuk zag ik de vleugel van Massa toen gewoon openstaan volgens mij.


Ja, bij de BBC waren ze heel verbaast dat Massa zijn DRS niet zou hebben gebruikt...Ik zag het op dat moment niet, maar achteraf begrijp ik hun commotie.

Sphinx

Lastig, in deze race waren er wel meer banaanwaardige acties te bespeuren:
- Chilton zet ik weg als race-incident, edoch dat interview tegen autosport was dan weer tenenkrommend.
- Kimi, ja idd Kimi. Hele race niet veel van gezien, alleen die spin in de hairpin. Vertrok van 10, eindigt op 10. Geen goede zet om een zekere Nico Hulkenberg ervoor te passeren.

Uiteindelijk ga ik voor Perez. Je weet dat je eigenlijk die plek niet kan houden met een kapotte remschijf, toch ga je op zijn GP2-s verdedigen, in de hoop de tegenstand bang te maken.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

FolkertE

Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 11:56:12
Citaat van: F1fan2987 op 09 juni 2014 - 11:36:38
Citaat van: Wings op 08 juni 2014 - 23:52:37

Volgens mij doet Perez niks daar. Baan gaat naar rechts, hij blijft recht door gaan. Ik zie niet wat hij fout doet eigenlijk.

Dat doet hij dus fout. De baan gaat naar rechts, hij niet. Hij gaat zelfs naar links. ::)


Citaat van: Maikel0230 op 09 juni 2014 - 10:56:21
Moet nu nog steeds lachen met chilton, dit is wat ie autosport te melden had

Wat 'n pannenkoek! Z'n slippertje kan ik 'm nog wel vergeven, dat gebeurd wel vaker zo vroeg in de race. Maar als hij dit zo tegen mij als teambaas zou zeggen, dan had het gesprek er als volgt uitgezien:


Citaat
Citaat"I got a mega start and was really good into turns one and two," he explained.

"We were side-by-side into turn three and I was half down the inside and I braked at point where I knew I could get around corner.
Blijkbaar toch niet, anders begon je niet te glijden. Te laatgeremd dus ... of te vroeg op je gas. Maar "around the corner" komen, deed je dus niet. ::)
Citaat"He [Bianchi] braked later - and he was only in front of me because he braked so late. There was nothing I could have done.
Duh .... that's racing Max. Dé manier om iemand voorbij te rijden is later te remmen. Zo is het altijd geweest en zal het altijd blijven. Met DRS is er alleen 'n 2e manier bij gekomen. Vleugeltje open en er voorbij rijden is imo echter nog steeds geen inhalen. :o
Citaat"I am not going to back off down the inside because he is my team-mate, he should have seen me."
Niemand die van je verwacht dat je hem zonder gevecht voorbij zou laten. Maar hij was je al voorbij, hij reed niet meer naast je. En zelfs als Bianchi je gezien had, waar had hij dan heen gemoeten? Jij verliest de controle over je auto, niet hij. Jij begint te glijden, niet hij. Jij staat nu op straat, niet hij. ;D
Nou ja fout? Ik wil het geen fout noemen want hij wilt bepaalde race lijn rijden en dat is zijn goed recht. Massa komt van achteren en wilt er wel heel strak langs. Ik vind het race incident. En dat straffen vind ik gewoon onzinnig, zo gevaarlijk was het ook niet.

Jozef

Beide heren knalden met volle snelheid in de bandenmuur, Pérez had een piekversnelling van 27g, Vettel had ook de voorkant van z'n auto kunnen verliezen als Massa er niet raklings langs was geschoten. Zo gevaarlijk was het ook niet. ::) ::)