Formule 1 anno 2014

Gestart door Enzo, 03 juni 2014 - 19:17:45

« vorige - volgende »

Perton

Same here, maar ik blijf herhalen dat ik niet tegen decoders ben, ik vind alleen de uitvoering ervan zwak.

@Franky, over het testen: ja, dat geldt misschien voor het eerste seizoen (waar we nu in zitten uiteraard), en het tweede seizoen heel misschien, maar daarna zou dat met de engine freeze toch compleet verwaarloosbaar moeten zijn? En aangezien de nieuwe vrijdagopzet volgend jaar in zou moeten gaan, zie ik dus nog steeds de meerwaarde niet :)

Tuesday

welke landen zijn er in 2014 achter de decoder verdwenen dan? in heel veel landen is F1 gewoon nog gratis te zien en ook bv nog in Brazilië waar de kijkcijfers met 50% gedaald zouden zijn (of iig Latijns Amerika). http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_broadcasters

Perton

Zuid-Amerika zit het al meer dan tien jaar achter de decoder of een andere vorm van betaaltelevisie. Dus dat het daar gratis klopt niet, da's alleen Brazilië. Maar zoals gezegd: het is al meer dan tien jaar zo, dus enige daling op dat continent valt in ieder geval niet te wijten aan het achter de decoder verdwijnen.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 14:21:10
welke landen zijn er in 2014 achter de decoder verdwenen dan? in heel veel landen is F1 gewoon nog gratis te zien en ook bv nog in Brazilië waar de kijkcijfers met 50% gedaald zouden zijn (of iig Latijns Amerika). http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_broadcasters


Perton heeft al gereageerd...ik weet niet waar jij naar heb zitten kijken, Tuesday... ::)
En het klopt dat in Z-Am. men al jaren via een decoder kijkt, maar wie weet wat ze tegenwoordig moeten betalen? In tien jaar tijd kunnen de prijzen flink zijn gestegen?

Perton

In Colombia zit het bij een pakket van DirecTV in (alsof je hier in Nederland zeg maar het Extra Pakket van Ziggo hebt) en dat is voor zo'n 40.000 pesos per maand, oftewel zo'n 15 euro. En da's dan voor een kleine 60 zenders. Ik weet natuurlijk niet hoe het met andere landen zit, maar dat is ook voor Colombiaanse begrippen gewoon een prima prijsje, echt niet veel. Daar zal het dus niet aan liggen.

Franky R.

Citaat van: Perton op 11 juni 2014 - 14:32:28
In Colombia zit het bij een pakket van DirecTV in (alsof je hier in Nederland zeg maar het Extra Pakket van Ziggo hebt) en dat is voor zo'n 40.000 pesos per maand, oftewel zo'n 15 euro. En da's dan voor een kleine 60 zenders. Ik weet natuurlijk niet hoe het met andere landen zit, maar dat is ook voor Colombiaanse begrippen gewoon een prima prijsje, echt niet veel. Daar zal het dus niet aan liggen.


Dat kan kloppen, al kan ik niet in de portemonnee van de doorsnee Juan Galapeno uit Colombia kijken... :P
Maar als je sowieso moet betalen voor de tv en dan de F1 erbij krijgt..ja, dan is het idd. een goede deal.


Maar dan kun je je het afvragen waarom Sport1 in het rijkere Nederland niet loopt? Daarvoor moet je ook 15 euro betalen. Dat zet vraagtekens bij mij, snap je?

Perton

Fox Sports in Zuid-Amerika (en waar ik Zuid-Amerika zeg baseer ik me alleen op Colombia natuurlijk) is gewoon deel van een groot digitaal pakket, zoals Eurosport 2 hier in Nederland, of Motors TV, of Hustler TV.

Sport 1 komt daar nog weer bovenop. En ja dan wordt het een ander verhaal. Als je al geld betaalt voor een digitaal pakket (ik meen uit mijn hoofd dat ik aan zenders 14,95 per maand betaal, dus eigenlijk min of meer hetzelfde als Juan Nadie (da's hoe je John Doe zegt in het Spaans :P)), dan is het natuurlijk een heel andere stap. Eigenlijk zou je zo moeten redeneren: zou de F1 veel kijkers verliezen als het op Eurosport 2 te zien was? (Want dan vergelijk je het echt met een vergelijkbare zender als de Zuid-Amerikaanse Fox Sports).

Daar heeft de rijkdom van Nederland vrij weinig mee te maken. Betalen voor zenders is al relatief nieuw, betalen voor extra zenders is nog weer een stap verder. Bovendien, wat altijd mijn tegenargument is, waarom 15 euro per maand extra betalen als je voetbal, golf en basketbal er helemaal niet bij wilt hebben?

Wat jij doet is appels met peren vergelijken. Jij vergelijkt de extra betaalzenders met het normale digitale pakket. Dan is het inderdaad raar dat het in Nederland niet loopt. Maar je moet digitaal pakket met digitaal pakket en extra zenders met extra zenders vergelijken. En dan is Sport 1 / Fox Sports dus geen goede vergelijking.

Jozef

Citaat van: Wings op 11 juni 2014 - 06:44:20
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Bovendien wordt tijdens een vrije training data vergaart die het team tijdens het Grand Prix weekend ten gunste komt alsmede de ontwikkeling van de bolide. En het zooitje is daar aanwezig. Plus, in tijden waar de Formule 1 goedkoper moet, lijkt het mij niet wijs om tussentijds het circus ook nog eens te moeten verhuizen en opzetten, om young drivers te laten rijden. Ik denk dat de kosten niet opwegen tegen de baten als ik dat afzet tegen een vrijdagtest. Ik zou bovendien niet weten waarom de vrijdag zou moeten komen te vervallen. Toen de testrestricties werden ingevoerd werd moord en brand geschreeuwd en nu moeten we maar stoppen met vrije trainingen? Zaterdag je set-up, kwalificeren, zondag racen en weg? Not my cup of tea. Ik vind het prima zo.

Young Driver Test gebeurt ook gewoon de dagen na een GP-weekend op hetzelfde circuit dus verhuiskosten zijn er niet. Dat de teams die data en ontwikkeling nodig hebben zou een mooi argument zijn, als het niet de teams zelf waren die met het voorstel kwamen om vrijdagtrainingen af te schaffen.

robbert

Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 14:12:10
Ik denk toch voornamelijk de decoders. Er zullen idd best mensen zijn die weglopen vanwege de reglementen, maar ik denk dat dat verwaarloosbaar is. Dat het in steeds meer landen achter de decoder verdwijnt zorgt er toch voor dat veel mensen niet kunnen/willen betalen om te kijken, waardoor men andere wegen moet vinden. Veel daarvan kiezen voor streams of kijken niet meer. In beide gevallen levert dat 'n verlies aan kijkcijfers op, streams worden nu eenmaal niet meegenomen in deze. Dus ja ... ik hou 't toch op decoders.

ik denk ook dat het door decoders zijn. Bij ons is de f1 achter telenet gevlogen, en hebben we alleen maar rtbf. Maar als rtbf ook ermee ophoud, dan hebben we geen enkele zender meer. Dus dan zal de f1 nog een hele boel kijkers verliezen

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 11 juni 2014 - 14:27:46
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 14:21:10
welke landen zijn er in 2014 achter de decoder verdwenen dan? in heel veel landen is F1 gewoon nog gratis te zien en ook bv nog in Brazilië waar de kijkcijfers met 50% gedaald zouden zijn (of iig Latijns Amerika). http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_broadcasters


Perton heeft al gereageerd...ik weet niet waar jij naar heb zitten kijken, Tuesday... ::)
En het klopt dat in Z-Am. men al jaren via een decoder kijkt, maar wie weet wat ze tegenwoordig moeten betalen? In tien jaar tijd kunnen de prijzen flink zijn gestegen?
waar ik heb zitten kijken? wat dacht je zelf van de bron die ik onderaan mn bericht vermeld?? en daar staat dus ook dat Brazilië gratis F1 kan kijken. Dus tenzij die bron niet klopt, staat er niks in mijn bericht dat niet klopt. Ik heb ook nergens gezegd dat heel Latijns Amerika gratis kan kijken.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 18:24:01
Citaat van: Franky R. op 11 juni 2014 - 14:27:46
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 14:21:10
welke landen zijn er in 2014 achter de decoder verdwenen dan? in heel veel landen is F1 gewoon nog gratis te zien en ook bv nog in Brazilië waar de kijkcijfers met 50% gedaald zouden zijn (of iig Latijns Amerika). http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_broadcasters


Perton heeft al gereageerd...ik weet niet waar jij naar heb zitten kijken, Tuesday... ::)
En het klopt dat in Z-Am. men al jaren via een decoder kijkt, maar wie weet wat ze tegenwoordig moeten betalen? In tien jaar tijd kunnen de prijzen flink zijn gestegen?
waar ik heb zitten kijken? wat dacht je zelf van de bron die ik onderaan mn bericht vermeld?? en daar staat dus ook dat Brazilië gratis F1 kan kijken. Dus tenzij die bron niet klopt, staat er niks in mijn bericht dat niet klopt. Ik heb ook nergens gezegd dat heel Latijns Amerika gratis kan kijken.


En laat dat nou ook mijn bron zijn voor het artikel...In Brazilie zorgt alleen Globo voor de uitzendingen, maar...Globo zendt de races uit a la RTL7, dus volop reclame. Er zijn niets voor niets andere stations die tegen betaling ook de F1 uitzenden?

En je reactie klopt niet, want je stelde dat de F1 in 'heel veel landen' nog gratis te zien was...Perton had dat al gecorrigeerd.


Iets minder bijdehand doen, gaarne...

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 11 juni 2014 - 18:43:10
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 18:24:01
Citaat van: Franky R. op 11 juni 2014 - 14:27:46
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 14:21:10
welke landen zijn er in 2014 achter de decoder verdwenen dan? in heel veel landen is F1 gewoon nog gratis te zien en ook bv nog in Brazilië waar de kijkcijfers met 50% gedaald zouden zijn (of iig Latijns Amerika). http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_broadcasters


Perton heeft al gereageerd...ik weet niet waar jij naar heb zitten kijken, Tuesday... ::)
En het klopt dat in Z-Am. men al jaren via een decoder kijkt, maar wie weet wat ze tegenwoordig moeten betalen? In tien jaar tijd kunnen de prijzen flink zijn gestegen?
waar ik heb zitten kijken? wat dacht je zelf van de bron die ik onderaan mn bericht vermeld?? en daar staat dus ook dat Brazilië gratis F1 kan kijken. Dus tenzij die bron niet klopt, staat er niks in mijn bericht dat niet klopt. Ik heb ook nergens gezegd dat heel Latijns Amerika gratis kan kijken.


En laat dat nou ook mijn bron zijn voor het artikel...In Brazilie zorgt alleen Globo voor de uitzendingen, maar...Globo zendt de races uit a la RTL7, dus volop reclame. Er zijn niets voor niets andere stations die tegen betaling ook de F1 uitzenden?

En je reactie klopt niet, want je stelde dat de F1 in 'heel veel landen' nog gratis te zien was...Perton had dat al gecorrigeerd.


Iets minder bijdehand doen, gaarne...
moet ik iets minder bijdehand doen? jullie moeten gewoon net ff wat beter lezen want dr staat niks in mijn post dat niet klopt, dus er valt niks te corrigeren.

Perton

#72
Als twee mensen onafhankelijk van elkaar een post verkeerd opvatten zou je ook kunnen denken: oké, het is niet opgevat zoals ik had bedoeld, laat ik het wat verduidelijken.

Maar meteen op je achterste poten staan als iemand tegen je in gaat, siert je niet echt. Met mijn opmerking mag je doen wat je wilt, maar jouw post was wel degelijk op te vatten alsof je bedoelde dat Zuid-Amerika gratis Formule 1 had. "Bijvoorbeeld Brazilië of in ieder geval Latijns-Amerika." Ik zou persoonlijk niet weten hoe ik dat had moeten opvatten als dat je alleen Brazilië als gratis land bedoelde. Dat kan je verduidelijken wanneer meerdere mensen je verkeerd hebben begrepen (zoals Wings deed in het Hamilton vs. Rosberg-topic) of je kan op je achterste poten gaan staan. Iedereen zegt wel eens iets wat verkeerd begrepen wordt, da's geen ramp, je hoeft geen harakiri te plegen (hoop ik tenminste voor je). Gewoon diep ademhalen en rustig blijven.

0634

Er zijn gewoon heel veel mensen die F1 'wel leuk' vinden en kijken als het buiten regent en Ajax/Feyenoord/PSV niet gelijkertijd speelt (of Den Bosch als je Fabian heet). Maar die mensen gaan er natuurlijk niet voor betalen. Dat zal (denk ik) een fors percentage zijn, niet de helft of zo, maar best wel wat. Verder weet ik niet hoe het in andere landen is, maar in NL is Sport1 iig verder best ruk. Op Spanje na zijn alle grote voetbalcompetities foetsie en met Belgie, Turkije en snooker win je geen kijkers. 

Perton

Citaat van: Franky R. op 11 juni 2014 - 18:43:10
En laat dat nou ook mijn bron zijn voor het artikel...In Brazilie zorgt alleen Globo voor de uitzendingen, maar...Globo zendt de races uit a la RTL7, dus volop reclame. Er zijn niets voor niets andere stations die tegen betaling ook de F1 uitzenden?
Die andere zender zendt, als ik Wikipedia mag geloven, alleen de trainingen live uit en de kwalificatie en races delayed. Kan natuurlijk door tijdsverschil komen, ik zou de reclame van Globo dan persoonlijk voor lief nemen als ik in Brazilië woonde, denk ik. Als Brazilië hetzelfde is als de rest van Zuid-Amerika hebben ze veel meer reclamebanners in beeld ipv echt reclameblokken tijdens een sportwedstrijd, en mis je dus eigenlijk niet bijzonder heel veel.

Maar ik weet natuurlijk weinig van Brazilië, dus misschien lul ik wel uit mijn nek.