WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 07 juli 2014 - 22:57:28
Het probleem is volgens mij vooral dat de boel eindeloos wordt uitgemolken. De grote klapper maakten de heren immers al vier jaar geleden. Toen was VI Oranje en was ook VI zelf een leuk programma, met diverse gasten en een hoop boeiend voetbalgepraat. Gaandeweg is de nadruk echter steeds meer komen te liggen op allerlei onzin, en gaan de uitzendingen constant over hetzelfde gelul en is voetbal helemaal naar de achtergrond verdwenen. Vooral Gijp zelf heeft er een handje van om constant af te wijken van on-topic zaken. Het programma heeft diens glans verloren, en dat gaan de heren denk ik nu ook merken: ondanks een geweldig toernooi van Oranje wil het programma maar niet aanslaan. En dan krijg je dit soort dingen.

Wat overigens met het normale VI natuurlijk niet helpt is het ultieme dwarsliggen van FOX, dat geen beelden meer beschikbaar stelt. Maar al het oeverloze gezwets over niks heeft in ieder geval ertoe geleid dat de boeiende gasten wegblijven, en daarmee verdwijnt ook een groot deel van de afwisseling in het programma.

Gijp is verder inderdaad best een vreemd figuur die in het echt helemaal niet zo frivool is als hij soms overkomt op de kijkdoos. Een relatie en een zoon hebben maar het liefst alleen op de bank naar acht wedstrijden per dag kijken, dat is niet gezond.


Ik vergelijk VI met Geenstijl...afzeiken om het afzeiken...Tja, dat gaat natuurlijk vervelen. Dan kijk ik liever Studio Brasil.

Pancake Shield

Ondertussen kan dit natuurlijk ook gewoon allemaal een grote publiciteitsstunt zijn. Ik hoorde Derksen gister zeggen dat Michel van Egmond weer bezig is met het schrijven van een boekje over wat er achter de schermen van VI Oranje gebeurd. En bovendien ook de kijkcijfers op krikken, denk ik...
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Franky R.

Citaat van: Pancake Shield op 08 juli 2014 - 15:01:03
Ondertussen kan dit natuurlijk ook gewoon allemaal een grote publiciteitsstunt zijn. Ik hoorde Derksen gister zeggen dat Michel van Egmond weer bezig is met het schrijven van een boekje over wat er achter de schermen van VI Oranje gebeurd. En bovendien ook de kijkcijfers op krikken, denk ik...


Alweer een boekje pluggen? Liever dat ze de roman van Jeroen in de uitzending laten zien... :P
;) ;) ;)

gloudiesaurus

Citaat van: Pancake Shield op 08 juli 2014 - 15:01:03
Ondertussen kan dit natuurlijk ook gewoon allemaal een grote publiciteitsstunt zijn. Ik hoorde Derksen gister zeggen dat Michel van Egmond weer bezig is met het schrijven van een boekje over wat er achter de schermen van VI Oranje gebeurd. En bovendien ook de kijkcijfers op krikken, denk ik...

Ik denk ook dat het een grote act is...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Wauw.

Maar vooral: HAHAHAHAHHA krijg je met je agressieve kutspel altijd.

Nu nog lekker gemotiveerd om de derde plek zaterdag, veel plezier.

Perton

Eén voordeel voor Nederland is nu natuurlijk wel dat alle Brazilianen massaal achter Oranje gaan staan. Voor Duitsland zullen ze vermoedelijk niet juichen en Argentinië is voor Brazilië wat Duitsland voor ons is qua rivaliteit, dus dat is mooi meegenomen.

Jehoentelaar

Maar dat gaat alleen op in de situatie dat er nog een stadion overeind staat na vanavond.

Perton


Jozef

Ik zie Duitsland nu écht die finale niet meer verliezen hoor, wie de tegenstander ook wordt. Maar ja, ook bij Duitsers kan de hoogmoed voor de val komen dus we zullen zien.

Jehoentelaar

Maar dit gaat Duitsland de komende honderd jaar niet nog een keer doen. Brazilië had zo'n fantastische inzinking, die zaten ver onder hun (toch al vrij droevige) niveau. Vergeet niet dat het tegen Ghana en Algerije gewoon heel moeizaam ging.

Perton

Citaat van: Jozef op 09 juli 2014 - 02:22:28
Ik zie Duitsland nu écht die finale niet meer verliezen hoor, wie de tegenstander ook wordt. Maar ja, ook bij Duitsers kan de hoogmoed voor de val komen dus we zullen zien.
Geen idee. Spanje - Nederland was ook geflatteerd omdat Spanje als een stel incapabele figuren stond te verdedigen. Dat was gister niet anders. (Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat Duitsland niet geweldig speelde, want dat deden ze wel). Ik denk dat Duitsland nog steeds te verslaan is. Dat ze echter de grote favoriet zijn voor de titel, dat ben ik wel met je eens. Maar goed, dat dacht ik voor het toernooi al wel.

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2014 - 07:59:27
Maar dit gaat Duitsland de komende honderd jaar niet nog een keer doen. Brazilië had zo'n fantastische inzinking, die zaten ver onder hun (toch al vrij droevige) niveau. Vergeet niet dat het tegen Ghana en Algerije gewoon heel moeizaam ging.

Dat geldt ook voor Nederland: 1 goede wedstrijd tegen een Spanje dat instortte als een kaartenhuis, en sindsdien niet één vlotte overwinning behaald. Duitsland zet daar dan toch nog een 4-0 tegen Portugal tegenover en is gewoon over het hele toernooi beschouwd de beste spelende ploeg. Die Algerijnen kunnen een wedstrijd blokkeren (hebben ze tegen België ook bijna met succes gedaan) en Ghana is voor elk land een lastige tegenstander, die hebben alleen met veel pech verloren van de VS en zijn daarom niet doorgegaan naar de tweede ronde.

Jehoentelaar

Ik maakte niet direct de vergelijking met Nederland, maar als we dat toch gaan doen: Australië is ook altijd vreselijk stug, Chili heeft de laatste jaren keer op keer laten zien erg goed te kunnen voetballen (en hadden simpelweg moeten winnen tegen Brazilië), Mexico is de eeuwige vaste klant van de tweede ronde, en Costa Rica wist Uruguay en Italië op een nederlaag te trakteren.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2014 - 14:54:37
Ik maakte niet direct de vergelijking met Nederland, maar als we dat toch gaan doen: Australië is ook altijd vreselijk stug, Chili heeft de laatste jaren keer op keer laten zien erg goed te kunnen voetballen (en hadden simpelweg moeten winnen tegen Brazilië), Mexico is de eeuwige vaste klant van de tweede ronde, en Costa Rica wist Uruguay en Italië op een nederlaag te trakteren.


Maar juist het spel tegen Costa Rica baarde mij zorgen...De Argentijnse coach zal dat ook in de gaten hebben gehad. Laten we hopen dat Messi en co wel willen voetballen.

Jehoentelaar

De Argentijnen zijn zwak in de verdediging en moeten het hebben van de genialiteit van het individu dat Messi heeft. Vervang die naam door Robben en je hebt het ineens over Nederland. Ik verwacht een erg moeizaam duel voor beide ploegen met weinig kansen over en weer.