WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 09 juni 2014 - 00:47:00
En Costa had waarschijnlijk nu ook wel bij Brazilië mee gedaan.
Sowieso zijn Brazilië en Spanje beide grote voetballanden... dus die keus van hem begrijp ik dan ook niet zo.
Met Spanje speel je twee eindronden die mondiaal veel worden bekeken, met Brazilië één. Denk dat dat ook wel meespeelt.

Kootje

Is dat zo?

Wordt het Europees Kampioenschap wereldwijd bekeken en de Copa America niet? Serieuze vraag hè, ik heb namelijk echt geen idee. Ik weet alleen dat ik niet naar de Copa America kijk, maar ken genoeg mensen die dat wel doen. Zij vinden dat wel interessant, ik niet. En zo kan ik me goed voorstellen dat dit voor 'n Braziliaan andersom geld. Ik vraag me dan ook oprecht af of het EK wel zoveel beter bekeken wordt dan de CA.

gloudiesaurus

Copa America is in Zuid Amerika anders wel booming, dus vergelijkbaar met een EK.
Als je een echte Braziliaan bent dan speel je ook liever Copa met Brazilie denk ik  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Hoe kijkt men in Nederland op dit moment uit naar het WK? Ik was dit weekend in Zeeuws-Vlaanderen en van de spreekwoordelijke Oranjegekte heb ik daar eigenlijk niet veel kunnen merken. Is het elders ook zo of leeft het op sommige plaatsen echt wel zoals vanouds? Hier in België kun je er eigenlijk moeilijk naast kijken. Hoofdsponsor Jupiler heeft voor dit WK een bijzonder agressieve promotiecampagne opgezet en overal waar je komt word je als het ware doodgegooid met vlaggen, shirtjes, pruiken, schmink en andere prullaria.

Jozef

Ik vind ook dat het minder is in Nederland deze keer. Je ziet hier en daar de oranje vlaggetjes en slingers hangen, maar minder dan 2 of 4 jaar geleden. Ik denk dat Euro 2012 nog in het achterhoofd zit, en de angst voor de openingswedstrijd tegen Spanje. Oranje is ook gewoon over zijn hoogtepunt heen voorlopig, en ik denk dat men dat in Nederland ook beseft.

Kootje

Op wat vlaggetjes hier en daar na, moet de mijne nog ophangen, leeft het WK hier minder dan voorgaande edities. De gemiddelde Nederlander is naar mijn idee dit keer ook voor het eerst realistisch over de kansen. Tweede ronde is het hoogst haalbare in de ogen van velen, mijne ook, en de hosanna stemming van "WE WORDEN KAMPIOEN!" is dan ook ver te zoeken op dit moment.

Maar .... zodra Oranje vrijdag onverhoopt van Spanje wint slaat de gekte direct toe. Dan komt het hele land ineens in die sfeer die we hier gewend zijn en is de titel al op zak. Nederland krijgt dan 'n oranje waas voor ogen en niets is dan meer te gek. Maar daar kunnen we voorlopig alleen maar op hopen, want tot die tijd hangt hier 'n vrij negatieve stemming over onze kansen. En terecht.

Perton

Dat idee heb ik ook. Ik woon in een redelijke pauperwijk (wel in het goede gedeelte ervan, uiteraard), maar als ik door de wijk fiets zie ik slechts bij drie huizen iets oranjes (een van de drie huizen is toevallig wel waar Jehoentelaar woont, ik geef verder geen oordeel over die jongen). Juist in deze wijk zou je veel oranje verwachten, maar dat valt echt tegen.  Ik heb wel een oranje stropdas van de Albert Heijn gekocht en voor mijn vriendin de Holandréss, maar dat is het dan ook wel. Bovendien zijn de eerste twee wedstrijden van Nederland (en de eerste van Colombia) nog tijdens mijn tentamens, dus uitkijken naar wedstrijden in de kroeg, zoals bij voorgaande toernooien, heb ik ook niet.

0634

Naja, het KNMI heeft voor vanmiddag Code Oranje afgegeven. Dus het leeft iig wel in De Bilt.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 09 juni 2014 - 16:01:11
Naja, het KNMI heeft voor vanmiddag Code Oranje afgegeven. Dus het leeft iig wel in De Bilt.

;D


In dat geval ga ik straks m'n vlaggetjes ook maar buiten hangen. ;D

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 14:47:53
Is dat zo?

Wordt het Europees Kampioenschap wereldwijd bekeken en de Copa America niet? Serieuze vraag hè, ik heb namelijk echt geen idee. Ik weet alleen dat ik niet naar de Copa America kijk, maar ken genoeg mensen die dat wel doen. Zij vinden dat wel interessant, ik niet. En zo kan ik me goed voorstellen dat dit voor 'n Braziliaan andersom geld. Ik vraag me dan ook oprecht af of het EK wel zoveel beter bekeken wordt dan de CA.
Ik heb helaas niks om het te onderbouwen, maar zover ik weet is de Europese voetballerij wereldwijd het best bekeken. Misschien dat het plaatje in Zuid-Amerika er iets anders uitziet, maar in Azië, Afrika en Noord-Amerika wonen ook een heleboel voetballiefhebbers. De Africa Cup is het Afrikaanse argument tegen mijn stelling, maar daarvan is het niveau niet bepaald om over naar huis te schrijven, dus men focust zich daar zover mogelijk ook veel op Europees voetbal.

Jehoentelaar

Citaat van: Perton op 09 juni 2014 - 15:58:19
Dat idee heb ik ook. Ik woon in een redelijke pauperwijk (wel in het goede gedeelte ervan, uiteraard), maar als ik door de wijk fiets zie ik slechts bij drie huizen iets oranjes (een van de drie huizen is toevallig wel waar Jehoentelaar woont, ik geef verder geen oordeel over die jongen). Juist in deze wijk zou je veel oranje verwachten, maar dat valt echt tegen.  Ik heb wel een oranje stropdas van de Albert Heijn gekocht en voor mijn vriendin de Holandréss, maar dat is het dan ook wel. Bovendien zijn de eerste twee wedstrijden van Nederland (en de eerste van Colombia) nog tijdens mijn tentamens, dus uitkijken naar wedstrijden in de kroeg, zoals bij voorgaande toernooien, heb ik ook niet.
Het valt voor m'n gevoel sowieso wel mee in Groningen met al die oranjegekte. In Den Haag worden complete huizenblokken ingepakt (maar dat is ook wel weer een heel ander slag mensen).

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 09 juni 2014 - 16:01:11
Naja, het KNMI heeft voor vanmiddag Code Oranje afgegeven. Dus het leeft iig wel in De Bilt.
:P

Kootje

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/256761/nederlands-elftal-in-blauw-tenue-tegen-spanje/

Snapt iemand dit?

Dat rood en oranje niet samen gaan snap ik, maar als wij in het blauw spelen, kan Spanje toch gewoon in het rood? En andersom, als zij in het wit spelen, waarom wij dan niet in het oranje? Begrijp hier echt niets van.  :-\

Jehoentelaar

Nederland is de formele uitploeg, Spanje de formele thuisploeg. Volgens mij werkt het dan zo dat Nederland in eerste instantie sowieso in het uittenue speelt en Spanje vrije keuze heeft in wat voor kleuren ze aantreden.

Perton

http://nos.nl/wk2014/artikel/654450-andere-shirts-voor-spaans-elftal.html

Ik weet niet wat voor kleurenblinden er bij de FIFA werken, maar rood en blauw lijken me toch niet op elkaar lijken.