WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

0634

Kootje, ik vind het prima. Voor mij is Reus een topspeler en de Bundesliga één van de drie topcompetities. Daar mag en kan iedereen verder anders over denken.

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 00:00:54
Er zijn maar twee klasseploegen in Duitsland (één als je naar het gemak waarmee BM afgelopen jaar kampioen werd kijkt), de rest is van bedenkelijk nivo. De top in Engeland is wellicht iets minder sterk dan de Duitse top, maar wel vele malen breder. Daarbij zit de subtop in Engeland veel dichter achter de top dan in Duitsland en dat laatste geld ook voor Spanje waar de top sowieso al sterker is dan de Duitse, wat dit jaar weer bewezen werd. Ik bedoel ... zij leverden dit jaar 3 van de 4 finalisten in de twee Europacups, waar waren de Duitsers? Zowel de PL als de PD zijn over de gehele linie sterkere competities dan de Duitse die het van Bayern München en Borussia Dortmund moet hebben. Dus nee, het was geen grap ... de Bundesliga is geen Premier League of Primera Division, bij lange na niet zelfs.
Bedenkelijk niveau? Bayer Leverkusen, VfL Wolfsburg en Borussia Mönchengladbach vegen de vloer aan met alles wat lager staat dan de Duitse competitie. Je baseert je argumenten op het afgelopen seizoen, terwijl het seizoen ervoor de Duitsers de Spanjaarden finaal van het veld veegden en de Engelsen helemaal niet in het stuk voorkwamen. Het verschilt dus enorm per seizoen (en een knock-out systeem is eigenlijk ook niet echt goed om iets op te baseren, maar zo werkt de internationale voetballerij op het moment). De drie competities ontlopen elkaar nauwelijks. Wel geef ik je gelijk dat de Engelse top de breedste van het spul is, maar dat kost ze uiteindelijk meer dan dat het ze oplevert (al is het wel leuker voor de liefhebbers).

Ik weet niet in hoeverre je de Bundesliga volgt, maar het behoort makkelijk tot de grootste drie competities en is sowieso een behoorlijke slag beter dan de Serie A, Ligue 1, Premjer Liga en de Eredivisie.

Jehoentelaar

Ah, ik heb een pagina gemist met het teruglezen. Volgens mij is alles wel zo'n beetje gezegd, hehe.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 08 juni 2014 - 20:55:50
Ik weet niet in hoeverre je de Bundesliga volgt, maar het behoort makkelijk tot de grootste drie competities en is sowieso een behoorlijke slag beter dan de Serie A, Ligue 1, Premjer Liga en de Eredivisie.

Ik volg ze goed genoeg om te weten dat ze idd tot de 3 grootste competities ter wereld behoren, maar ... ook genoeg om te weten dat ze in de breedte (dus niet alleen de absolute top) niet in de buurt komen van de Premier League en Primera Division. Ze staan dus met afstand op nummer 3, zowel vooruit als achteruit gekeken.

0634

De PD is echt niet breder m.i.. Een ploeg als Valencia is niet veel beter dan een Leverkusen of zoiets in mijn ogen. De Serie A is wel echt minder geworden.

0634


Kootje

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 19:56:23
Kootje, ik vind het prima. Voor mij is Reus een topspeler en de Bundesliga één van de drie topcompetities. Daar mag en kan iedereen verder anders over denken.

Maar dan zijn we het toch gewoon eens Jeroen? :P



Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 22:09:36
Maar goed: het WK... ;D

Idd.

Wat te denken van Kameroen dat wellicht niet afreist omdat de spelers niet tevreden zijn met het bonussysteem? Waar is de eer gebleven om voor je land uit te mogen komen?

0634

Naja, die eer is er nou eenmaal niet bij iedereen. Neem Diego Costa. 'Ik zal altijd Braziliaan blijven, maar wil kampioen worden met Spanje'. Slaat toch ook nergens op, zo'n uitspraak.

Kootje

Nee idd, dat valt ook niet echt te rijmen. Tenminste ... niet in zijn geval. Zou hij nu 'n dubbele nationaliteit hebben omdat hij in Spanje geboren en opgegroeid was als kind van Braziliaanse ouders, dan had ik het begrepen. Maar dat is bij hem niet het geval.

0634

Precies. Kijk, ook bij Douglas kon ik het me voorstellen, die neutralisatie. Die zou in Brazilie nooit zichzelf in het team spelen, dan maar NL proberen. Heeft niks geholpen, maar dan kan ik het me voorstellen. Denkelijk zou Costa ook gewoon op 9 hebben gestaan bij Brazilie na zo'n jaar.

Kootje

Zelfs van 'n Jonathan de Guzman snap ik het nog. Met Canada had hij meer kans gehad zich in het nationale team te spelen, maar nul kans op aansprekende resultaten of succes. Zijn keuze voor Oranje brengt hem iig sportief gezien op 'n hoger plan. Maar dat verschil zie ik ook niet tussen Brazilië en Spanje.

0634

Weer eens. Ook zo'n voorbeeld. Bovendien is De Guzman (als ik me niet vergis) woonachtig in NL vanaf zijn twaalfde of zoiets. Dat geldt voor Costa ook niet.

Kootje

Moest 't ff opzoeken, maar Costa loopt vanaf z'n 17e in Europa (Portugal) en vanaf z'n 18e in Spanje. Hij is nu 25.

gloudiesaurus

Bij België loopt nu ook zo'n jongen rond die uit maar liefst 5 nationaliteiten kon kiezen.
Adnan Januzaj heet hij, goede voetballer trouwens.
19 jaar en nu al goed voor 70.000 euro per week....

Kunnen ze bij België nog veel plezier van krijgen.

En Costa had waarschijnlijk nu ook wel bij Brazilië mee gedaan.
Sowieso zijn Brazilië en Spanje beide grote voetballanden... dus die keus van hem begrijp ik dan ook niet zo.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Januzaj is wel geboren en opgegroeid in België en heeft altijd een Belgisch paspoort gehad. Dat is echt geen import dus. Hij is inderdaad een van dé talenten van België aangezien hij 19 is en regelmatig in de basis staat bij Manchester United waar hij ook echt dingen laat zien.