WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

0634

Nou ja Di Maria,  Higuain en Aguero zijn wel gelijkwaardig aan Sneijder , persie en Depay m.i..

Al weet ik niet of Di Maria en Aguero fit zijn voor de halve.

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Franky R.

Citaat van: Wings op 05 juli 2014 - 21:13:56
En toch schat ik Nederland hoger in dan Argentinië. Het spel van Argentinië is om Messi gebouwd. Als je daarin kunt storen is het grootste gevaar gesust. Nederland heeft v. Persie, Robben en Depay (en in mindere mate Kuyt en Huntelaar) die scoorkrachig zijn en een prima alternatief voor elkaar zijn. Het is bij Nederland niet zo dat als Robben wegvalt het spel ineen zakt. Bij Argentinië heb ik dat idee wel. Daar staat tegenover dat als de verdediging niet alert genoeg is of Mess slimmer er een andere wind waait. Al met al zijn ze zeker aan elkaar gewaagd maar zou ik mijn maandsalaris zetten op de Nederlanders. Maar dan moeten ze zo meteen wel Costa Rica verslaan.


vPersie zou ik afstrepen...wat een zak hooi was die vandaag zeg!!! :(
En ik maar afwachten wanneer Huntelaar voor vPersi zou komen. Gaat Indi eruit en blijft dit gozert staan... ::)

Perton

Nuja met het oog op penalty's lijkt het ook wat logischer om Van Persie er in te houden dan Bruno Martins Indi. Die jongen komt nou niet op me over alsof hij er zo wel even eentje intikt als het erop aan komt. Ik vond dat eigenlijk een best wel logische keuze van Van Gaal. Oké, toen Huntelaar zich warm liep dacht ik ook dat Van Persie eruit zou, dus ik ga hier niet lopen beweren dat ik aan zag komen dat er een verdediger uit zou gaan, maar toen het gebeurde, was ik ook niet verbaasd, als ik heel eerlijk ben.

Wings

Citaat van: Franky R. op 06 juli 2014 - 01:15:44
vPersie zou ik afstrepen...wat een zak hooi was die vandaag zeg!!! :(
En ik maar afwachten wanneer Huntelaar voor vPersi zou komen. Gaat Indi eruit en blijft dit gozert staan... ::)


Robin heeft wel hard gewerkt hoor maar wat wil je als Costa Rica een soort van muur optrekken in de 16 meter? Dat hij twee(?) kansen niet heeft kunnen benutten is misschien vervelend maar om er meteen het etiket 'slecht gespeeld' aan te hangen... Verder vind ik wederom een scheidsrechter waardeloos fluiten. Het structureel overhoop trappen van Robben had meer naam mogen hebben. Verder was Costa Rica niet bereid om te voetballen en kregen ze na 120 zenuwslopende minuten tijdens de strafschoppen een keiharde deksel op de neus. Had nu maar gevoetbald Costa Rica...dan had ik mij niet alleen vermaakt maar dan waren jullie misschien door naar de halve finale.   

Pancake Shield

Ik vond Van Persie nou persoonlijk ook niet zo geweldig. Overigens wil daarmee niet zeggen dat zijn basisplaats in gevaar is, want daarvoor is de band tussen de bondscoach en Van Persie ook te goed. Bovendien denk ik niet dat een Huntelaar of een Lens in staat is om op dit moment hem te vervangen. Sowieso de enige die boven Van Persie uitsteekt is Robben.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Citaat van: Tuesday op 05 juli 2014 - 20:09:13
Citaat van: Wings op 05 juli 2014 - 19:53:43
Magere overwinning van Argentinië op België die toch aardig dicht bij de 1-1 kwamen (na de kans van Messi, die zelfs ik nog erin zou hebben geschoten). Maar Argentinië door naar de halve finale.
t is toch vooral België dat erg tegenviel, ze hebben het nooit echt spannend kunnen maken. Eén kopbal van Fellaini, verder zijn ze in de verste verte niet in de buurt van een doelpunt geweest. En dat terwijl ze de vorige wedstrijd wel 20 kansen hebben gehad. Jammer voor België, want in deze helft van het schema hadden ze zo maar de finale kunnen halen. Maar ja, dan moet je er zelf wel in geloven.

't Is ook moeilijk om 20 kansen te creëren als je na 8 minuten door een lucky goal op achterstand komt en de tegenstander de rest van de wedstrijd alleen nog maar verdedigt. Jammer om op zo'n manier te verliezen, al kun je ook niet zeggen dat er sprake is van onrecht. Gemiste kans, want in een halve finale België-Nederland zou België favoriet geweest zijn.

Wings


Tuesday

wat betreft VI; niks is zoals het lijkt;
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/07/johan_derksen_gijp_is_megaloma.html
lees vooral eerst de linkjes in het artikel ;)

Pancake Shield

Ik heb vanavond ook gekeken en het was gewoon tenenkrommend eigenlijk. Met name Derksen met zijn starre houding. Gijp leek tegen het einde aan wel een beetje in te kakken en beetje spijt te hebben zoals ie keek. En nja, als zelfs Sierd de Vos zich er mee gaat bemoeien (die had een geweldige eind-speech btw), tsja dat zeg wel veel. Misschien had Gijp die dingen in Trouw niet moeten zeggen, maar nu heeft Derksen met zijn column toch wel een behoorlijke blunder gemaakt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Vroeger vond ik het nog wel leuk om de grappige filmpjes die op Dumpert verschenen te bekijken, maar daar ben ik ook al een tijdje mee opgehouden. Gijp is al jaren een karikatuur van zichzelf en volgens een vriend van me die die ene biografie thuis heeft liggen eigenlijk maar een zielig hoopje mens (niet letterlijk zijn woorden, dat heb ik er zelf van gemaakt) - ik geloof hem daar maar in.

Elke keer als ik Gijp zie zie ik een vroeger op school heel erg gepest jongetje die er alles aan doet om er nu hij groot is maar bij te mogen horen door stoere verhalen op te hangen, omdat hij daarmee het respect van zijn peers krijgt - terwijl zij hem eigenlijk alleen kennen als die jongen met de grote verhalen. (Geen idee of Gijp echt gepest is vroeger, ik hoop het niet voor hem). Ik krijg eigenlijk een beetje medelijden en plaatsvervangende schaamte als ik naar VI Oranje kijk en hem weer interessant zie lopen doen. Dan heb je nog die quasi-ruzies van Genee en Derksen en dat maakt het allemaal nog wat meer... tsja ik weet niet hoe ik moet omschrijven. Het programma was ooit heerlijke kroegpraat, maar is verworden tot het niveau van je tante van 47 met een kort, pittig kapsel, die nog wel haar kleren bij Skooter koopt om jong te blijven - en stiekem soms zelfs bij de Cool Cat.

De eerste zin van de voorlaatste alinea van Derksen vat het wat mij betreft treffend samen: het is een kermisattractie. En da's jammer.

Jehoentelaar

Het probleem is volgens mij vooral dat de boel eindeloos wordt uitgemolken. De grote klapper maakten de heren immers al vier jaar geleden. Toen was VI Oranje en was ook VI zelf een leuk programma, met diverse gasten en een hoop boeiend voetbalgepraat. Gaandeweg is de nadruk echter steeds meer komen te liggen op allerlei onzin, en gaan de uitzendingen constant over hetzelfde gelul en is voetbal helemaal naar de achtergrond verdwenen. Vooral Gijp zelf heeft er een handje van om constant af te wijken van on-topic zaken. Het programma heeft diens glans verloren, en dat gaan de heren denk ik nu ook merken: ondanks een geweldig toernooi van Oranje wil het programma maar niet aanslaan. En dan krijg je dit soort dingen.

Wat overigens met het normale VI natuurlijk niet helpt is het ultieme dwarsliggen van FOX, dat geen beelden meer beschikbaar stelt. Maar al het oeverloze gezwets over niks heeft in ieder geval ertoe geleid dat de boeiende gasten wegblijven, en daarmee verdwijnt ook een groot deel van de afwisseling in het programma.

Gijp is verder inderdaad best een vreemd figuur die in het echt helemaal niet zo frivool is als hij soms overkomt op de kijkdoos. Een relatie en een zoon hebben maar het liefst alleen op de bank naar acht wedstrijden per dag kijken, dat is niet gezond.

Perton

Niet heel anders dan jij en ik op zondagmiddag als er races zijn ;D

Tuesday

Citaat van: Perton op 07 juli 2014 - 22:51:23
Vroeger vond ik het nog wel leuk om de grappige filmpjes die op Dumpert verschenen te bekijken, maar daar ben ik ook al een tijdje mee opgehouden. Gijp is al jaren een karikatuur van zichzelf en volgens een vriend van me die die ene biografie thuis heeft liggen eigenlijk maar een zielig hoopje mens (niet letterlijk zijn woorden, dat heb ik er zelf van gemaakt) - ik geloof hem daar maar in.

Elke keer als ik Gijp zie zie ik een vroeger op school heel erg gepest jongetje die er alles aan doet om er nu hij groot is maar bij te mogen horen door stoere verhalen op te hangen, omdat hij daarmee het respect van zijn peers krijgt - terwijl zij hem eigenlijk alleen kennen als die jongen met de grote verhalen. (Geen idee of Gijp echt gepest is vroeger, ik hoop het niet voor hem). Ik krijg eigenlijk een beetje medelijden en plaatsvervangende schaamte als ik naar VI Oranje kijk en hem weer interessant zie lopen doen. Dan heb je nog die quasi-ruzies van Genee en Derksen en dat maakt het allemaal nog wat meer... tsja ik weet niet hoe ik moet omschrijven. Het programma was ooit heerlijke kroegpraat, maar is verworden tot het niveau van je tante van 47 met een kort, pittig kapsel, die nog wel haar kleren bij Skooter koopt om jong te blijven - en stiekem soms zelfs bij de Cool Cat.

De eerste zin van de voorlaatste alinea van Derksen vat het wat mij betreft treffend samen: het is een kermisattractie. En da's jammer.
ik kan niet zeggen dat het niet klopt, maar je maakt wel linken die ik niet kan plaatsen. Gijp is gewoon een uniek karakter, laten we het daar op houden.
Wat betreft Sierd; daar kan ik me heel goed in vinden. Hij staat daar altijd met zn microfoon met VI erop, dat programma dat van Gaal op een genante manier maandenlang heeft afgezeken. Tja, dan mogen ze blij zijn dat hij toch nog een paar woorden uit die spelers krijgt.
Bij VI hebben ze gewoon op het verkeerde paard gewed met hun anti van Gaal houding. Derksen en Gijp zijn vermakelijk, maar ik zou ze nog geen euro toevertrouwen.

Jehoentelaar

Citaat van: Perton op 07 juli 2014 - 23:25:20
Niet heel anders dan jij en ik op zondagmiddag als er races zijn ;D
Maar wij zijn weer niet dagelijks op TV toneel aan het spelen. ;)