Round 7: Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal

Gestart door Maikel0230, 26 mei 2014 - 20:47:15

« vorige - volgende »

Edwin90

Citaat van: Franky R. op 27 mei 2014 - 14:04:11
Citaat van: F1fan2987 op 27 mei 2014 - 13:51:48
Citaat van: Kootje op 27 mei 2014 - 13:35:43
Tsja ... als ik m'n geld op iemand moest zetten, dan deed ik dat ook op Lewis. Die is altijd sterk in Canada, die baan ligt hem gewoon erg goed.
Ik ga ook voor Lewis en met een verrassende Bottas op P2.


Ik doe met je mee...Bottas was vorig jaar al een grote verrassing. Het moet wel droog blijven, dan. Want de Williams houdt nog steeds niet van regen... :P

Vorig jaar in de Quali anders wel.  ;)

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 27 mei 2014 - 17:23:25
Citaat van: Franky R. op 27 mei 2014 - 14:04:11
Citaat van: F1fan2987 op 27 mei 2014 - 13:51:48
Citaat van: Kootje op 27 mei 2014 - 13:35:43
Tsja ... als ik m'n geld op iemand moest zetten, dan deed ik dat ook op Lewis. Die is altijd sterk in Canada, die baan ligt hem gewoon erg goed.
Ik ga ook voor Lewis en met een verrassende Bottas op P2.


Ik doe met je mee...Bottas was vorig jaar al een grote verrassing. Het moet wel droog blijven, dan. Want de Williams houdt nog steeds niet van regen... :P

Vorig jaar in de Quali anders wel.  ;)


Klopt, maar dat was weer een andere auto... ;)

Tuesday

Citaat van: Perton op 27 mei 2014 - 13:23:55
Button weet al wel zeker wie gaat winnen: http://www.theguardian.com/sport/2014/may/26/lewis-hamilton-canadian-grand-prix-jenson-button

Sowieso een interessant stuk om te lezen, aangezien Button misschien wel de collega is die het beste in kan schatten hoe de mentale weerbaarheid van Hamilton nou echt is.
dat zou misschien zo kunnen zijn, mits hij objectief kan zijn. Dit soort comments moet je echt niet teveel waarde aan hechten, of het nou positief is of negatief. Ik denk dat heel veel mensen Lewis wel zien terugslaan in Montreal, maar van diezelfde mensen zullen er ook wel een heel aantal zijn die wel twijfels hebben bij de mentale weerbaarheid van Lewis. Het is juist dat 'jo jo gedrag' wat veel mensen als een zwak punt zien en eigenlijk is dat ook precies wat Button aanhaalt.

Enzo

Citaat van: Tuesday op 27 mei 2014 - 22:23:38
Citaat van: Perton op 27 mei 2014 - 13:23:55
Button weet al wel zeker wie gaat winnen: http://www.theguardian.com/sport/2014/may/26/lewis-hamilton-canadian-grand-prix-jenson-button

Sowieso een interessant stuk om te lezen, aangezien Button misschien wel de collega is die het beste in kan schatten hoe de mentale weerbaarheid van Hamilton nou echt is.
dat zou misschien zo kunnen zijn, mits hij objectief kan zijn. Dit soort comments moet je echt niet teveel waarde aan hechten, of het nou positief is of negatief. Ik denk dat heel veel mensen Lewis wel zien terugslaan in Montreal, maar van diezelfde mensen zullen er ook wel een heel aantal zijn die wel twijfels hebben bij de mentale weerbaarheid van Lewis. Het is juist dat 'jo jo gedrag' wat veel mensen als een zwak punt zien en eigenlijk is dat ook precies wat Button aanhaalt.

Misschien weet Button wel dat Hamilton nu helemaal strak staat en legt hij er nog wat extra druk op... ::)
Ze zijn tenslotte teamgenoten geweest en Button weet volgens mij precies hoe Hamilton in elkaar steekt.

Jozef

Ik denk ook dat de media het belang van Monaco ver buiten alle proporties opblazen. Er wordt wel gedaan alsof Lewis de titel verloren heeft maar in werkelijkheid staat hij 4 puntjes achter en dan alleen omdat hij in Monaco tweemaal pech had (geen kans op de pole en geen kans om Rosberg in te halen met de pitstops). Je kunt niet elk weekend winnen dus dat het nu eens één keer Rosbergs kant op valt, tja...

Ik denk dat Hamiltons omgeving zich hier erg van bewust is en dat Hamilton zelf er uiteindelijk ook zo over zal denken. Daarom verwacht ik hetzelfde als Button: in Canada rijdt Hamilton rondjes om alles en iedereen.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 mei 2014 - 00:07:06
Ik denk ook dat de media het belang van Monaco ver buiten alle proporties opblazen. Er wordt wel gedaan alsof Lewis de titel verloren heeft maar in werkelijkheid staat hij 4 puntjes achter en dan alleen omdat hij in Monaco tweemaal pech had (geen kans op de pole en geen kans om Rosberg in te halen met de pitstops). Je kunt niet elk weekend winnen dus dat het nu eens één keer Rosbergs kant op valt, tja...

Ik denk dat Hamiltons omgeving zich hier erg van bewust is en dat Hamilton zelf er uiteindelijk ook zo over zal denken. Daarom verwacht ik hetzelfde als Button: in Canada rijdt Hamilton rondjes om alles en iedereen.
echt pech kun je t toch ook niet noemen. Uiteindelijk heeft Nico de pole toch ook zelf gepakt door in de eerste omloop sneller te gaan en de kans bij de pitstops, tja, dat was vantevoren eigenlijk wel bekend, vandaar dat de pole ook zo belangrijk was. Dus nee, (tweemaal) pech gaat me te ver, t viel gewoon niet zijn kant op.

Jozef

Hoezo van tevoren bekend? Jij wist dat Sutil ging crashen in die ronde of zo?

FolkertE

Citaat van: Jozef op 28 mei 2014 - 04:50:42
Hoezo van tevoren bekend? Jij wist dat Sutil ging crashen in die ronde of zo?
Ja, zo werkt dat helaas, Renault wist in 2008 ook al dat Piquet ging crashen ;D

Met de pitstops vind ik ook een vaag verhaal. 1ste coureur 1ste keus, maar het was toch Rosberg die koos niet te stoppen? Moet Hamilton dan ook niet stoppen omdat Rosberg dat niet wilde?

Kootje

Citaat van: Jozef op 28 mei 2014 - 04:50:42
Hoezo van tevoren bekend? Jij wist dat Sutil ging crashen in die ronde of zo?

Dat niet, maar Hamilton voelde na de crash van Sutil wel aan dat er 'n SC op de baan zou komen. Van dat moment wou hij profiteren , maar mocht dat niet omdat Nico eerste keus had. Die was echter niet snugger genoeg om te bedenken dat de SC uit zou komen, of zag er iig geen voordeel in, en reed gewoon door. Daarom mocht Lewis ook niet naar binnen en dat vind ik persoonlijk 'n belachelijke denkwijze aan de kant van Mercedes. Ik snap best dat ze de "eerste" coureur ook eerste keus geven, maar ik kan echt niet begrijpen dat dit niet aanpasbaar is als de situatie daarom vraagt.

Aan de andere kant had Hamilton zelf gewoon naar binnen moeten gaan op het moment dat hij wilde. Oke, dan was de teamstrategist boos geworden en in het ergste geval hadden ze nog niet helemaal klaar gestaan, maar toch ... ze hadden hem heus niet doorgestuurd hoor. ;D

Perton

Ergens ben ik als fan ook wel blij dat ie dat niet heeft gedaan. Stel je voor dat ie het wel had gedaan, wat de reacties dan waren geweest van zijn critici, dat Hamilton helemaal de weg kwijt was geraakt na de gebeurtenissen op zaterdag.

Kootje

Och ... die criticasters hou je toch niet tegen, die vinden altijd wel wat. Die klagen al als hij 'n zonnebril opzet, dus ... F them!

Jozef

Ik doelde met "pech" voor Hamilton niet op het feit dat hij niet naar binnen mocht, maar op het feit dat er überhaupt net een SC op dat moment was. Het was vrij duidelijk dat Hamilton sneller kon dan de tijden die Rosberg reed (al zou het kunnen dat Rosberg aan het cruisen was) dus zonder SC had Hamilton de kans gehad om een paar rondjes vrije baan te hebben en misschien wel Rosberg te pakken. Ik zeg niet dat dat zeker was gelukt, maar het is net als met de gele vlag op zaterdag: we weten niet of Hamilton het geflikt zou hebben maar door ongelukkige omstandigheden heeft hij niet eens de kans gekregen.

Maar goed, laatste dat ik erover zeg hier want dit hoort eigenlijk over Canada te gaan.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 mei 2014 - 04:50:42
Hoezo van tevoren bekend? Jij wist dat Sutil ging crashen in die ronde of zo?
Hamilton zegt het zelf in dat interview, I needed a miracle to win the race, omdat Rosberg de eerste keus had. En nee, die crash van Sutil was niet 'dat wonder', die had m nooit voor Rosberg gebracht, maar die discussie is al in het andere topic gevoerd.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 mei 2014 - 16:35:02
Ik doelde met "pech" voor Hamilton niet op het feit dat hij niet naar binnen mocht, maar op het feit dat er überhaupt net een SC op dat moment was. Het was vrij duidelijk dat Hamilton sneller kon dan de tijden die Rosberg reed (al zou het kunnen dat Rosberg aan het cruisen was) dus zonder SC had Hamilton de kans gehad om een paar rondjes vrije baan te hebben en misschien wel Rosberg te pakken. Ik zeg niet dat dat zeker was gelukt, maar het is net als met de gele vlag op zaterdag: we weten niet of Hamilton het geflikt zou hebben maar door ongelukkige omstandigheden heeft hij niet eens de kans gekregen.

Maar goed, laatste dat ik erover zeg hier want dit hoort eigenlijk over Canada te gaan.
maar toch was het vrij duidelijk? Rosberg ging sowieso niet helemaal voluit, enige wat hij moest doen was de deur dichthouden en banden sparen. Op het eind reed Rosberg weg, toen alle lichten voor hem op groen stonden, maar toen had Lewis ineens een vuiltje in zn oog.

Edit: ok, het was duidelijk dat Hamilton sneller kon dan Rosberg op dat moment reed, zoals je t zegt klopt het idd. Maar ervan uitgaande dat ook Rosberg niet voluit ging, of zelfs al bij twijfel is het een stelling waar je weinig mee kunt.

Schumivill

Ik zal voor het eerst live aanwezig zijn in Montreal (gecombineerd met een citytrip),ben eens benieuwd naar het circuit en de sfeer daar,en de stad uiteraard!
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18