Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Kootje


0634

Ben ik een week weggeweest of zo ;)?

Kootje

Ja .... er is 'n hoop gezegd de afgelopen paar dagen. :o

0634


Tuesday

Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 19:06:10
Ga daar maar vanuit.
ja, dat zou ik wel willen, maar ik vraag het me oprecht af

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 18:54:12
wat wel vaag is uit Wolff zn opmerking is 'we told them both to be careful' en een zin later 'both of them complied exactly to what they were told to do'. Maar voorzichtig zijn is natuurlijk wel een vaag begrip waar je niet exact aan kunt voldoen. Maar goed, wellicht zijn er ook nog andere instructies geweest.
In mijn ogen sluit dat goed op elkaar aan. Er werd ietes verteld en volgens het team deden ze dat allebei.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 19:37:59
Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 19:06:10
Ga daar maar vanuit.
ja, dat zou ik wel willen, maar ik vraag het me oprecht af

Nee .... daarover heb ik absoluut geen enkele twijfel. Het is echt niet alleen bij 'n "Jongens, doe ff rustig aan." gebleven. Kan ik me niet voorstellen.

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 11 juni 2014 - 19:47:11
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 18:54:12
wat wel vaag is uit Wolff zn opmerking is 'we told them both to be careful' en een zin later 'both of them complied exactly to what they were told to do'. Maar voorzichtig zijn is natuurlijk wel een vaag begrip waar je niet exact aan kunt voldoen. Maar goed, wellicht zijn er ook nog andere instructies geweest.
In mijn ogen sluit dat goed op elkaar aan. Er werd ietes verteld en volgens het team deden ze dat allebei.
vind ik niet echt, dan moet ik toch echt specifieker zijn. Ik heb iig niks gehoord van al die aanwijzingen (natuurlijk wordt ook niet alle radioverkeer weergegeven), alleen een keer tegen Rosberg dat ie voorzichtig moest zijn. Ik heb zelf het idee dat Mercedes deed hele gebeuren niet echt geweldig gemanaged heeft, kan het niet hardmaken, maar dat is wel het gevoel dat ik er aan overhou.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 19:53:21
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 19:37:59
Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 19:06:10
Ga daar maar vanuit.
ja, dat zou ik wel willen, maar ik vraag het me oprecht af

Nee .... daarover heb ik absoluut geen enkele twijfel. Het is echt niet alleen bij 'n "Jongens, doe ff rustig aan." gebleven. Kan ik me niet voorstellen.
ze hebben ook gevraagd om de rembalans aan te passen geloof ik maar verder heb ik alleen vage termen gehoord als 'looking after the brakes'. Sowieso snap ik niet zo goed dat ze Hamilton binnen halen als zn remmen te warm zijn, is achteraf misschien makkelijk zeggen, maar een team als Mercedes zou dat toch in moeten kunnen schatten van tevoren, zeker omdat Rosberg een ronde eerder al binnen was geweest en ze precies konden zien wat voor effect de stop op de temperatuur van de remmen had.

Kootje

Wat hadden ze dan moeten doen? Hem door laten rijden en wachten tot z'n banden het begaven? Beetje zoals McLaren met hem deed in China '07, gewoon wachten tot er geen rubber meer opzit. ???

Tuesday

Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 20:19:59
Wat hadden ze dan moeten doen? Hem door laten rijden en wachten tot z'n banden het begaven? Beetje zoals McLaren met hem deed in China '07, gewoon wachten tot er geen rubber meer opzit. ???
kijken of ze de temperaturen naar een acceptabel niveau konden krijgen, zoals bij Rosberg wel het geval was

Kootje

die temperatuur schoot pas naar 'n onacceptabel nivo tijdens de stop, daarvoor deed hij wat het team hem vroeg, dus ....
ik begrijp echt niet waar je hier mee heen wil

Tuesday

Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 20:52:40
die temperatuur schoot pas naar 'n onacceptabel nivo tijdens de stop, daarvoor deed hij wat het team hem vroeg, dus ....
ik begrijp echt niet waar je hier mee heen wil
jawel, maar ze kunnen vantevoren toch wel inschatten hoeveel die temperatuur gaat oplopen en wat dus de maximale temperatuur is wil je veilig een pitstop kunnen maken?? ik vind het iig onzin om te zeggen dat die temperaturen tijdens de pitstop te hoog zijn geworden, want dat heeft alles te maken met de temperaturen van voor de pitstop.

Figge

Zo zeg. Lekkere discussie omtrent temperaturen. Waar het omgaat is dat er een puntje van kritiek is op Hamilton, omdat ie de remissues niet lekker behandeld zou hebben. Nou en. Rosberg heeft er iets meer geluk mee gehad. Ligt dat aan rijstijl als het zo marginaal wordt. Ja natuurlijk. Maar wat doet dat er eigenlijk toe. Helemaal niets toch. Het zijn zaken die zo minimaal worden. Dat is gewoon niet te beïnvloeden als rijder, buiten het doorvoeren van de aanpassing die het team "met klem adviseerd". De race is klaar. Lewis is uitgevallen, met remproblemen. Nico is strompelend over de streep gegaan en haalt P2 op, met remproblemen. Lewis heeft dus pech, Nico geluk. Wie het beter gedaan heeft of beter heeft geluisterd naar het team. Geen van beiden. Dit is gewoon het gevolg van een strijd op het scherpst van de snede.

Wings

Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 23:33:54
Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 20:52:40
die temperatuur schoot pas naar 'n onacceptabel nivo tijdens de stop, daarvoor deed hij wat het team hem vroeg, dus ....
ik begrijp echt niet waar je hier mee heen wil
jawel, maar ze kunnen vantevoren toch wel inschatten hoeveel die temperatuur gaat oplopen en wat dus de maximale temperatuur is wil je veilig een pitstop kunnen maken?? ik vind het iig onzin om te zeggen dat die temperaturen tijdens de pitstop te hoog zijn geworden, want dat heeft alles te maken met de temperaturen van voor de pitstop.

Hoewel ik mij kan verenigen met je standpunt moet ik Kootje wel een hand in de rug houden door te schrijven dat het geen onzin is wat hij zegt. Zodra de rijwind (en dus de koeling) wegvalt, wordt de boel binnen no time (zeker als de motor draait) loeiheet. Warmte afvoer is de enige manier om remmen te koelen. En tijdens een pitsstop is die warmte afvoer marginaal.