Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

0634

Citaat van: Wings op 22 juli 2014 - 15:18:04
Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 12:14:24
Citaat van: Tuesday op 22 juli 2014 - 12:07:58
tja, Lewis is nou eenmaal de beste, dus aan hem kan het niet liggen. Dus moet men gaan gokken wat het dan wel is ;)

Hij is gewoon geen Alonso.  Klasse minder. Dat toont dit jaar imo wel weer eens aan. Blijft een wildebras met foutjes.  Wel waanzinnig snel in aanleg overigens en een spectaculaire rijder. In alles Nigel Mansell.

Dat riep ik een tijd geleden al. Maar toen werd dit groot compliment mij niet in dank afgenomen. ;) Maar het klopt wel. ik ben overigens benieuwd of er een moment komt dat Hamilton z'n geduld verliest. Hij is nu nog redelijk beheerst maar het zit ook mee in races. Hij berschikt over voldoende snelheid om naar voren te rijden en schade te beperken.

Volgens mij roep ik dat ook al een tijd. Ik roep al tijden dat Alonso en Vettel er bovenuit steken, daarna Lewis, en daarna Button en Raikkonen. Bij die laatste twee kunnen we inmiddels ook Rosberg zetten. Maar goed, als Hamilton dit jaar geen kampioen wordt, kan ik dus niet blijven roepen dat Rosberg in dit rijtje achter hem hoort te staan. Dan heeft hij hem immers fair en square verslagen.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 22 juli 2014 - 15:27:18

zou best kunnen, maar in dit geval niet hoor ;) ik vraag me alleen wel oprecht af of je het echt meent. Ik ken je verleden, dus het zou me niet verbazen.
Goed dan, ik denk dat discussieren met jou vaak vrij zinloos is. Met alle respect, maar je kent mijn verleden zeg je en geloofd niet dat ik het meen wat ik zeg.

Dat zegt meer over jou dan over mij :). Ik laat het hier wel weer bij, je begint namelijk echt een beetje vermoeiend en vervelend te worden met sommige reacties.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 15:32:46
Citaat van: Wings op 22 juli 2014 - 15:18:04
Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 12:14:24
Citaat van: Tuesday op 22 juli 2014 - 12:07:58
tja, Lewis is nou eenmaal de beste, dus aan hem kan het niet liggen. Dus moet men gaan gokken wat het dan wel is ;)

Hij is gewoon geen Alonso.  Klasse minder. Dat toont dit jaar imo wel weer eens aan. Blijft een wildebras met foutjes.  Wel waanzinnig snel in aanleg overigens en een spectaculaire rijder. In alles Nigel Mansell.

Dat riep ik een tijd geleden al. Maar toen werd dit groot compliment mij niet in dank afgenomen. ;) Maar het klopt wel. ik ben overigens benieuwd of er een moment komt dat Hamilton z'n geduld verliest. Hij is nu nog redelijk beheerst maar het zit ook mee in races. Hij berschikt over voldoende snelheid om naar voren te rijden en schade te beperken.

Volgens mij roep ik dat ook al een tijd. Ik roep al tijden dat Alonso en Vettel er bovenuit steken, daarna Lewis, en daarna Button en Raikkonen. Bij die laatste twee kunnen we inmiddels ook Rosberg zetten. Maar goed, als Hamilton dit jaar geen kampioen wordt, kan ik dus niet blijven roepen dat Rosberg in dit rijtje achter hem hoort te staan. Dan heeft hij hem immers fair en square verslagen.
maar dan wel Vettel met potlood geschreven naast Alonso, ik zou dat nog niet definitief durven te zeggen. Momenteel is ie een beetje aan het wegzakken, terwijl Alonso opnieuw bevestigd.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 15:32:46
Citaat van: Wings op 22 juli 2014 - 15:18:04
Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 12:14:24
Citaat van: Tuesday op 22 juli 2014 - 12:07:58
tja, Lewis is nou eenmaal de beste, dus aan hem kan het niet liggen. Dus moet men gaan gokken wat het dan wel is ;)

Hij is gewoon geen Alonso.  Klasse minder. Dat toont dit jaar imo wel weer eens aan. Blijft een wildebras met foutjes.  Wel waanzinnig snel in aanleg overigens en een spectaculaire rijder. In alles Nigel Mansell.

Dat riep ik een tijd geleden al. Maar toen werd dit groot compliment mij niet in dank afgenomen. ;) Maar het klopt wel. ik ben overigens benieuwd of er een moment komt dat Hamilton z'n geduld verliest. Hij is nu nog redelijk beheerst maar het zit ook mee in races. Hij berschikt over voldoende snelheid om naar voren te rijden en schade te beperken.

Volgens mij roep ik dat ook al een tijd. Ik roep al tijden dat Alonso en Vettel er bovenuit steken, daarna Lewis, en daarna Button en Raikkonen. Bij die laatste twee kunnen we inmiddels ook Rosberg zetten. Maar goed, als Hamilton dit jaar geen kampioen wordt, kan ik dus niet blijven roepen dat Rosberg in dit rijtje achter hem hoort te staan. Dan heeft hij hem immers fair en square verslagen.
Alonso steekt er boven uit, Vettel begint behoorlijk te zakken en Hamilton, Rosberg blijven gelijk. Ook Kimi zakt bij mij behoorlijk, ondanks de problemen die hij heeft, weet hij toch niet het maximale te halen wat Alonso wel lukt.

En ja het ligt er nog aan wie er hoe wK word, Als Rosberg nu 10 keer uitvalt en Lewis word WK zegt dat meer over de pech van Rosberg dan over de kwaliteiten van Hamilton en andersom natuurlijk ook.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 22 juli 2014 - 15:25:04
Het zit hem ook mee in races? Ik weet niet welke races jij hebt gezien hoor, maar het zit hem zeer zeker niet mee.

Maar hoeveel pech heeft hij dan precies gehad en wat is eigen schuld?

Volgens mij viel hij twee keer uit vanaf P2: Australie (18 pnt) en Canada (18). Door de pech van Rosberg won Lewis juist weer 7 punten in Engeland.

Rosberg viel als leider uit in Silverstone (25) en verloor 7 punten door pech in Canada. Heel veel meer pech heeft Lewis toch ook weer niet gehad?

Maar misschien vergeet ik wat hoor, zo goed onthoud ik die dingen nooit.

FolkertE

#335
Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 15:57:33
Citaat van: F1fan2987 op 22 juli 2014 - 15:25:04
Het zit hem ook mee in races? Ik weet niet welke races jij hebt gezien hoor, maar het zit hem zeer zeker niet mee.

Maar hoeveel pech heeft hij dan precies gehad en wat is eigen schuld?

Volgens mij viel hij twee keer uit vanaf P2: Australie (18 pnt) en Canada (18). Door de pech van Rosberg won Lewis juist weer 7 punten in Engeland.

Rosberg viel als leider uit in Silverstone (25) en verloor 7 punten door pech in Canada. Heel veel meer pech heeft Lewis toch ook weer niet gehad?

Maar misschien vergeet ik wat hoor, zo goed onthoud ik die dingen nooit.
Nou ja ik heb ook geen lijstje met alle punten en mogelijke uitkomsten of wat, maar Duitsland zijn toch ook weer punten verloren voor Lewis. Als hij van P2 vertrok, was hij zonder problemen wel op p2 geƫindigd.
En ja het is altijd moeilijk (en onzinnig) om terug te kijken, maar als je toch zo gaat kijken denk ik dat het niet helemaal klopt wat je zegt.
Maar dat weet ik ook niet helemaal zeker.
Feit is wel dat Hamilton 2 keer is uitgevallen en 1 keer in de kwalificatie al in de eerste sessie mocht douchen.
Rosberg 1 keer uitgevallen en 1 keer motorproblemen wat hem mogelijke overwinning koste.


Edit: Hamilton viel uit in ronde 5, op plek 9 geloof ik. Zijn probleem was ontstaan toen hij naar de startopstelling reed. En dan had hij als nog de hele race moeten rijden om te winnen, maar het heeft hem op dat moment de plek voor 25 punten gekost en ook in Canada reed hij op p1 toen zijn remmen begonnen te falen. (in de pitstraat). Dus ik denk dat dat toch wel wat veranderd in jou eerdere opsomming. Silverstone en Duitsland zullen we nooit weten, al hoefde Hamilton in Silverstone niet meer te pitten natuurlijk. Maar dit is niet bedoelt om de leidende positie van Rosberg te niet te doen, enkel om de pech van Hamilton te illustreren. En waar ik in eerste instantie ook op reageerde, het zit hem dus zeker niet mee zoals Wings dat wel suggereerde.

0634

Volgens mij lag hij op P3. In mijn geheugen schoot hij rechtdoor over de chicane terwijl Rosberg gewoon de chicane nam. Lewis gaf de plek terug en viel prompt uit. Massa lag toen op P1.

Verder doet het er ook niet toe inderdaad. Lewis heeft sowieso iets meer pech gehad dan Rosberg, maar kreeg - waarschijnlijk - 32 punten terug in Silverstone (Rosberg verloor 25 pnt en Lewis pakte daardoor P1 en won er 7). Het is niet zo dat Rosberg met twee vingers in de neus de zeges aan elkaar kan rijgen.

Lewis is in mijn ogen nog altijd iets sneller dan Rosberg. Maar tevens iets grilliger en iets wilder. Rosberg rijdt meer met zijn hoofd, en Lewis met zijn hart. Ik zie parallellen met Prost en Senna. Senna was ook vaak sneller, maar de prijzen werden onderling keurig verdeeld.

Ik ben benieuwd wie er zal choken als de WK-druk straks echt opgevoerd wordt.

FolkertE

Massa reed inderdaad voorop nog. Maar moest naar binnen omdat de Mercedessen te snel naderde. Maar ik geloof dat Hamilton aan de leiding van de wedstrijd ging na zijn 2de stop en als ik alle berichten een beetje herinner hoor ik dat Mercedes al aan gaf dat de temperatuur van de remmen in de pit torenhoog opliepen en dat het gaspedaal spontaan zacht werd. Toen Hamilton wijd ging, had hij denk ik al rem problemen.


En ja of Rosberg daadwerkelijk Engeland had gewonnen? Ik denk het niet, ik denk dat Hamilton hem met een stop minder zou hebben gepakt, het team had ook toegegeven dat de 2de stop van Hamilton uit voorzorg was.
Volgens mij waren de hardere banden ook de betere race band en was het verschil in ronde tijd niet genoeg om Hamilton voor te blijven. Maar pin me daar niet op vast, want de berichten weet ik ook niet meer uit me hoofd. Maar er staat me dus iets van bij dat Rosberg op de zachte band niet veel zou winnen.
Maar goed, als we de plaats van uitvallen als leidraad nemen, Dan heeft Hamilton 2 * 25 punten verloren Rosberg 2* 7 punten gewonnen
en Heeft Hamilton ook 1 keer 7 punten verloren en Rosberg 1 keer 25 punten verloren. En ja Duitsland....laten we zeggen dat hij sowieso wel 2de was geworden, maar goed. Wat als.
Daarom denk ik dat de pech van Hamilton de stand een beetje uit balans trekt. En daar kan Rosberg natuurlijk niks aan doen, want die doet het gewoon goed, maar had hij boven aan gestaan als Hamilton geen problemen had? En als ik eerlijk ben, denk ik niet. Hij is inderdaad de slimmere van de 2, maar ik denk dat niet zo veel uitmaakt tot nu toe dit jaar.
Hamilton heeft er 4 op rij gewonnen, Rosberg nog niet eens 2 en daarom denk ik dat zonder pech Hamilton er voor had gestaan. Maar dat is enkel denken en wat als.

Maar ben het helemaal met je eens over de Senna Prost vergelijking, alleen dan niveautje of 2 lager op dit moment. (grappig trouwens, want Senna(Hamilton)  was nog geen WK toen hij bij Mclaren kwam en Prost(Rosberg) al 2voudig. ). Dus als deze 2 zo door gaan als dit jaar, mag Mercedes van mij zo dominant worden als maar kan. Jammer dat er dan geen extra team bij komt, maar het blijft toch wel spannend om de titel.

0634

Zeker nivootje lager. Maar wel ook turbo's en ophef over vreemde puntentelling ;)

Wings

http://www.racexpress.nl/index.php?v=b&utm_expid=1511121-12.Yrc7jZWnToCR86CDQKIYEw.2&nav=Artikel&nid=60078&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.newsnow.co.uk%2FA%2F724465347%3F-13177%3A2153

En het vuurtje laait weer op! Hamilton laat zich weer eens van zijn beste kant zien. ;) Dit soort dingen vind ik -hoezeer ik Hamilton ook waardeer- zo jammer. Willen winnen omdat Rosberg zijn voorsprong kunstmatig zou kwijt moeten zijn geraakt toont weinig gevoel voor sportiviteit. Bovendien heeft de tijd geleerd dat Rosberg er geen spat langzamer door gaat rijden. Integendeel: dit soort uitspraken lijkt Rosberg wel te triggeren met als gevolg een prestatieboost! Dat Hamilton zich nu maar focust op dat waar hij goed in is: racen!

0634

Dat had ie toch allemaal al gezegd? Hij zegt ook niks over Rosberg.

FolkertE

Citaat van: Wings op 22 juli 2014 - 18:17:52
http://www.racexpress.nl/index.php?v=b&utm_expid=1511121-12.Yrc7jZWnToCR86CDQKIYEw.2&nav=Artikel&nid=60078&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.newsnow.co.uk%2FA%2F724465347%3F-13177%3A2153

En het vuurtje laait weer op! Hamilton laat zich weer eens van zijn beste kant zien. ;) Dit soort dingen vind ik -hoezeer ik Hamilton ook waardeer- zo jammer. Willen winnen omdat Rosberg zijn voorsprong kunstmatig zou kwijt moeten zijn geraakt toont weinig gevoel voor sportiviteit. Bovendien heeft de tijd geleerd dat Rosberg er geen spat langzamer door gaat rijden. Integendeel: dit soort uitspraken lijkt Rosberg wel te triggeren met als gevolg een prestatieboost! Dat Hamilton zich nu maar focust op dat waar hij goed in is: racen!
Ik vind eerder de media hier erg suggestief. Maar het is niks nieuws dat er in het voordeel van de thuisrijder word beslist.
Dat de Media er van maakt dat Hamilton denkt aan een samenzweringscomplot, heeft niks met zijn uitspraak te maken. Net als in Monaco, waar de media grotere problemen maakte van de reactie van Hamilton dan het eigenlijk was. Het is misschien niet goed, maar alles word zo ontzettend veel uitvergroot.

Ik weet zeker dat de helft van de rijders van vroeger, nu ook tot huilbabies zouden worden gebombardeerd, of zeiktantes, (krijg nou wat, zeiktantes word gewoon geaccepteerd als woord door auto correct.) Schumacher, Senna, Piquet, Mansel, Prost, Lauda, Steward hebben allemaal wel eens dingen gezegd die twijfelachtig waren en ben er van overtuigd, dat Hamilton vroeger ook meer geaccepteerd zou worden en als "Character" zou worden neer gezet.
Misschien daarom dat ik de huidige generatie ook wat "Soft" vind en fan ben van Kimi. Geen poespas, gewoon zeggen wat je denkt. De rest is allemaal zo politiek correct.
Overigens vind ik de fans van tegenwoordig ook steeds vervelender en meer beledigend worden. Hoe vaak word je als fan uitgemaakt als idioot of fanboy of debiel omdat je niet eens bent met de andere.

Ik kan me Senna nog herinneren, die Irvine op zijn bek ramde of Balestre chauvinist noemde omdat Hij Prost bevoordeelde. Piquet die amateuristisch Salazar liet zien hoe een karate trap niet moet.

Op de baan word je ook al voor het minste of geringste bestraft. Het echte racen en de echte karakters zijn allang verdwenen helaas, de Formule 1 word in mijn ogen te veel gecontroleerd door de media en regels.
Ik vind de sport nog steeds goed hoor, maar de glans van vroeger heeft het niet meer. Ik kijk ook steeds vaker oude races terug.

Zooo, waar dat vandaan kwam weet ik niet, maar het is iets wat me al jaren dwars zit. Daarom ben ik het ook met Lauda eens, een hele hoop van de regels zouden moeten vervallen of worden aan gepast.

Wings

#342
Als er een langbenig en fantastisch mooi ogende jongedame langsloopt en ik zeg dat ik daar wel een beschuitje mee wil eten heb ik echt geen honger omdat ik het ontbijt over heb geslagen. Met al mijn respect, F1fan2987, maar we leven niet meer in bomen. Wat Lewis bedoeld met "Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat een auto een paar ronden midden op het circuit staat en er niets gebeurt? Ik denk dat wel kunt raden waarom..." kun je op je vijf vingers wel natellen. Dus laten we de media -hoewel misschien licht doorgeschoten in verwoording- niet geheel voor gek verklaren.

0634

Nou ik vind het weinig shocking en zeker niet naar Rosberg toe. Lewis suggereert ook geen samenzwering volgens mij, hooguit een bevoordeling van een thuisrijder. Dat is wel een slagje minder schokkend.  Bovendien is die site twee dagen te laat. Lewis zei dit zondag reeds.

FolkertE

#344
Citaat van: Wings op 22 juli 2014 - 19:11:50
Als er een langbenig en fantastisch mooi ogende jongedame langsloopt en ik zeg dat ik daar wel een beschuitje mee wil eten heb ik echt geen honger omdat ik het ontbijt over heb geslagen. Met al mijn respect, F1fan2987, maar we leven niet meer in bomen. Wat Lewis bedoeld met "Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat een auto een paar ronden midden op het circuit staat en er niets gebeurt? Ik denk dat wel kunt raden waarom..." kun je op je vijf vingers wel natellen. Dus laten we de media -hoewel misschien licht doorgeschoten in verwoording- niet geheel voor gek verklaren.
Precies zoals ik al zei, de pers is dus suggestief. Er is natuurlijk wel een verschil tussen bevoordelen van de thuis coureur en een complot theorie. Een complot theorie is toch dat er meer mensen betrokken zijn om Rosberg koste wat het kost te laten winnen van meer dan alleen de race. Dat heeft ook betrekking op alle andere races en alle andere beslissingen. Als Race express had geschreven dat Hamilton vermoed of denkt dat race control de SC niet naar buiten liet komen om Rosberg te laten winnen zou ik het wel snappen. maar complot theorie? Nee dat gaat mij te ver en vind ik daarom dat de media in dit geval te suggestief is en doorslaat in wat Lewis bedoelde.
En zoals ik al zei, het is niet de eerste keer dat beslissingen in het voordeel van de thuisrijder vallen.


Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 19:40:53
Nou ik vind het weinig shocking en zeker niet naar Rosberg toe. Lewis suggereert ook geen samenzwering volgens mij, hooguit een bevoordeling van een thuisrijder. Dat is wel een slagje minder schokkend.  Bovendien is die site twee dagen te laat. Lewis zei dit zondag reeds.

Inderdaad, precies ook hoe ik er over denk.