Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Matthijs

Citaat van: Arthur op 08 september 2014 - 21:51:01
Citaat van: Matthijs op 08 september 2014 - 21:48:12
Citaat van: Kootje op 08 september 2014 - 21:45:52
Citaat van: Matthijs op 08 september 2014 - 21:40:49
Tja, ik vind je auto bewust laten staan echt wel van een andere orde dan iemand van de baan rossen.

Er is ook niemand die beweert dat dat hetzelfde is.
Dat bedoel ik ook niet, maar dat maakt het rondje weer compleet: ik begrijp de ophef over het incident niet zo: het is niet alsof iemand van de baan gerost is.

Het gaat om een aanrijding die simpel te voorkomen had kunnen [en moeten] worden. De nadruk [voor mij] is dat er bewust voor gekozen is om die aanrijding NIET te voorkomen. Bijzonder kwalijk dus... !!!!
Niet mee eens. Rosberg besloot zijn auto te laten staan, net zoals Hamilton in veel voorgaande races besloot zijn auto te laten staan. Daarmee was de kans op een aanrijding inderdaad aanwezig, maar dat was niet het doel van de actie (denk ik). Ik vind het dus niet bijzonder kwalijk. Hell, Magnussen rijdt elke race op deze manier! Bovendien, als Hamilton iets meer ruimte had gelaten was er ook geen aanrijding geweest. Nogmaals: Hamilton had volgens de regels 'het recht' op de bocht, maar het was slimmer geweest om Rosberg iets meer ruimte te laten.

Figge

Hahahaha, nog steeds Spa mannen?

Mooi was dat he. Maar Monza is al achter de rug. Hamilton was dat weekend sneller. De druk om weer beter te gaan presteren dan de ander ligt nu weer bij Nico. We gaan naar Singapore. Wat interessant zal zijn is in hoeverre Ricciardo zich in de strijd tussen Lewis en Nico gaat mengen. Gaat hij wellicht op P2 finishen en daarmee de punten bij Nico of Lewis weghalen? Ofwel, elke race kan vanaf nu fataal gaan worden, nu de topsnelheid van de RBR niet eens zo slecht meer blijkt en echte pure topsnelheid niet meer cruciaal is.

FolkertE

Citaat van: Figge op 09 september 2014 - 09:22:46
Hahahaha, nog steeds Spa mannen?

Mooi was dat he. Maar Monza is al achter de rug. Hamilton was dat weekend sneller. De druk om weer beter te gaan presteren dan de ander ligt nu weer bij Nico. We gaan naar Singapore. Wat interessant zal zijn is in hoeverre Ricciardo zich in de strijd tussen Lewis en Nico gaat mengen. Gaat hij wellicht op P2 finishen en daarmee de punten bij Nico of Lewis weghalen? Ofwel, elke race kan vanaf nu fataal gaan worden, nu de topsnelheid van de RBR niet eens zo slecht meer blijkt en echte pure topsnelheid niet meer cruciaal is.
Ik heb het al eerder gezegd, vlak na Spa, maar ik vraag me af of Rosberg echt wel beter uit Spa is gekomen dan Hamilton. Of het nou een teamorder was of echt een fout, in beide gevallen is het niet in het voordeel van Rosberg.
Als het echt een team order is en ze willen Hamilton minimaal 18 punten geven door Nico een team order te geven om 2de te worden, dan zou Rosberg zeker nog in Singapore en misschien ook wel Japan achter Lewis worden gehouden. En dat zou betekenen dat Mercedes pissig genoeg op Rosberg is om hem dus 3 races op rij te straffen. Maar daar geloof ik echt niet in.
Maar als het een fout was, dan is het Rosberg die toch wel een klap heeft gekregen in Spa en directe confrontatie hem dwingt tot fouten.

En ik denk eerder het laatste, want Rosberg heeft zelf aan gegeven veel last te hebben gehad van Spa. We zullen nu zien hoe goed Hamilton en Rosberg tegen elkaar zijn nu de spanning voor het WK stijgt. Ik denk dat we nog 6 mooie races kunnen verwachten en hopelijk op een knallend seizoenseinde.

Jozef

We gaan nu naar Singapore. Het circuit waar Hamilton in 2012 aan de leiding reed tot z'n versnellingsbak het begaf waardoor Vettel het stokje overnam en won. Vorig jaar werd hij hier verslagen door Rosberg, maar dat ging natuurlijk slechts om wisselgeld. In 2009 won Hamilton hier, in 2008 werd Rosberg tweede in de Williams.

In 6 edities won de polesitter 4 keer. In 2012 dus niet omdat Hamilton uitviel, in 2008 niet omdat Piquet zijn auto handig parkeerde (en Massa er met de brandstofslang vandoor ging). Kwalificatie lijkt dus bepalend te worden. Wie weerstaat het best de druk op zaterdag?

Vieze baas

Citaat van: Jozef op 09 september 2014 - 11:34:33
We gaan nu naar Singapore. Het circuit waar Hamilton in 2012 aan de leiding reed tot z'n versnellingsbak het begaf waardoor Vettel het stokje overnam en won. Vorig jaar werd hij hier verslagen door Rosberg, maar dat ging natuurlijk slechts om wisselgeld. In 2009 won Hamilton hier, in 2008 werd Rosberg tweede in de Williams.

In 6 edities won de polesitter 4 keer. In 2012 dus niet omdat Hamilton uitviel, in 2008 niet omdat Piquet zijn auto handig parkeerde (en Massa er met de brandstofslang vandoor ging). Kwalificatie lijkt dus bepalend te worden. Wie weerstaat het best de druk op zaterdag?

En het circuit waar Vettel vorig jaar 3 seconden per rondje sneller was dan de rest toch?

Jozef

Of het 3 seconden was durf ik niet te zeggen, maar het was idd belachelijk veel, na de laatste safety car sloeg hij nog een gat van een halve minuut. Ook het circuit waar toen fan video's verschenen op YouTube van de Red Bulls die rare geluiden maakten. De blown diffuser deed daar maximaal zijn werk (en Vettel zelf ook natuurlijk).

Figge

Citaat van: Vieze baas op 09 september 2014 - 11:35:59
Citaat van: Jozef op 09 september 2014 - 11:34:33
We gaan nu naar Singapore. Het circuit waar Hamilton in 2012 aan de leiding reed tot z'n versnellingsbak het begaf waardoor Vettel het stokje overnam en won. Vorig jaar werd hij hier verslagen door Rosberg, maar dat ging natuurlijk slechts om wisselgeld. In 2009 won Hamilton hier, in 2008 werd Rosberg tweede in de Williams.

In 6 edities won de polesitter 4 keer. In 2012 dus niet omdat Hamilton uitviel, in 2008 niet omdat Piquet zijn auto handig parkeerde (en Massa er met de brandstofslang vandoor ging). Kwalificatie lijkt dus bepalend te worden. Wie weerstaat het best de druk op zaterdag?

En het circuit waar Vettel vorig jaar 3 seconden per rondje sneller was dan de rest toch?

Ik verwacht niet dat ie dat dit jaar weer zal zijn ;)

Perton

Citaat van: Jeroen op 09 september 2014 - 06:05:33
Citaat van: Arthur op 08 september 2014 - 22:48:57
Ik mag misschien het punt missen... Maar als hij juist een punt wilde maken dan lijkt me mij logisch dat hij de media er juist WEL bij wil bij betrekken. Juist dan bereik je het grote publiek en kun je je punt maken? Alleen binnenskamers bereik je niemand.. Of mis ik het dan helemaal?

Volgens mij was de daad op de baan veelzeggend en had hij er vervolgens in de media niets over hoeven roepen. Dat vond hij intern blijkbaar wel nodig. Ik weet overigens niet of hij de hele wereld wilde bereiken of alleen de man die het betrof, namelijk Hamilton.
Waarschijnlijk alleen Hamilton, maar we hebben het hier vaak over de intelligentie van Rosberg dus het zou een heel naïeve actie van hem zijn geweest als hij had gedacht dat Hamilton hier in de media niet over gepraat zou hebben, diens verleden kennende. Dus dat was een inschattingsfout van hem of hij wilde bewust dat het ook in de media terecht zou komen. Waarom, snap ik niet echt, aangezien hij door het boe-geroep en de reacties van zijn bazen al wel doorhad dat men niet blij met hem was.

Jozef

Het zijn F1-coureurs, geen politici. Ik snap best dat in een verhitte discussie (zoals verschillende mensen vanuit Mercedes meldden) ook Rosberg niet meer strategisch gaat nadenken over wat hij wel en niet aan Lewis vertelt en wat Lewis wellicht wel of niet in de media gaat vertellen.

Ik denk wel dat Lewis er voor zichzelf goed aan gedaan heeft om het in de media te ventileren, want een groot deel van het publiek en de media heeft zich tegen Rosberg gekeerd wat misschien wel wat effect heeft gehad.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 09 september 2014 - 11:38:45
Of het 3 seconden was durf ik niet te zeggen, maar het was idd belachelijk veel, na de laatste safety car sloeg hij nog een gat van een halve minuut. Ook het circuit waar toen fan video's verschenen op YouTube van de Red Bulls die rare geluiden maakten. De blown diffuser deed daar maximaal zijn werk (en Vettel zelf ook natuurlijk).


http://www.gppits.net/nieuws/minardi_traction_control_bij_rbr/


;) ;) ;)

Figge

Citaat van: Jozef op 09 september 2014 - 12:00:18
Het zijn F1-coureurs, geen politici. Ik snap best dat in een verhitte discussie (zoals verschillende mensen vanuit Mercedes meldden) ook Rosberg niet meer strategisch gaat nadenken over wat hij wel en niet aan Lewis vertelt en wat Lewis wellicht wel of niet in de media gaat vertellen.

Ik denk wel dat Lewis er voor zichzelf goed aan gedaan heeft om het in de media te ventileren, want een groot deel van het publiek en de media heeft zich tegen Rosberg gekeerd wat misschien wel wat effect heeft gehad.

Hoe het ook zal zijn. Ik vind het mooi dat het gebeurt. Van mij mag er nog meer komen. Die boze mensen op de pitmuur zullen zowel Nico als Lewis stiekem een worst wezen denk ik. Monza was een typisch voorbeeld, van kalmte na de storm. In Singapore gaat het geëmmer tussen beide gewoon weer verder :)

Wings

Geluk voor Lewis dat Rosberg zich vergaloppeerd op het moment dat het team hem vraagt een gat te laten van 2.5-3.0 seconden. Toch wel een geluksvogeltje die Lewis. ;)

0634

Ik heb niet het idee dat Rosberg de rest van de wedstrijd de snellere Hamilton anders wel achter zich zou hebben gehouden. Lewis was het hele weekend de betere. Terechte zege.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 13 september 2014 - 22:30:59
Ik heb niet het idee dat Rosberg de rest van de wedstrijd de snellere Hamilton anders wel achter zich zou hebben gehouden. Lewis was het hele weekend de betere. Terechte zege.

Eens! Jammer dat we het gevecht niet hebben mogen aanschouwen... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Voor ons als kijker is het inderdaad eeuwig zonde, zeker met de strapatsen op Spa nog zo vers in het geheugen. Daar zal iedereen het wel mee eens zijn denk ik.