Jack Brabham overleden

Gestart door Breaktest, 19 mei 2014 - 08:47:40

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 21 mei 2014 - 12:41:12
Zowel McLaren als Williams ontvangen net zoals Ferrari elk jaar die befaamde bonus op het geld dat ze van FOM ontvangen omdat ze een 'historisch' team zijn.
Dus volgens die logica zou Kootje ook geen fan meer mogen zijn van Williams Breaktest?

Voor het eerst dat ik hoor dat ook McLaren en Williams extra betaald worden om mee te doen. Maar goed, het is niet alleen die bonus die Ferrari 'n voorkeursbehandeling geeft natuurlijk. Er zijn talloze voorbeelden te noemen waarin Ferrari bevoordeeld werd. Ik ben dan ook aanhanger vd FIA=Ferrari International Assistance theorie, de aanstelling van Todt als opvolger van Mosley onderstreept dat alleen maar.

Maar goed ... dit wordt idd 'n beetje teveel on-topic en daarbij heb ik ook niet zo'n zin om  hier überhaupt de discussie over aan te gaan. Ik zal hoe dan ook nooit Ferrari supporter worden, of ze nu bevoordeeld worden of niet, dus zo'n discussie is dan al bij voorbaat zinloos imo.


On topic kan ik alleen maar zeggen dat de beste man (Jack Brabham) 'n aanwinst was voor de sport op zowel rijders als teameigenaar vlak en dat het jammer was dat hij de sport de rug toekeerde. Hopelijk is hij vreedzaam gestorven na 'n mooi leven te hebben gehad. RIP

0634

Van McLaren had ik wel eens eerder over een bonus gehoord, Williams niet.

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 21 mei 2014 - 17:23:58
Van McLaren had ik wel eens eerder over een bonus gehoord, Williams niet.
Hier valt veel over de bonusstructuur te lezen:
http://en.espnf1.com/ferrari/motorsport/story/104589.html

Perton

Citaat van: Jeroen op 21 mei 2014 - 17:23:58
Van McLaren had ik wel eens eerder over een bonus gehoord, Williams niet.
Ik andersom juist ;). Dus dan zal het wel kloppen dat ze het beide hebben, gok ik zo.

0634

Okee, dan wordt Ferrari blijkbaar helemaal dus niet bevoordeeld. Gelukkig maar.

Jozef

Je had ook dat artikel van Breaktest even kunnen lezen, daarin staat namelijk met geen letter geschreven dat McLaren en Williams ook een bonus krijgen, maar wel dat Ferrari sowieso 5% van de prijzenpot krijgt (met een minimum van 62.2 miljoen dollar). Plus natuurlijk het vetorecht, en een positie voor Di Montezemolo in (of eigenlijk boven) de F1 Group...

0634

#36
Ik had de hele post van hem eigenlijk niet eens gezien...

0634

#37
http://www.f1today.net/nl/nieuws/ferrari-en-red-bull-racing-grootverdieners-in-formule-1

Overigens lees ik hier inderdaad wat over Williams en McLaren die bonussen krijgen op basis van verdiensten uit het verleden. Geen idee wat waar is of niet, maar op zich heeft het dan niet zoveel met Ferrari of Williams te maken, maar meer met dienstjaren. Ik snap alleen de verdeelsleutel niet.

Maar sorry, Jack Brabham dus... :P

Maikel0230

Heren we gaan dit gesprek ergens anders voeren, liefts in het formule 1 in de toekomst topic, als jullie willen kan ik de berichten hierover verplaatsen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Yup. Sorry. Volkomen off topic inderdaad.

Maikel0230

Er is vandaag wel wat activiteit geweest in het voorgestelde topic, als ik de berichten daarin ga bombarderen dan loopt alles in het honderd, zet het gesprek daar gewoon verder heren ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

#41
Jack Rest In Peace. You were a great F1 driver.

Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Matthijs op 20 mei 2014 - 08:22:41
Mwah, Lotus rijdt nu al jaren weer heel verdienstelijk in de F1 rond, maar ik heb verder geen warme gevoelens met de naam Lotus. Als ik oude foto's zie van Clark of Fittipaldi dan associeer ik dat niet met het huidige team Lotus. Idem met Brabham vrees ik.

Hier hetzelfde.
Some things are too important to be left in the past.