Man van de race? GP van Spanje

Gestart door Sabai, 11 mei 2014 - 15:54:28

« vorige - volgende »

Man van de race?

Hamilton
2 (11.1%)
Rosberg
0 (0%)
Vettel
16 (88.9%)
Ricciardo
0 (0%)
Raikkonen
0 (0%)
Alonso
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Masssa
0 (0%)
Grosjean
0 (0%)
Iemand anders. ..
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Fietser

Hamilton. Waarom? Hij was simpelweg met het beste materiaal de allerbeste. Strooide teamgenoot Rosberg wat zand in de oogjes en weerstond hem. Klaar.
Meest opvallend was Vettel met zijn opmars (waarbij het bijna misging tijdens een inhaalactie bij, ik meen, Guttierez). Minst opvallend was Ricciardo wegens zijn rit in de leegte. Beiden goed, maar de een kreeg meer coverage dan de ander dus moeilijk in te schatten wie dan 'de man van de race' is. Bovendien vond ik Perez ook erg sterk rijden, eerst voortdurend in de schaduw van zijn hoog gewaardeerde teamgenoot, daarna ervoor. De Mexicaan maakt zich echt waar bij Force India. En waarom niet Grossjean die zich met zijn Lotus weer van voren meldde? (Ik blijf erbij dat Ferrari vorig jaar de verkeerde Lotus-coureur kocht.) Er is kortom een boel keuze als het gaat om de man van de race. Daarom kom ik toch weer uit bij de enige echte winnaar. Die zonnebril dus.

FolkertE

Citaat van: Fietser op 12 mei 2014 - 09:25:41
Hamilton. Waarom? Hij was simpelweg met het beste materiaal de allerbeste. Strooide teamgenoot Rosberg wat zand in de oogjes en weerstond hem. Klaar.
Meest opvallend was Vettel met zijn opmars (waarbij het bijna misging tijdens een inhaalactie bij, ik meen, Guttierez). Minst opvallend was Ricciardo wegens zijn rit in de leegte. Beiden goed, maar de een kreeg meer coverage dan de ander dus moeilijk in te schatten wie dan 'de man van de race' is. Bovendien vond ik Perez ook erg sterk rijden, eerst voortdurend in de schaduw van zijn hoog gewaardeerde teamgenoot, daarna ervoor. De Mexicaan maakt zich echt waar bij Force India. En waarom niet Grossjean die zich met zijn Lotus weer van voren meldde? (Ik blijf erbij dat Ferrari vorig jaar de verkeerde Lotus-coureur kocht.) Er is kortom een boel keuze als het gaat om de man van de race. Daarom kom ik toch weer uit bij de enige echte winnaar. Die zonnebril dus.
Ja van de opties is hij ook mijn laatste keuze, maar toch knap hoe hij het weer doet. Maar eerlijk is eerlijk, Vettel reed uitstekend. Grosjean reed goed, en verrassend in de top 10. Ik ga denk ik voor Vettel. Ondanks snelste auto na Mercedes, toch erg knap naar voren gereden.

Matthijs

Wat mij betreft kan de stelling dat Vettel niet kan inhalen nu definitief uit de boeken. Al hoefde hij het voor mij allang niet meer te bewijzen.

FolkertE

Helemaal mee eens. Al is het natuurlijk ook nog maar de 5de race en kan hij nog van alles verprutsen. Maar hoewel ik geen fan van hem ben, genoot ik toch wel vaak van zijn races.

Kootje

Dat die stelling overboord kan ben ik het mee eens, maar dat heeft niets met z'n inhaalrace van gisteren te maken. In mijn optiek werd hem gisteren ook geen strobreed in de weg gelegd, zoals vroeger ook zo vaak met Schumi het geval was, dus gisteren heeft hij 't voor mij niet nogmaals bewezen. Voor mij was het omslagpunt de race op Spa, naar ik meen 2 jaar geleden, waar hij oa Rosberg in Pouhon passeerde. Dat was inhalen, dit was door 'n opengehouden deur naar binnen wandelen.

Fabian


Matthijs

Citaat van: Kootje op 12 mei 2014 - 12:06:44
Dat die stelling overboord kan ben ik het mee eens, maar dat heeft niets met z'n inhaalrace van gisteren te maken. In mijn optiek werd hem gisteren ook geen strobreed in de weg gelegd, zoals vroeger ook zo vaak met Schumi het geval was, dus gisteren heeft hij 't voor mij niet nogmaals bewezen. Voor mij was het omslagpunt de race op Spa, naar ik meen 2 jaar geleden, waar hij oa Rosberg in Pouhon passeerde. Dat was inhalen, dit was door 'n opengehouden deur naar binnen wandelen.
Voor mij ook niet hoor, maar Olav Mol refereerde er weer aan in de race, zodoende.

Ook een goed voorbeeld: Suzuka 2013. Webber jaagde op Vettel voor de overwinning. Maar eerst moesten ze nog Grosjean voorbij die nog aan de leiding reed. Vettel prepareerde zich goed en pakte direct Grosjean bij de eerste mogelijkheid, Webber deed er een aantal ronden over om Grosjean te passeren. Maar toen was Vettel al aan de horizon verdwenen.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 12 mei 2014 - 12:06:44
Dat die stelling overboord kan ben ik het mee eens, maar dat heeft niets met z'n inhaalrace van gisteren te maken. In mijn optiek werd hem gisteren ook geen strobreed in de weg gelegd, zoals vroeger ook zo vaak met Schumi het geval was, dus gisteren heeft hij 't voor mij niet nogmaals bewezen. Voor mij was het omslagpunt de race op Spa, naar ik meen 2 jaar geleden, waar hij oa Rosberg in Pouhon passeerde. Dat was inhalen, dit was door 'n opengehouden deur naar binnen wandelen.


Dat is jouw zienswijze en dat mag. Toch zou ik eraan willen toevoegen, dat Vettel beschikking had over twee extra setjes waar de opponenten moesten doorrijden op oude banden. Dat gooi je de deur niet zo snel dicht.


Doch heb ik mooie acties gezien van Vettel die best riskant waren. Buitenom in bocht 13 bij Gutierrez[?] of Grosjean? Ik weet niet meer wie de tegenstander was..zo verbaast was ik... :P
;)

Perton

Was GutiƩrrez meen ik, daar had ie in het begin van de race wel een mooie inhaalactie op.

Franky R.

Citaat van: Perton op 12 mei 2014 - 13:23:27
Was GutiƩrrez meen ik, daar had ie in het begin van de race wel een mooie inhaalactie op.


Ok, dank! ;)

Sphinx

Vettel. Ik vond de opmerking van Mol wel typerend in deze. Hamilton reed nu rond zoals Vettel vorig jaar, en 'leek bijkans verveeld'. Er is al vaker geroepen dat omdat de auto nu niet naar Vettels wens is, hij zal moeten bewijzen dat ie ook echt zo goed is. Als Spanje daarvan een indicatie is, dan gaat dat helemaal goedkomen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

0634

Los van de punten lijkt het mij voor een rijder ook veel vermakelijker om lekker te racen zoals Vettel gisteren deed, dan om vooraan het veld te controleren zoals Lewis.

Alleen, alles wordt opgehangen aan de punten en aan de holy WK-stand. Soms komt daardoor het pure racen in de verdrukking.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 12 mei 2014 - 18:14:42
Los van de punten lijkt het mij voor een rijder ook veel vermakelijker om lekker te racen zoals Vettel gisteren deed, dan om vooraan het veld te controleren zoals Lewis.

Alleen, alles wordt opgehangen aan de punten en aan de holy WK-stand. Soms komt daardoor het pure racen in de verdrukking.
nou, Lewis heeft er toch ook echt voor moeten werken gisteren, dat was niet van vooraan het veld controleren.

0634

Ik zeg ook niet dat hij niet goed reed of zijn best niet deed, ik zeg alleen dat het voor een rijder vast leuker, vermakelijker is als je lekker duels aan kan gaan (even los van de punten en de WK stand).