TV tips topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 april 2014 - 00:48:03

« vorige - volgende »

De beste manier om Formule 1 te kijken is voor mij:

1. VIAPLAY VIA KABEL
2. VIAPLAY STREAM
3. F1TV
4. SATELIETSCHOTEL / KANAAL:
5. ANDERS NAMELIJK:

BMW.WilliamsF1

Viaplay app op de TV. Ik heb alleen vorig jaar begin van het seizoen gezeik gehad dat de stream er weleens uit lag, maar dan had iedereen er last van. Na een paar races geen problemen meer mee gehad.

gloudiesaurus

Het gaat niet goed bij ViaPlay. Beurskoers in elkaar gestort, directeur weg.

CitaatViaPlay in de problemen: project Saskia Noort en andere dramaseries afbesteld of op de tocht
et gaat niet goed met ViaPlay. De streamingdienst had vier Nederlandse dramaseries besteld, waaronder een prestigieus project van bestsellerauteur Saskia Noort, die inmiddels allen op losse schroeven staan. Verschillende mensen die werkzaam zijn voor de entertainmenttak van ViaPlay zijn ontslagen, zeggen ingewijden.

Het gaat om de volgende series: Roombeek (over de vuurwerkramp in Enschede), Jacht op Jasper S. (over de moord op Marianne Vaatstra), De Schuldige (over een moeder die ontdekt dat haar tienerzoon een moord heeft gepleegd) en Something Stupid van auteur Saskia Noort over vrouwen die wraak willen nemen op de man die hen heeft verraden.

Endemol/Shine die de productie van Roombeek verzorgt, bevestigt het afbestellen door ViaPlay. Ook Saskia Noort laat deze website weten dat de dienst een streep zet door haar project Something Stupid. ,,Er worden binnenkort gesprekken gevoerd over hoe nu verder. We zijn hier al een jaar mee bezig. Mensen moeten daarvoor worden betaald." Jacht op Jasper S. wordt geproduceerd door Pupkin, De Schuldige door Ginger Fiction, de dramatak van Vincent TV Producties. Ook zij zullen mogelijk op zoek moeten naar een andere samenwerkingspartner.

Het van oorsprong Scandinavische ViaPlay Group, met een hoofdkantoor in Zweden, zou aandeelhouders hebben gewaarschuwd voor een miljoenenverlies en verwacht minder abonnees. Recent ruimde CEO Anders Jensen het veld. Zijn opvolger Jørgen Madsen Lindemann is inmiddels druk bezig met bezuinigingsmaatregelen.

Een Nederlandse woordvoerder: ,,Als onderdeel van de implementatie van het nieuwe operationele model betekent dit onder andere dat er beslissingen moeten worden genomen over veranderingen in rollen en verantwoordelijkheden in verschillende onderdelen van de Viaplay Group. Elk managementteam herziet de eigen organisatie, maar aangezien dit werk in volle gang is, kunnen er in dit stadium geen verdere details worden gegeven."

Formule 1
Geruchten dat ViaPlay het financieel lastig heeft, gaan al langer. De streamer zou in Nederland stoppen met het brengen van drama van eigen bodem. ViaPlay is ook de 'zender' die vanaf 2022 de Formule 1 uitzendt in Nederland. Via moederbedrijf NENT nam het de rechten over van Ziggo Sport. Volgend jaar loopt het contract van de Formule 1 af. VodafoneZiggo zou azen op de rechten om Formule 1 weer terug naar Ziggo Sport te halen. Behalve autosport bezit ViaPlay ook de uitzendrechten voor de Britse Premier League en de Duitse Bundesliga.

Ik las gisteren al een verhaal dat Ziggo en bod wil doen van boven de 30 miljoen en mogelijk volgend jaar al de rechter wil overnemen.

ViaPlay schijnt in Nederland momenteel alleen maar abonnees te verliezen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Zou fijn zijn als het terug komt op de kabel. Beeldkwaliteit. <3

Zeeuw

Moet zeggen dat er ik persoonlijk geen klagen over heb (ik kijk Viaplay via Chromecast), maar ben wel benieuwd wat de toekomst brengt. Hoef nu ook niet direct terug Jack Plooij met Mol eigenlijk. Alhoewel ik mij ook afvraag hoeveel ik eigenlijk van het commentaar meekrijg. Meestal de normale feed en dan nog een onboard op de iPad, dus afleiding genoeg :P

Robbert65

Gisteren de race teruggekeken op f1tv. Enorm slechte beeldkwaliteit tot we halverwege eruit gegooid werden.  Na opnieuw opstarten en zoeken waar we gebleven waren was de kwaliteit wel veel beter.
Omdat dit vaak gebeurt kijken we live eigenlijk altijd viaplay, maar dat kun je niet terugkijken als de uitzending nog bezig is.
 
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Zeeuw

Citaat van: Robbert65 op 10 juli 2023 - 12:35:41Omdat dit vaak gebeurt kijken we live eigenlijk altijd viaplay, maar dat kun je niet terugkijken als de uitzending nog bezig is.
 

Op welke manier kijk je dan? Ik gebruik de app op mijn telefoon die ik naar mijn chromecast stuur, maar dan kan ik gewoon een tijdstip kiezen vanaf hij begint, ondanks dat de reguliere uitzending nog bezig is. Gisternamiddag de race een uur later gestart en dat werkte prima. Je krijgt de optie om 'Live' te kijken of 'Vanaf het begin', waarbij die laatste dan de logische keuze is :)

Robbert65

Mja,  werkte bij mij dus niet, toen ik m aanzette op vanaf het begin kreeg ik de podiumceremonie voor mijn kaken. Terugzetten ging niet.toen maar weer naar f1tv geswitcht
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Zeeuw

Citaat van: Robbert65 op 10 juli 2023 - 12:41:35Mja,  werkte bij mij dus niet, toen ik m aanzette op vanaf het begin kreeg ik de podiumceremonie voor mijn kaken. Terugzetten ging niet.toen maar weer naar f1tv geswitcht
Dat is wel irritant, want redelijk spoilergevoelig op die manier  ???
Wel ook al gemerkt dat de beeldkwaliteit wat beter kan zijn als de liveuitzending niet meer bezig is. Alsof er nadien nog een extra render wordt gemaakt oid.

Robbert65

mja, enfin, niet live kunnen kijken bleek een stuk nadeliger dan ik van tevoren had gedacht. poddorie.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

#444
Vanavond, 25 september 2023, om 22.25 op VRT Canvas. Een Britse docu over de rivaliteit tussen Didier Pironi en Gilles Villeneuve. De mannen waren vechtjassen pur sang, rauw en snel. Uiteindelijk werden ze begin jaren '80 teamgenoten bij Ferrari, waar ze beiden meenden kopman te zijn. Resultaat: Ruzie. De twee leven helaas niet meer, stierven in het harnas. Gilles Villeneuve op het circuit van Zolder, Didier Pironi tijdens een powerboatrace in Engelse wateren.

Fietser

#445
Laat ik er een trailerfilmpje aan toevoegen:
https://mubi.com/nl/films/villeneuve-pironi/trailer

Breaktest

Citaat van: Fietser op 25 september 2023 - 13:36:47Laat ik er een trailerfilmpje aan toevoegen:
https://mubi.com/nl/films/villeneuve-pironi/trailer
Mooie docu inderdaad. Media mogen graag inzoomen op onderlinge animositeit, maar voor mij was deze docu meer een proeve van tragiek. Tragiek omdat je in zekere zin kunt stellen dat de dood van Villeneuve terug te voeren was op een misverstand dan wel slechte communicatie (en niet zo zeer op ongezonde rivaliteit). Iets waar ook Pironi zich niet goed bij voelde maar niet wist hoe hij dat moest herstellen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Dank voor de tip, ga vanavond kijken  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Marko zijn glazen oog ongetwijfeld op Japan gericht hebben. Want behalve Mexico staat dit weekend ook de finale van Super Formula op het programma, met daarin drie titelkandidaten inclusief Lawson.


De strijd wordt live uitgezonden via https://motorsport.tv/program/super-formula-live-racing/31
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Leuk! Maar als ik het goed begrijp begint dat zondag om 6:15  :o
GPPits.net: als Formule 1 een passie is