TV tips topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 april 2014 - 00:48:03

« vorige - volgende »

De beste manier om Formule 1 te kijken is voor mij:

1. VIAPLAY VIA KABEL
2. VIAPLAY STREAM
3. F1TV
4. SATELIETSCHOTEL / KANAAL:
5. ANDERS NAMELIJK:

Wings

Afgelopen seizoen kwam ik er slecht doorheen. Vond er weinig aan. Hopen dat het nu weer meevalt. Ik kijk overigens F1 via F1TVpro. Ik mis alleen een goed voorprogramma, maar verder is het oké.

Mickey

Hier zowel F1TVPRO als Viaplay aangehouden. Uit gemak. En back up. En wel aardige series ook op Viaplay.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 22 januari 2023 - 16:42:39Afgelopen seizoen kwam ik er slecht doorheen. Vond er weinig aan. Hopen dat het nu weer meevalt. Ik kijk overigens F1 via F1TVpro. Ik mis alleen een goed voorprogramma, maar verder is het oké.

Ik vond vorig jaar ook tegen vallen. Dit jaar doet Max Verstappen wel mee aan drive to survivce. Ik ben benieuwd.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Wij kijken altijd F1TV maar moesten afgelopen seizoen regelmatig uitwijken naar Viaplay op het einde van de race omdat dan het beeld echt te slecht werd en haperde.

F1TV Pro heeft echt problemen met de opschaling van servercapaciteit. En het stomme is dat ze het kunnen voorspellen, want bijna iedere race gebeurt het 10 tot 20 minuten voor het einde. Dus gewoon de laatste 30 minuten de server opkloten en het is opgelost lijkt me.

Maar ook wij houden beide aan, vooral omdat het archief van F1TV zo geweldig is, je kunt 20 jaar volledige races terugkijken, F2 en F3 races volgen et cetera, ze hebben ook een aantal programma's onafhankelijk van de races. Het is een serieus aanbod geworden.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Ik heb de laatste tijd een aantal races uit het archief beken via F1TV PRO. Dat bevalt prima. Het archief is tegenwoordig heel makkelijk toegankelijk, je kunt vrij eenvoudig wedstrijden vanaf 1970 (!) terugkijken. Het is voor regenachtige zondagmiddagen, voor een verloren dinsdagavond (gisteren Spa '22) in je eentje of met de hele bubs op de bank een verdraaid leuke bezigheid om recent of heel lang geleden verreden races nog eens te bekijken.

Als je nagaat dat je via die app alle races live kunt volgen, inclusief voor- en nabeschouwingen en ook dat hele archief erbij krijgt, dan is het toch wel een sterke aanbieding, prettige prijs ook.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus



Benieuwd naar deze productie! Hij staat vanaf vandaag op Prime.
Het zijn drie delen.

Op prime kun je 30 dagen gratis kijken (als je hem daarna opzegt), dus iedereen kan hem gratis bekijken  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Leuke Nyck de Vries docu vandaag op Viaplay.
Heb hem al bekeken, openhartig interview. Leuk om te zien!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Yup, van harte aanbevolen! ook zitten kijken naar een geinige video van Verstappen met Coulthard met de RB8 op Imola.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 22 februari 2023 - 11:39:37Yup, van harte aanbevolen! ook zitten kijken naar een geinige video van Verstappen met Coulthard met de RB8 op Imola.

Die heb ik al eerder gezien. Die is eind vorig jaar, na afloop van het seizoen opgenomen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Ja ja het is zover ik ben overstag gegaan en heb voor het nieuwe seizoen F1 pro tv aangeschaft. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de app en de beeldkwaliteit. En er was een aanbieding voor 52,- voor een heel jaar. Dus dat valt nog mee vind ik.

Ik vraag mij af hoelang viaplay het nog gaan volhouden als ik alle negatieve reacties altijd lees en er dus een beter en goedkoper alternatief is.

Las vandaag ook dat ze Mol proberen dwars te zitten door zijn rechten te hebben gekocht  ::) . Maar die gaat gewoon via een andere zender weer verder  ;D

Mickey

F1tv inderdaad véél beter beeld dan Viaplay. Gewoon meer pixels. Strak, geen korrels, geen color blending in de donkere kleuren. Top.


Sabai

Lukt het jou trouwens om de race vanuit de app naar je tv te streamen? Ik heb een lg tv en daar kan ik de app niet opzetten omdat het niet ondersteund word  :-\ .

Casten via de telefoon lukt wel maar dan weer via een andere app. Wat wel wat vertraging geeft af en toe.

Mickey

Nee, ik cast ook vanaf mijn telefoon. Heb een Sony en daar kan je ook de app niet op zetten.

Heb gisteren iets gelezen over een hack waarmee je de app wel op je tv geïnstalleerd krijgt, maar geen zin in gedoe, gaat op zich prima zo. Was iets met een installer op een usb stick, kan de site niet meer vinden waarop ik dat las.

BMW.WilliamsF1

Dat kan met een TV die op Android draait. Anders kun je wel streamen naar Chromecast, die zijn ook niet zo duur.

Als je een iPhone of iPad hebt kun je hem met Airplay streamen naar je TV als die Airplay ondersteund.

Je hebt ook Android TV devices die je aan de TV kunt aansluiten, daar kun je de F1 TV app ook op zetten.