TV tips topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 april 2014 - 00:48:03

« vorige - volgende »

De beste manier om Formule 1 te kijken is voor mij:

1. VIAPLAY VIA KABEL
2. VIAPLAY STREAM
3. F1TV
4. SATELIETSCHOTEL / KANAAL:
5. ANDERS NAMELIJK:

BMW.WilliamsF1

Ben ook wel benieuwd ja. Op social media lees ik veel van die zogenaamde F1 fans die zijn gaan kijken sinds Max een beetje goed is dat ze graag Mol en die tandarts willen houden :)

Laten we het maar een kans geven. Ze pakken het wel serieus aan idd :)

Breaktest

Mijn interesse betreft alleen het event zelf. Al die voor- en nabeschouwingen zijn niet aan mij besteedt. Dat laatste is ongeveer een industrie geworden, zie dat circus rond Boer Robinson zoekt de mol. Dan ram ik toch liever wat zelf op 't toetsenbord ipv naar andermans gewauwel te luisteren  ;D ;D ;D
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Arthur

Die hele show met klapvee mag van mij al jaren verdwijnen. Mol, vertrouwd maar ook veel fouten, kan me overigens Ronald van Dam herinneren, dat was gelukkig snel klaar. Plooij weg kan ik geen traan om laten, onbegrijpelijk dat die er zolang heeft mogen zitten, om te janken, maar dat gebeurt dus niet als je er geen traan om kunt laten? Ach, laat ook maar  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Breaktest

Wie er ook geen traan om laat is Max verstappen zelf (en de rest van zijn entourage).
https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/72958/verstappen-nuchter-onder-vertrek-mol-en-plooij-zo-is-het-leven-nu-eenmaal/
Van enige chemie lijkt ook nooit sprake geweest. En dat terwijl Mol stilletjes vindt dat hìj Verstappen heeft groot gemaakt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

Die Van Dam was echt verschrikkelijk inderdaad....die bakte er dan ook echt helemaal niks van

Ja het zal Max een worst wezen wie de interviews doet in de paddock 

Breaktest

Ah eindelijk iemand die Drive to Survive ook niks vindt.
https://www.gpblog.com/nl/nieuws/102533/driver-to-survive-moet-beter-persoonlijk-haak-ik-na-15-minuten-al-af.html
Pas sinds een maandje ben ik door wat afleveringen aan het bladeren, maar wat een teleurstellende, platte, holle vertoning. Echt schrikbarend slecht. Alsof je steeds naar een trailer zit te kijken. Alleen de lengte en een opzichtig ingemonteerd verhaaltje doen iets anders vemoeden. Maar een echte trailer verwijst tenminste naar the real stuff; hier hol je alleen maar van trailer naar trailer.  Ik dacht dat dit voor F1-fans was op zoek naar verdieping. Nou nee dus. Dit is door en voor Amerikanen die er nul verstand van hebben en daar ook niet naar op zoek zijn, maar wel heel goed weten hoe ze een zaak moeten verkopen. Wat een gemiste kans. Ik begrijp precies waarom Verstappen hier niet aan meewerkt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Ik vind de beelden en de achter de schermen looks in drive to survive prachtig.
Zeker voor nieuwe F1-fans brengt het verdieping.

Maar men zoekt wel overal een verhaal in. En als dat er niet is, maakt men er een verhaal van. In het derde seizoen zijn ze hierin doorgeslagen.

Seizoen 2021 heeft geen extra verhaal nodig, het is al een spannend verhaal  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

In het 3e seizoen doorgeslagen? En dan zit ik nog maar in het eerste...
Na drie afleveringen is me wel duidelijk dat hun referentie niet F1 maar een willekeurige strip van Michel Vaillant is.
De racebeelden zijn inderdaad prima, maar zelfs daarin wordt lustig geknipt en van nieuw commentaar voorzien. Ik zag bv een Force India na een aanvaring zonder neus rondrijden, met neus de pits inkomen om vervolgens toch te worden gewisseld.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Ik heb het anderhalf seizoen volgehouden, maar dat heb ik bij veel series. Bij de meeste red ik geen vier afleveringen. Het lijkt gemaakt om nieuwe fans te winnen.

Je moet het ook niet analyseren, Break. Gewoon losjes kijken. Is het onderhoudend, kijk je verder, zo niet, is het niks voor jou. :)

gloudiesaurus

Ik heb het ook allemaal gezien, maar over het 3e seizoen heb ik lang gedaan.
Vooral de crash van Grosjean met grote vuurbal wordt natuurlijk flink uitgepakt.

Ze hebben behoorlijk wat kritiek gekregen. Zo wilde Verstappen niet meer meewerken aan de serie omdat hij vond dat het niet realistisch werd neergezet.
Hopelijk hebben de makers zich hier wat van aangetrokken. Ze hebben natuurlijk met hun exclusieve achter de schermen mogelijkheid in de Formule 1 wel kans op prachtig film materiaal...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Nog voor het internettijdperk las ik alle jaarboeken van Prüller en Schwab. Dat waren wedstrijdverslagen, gecombineerd met precies het soort achtergrondinformatie waar je als fan naar op zoek was. De ene keer ging het over de moeizame verhouding tussen Peterson en Chapman, dan weer een interview met Lauda over de vraag of rechtuit rijden moeilijk was (volgens Lauda in Brazilië wel vanwege de vele hobbels), en dan weer werden auto's op karakter geanalyseerd (m.n. onderstuur/overstuur). Ik had dus op zo iets gehoopt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Citaat van: Breaktest op 08 januari 2022 - 13:18:38
Nog voor het internettijdperk las ik alle jaarboeken van Prüller en Schwab. Dat waren wedstrijdverslagen, gecombineerd met precies het soort achtergrondinformatie waar je als fan naar op zoek was. De ene keer ging het over de moeizame verhouding tussen Peterson en Chapman, dan weer een interview met Lauda over de vraag of rechtuit rijden moeilijk was (volgens Lauda in Brazilië wel vanwege de vele hobbels), en dan weer werden auto's op karakter geanalyseerd (m.n. onderstuur/overstuur). Ik had dus op zo iets gehoopt.

Ik denk dat de meeste "nieuwe fans" waarschijnlijk niet eens weten wat dat soort dingen inhouden. Die willen enkel sensatie en intriges 

Breaktest

Ik heb even een vergelijkend warenonderzoek gedaan naar de F1-TV ontvangstmogelijkheden, en dan blijkt de keuze ineens vrij simpel.

Bij zowel ViaPlay als KPN en Ziggo en Viaplay betaal je  € 168/jr.

Korting 1e jaar:
KPN:   € 20 (voor bestaande klanten)
Ziggo: € 40 (voor bestaande klanten)
Viaplay: € 69
De hoogste korting ontvang je bij overstap naar KPN. Dan wordt doorgifte het eerste jaar gratis plus een extra bonus, ofwel  € 168 + 37,50.
Daar staat dus wel een verplicht duur nieuw internet/tv abonn. a 47,50 p/m tegenover.

En dan hebben we nog F1 TV Pro: jaarkosten € 65, -(Nederlands commentaar maar zonder voor- en nabeschouwingen, neem ik aan)

Conclusie: feitelijk betaal je grofweg € 100 per jr voor geleuter van 'analisten', en andere ongevraagde 'services'. Dan is de keuze snel gemaakt...

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

F1 TV heeft wel voor en nabeschouwing op de race en wat extra dingen in het weekend, zoals de persconferenties enz...

Viaplay kun je wel 2 streams tegelijk doen, dus kun je abonnement delen.

Robbert65

Ja, ik wordt sinds maandag ineens bestookt met aanbiedingen van Ziggo (ben ik al klant) en ViaPlay. Ik zag dat Ziggo een zeer compleet aanbod doet voor 9,95 per maand met F1TV Pro daarbij.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel