Senna - Ratzenberger

Gestart door Arthur, 26 april 2014 - 23:46:28

« vorige - volgende »

Was Ayrton Senna de beste aller tijden?

Ja zeker
4 (23.5%)
Nee
6 (35.3%)
Misschien
7 (41.2%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 17

Poll gesloten: 14 mei 2014 - 05:25:37

Arthur

Ik zag een stukje over het feit dat komende week het 20 jaar geleden is dat Senna overleed op 1 mei en dat hier wereldwijd bij stilgestaan wordt maar vervolgens dat Ratzenberger als de verloren F1 dode betiteld wordt omdat hij onbekend was en dus weinigen daar bij stil staan. Voor mij is dat anders, dat weekend staat voor mij als een zwarte dag in de F1. En zeker denk ik dan ook aan Ratzenberger!!!!

Hoe is dat bij jullie?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Edwin90

Ratzenberger is zeker niet de verloren dode. Sterker nog, was hij in een ander weekend verongelukt, dan was hij eerder een verloren dode. Juist dat weekend heeft hem spijtig genoeg bekend gemaakt.

Perton

Mjah het grote publiek geeft geen rat's ass om Ratzenberger, net als dat ik niet kan opnoemen hoe die speler van Kameroen heet die bij de Confederations Cup dood op het veld neerviel. Mensen in de sport denken bij 1 mei meteen aan 30 april, omdat ze die kennis wel hebben. Het grote publiek en buitenstaanders niet, that's life.

Heart of Light

Het is al heel wat dat je weet dat er een speler dood op het veld neerviel. Veel niet-F1-fans zijn zich niet eens bewust van Senna's dood, let alone Ratzenberger.

0634

Zelfde als met Paletti, die kort na Villeneuve stierf. Ook een vergeten F1-dode. Maar alleen vergeten voor hen die niet zoveel om de sport geven. Ik maak me toch sterk dat bijna iedere F1-volger Ratzenberger nog wel kent van naam.

Wings

Tsja, telkens weer het zelfde riedeltje als 1 mei eraan komt: Ronalds overlijden ondergesneeuwd doordat Senna ook stierf. Ik geloof juist dat velen (en dan doel ik op de kijkers, dus niet echt de die-hard fans) hem juist zullen heugen omdat Senna stierf en het weekend zo onder de aandacht werd gebracht en overal groot werd geprojecteerd.




SDG

#6
Citaat van: Jeroen op 27 april 2014 - 08:33:03
Zelfde als met Paletti, die kort na Villeneuve stierf. Ook een vergeten F1-dode. Maar alleen vergeten voor hen die niet zoveel om de sport geven. Ik maak me toch sterk dat bijna iedere F1-volger Ratzenberger nog wel kent van naam.

Of de Angelis, die verongelukte bij een testsessie tussen twee Grote Prijzen in. Het is altijd wat wrang om te lezen dat 'de Formule 1 tussen 1982 en 1994 gespaard bleef van dodelijke ongevallen'...

Edwin90

Jep, en indirect hebben we natuurlijk vorig jaar nog een F1 dode gehad. Maar het is maar net hoe je het bekijkt.

0634

Citaat van: Wings op 27 april 2014 - 09:16:45
Tsja, telkens weer het zelfde riedeltje als 1 mei eraan komt: Ronalds overlijden ondergesneeuwd doordat Senna ook stierf. Ik geloof juist dat velen (en dan doel ik op de kijkers, dus niet echt de die-hard fans) hem juist zullen heugen omdat Senna stierf en het weekend zo onder de aandacht werd gebracht en overal groot werd geprojecteerd.

Toch opvallend gezien de stelling in dit topic dat je uitgerekend 's mans voornaam verkeerd schrijft...  :-\

Fietser

Betreffende datum doet me eerlijk gezegd heel weinig. Tsja, ik volg de F1 sinds begin jaren zestig. Al die data waarop coureurs het leven lieten...
Mijn persoonlijk mening: laten we niet dramatiseren (dat is zooo 2014). Het leven van een F1-ster is m.i. net zo veel waard als dat van een naamloze knaap, destijds in de loopgraven van Verdun of langs de Somme.

SDG

Citaat van: Edwin90 op 27 april 2014 - 10:51:27
Jep, en indirect hebben we natuurlijk vorig jaar nog een F1 dode gehad. Maar het is maar net hoe je het bekijkt.

Het verschil is natuurlijk dat de Angelis effectief verongelukte in een Formule 1-auto, maar dat haast iedereen hem over het hoofd ziet omdat het niet in een officieel Grand Prix-weekend gebeurde maar 'slechts' bij testritten.

Wings

Citaat van: Jeroen op 27 april 2014 - 10:55:22
Citaat van: Wings op 27 april 2014 - 09:16:45
Tsja, telkens weer het zelfde riedeltje als 1 mei eraan komt: Ronalds overlijden ondergesneeuwd doordat Senna ook stierf. Ik geloof juist dat velen (en dan doel ik op de kijkers, dus niet echt de die-hard fans) hem juist zullen heugen omdat Senna stierf en het weekend zo onder de aandacht werd gebracht en overal groot werd geprojecteerd.

Toch opvallend gezien de stelling in dit topic dat je uitgerekend 's mans voornaam verkeerd schrijft...  :-\

Het gekke is: mijn Krav Maga trainer heet ook Roland. Ook vaak Ronald genoemd door mij. Toch een vorm van dyslexie denk ik. 

Breaktest

Citaat van: SDG op 27 april 2014 - 11:25:46
Citaat van: Edwin90 op 27 april 2014 - 10:51:27
Jep, en indirect hebben we natuurlijk vorig jaar nog een F1 dode gehad. Maar het is maar net hoe je het bekijkt.

Het verschil is natuurlijk dat de Angelis effectief verongelukte in een Formule 1-auto, maar dat haast iedereen hem over het hoofd ziet omdat het niet in een officieel Grand Prix-weekend gebeurde maar 'slechts' bij testritten.
Bij De Angelis moet ik altijd even aan Jan Lammers denken. In hun Shadow-tijd deden ze niet veel voor elkaar onder. Het schijnt dat Colin Chapman beide coureurs heeft overwogen, maar uiteindelijk koos hij toch voor De Angelis. Misschien is dat achteraf gezien Lammers' geluk geweest.   

Breaktest

#13
Citaat van: Wings op 27 april 2014 - 11:35:30
Citaat van: Jeroen op 27 april 2014 - 10:55:22
Citaat van: Wings op 27 april 2014 - 09:16:45
Tsja, telkens weer het zelfde riedeltje als 1 mei eraan komt: Ronalds overlijden ondergesneeuwd doordat Senna ook stierf. Ik geloof juist dat velen (en dan doel ik op de kijkers, dus niet echt de die-hard fans) hem juist zullen heugen omdat Senna stierf en het weekend zo onder de aandacht werd gebracht en overal groot werd geprojecteerd.

Toch opvallend gezien de stelling in dit topic dat je uitgerekend 's mans voornaam verkeerd schrijft...  :-\

Het gekke is: mijn Krav Maga trainer heet ook Roland. Ook vaak Ronald genoemd door mij. Toch een vorm van dyslexie denk ik.
De naam Roland past ook eigenlijk meer bij een keyboard fabrikant.

0634

Citaat van: Wings op 27 april 2014 - 11:35:30
Citaat van: Jeroen op 27 april 2014 - 10:55:22
Toch opvallend gezien de stelling in dit topic dat je uitgerekend 's mans voornaam verkeerd schrijft...  :-\

Het gekke is: mijn Krav Maga trainer heet ook Roland. Ook vaak Ronald genoemd door mij. Toch een vorm van dyslexie denk ik.
Noemen we jou voortaan gewoon Swing ;).