Styling it Out: Waarom doen Raikkonen en Vettel het slecht?

Gestart door Heart of Light, 23 april 2014 - 16:38:17

« vorige - volgende »

Wings

Het contrast tussen de 91 en 92 Williams is stukken kleiner dan met de inferieure Williams Judd daarom dus moeilijker tegen elkaar af te zetten. In 1991 werd de basis neergezet wat uiteindelijk de meest revolutionair werd bolide ooit. De FW14 en FW14B was echter de zelfde bolide met dus dezelfde intrinsieke basiseigenschappen alleen werd deze volgepropt met elektronische hulpmiddelen en werden deze flink doorontwikkeld. De actieve wielophanging was overigens niet een seizoen lang aanwezig maar werd eind 1991 optioneel meegenomen. Zo werd met zowel als zonder actieve ophanging getest tijdens een Grand Prix weekend door Williams. Dat Mansell de bovenliggende partij was betwist niemand maar het contrast werd groter naarmate de auto revolutionairder werd. Wat dat aangaat vind ik de theorie wel plausibel.

0634

Tja, ik zie gewoon weinig verschil. Maar het zal. Patrese is nooit de snellere geweest, zoals gesteld werd, niet met en niet zonder actieve vering. Dat hij dan het ene jaar een iets betere vorm had en Patrese wat over de datum was, het zal allemaal wel, maar stellen dat Patrese altijd de snellere was totdat er actieve vering bij kwam, is pertinent niet waar. En dat is waar ik op reageerde.

Wings

Breaktest zegt dat Patrese de snellere was tijdens de kwalificatie (1991) en dat klopt.

0634

Ooo, bedoelde hij het zo? Ik lees het nu terug en dat kan inderdaad. Ik kreeg de indruk dat hij bedoelde dat tot dan toe Patrese altijd de snellere was geweest, in algemene zin bedoel ik, dus ook voor dat seizoen. Als hij het bedoelde zoals jij het zegt dan heb ik het verkeerd begrepen inderdaad.

Wings

Dat denk ik dan wel. Patrese is nooit de bovenliggende partij geweest nee. Maar het contrast was wel groter tussen (vooral in het kwalificatieduel werd zichtbaar dat Patrese minder goed uit de voeten kon met de FW14B dan Mansell. Althans, die conclusie kun je trekken).

FolkertE

Ik ben toch behoorlijk benieuwd hoe ze het komende race gaan doen. Vettel krijgt een nieuw chassis, maar hoeveel gaat hem dat helpen? Ik weet ook niet helemaal of ik dat wil geloven dat er een probleem was met zijn Chassis, maar het kan natuurlijk altijd. Hamilton had het vorig jaar ook en toen hij nieuw chassis kreeg zonder scheur, was hij direct weer sneller.

ik denk ook neit dat Vettel had verwacht zoveel tegenstand te krijgen van Daniel. Word leuk.
Op een Engelse nieuwsite verklaard Hamilton vrolijk dat het nu aan Vettel is om leiderschap te tonen. Het blijft leuk die Media. Altijd leuke vragen bedenken.

Perton

Daar heeft Hamilton toch ook gelijk in? Hij is viervoudig wereldkampioen, Riccardo een nieuw iemand bij het team. Waarom kreeg Schumacher heel Ferrari achter zich? Door exact dit te doen. Als Vettel (wat ik hem overigens niet zie doen) zich nu als een verwende kleuter gaat gedragen, zal Red Bull snel klaar zijn met hem. Ik vind het redelijk vanzelfsprekend dat hij zich een leider moet tonen.

0634

Bovendien mag Lewis het vuurtje best een beetje opstoken hoor :).

FolkertE

Citaat van: Perton op 30 april 2014 - 14:39:29
Daar heeft Hamilton toch ook gelijk in? Hij is viervoudig wereldkampioen, Riccardo een nieuw iemand bij het team. Waarom kreeg Schumacher heel Ferrari achter zich? Door exact dit te doen. Als Vettel (wat ik hem overigens niet zie doen) zich nu als een verwende kleuter gaat gedragen, zal Red Bull snel klaar zijn met hem. Ik vind het redelijk vanzelfsprekend dat hij zich een leider moet tonen.
Ik wilde ook niet zeggen dat hij geen gelijk heeft, maar vond het wel een opmerkelijke opmerking. En zoals Jeroen al zegt, beetje olie op het vuur is wel eens leuk.

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Yup. Verdienstelijk optreden van beiden, zeker van Vettel. Kimi had ook een beetje 'pech' met zijn strategie. Schijnt hij over geroepen te hebben dat hij toch zeker geen tweede rijder is.

Tja...

Een strategie kan ook gewoon verkeerd uitpakken. Voorlopig geef ik Ferrari het voordeel van de twijfel en ga ik ervan uit dat het gewoon niet lekker uitpakte. Wel jammer voor Kimi, maar iig zal deze race hem vertrouwen hebben gegeven.

Arthur

In beide gevallen geldt dat de auto beter is en voelt en dat geeft vertrouwen!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Is de Ferrari beter geworden dan? Dat zie ik namelijk niet aan de resultaten van Alonso af. Denk dat het gewoon een wat beter weekend van Kimi was.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 12 mei 2014 - 22:36:30
Yup. Verdienstelijk optreden van beiden, zeker van Vettel. Kimi had ook een beetje 'pech' met zijn strategie. Schijnt hij over geroepen te hebben dat hij toch zeker geen tweede rijder is.

Tja...

Een strategie kan ook gewoon verkeerd uitpakken. Voorlopig geef ik Ferrari het voordeel van de twijfel en ga ik ervan uit dat het gewoon niet lekker uitpakte. Wel jammer voor Kimi, maar iig zal deze race hem vertrouwen hebben gegeven.

Ik snap niet zo goed waar hij over klaagt. Het was duidelijk dat Alonso hem in de eerste stint goed kon volgen en wellicht sneller was. Toen ze daarna los reden van elkaar was Alonso duidelijk sneller (deels ook strategie). Uiteindelijk kwam Alonso nipt voor Raikkonen weer de baan op, maar in mijn ogen vooral omdat hij fractioneel sneller was.

Perton

Ik snap de frustratie bij Raikkonen wel. Het is de achterliggende coureur (Alonso) die een andere strategie krijgt om Vettel voor te blijven en uiteindelijk (onbedoeld) als resultaat heeft dat ie niet voor Vettel, maar voor Raikkonen eindigt. Ik zou dan als coureur ook wel even hebben van: "wat gebeurt hier?" Maar ik ga er vervolgens ook vanuit dat Raikkonen na een goed gesprek met de teamleiding door zal hebben dat ze hem niet hebben geprobeerd te naaien en dat er in Monaco niets meer aan de hand is.