Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Wings op 18 september 2014 - 22:19:57
Ik doe zeker niet het zelfde en heb zelfs bakken kritiek geleverd op Kimi als Ferrari-fan. Verder laat ik het (nu echt) hierbij.
Dat maakt ook verder niet uit. :) Kritiek mag, dus neem een drankje en geniet van aankomende race.

0634

Van F1 today
CitaatFernando Alonso uitte in Singapore nog zijn ongenoegen over de geruchten dat hij het team van Ferrari gaat verlaten. Ondanks zijn boosheid doken in de paddock van Singapore nieuwe berichten op vanuit Japan over de toekomst van Alonso.

Suzuka, het circuit in Japan en gastheer van de volgende Grand Prix, is in handen van toekomstig motorleverancier Honda. Volgens de geruchten is Honda bereid om diep in de buidel te tasten om Alonso te strikken voor 2015. Honda zou er alles aan willen doen om de Spanjaard in 2015 in een McLaren te hebben.

Speed Week bericht dat Honda bereid is om 'bergen te verzetten' om Alonso over te halen weg te gaan bij Ferrari. Het Japanse merk zou zelfs bereid zijn om het restant van het contract van de Spanjaard bij Ferrari af te kopen.

Ferrari bevindt zich momenteel in een crisis en verloor of ontsloeg de afgelopen maanden al grote namen als Stefano Domenicali en Luca di Montezemelo. Volgens Mercedes-chef Niki Lauda zal Ferrari Alonso niet zomaar laten gaan: "Zonder Alonso is Ferrari helemaal nergens."

Fuji Mountain verplaatsen is nogal wat. Bovendien kan ik me wel vinden in de woorden van Lauda: zonder Alonso is Ferrari helemaal niks meer.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 21 september 2014 - 10:28:26
Van F1 today
CitaatFernando Alonso uitte in Singapore nog zijn ongenoegen over de geruchten dat hij het team van Ferrari gaat verlaten. Ondanks zijn boosheid doken in de paddock van Singapore nieuwe berichten op vanuit Japan over de toekomst van Alonso.

Suzuka, het circuit in Japan en gastheer van de volgende Grand Prix, is in handen van toekomstig motorleverancier Honda. Volgens de geruchten is Honda bereid om diep in de buidel te tasten om Alonso te strikken voor 2015. Honda zou er alles aan willen doen om de Spanjaard in 2015 in een McLaren te hebben.

Speed Week bericht dat Honda bereid is om 'bergen te verzetten' om Alonso over te halen weg te gaan bij Ferrari. Het Japanse merk zou zelfs bereid zijn om het restant van het contract van de Spanjaard bij Ferrari af te kopen.

Ferrari bevindt zich momenteel in een crisis en verloor of ontsloeg de afgelopen maanden al grote namen als Stefano Domenicali en Luca di Montezemelo. Volgens Mercedes-chef Niki Lauda zal Ferrari Alonso niet zomaar laten gaan: "Zonder Alonso is Ferrari helemaal nergens."

Fuji Mountain verplaatsen is nogal wat. Bovendien kan ik me wel vinden in de woorden van Lauda: zonder Alonso is Ferrari helemaal niks meer.
Zou wat zijn als die ineens bij Alonso in de achtertuin zou staan ;) dan kunnen we iig wel aannemen dat ie naar  McLaren gaat. Dat Ferrari zonder Alonso helemaal niks meer zou zijn betwijfel ik. Dat hangt natuurlijk ook af van de alternatieven die er zijn. Alonso is ook niet de jongste meer, vroeg of laat zal Ferrari het toch ook zonder hem moeten kunnen.

0634

Helemaal niks meer is inderdaad overdreven, maar je snapt de strekking.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 21 september 2014 - 12:33:33
Helemaal niks meer is inderdaad overdreven, maar je snapt de strekking.
zeker, maar als ze bv Alonso kunnen omruilen voor Vettel, dan moet Ferrari dat misschien juist wel doen. Ok, Vettel heeft een matig jaar, dus misschien zijn er her en der wat twijfels, maar hij is 6 jaar jonger dus heeft nog wel de toekomst. Ferrari is de boel aan het vernieuwen en een basis aan het leggen voor de toekomst, dus misschien juist een mooi moment om ook met coureurs een nieuwe weg in te slaan. Ik zou Alonso echt niet zo maar laten gaan, maar ook weer niet ten koste van alles proberen te behouden. 5 jaar geleden wel, nu niet meer. 

Wings

Citaat van: Jeroen op 21 september 2014 - 10:28:26
Van F1 today
CitaatFernando Alonso uitte in Singapore nog zijn ongenoegen over de geruchten dat hij het team van Ferrari gaat verlaten. Ondanks zijn boosheid doken in de paddock van Singapore nieuwe berichten op vanuit Japan over de toekomst van Alonso.

Suzuka, het circuit in Japan en gastheer van de volgende Grand Prix, is in handen van toekomstig motorleverancier Honda. Volgens de geruchten is Honda bereid om diep in de buidel te tasten om Alonso te strikken voor 2015. Honda zou er alles aan willen doen om de Spanjaard in 2015 in een McLaren te hebben.

Speed Week bericht dat Honda bereid is om 'bergen te verzetten' om Alonso over te halen weg te gaan bij Ferrari. Het Japanse merk zou zelfs bereid zijn om het restant van het contract van de Spanjaard bij Ferrari af te kopen.

Ferrari bevindt zich momenteel in een crisis en verloor of ontsloeg de afgelopen maanden al grote namen als Stefano Domenicali en Luca di Montezemelo. Volgens Mercedes-chef Niki Lauda zal Ferrari Alonso niet zomaar laten gaan: "Zonder Alonso is Ferrari helemaal nergens."

Fuji Mountain verplaatsen is nogal wat. Bovendien kan ik me wel vinden in de woorden van Lauda: zonder Alonso is Ferrari helemaal niks meer.

Het gerucht blijft doorklinken. Ondanks dat het tegengesproken is geloof ik er niet in. Daarvoor doet Ferrari het te benedenmaats.


robbert

die geruchten blijven maar aanhouden. Ofwel is er iemand bij de pers die zich verveelt. Ofwel weet de pers meer en zal alonso daadwerkelijk vertrekken. Dat laatste zal ik nog eerder geloven, omdat alonso altijd zei, toen hij bij renault reed, 'als men mij geen winnende wagen kan geven, dan zal ik vertrekken'. En ferrari kan geen winnende wagen geven, dus ik zie alonso ook nog vertrekken. Maar wie zal er dan nog bij ferrari willen rijden? Volgens mij een rookie of iemand die meer wil verdienen dan hetgeen hij nu verdient. Want iemand die kampioen wil worden heeft niks bij ferrari te zoeken...

Jehoentelaar

Je gaat voorbij aan het punt dat heel veel coureurs bij Ferrari willen rijden omdat het Ferrari is. Daarbij is er nog altijd een hele rits coureurs die het nu met minder materiaal moet doen en waarvoor het team gewoon een stap omhoog is.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 22 september 2014 - 17:14:17
Je gaat voorbij aan het punt dat heel veel coureurs bij Ferrari willen rijden omdat het Ferrari is. Daarbij is er nog altijd een hele rits coureurs die het nu met minder materiaal moet doen en waarvoor het team gewoon een stap omhoog is.
er zal idd genoeg animo zijn, maar of de coureurs van RBR of Mercedes er momenteel zin in hebben? ik weet het niet. Dan blijft er qua echte wereldtop al weinig over. Ik zou zo echt ff niet weten wie Ferrari dan zou moeten gaan halen. Button, Bottas, Hulkenberg, Perez of Bianchi?

Perton

Citaat van: robbert op 22 september 2014 - 17:12:10
. En ferrari kan geen winnende wagen geven, dus ik zie alonso ook nog vertrekken. Maar wie zal er dan nog bij ferrari willen rijden? Volgens mij een rookie of iemand die meer wil verdienen dan hetgeen hij nu verdient. Want iemand die kampioen wil worden heeft niks bij ferrari te zoeken...
Maldonado, Grosjean, Sutil, Gutiérrez, Chilton, Bianchi, Van der Garde, Kobayashi, Hülkenberg, Pérez, etc.

0634


Kootje

Rosberg en Hamilton weet ik niet, die heb ik iig nooit die wens uit horen spreken. Vettel daarentegen heeft al meermaals aangegeven ooit voor Ferrari uit te willen komen, evenals Button bijvoorbeeld.

0634

Ik weet ook niet of ze de wens ooit uitgesproken hebben, maar dat weet ik van heel veel rijders niet die hierboven genoemd worden. Ik kan me alleen best voorstellen dat degene die geen kampioen wordt daar wil vertrekken, met al het gebeurde in het achterhoofd. Dan lijkt Ferrari me voor beiden een reeele optie.