Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Jehoentelaar


Sabai

Wat een eensgezindheid  :) maar denk er ook  hetzelfde over.

Maikel0230

[Trolmodus aan]

Sterker zelfs, Alonso was al kampioen geweest ondertussen[/Trolmodus uit]

Nee, even serieus, denk niet dat Rosberg zo lang het wk had aangevoerd tegenover Fernando maar wie weet had die ook zoveel technische pech gekend als lewis?

Citaat van: Sabai op 28 juli 2014 - 23:38:57
Wat een eensgezindheid  :) maar denk er ook  hetzelfde over.

Mag ook wel eens een keer :D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Als Alonso na jaren van gekloot met die Ferrari's een topauto zou hebben, en dan enorme technische problemen zou meemaken, zou ik helemaal gek zijn geworden denk ik.

Tuesday

Als Alonso ook met pech begonnen was aan het seizoen en daar moeten we in dit geval natuurlijk wel vanuit gaan, dan had ik nog moeten zien of hij voor Rosberg gestaan had. Rosberg lijkt mij de betere qualifier van de 2 en daardoor zou Rosberg denk ik gewoon zn overwinnigen hebben meegepikt. Ik denk dat het ook heel close was geweest.

0634

Het lijkt mij sterk dat Rosberg een betere kwalifier is dan Alonso. Het lijkt mij sterk - met alle respect - dat er ook maar één onderdeel is waarop Rosberg (of Hamilton fot that matter) beter is dan Alonso. Maar dat is mijn gevoel slechts.

Breaktest

Citaat van: Dimensie op 28 juli 2014 - 20:01:52
Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 18:32:36
Citaat van: Figge op 28 juli 2014 - 13:33:04
Lewis verdient al erg veel. Volgens mij al rond de 25 mio. Hoe dan ook, Mercedes en Lewis blijven nog wel even met elkaar samenwerken. Soms heeft het er niet de schijn van, maar het teamgevecht met Nico is natuurlijk behoorlijk inspirerend voor hem. En voor de komende jaren heeft Lewis er een winnende auto.

Hij verdient 20 miljoen:

Citaat1. Fernando Alonso – Ferrari – €20 million ($27.14 million)
& Lewis Hamilton – Mercedes – €20 million ($27.14 million)
3. Jenson Button – McLaren – €16 million ($21.71 million)
& Sebastian Vettel – Red Bull – €16 million ($21.71 million)
5. Nico Rosberg – Mercedes – €11 million ($14.93 million)
6. Kimi Raikkonen – Ferrari – €10 million ($13.57 million)
7. Felipe Massa – Williams – €4 million ($5.43 million)
8. Daniel Ricciardo – Red Bull – €2.5 million ($3.3 million)
9. Sergio Perez – Force India – €2 million ($2.71 million)
10. Romain Grosjean – Lotus – €1.5 million ($2.04 million)
http://kimiraikkonenspace.com/2014/02/02/f1-drivers-2014-salaries/

En hoe weet je dat hij de komende jaren een winnende auto heeft?

Ik verwacht wel dat Mercedes een aantal jaren een goede wagen heeft.
Newey zei al dat er onder deze reglementen er niet veel meer mogelijk is en we hebben ook de enginefreeze nog.
Ja je mag vragen wat je wilt, maar 30 miljoen (volgens mij nog meer dan Schumacher destijds met zin 7 titels) getuigt van geen enkele realiteitszin. Managers doen er van alles aan om de normale vraag- en aanbod mechanismen buiten de deur te houden door hun 'product' als uniek en enig in de wereld voor te stellen. Het lijkt me heel gezond om daar een beetje doorheen te prikken. 
Ik zou het wel weten. Hulkenberg en/of Bottas erin zetten voor twee miljoen per jaar en de bespaarde 50 miljoen in research investeren.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 22:47:55
En ik ben persoonlijk van mening - maar dat is puur gevoel - dat als Fernando Alonso in de Mercedes van Hamilton had gereden, Nico Rosberg het WK nu niet zou hebben aangevoerd.
Niet geheel mee eens. En ja dan komt het pech verhaal toch weer terug. Als Alonso in de auto van Lewis had gezeten, was hij in Australië ook uitgevallen, had hij ook motor en rem problemen gehad in Canada( misschien was hij dan wel 2de of 3de geëindigd, zullen we nooit weten.), had hij kapotte remschijf in Duitsland kunnen hebben en lekkende olie in Hongarije. Als hij voor Rosberg had gestaan, was dat ook met een klein verschil in punten. En andersom natuurlijk ook, als Hamilton de pech niet had gehad, stond hij nu ook voor op Rosberg.
En ik denk dat Alonso in Duitsland een rustigere race zou hebben gereden en voor punten zou zijn gegaan. Hamilton ging voor p2 en niks minder, Alonso zou voor top 5 zijn gegaan.
Maar goed dat is ook een gevoel van mij en wil jou gevoel ook niet als onzin weg schuiven. (Voor de verandering heb je gewoon eens geen gelijk ;D)
Mijn gevoel zegt dat Alonso soms beetje word overschat en de Ferrari vaak word onderschat en dan wil ik natuurlijk niet zeggen dat Alonso slecht coureur is, maar dat de auto sneller is dan menige fans zich realiseert.

Wel zou hij de fout van Lewis in Engeland niet hebben gemaakt. Ik denk dat over de gehele linie, de echte toppers elkaar vrij weinig van elkaar onder doen. En Rosberg mag langzamer hand ook tot die toppers gerend worden. Af en toe nog foutjes, maar maakt het Lewis zeker in de kwalificaties zeer moeilijk.

Sabai

Zie het verschil tussen Kimi ( die ik vrij hoog heb) en Alonso en durf dan nog maar te beweren dat Alonso overschat is. Ondanks dat ik geen grote fan van hem ben durf ik te zeggen dat hij de beste op de grid is.

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 29 juli 2014 - 11:16:05
Ja je mag vragen wat je wilt, maar 30 miljoen (volgens mij nog meer dan Schumacher destijds met zin 7 titels) getuigt van geen enkele realiteitszin. Managers doen er van alles aan om de normale vraag- en aanbod mechanismen buiten de deur te houden door hun 'product' als uniek en enig in de wereld voor te stellen. Het lijkt me heel gezond om daar een beetje doorheen te prikken. 
Ik zou het wel weten. Hulkenberg en/of Bottas erin zetten voor twee miljoen per jaar en de bespaarde 50 miljoen in research investeren.
Ik vind het altijd een lastige kwestie, die salarissen. In het voetbal zie je het ook, de spelers verdienen belachelijk veel geld en als ze de helft zouden verdienen dan was er veel meer geld beschikbaar om nuttige dingen mee te doen. Aan de andere kant: voor een belangrijk deel dankzij de spelers/coureurs kan de sport zoveel geld verdienen, dus dan is het niet dan terecht dat een belangrijk deel van de inkomsten terugvloeit naar de spelers/coureurs.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 29 juli 2014 - 11:57:25
Zie het verschil tussen Kimi ( die ik vrij hoog heb) en Alonso en durf dan nog maar te beweren dat Alonso overschat is. Ondanks dat ik geen grote fan van hem ben durf ik te zeggen dat hij de beste op de grid is.
Niet zo zeer geheel overschat, maar dat resultaten van Alonso meer aan Alonso worden toegekend dan dat aan de Ferrari. De Ferrari is, op het begin van 2012 na, nooit een echte rampauto geweest. Of een hok op wielen. nooit de snelste en Alonso perste natuurlijk alles uit de auto, maar de auto was vaak beter dan gedacht. En daarom vind ik dat sommige mensen Alonso overschatten, icm de Ferrari onderschatten.
In de zin van
Sommige mensen vonden de auto een auto die maximaal P8 kon halen, maar toch word Alonso 2de.
Ik denk dan vaak: Auto was goed genoeg voor P 4 of5 en Alonso word 2de. Minder knappe prestatie, maar nog steeds erg goed gepresteerd van Alonso.

Figge

Citaat van: F1fan2987 op 29 juli 2014 - 12:14:02
Citaat van: Sabai op 29 juli 2014 - 11:57:25
Zie het verschil tussen Kimi ( die ik vrij hoog heb) en Alonso en durf dan nog maar te beweren dat Alonso overschat is. Ondanks dat ik geen grote fan van hem ben durf ik te zeggen dat hij de beste op de grid is.
Niet zo zeer geheel overschat, maar dat resultaten van Alonso meer aan Alonso worden toegekend dan dat aan de Ferrari. De Ferrari is, op het begin van 2012 na, nooit een echte rampauto geweest. Of een hok op wielen. nooit de snelste en Alonso perste natuurlijk alles uit de auto, maar de auto was vaak beter dan gedacht. En daarom vind ik dat sommige mensen Alonso overschatten, icm de Ferrari onderschatten.
In de zin van
Sommige mensen vonden de auto een auto die maximaal P8 kon halen, maar toch word Alonso 2de.
Ik denk dan vaak: Auto was goed genoeg voor P 4 of5 en Alonso word 2de. Minder knappe prestatie, maar nog steeds erg goed gepresteerd van Alonso.

Ik denk dan vaak, de auto was goed genoeg voor P2 :D

Maikel0230

Dan heb je de F14 T toch nog niet goed bekeken F1fan2987

Een onstabiele achterkant, over en onderstuur op vreemde momenten, een PU die gewoon te traag is, onboard zie je goed hoe zowel Kimi als Alonso met dat ding moeten worstelen.

Maar goed we geraken off-topic.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 29 juli 2014 - 06:09:28
Het lijkt mij sterk dat Rosberg een betere kwalifier is dan Alonso. Het lijkt mij sterk - met alle respect - dat er ook maar één onderdeel is waarop Rosberg (of Hamilton fot that matter) beter is dan Alonso. Maar dat is mijn gevoel slechts.
mwah, vorig jaar was het 11-8 tegen Massa in kwalificatie. In mijn ogen kwalificeert Alonso wat minder, maar maakt ie dat in races meer dan goed. Ik denk dat Hamilton sowieso wel een betere qualifier is en Rosberg wellicht ook. Maar goed, ik weet het ook niet.

FolkertE

Citaat van: Maikel0230 op 29 juli 2014 - 12:29:24
Dan heb je de F14 T toch nog niet goed bekeken F1fan2987

Een onstabiele achterkant, over en onderstuur op vreemde momenten, een PU die gewoon te traag is, onboard zie je goed hoe zowel Kimi als Alonso met dat ding moeten worstelen.

Maar goed we geraken off-topic.
Ik wil ook absoluut niet zeggen dat de auto heel goed is, maar het is geen FI, STR of Lotus. (om er een paar te noemen. De Ferrari is denk ik Maximaal de 3de auto op de grid, ,maar 4de na Williams, RBR en Mercedes is wel realistischer.
Maar ik heb het niet eens over dit jaar alleen en wil Alonso ook zeker niet af doen als 2dehands rijder. Maar ik wilde alleen even aan kaarten dat als Alonso in Hamilton's auto had gezeten, het niet heel veel beter zou hebben gegaan. En daarom wilde ik toch even het Alonso Ferrari verhaal aan halen. Maar los daar van is Alonso een uitstekende keus van Mercedes als ze hem weten te strikken.