Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Wings

Google is je vriend. ;) Verder vind ik Bianchi een goed seizoen rijden. Afgelopen seizoen vond ik het voldoende, matig, een zes-plus, dit seizoen kan hij vaak meer bereiken dan het potentieel van zijn auto. Ik hoop vurig dat Ferrari hem oppikt en hem verruilt voor de Fin. Na Pérez en Hülkenberg (hoewel ik om Pérez niet rouwig ben) zullen ze toch niet wederom een rijder opgeven. Aan de andere kant is het niet gebruikelijk dat ze bij Ferrari een rijder rechtstreeks uit de achterhoede plukken. Maar dan doen ze maar concessies dit keer.

0634

Werkelijk? Ik vind het niets bijzonders om eerlijk te zijn, die Bianchi. Grijze muis. Ik schat die andere twee toch hoger in.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 16:03:18
Werkelijk? Ik vind het niets bijzonders om eerlijk te zijn, die Bianchi. Grijze muis. Ik schat die andere twee toch hoger in.

Eens, Bianchi s geen topper imo.
Dan nog liever Frijns of Hulkenberg

Wings

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 16:03:18
Werkelijk? Ik vind het niets bijzonders om eerlijk te zijn, die Bianchi. Grijze muis. Ik schat die andere twee toch hoger in.

Ik wel. Let wel: Bianchi heeft niet het materiaal om continue te excelleren. Maar sinds zijn komst hebben ze bij Marussia wel een stap voorwaarts gezet en is Bianchi vaak de snelste van de hekkensluiters. Ook komt hij met regelmaat bovendrijven onder afwijkende omstandigheden zoals in Monaco (en ergens was hij nog vierde na een Q1). Dus hem wegzetten als grijze muis begrijp ik wel maar meer omdat de situatie er ook naar is. Zijn enige mogelijkheid om zich te profileren zijn juist die afwijkende omstandigheden. Voor de rest zal hij moeten laten zien dat hij solide en behouden rijdt. Daarin slaagt hij glansrijk. Wat mij betreft verdient hij sowieso (op z'n minst) een betere auto. Lotus, Force India, Sauber, om maar wat voorbeelden te noemen. Maar als het Ferrari wordt, vind ik dat niet erg.

Wings

Overigens wil ik dat niet heilig verklaren hé! Maar heb wel een goed gevoel bij Jules Bianchi die ik afgelopen seizoen ietwat vond tegenvallen.

Enzo

Citaat van: Wings op 26 juli 2014 - 16:15:44
Overigens wil ik dat niet heilig verklaren hé! Maar heb wel een goed gevoel bij Jules Bianchi die ik afgelopen seizoen ietwat vond tegenvallen.

Had het al opgeschreven Wings, niet terugkrabbelen nu... ;D

0634

Fair enough. Ik zeg ook niet dat hij niet in de F1 thuis hoort, alleen Ferrari is m.i. voor hem onbereikbaar. Na een eventuele tussenstap zien we wel weer verder.

Wings

Ik geloof niet dat Ferrari hem oppikt vanaf de achterkant van het veld maar ergens hoop ik wel dat ze een goed traject uitzetten. Ik zie Bianchi overigens niet als de nieuwe Alonso hé maar denk wel dat hij binnen afzienbare tijd de rol kan bekleden van Massa/Räikkönen. Of hij dan het niveau van deze twee kan evenaren moet blijken.

@Enzo: Chips!! ;)

0634

Maar eigenlijk... komt Massa natuurlijk ook tekort voor Ferrari. Ferrari hoort de allerbeste te zijn, met de allerbeste rijders. Alonso hoort daar te rijden. Met Bottas, Hulkenberg of Grosjean ernaast. Zoiets. Een wereldtopper met een jongere rijder met potentie.

Massa hoort daar niet bij, hij had misschien twee jaar de kans mogen krijgen, maar geen zeven jaar natuurlijk. Bianchi zal het m.i. ook nooit worden en zal al moeten aanklampen om Massa's niveau te halen. Maar nogmaals: wie weet verrast hij me. Het is soms heel lastig inschatten.

Wings

Mee oneens. Daarmee wil ik je waardeoordeel wat Massa betreft niet ter discussie stellen maar het past -in mijn beleving- niet in de filosofie van Ferrari. Ferrari zoekt juist naar die Felipe Massa. Allee, oké, een Massa XL misschien, om toch met je mee te gaan. Maar geen rijder die Alonso kan bestrijden om het kampioenschap. De sleutel tot succes heeft zich inmiddels bewezen en dat is niet twee rijders die vechten om het kampioenschap. Tenzij je domineert natuurlijk.

Tuesday

Citaat van: Wings op 26 juli 2014 - 16:34:30
Mee oneens. Daarmee wil ik je waardeoordeel wat Massa betreft niet ter discussie stellen maar het past -in mijn beleving- niet in de filosofie van Ferrari. Ferrari zoekt juist naar die Felipe Massa. Allee, oké, een Massa XL misschien, om toch met je mee te gaan. Maar geen rijder die Alonso kan bestrijden om het kampioenschap. De sleutel tot succes heeft zich inmiddels bewezen en dat is niet twee rijders die vechten om het kampioenschap. Tenzij je domineert natuurlijk.
Een coureur die dichter op Alonso zou hebben gezeten had in 2010 en 2012 de titel kunnen opleveren. Zo n coureur kan nl punten weghalen bij de concurrentie. Massa heeft alleen voor spek en bonen mee gereden.

0634

Citaat van: Wings op 26 juli 2014 - 16:34:30
Mee oneens. Daarmee wil ik je waardeoordeel wat Massa betreft niet ter discussie stellen maar het past -in mijn beleving- niet in de filosofie van Ferrari. Ferrari zoekt juist naar die Felipe Massa. Allee, oké, een Massa XL misschien, om toch met je mee te gaan. Maar geen rijder die Alonso kan bestrijden om het kampioenschap. De sleutel tot succes heeft zich inmiddels bewezen en dat is niet twee rijders die vechten om het kampioenschap. Tenzij je domineert natuurlijk.

Dat is de Ferrari-visie inderdaad. Maar dat is niet noodzakelijkerwijs de mijne ;). Ik zou als topteam altijd een absolute topper nemen en daarnaast een wat jongere met potentie. Maar als die potentie er niet uitkomt, dan laat je hem niet zeven jaar zitten naar mijn idee.

Red Bull heeft naar mijn idee een ijzersterk duo met een erkende topper en een wat jongere gozer met potentie. Zo kan je ook, als het goed is, mocht Vettel vertrekken, Ricciardo tot nieuwe kopman bombarderen. Dan moet je dus weer op zoek naar een nieuwe jongere met potentie. Dat is altijd eenvoudiger (en goedkoper) dan die een nieuwe kopman aantrekken.

Wings

Nu werkt het wel maar als Red Bull had gevochten om het kampioenschap niet. Althans, dat is geen garantie, wel mijn gedachten.

0634

Waarom niet? Ricciardo harkt heus niet mind er r punten binnen dan Massa.